search
menu

اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

[ پنهان کردن ]
آنچه درباره بازی اتاق فرار باید بدانیم
اتاق‌های فرار در تهران
مجموعه اتاق فرار انیگما
مجموعه اتاق فرار وست روم
مجموعه اتاق فرار اسکیپ می
اتاق فرار اسپیرال
اتاق فرار دژاوو تهران
مجموعه اتاق فرار بوم اسکیپ
مجموعه اسکیپ روم دات آی آر
اتاق فرار اسکیپ کیوب
اتاق فرار ویرا پارک
اتاق فرار اسکیپ رومیست
اتاق فرار دیم اسکیپ
اسکیپ پلن تهران
اتاق فرار اپیک
اتاق فرار لوکو
اتاق فرار اینفینیتی
اتاق فرار امگا اسکیپ روم
اتاق فرار اسکیپ مستر
اتاق فرار مایندر اسکیپ
اتاق فرار گریت اسکیپ
اتاق فرار دالون
چند توصیه به عاشقان اتاق فرار
اتاق فرار یا Escape Room در واقع مکانی است برای انجام یک بازی هیجان‌انگیز گروهی. در بازی اتاق فرار مشارکت‌کنندگان در بازی، یک بازی گروهی و معمایی را انجام می‌دهند. در بازی اتاق فرار، در یک فضای از پیش آماده شده قرار می‌گیرید و از شما خواسته می‌شود که به هدفی که از قبل مشخص شده برسید. هدف، اتاقی است که مشخص شده و در نهایت بایستی فرار کنید. در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، آدرس و تلفن شماری از اتاق‌های فرار شهر تهران را به همراه معرفی اجمالی بازی‌های هر کدام معرفی کردیم. اگر شما مخاطب گرامی، سابقه انجام بازی اتاق فرار دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید.
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

آنچه درباره بازی اتاق فرار باید بدانیم


بازی اتاق فرار مثل بازی مافیا و بسیاری از بازی‌های کارتی کافه‌ای، بازی گروهی است و به صورت جمعی انجام می‌شود. لذا اگر دوست دارید ساعات مهیجی را به همراه دوستان و آشنایان و اعضاء خانواده سپری کنید، بازی اتاق فرار را توصیه می‌کنیم.
بازی اتاق فرار متناسب با مجموعه‌ای که بازی در آن برگزار می‌شود و ژانر بازی و سبک آن، محدودیت سنی دارد. بازی اتاق فرار، یک بازی ماجراجویانه فیزیکی است و بازیکنانی که در بازی شرکت دارد، بایستی از کلکسیونی از پازل و معما براساس سرنخ‌ها و راهنمایی و راهبردی که در نظر دارند، رد شده و مسائل را حل کنند تا به هدف مورد نظر برسند.
بازی اتاق فراری که در تهران و مراکز استان‌ها شاهد هستید، در واقع الهامی از بازی‌های رایانه‌ای است. در بازی اتاق فرار، با محدودیت زمانی روبرو هستید. یعنی تایم محدود است. بازیکنان همه در قالب یک شخصیت، ایفای نقش می‌کنند و با سایر بازیکنان در تعامل هستند. بازیکنان بازی اتاق فرار، در دنیایی غوطه‌ور هستند که به منظور اجرای مأموریت خود و فرار از اتاق، بایستی شخصیت‌ها را به خوبی مجسم کنند.
این‌که فکر کنید بازی اتاق فرار تنها یک بازی سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان و جوانان است و کاربرد دیگری ندارد، درست نیست. اتفاقاً بازی اتاق فرار چون نیازمند تعامل بازیکنان با یکدیگر و ارتباط‌گیری و بازخوردگیری و تبادل اطلاعات و ارتباطات و از طرفی، فرآیند حل مسئله است، یک بازی فکری و مؤثر برای تیم‌سازی و تقویت تعامل بین گروه‌ها در سازمان‌های امروزی است. اگر دوست دارید سازمانی یادگیرنده داشته باشید و همه ارکان سازمان به اهداف سازمانی پایبند باشند، چنین بازی‌های استراتژی دار می‌تواند محیط مفرح و جذابی را برای پرسنل خلق کرده و روحیه ماجراجویانه آن‌ها به منظور رسیدن به اهداف سازمانی را تقویت کند.
بازی اتاق فرار هم برای افراد معمولی و هم پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌های امروزی، فرآیند حل مسئله، تفکر انتقادی، تفکر راهبردی و شیوه‌های تعامل گروهی را یادآوری می‌کند که در سبک زندگی امروزی به آن نیازمندیم.

اتاق‌های فرار در تهران


اتاق‌های فرار در تهران از اواسط دهه نود شمسی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، طراحی و توسط بخش خصوصی ساخته شد و اکنون یکی از مقصدهای گردشگری شهری برای هیجان‌گردهای پایتخت به شمار می‌رود. آوازه اتاق‌ فرار، ملی است و صدها هزار تن از هم‌وطنان تهرانی و غیر تهرانی، تجربه این بازی را در طول سال دارند.
به اتاق‌های فرار، اسکیپ روم نیز اطلاق می‌شود. در همه مناطق شهر و محلات می‌توان اتاق‌های فرار کوچک و بزرگ را پیدا کرد. در ادامه با برخی از برترین اتاق‌های فرار پایتخت آشنا خواهید شد تا چنانچه ساکن تهران هستید یا با خرید بلیط هواپیما تهران به این مقصد دیدنی سفر کردید، سری به این اماکن بزنید و از تفریحات سرگرم‌کننده و مهیج آن‌ها بهره‌مند گردید.
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

مجموعه اتاق فرار انیگما


مجموعه اتاق فرار انیگما نخستین اتاق فرار تهران است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم. اتاق فرار انیگما در طبقه همکف برج میلاد تهران واقع شده و یکی از اتاق فرارهای خوب پایتخت به شمار می‌رود. برای استفاده از خدمات این اتاق فرار، نیازمند خرید بلیط بازدید از برج میلاد نیستید.
در اتاق فرار انیگما، می‌توان بازی‌هایی چون: اتاق رویا، تسخیر، کلبه وحشت، قتل مرموز، اتاق جنگ و اتاق روانی را به همراه دوستان و آشنایان تجربه و لحظاتی دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیزی را ثبت کنید. در واقع در اتاق فرار انیگما یا Enigma Escaperoom که دو شعبه در تهران و کرج دارد، شما با طیفی از بازی‌های سرگرم‌کننده روبرو هستید.
بازی کلبه وحشت، ۴ تا ۶ نفره است و در مدت ۶۰ دقیقه انجام می‌شود. بازی قتل مرموز، ۴ تا ۶ نفره است و ۶۰ دقیقه زمان دارد. بازی تسخیر هم ۴ تا ۶ نفره است و ۷۵ دقیقه به طول می‌انجامد. بازی اتاق جنگ در اتاق فرار انیگما برج میلاد، یک بازی ۴ تا ۷ نفره بوده و ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد. بازی محبوب روانی در اتاق فرار انیگما، ۴ تا ۶ نفره است و ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. بازی رویا نیز بین ۴ تا ۶ نفر انجام شده و ۶۰ دقیقه زمان می‌برد.
ورودی پارکینگ برج میلاد، اتاق فرار انیگما است. دقت کنید که تمامی بازی‌ها برای سن ۱۶ سال به بالا طراحی شده‌اند. بازی‌های تسخیر، کلبه وحشت و روانی ۱۶ سال به بالا صرفاً مجاز به بازی کردن هستند. بچه‌های ۱۰ سال به بالا نیز می‌توانند همراه با بزرگ‌ترها در اتاق‌ها (قتل مرموز، جنگ و رویا) باشند. بدیهی است برای آن‌ها نیز می‌بایست بلیط تهیه کنید.
در بازی‌های کلبه وحشت و روانی، دست و پاى بازیگران بسته می‌شود. چنانچه فوبیای بسته شدن دارید این بازی‌ها را انجام ندهید. هم‌چنین در این دو اتاق و اتاق تسخیر، مواقعی از بازی در تاریکی مطلق قرار می‌گیرید، چنانچه فوبیای فضای تاریک دارید، این بازی‌ها را انجام ندهید.
خروج از اتاق در حین بازی به معنای اتمام بازی برای کل تیم است.
توجه داشته باشید که ایستگاه مترو برج میلاد تهران در خط هفتم مترو تهران شما را از هر نقطه پایتخت که باشید به برج میلاد ببرد.
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

مجموعه اتاق فرار وست روم


مجموعه اتاق فرار وست روم، از دیگر اتاق‌های فرار در تهران است و بازی‌هایی چون اتاق فرار انتقام دیویدوف دارد. وست روم اسکیپ بازی‌های شصت دقیقه‌ای دارد. در هر اتاق تعداد زیادی معما در انتظار بازیگران است. اتاق فرار ترسناک تهرانی‌ها همین‌جاست. روش بازی در اتاق فرار وست روم این‌گونه است که به همراه تیم خود وارد یک اتاق درب بسته شده و با پیدا کردن سرنخ و حل معماهای طراحی شده و قابل دسترس در زمان مشخص که شصت دقیقه است، با کمک راهنمای خود، خود را نجات می‌دهید و از اتاق خارج خواهید شد.
بازی در مجموعه وست روم اسکیپ طراحی شده و دو ژانر ترسناک و دلهره‌آور دارد. اتاق فرار سوئینی تاد از اتاق فرارهای جالب این مجموعه است. ۴ الی ۷ بازیکن داشته و سختی متوسطی دارد.
اتاق فرار قربانی نیز از بازی‌های ترسناک این مجموعه است و ۴ تا ۸ نفر بازیکن دارد و از بازی‌های سخت به شمار می‌رود. اتاق فرار انتقام دیویدف (مافیا باز) از بازی‌های ترسناک و درام مجموعه است که ۴ تا ۸ نفره انجام می‌شود. این بازی نسبتاً سخت است.
برای کسانی که تا حالا تجربه بازی اتاق فرار را نداشتند، بهتر است که از بازی‌هایی شروع کنند که ژانر ساده‌تری دارد و تنوع معماها‌ کم‌تر است. برای شروع بازی اتاق فرار سوئینی تاد را پیشنهاد می‌کنیم.
آدرس اتاق فرار اسکیپ وست روم در ۲ شعبه به شرح زیر است:
• شعبه رسالت: اتوبان رسالت، نرسیده به دردشت، نبش کوچه ۱۱، پلاک ۵۵
• شعبه فردوس غرب: اتوبان شهید باکری شمال، ابتدای اتوبان شهید حکیم شرق، جنب املاک بارمان
• تلفن: ۹۰۱۹۸۸۳۵۳۱
این اتاق فرار همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۲ شب پذیرای بازدید علاقه‌مندان است. ایستگاه مترو صادقیه برای عزیمت به شعبه فردوس غرب، توصیه می‌شود.
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

مجموعه اتاق فرار اسکیپ می


مجموعه اتاق فرار Escape Me نخستین مجموعه اتاق فرار در ایران است. دارای چندین شعبه است؛ یکی در مجتمع تجاری مارینال مال، دیگری در مجتمع تجاری کوروش و دیگری در شهرک توریستی نمک آبرود. فهرست بازی‌های این اتاق فرار به شرح زیر است که اگر قصد انجامشان را داشتید، درباره‌ کلیات آن‌ها بدانید:
بازی متل بوداپست ۳۱۳: داستان یک عکاس پاریسی است که به بوداپست می‌رود و در اتاق ۳۱۳ اقامت دارد و هدف او پیدا کردن رمز اتاق است و کارت و کلید خروج را باید پیدا کند. شما ۷۵ دقیقه فرصت دارید تا خود و گروه را نجات دهید.
بازی فرار از زندان ۱: این بازی را می‌توان ۴ تا ۶ نفره انجام داد و شصت دقیقه زمان نیاز دارد. داستان این است که شما و گروه شما در دامی گرفتار شده‌اید و باید کلید خروج را پیدا کنید. شما شصت دقیقه فرصت دارید تا خود را از یک زندان مخوف خلاص کنید!
بازی فرار از مدرسه: این بازی ۶۵ دقیقه و توسط ۴ تا ۶ نفر قابل انجام است. هدف بازی، پیدا کردن عدد طلایی است برای قبولی در آزمون استاد سالوادور دالی.
بازی معمای تسلا: این بازی هم ۴ تا ۷ نفره است و ۷۵ دقیقه زمان دارد. هدف، روشن کردن همه چراغ‌ها در دکور بازی اتاق فرار است که شبیه اتاق کار دانشمند آمریکایی نیکو تسلا طراحی شده و شما و گروه شما بایستی ظرف مدت مشخصی، برای حل معما اقدام کرده و چراغ‌ها را روشن کنید.
بازی بمب شیمیایی فریتز هابر: این بازی ۴ تا ۷ نفره، ۷۵ دقیقه زمان دارد و هدف، پیدا کردن و خنثی کردن بمب شیمیایی آقای فریتز هابر است تا جان خود و هم گروهی‌ها را نجات دهید.
بازی سرقت از بانک: این بازی ۴ تا ۶ نفره، شصت دقیقه زمان دارد و هدف، پیدا کردن پول و شمش و سرقت از یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ارزی خاورمیانه است.
بازی برزخ: این بازی اخیراً به مجموعه بازی‌های اتاق فرار اسکیپ اضافه شده است. هدف، فرار از کلبه وحشت است. یکی از سخت‌ترین بازی‌های مجموعه به شمار می‌رود که گردشگران می‌توانند تجربه هیجان‌انگیز این بازی را با خرید بلیط هواپیما ارزان به مقصد تهران تجربه کنند.
• آدرس اسکیپ می: مجتمع تجاری کوروش عبارت است از تقاطع اتوبان حکیم و اتوبان ستاری، مجتمع تجاری کوروش طبقه دوم.
• تلفن اسکیپ می: مجتمع تجاری کوروش: ۲۱۴۴۹۷۱۴۵۰۰
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

اتاق فرار اسپیرال


اتاق فرار اسپرال یا Spiral Escape Room در واقع دو نوع بازی مهیج و دلهره‌آور دارد. یکی اتاق فرار قرارداد است که داستان مرگ ناگهانی یک سرمایه‌دار انگلیسی است و بازی ۴ تا ۶ نفره بوده و هفتاد دقیقه زمان دارد. بازی اتاق فرار پنهان شده، از دیگر بازی‌های اتاق فرار اسپیرال بوده که بازی ۴ تا ۷ نفره است و ۹۰ دقیقه زمان دارد. درجه سختی آن ۴٫۵ اعلام شده است. ژانر ترسناک و دلهر‌ه‌آور دارد.
دقت کنید که بازی‌های اتاق فرار ژانرهای مختلفی دارد. مثل پلیسی، جنایی، دلهره‌آور و ترسناک! که همه جور سلیقه‌ای را راضی می‌کند و در اتاق فرار اسپیرال، در ژانر دلهره‌آور و ترسناک دو اتاق فرار عالی طراحی و راه‌اندازی شده که این تم موردپسند اکثریت طرفداران این سرگرمی قرار گرفته است. اگر عاشق حمل معما و حل مسئله و فرآیند تفکر انتقادی هستید، این بازی‌ها به تقویت فکر و حافظه و مهارت‌های حل مسئله شما کمک خواهد کرد.
توجه داشته باشید که در اتاق فرار اسپریال، شما به همراه دوستان خود وارد یک اتاق شده که تم و داستان مشخصی دارد. از شما خواسته می‌شود تا معمای مربوط به بازی را حل کنید و نهایتاً بتوانید در زمان محدود (حدوداً ۱ ساعت) از اتاق خارج شوید. هرگاه بیش از حد در معمایی گیر کردید، مدیر بازی به شما کمک خواهد کرد و راهنمای لازم ارائه می‌شود.
• آدرس مجموعه اسپیرال: در خیابان الهیه، نرسیده به تقاطع خزر شماره نهم طبقه سوم واقع شده
• تلفن مجموعه اسپیرال: ۰۹۱۲۷۹۱۸۰۱۳
هیچ ایستگاه مترو در حوالی مجموعه اتاق فرار اسپیرال در دسترس نیست.

اتاق فرار دژاوو تهران


اتاق فرار دژاوو یا Dejavu-Escaperoon از اتاق فرارهای خوب شهر تهران است. دو بازی دارد به نام طالع نحس و آخرین نفر. در بازه طالع نحس، شما یک تیم ۴ تا ۱۰ نفره هستید. ۷۵ دقیقه فرصت دارید که در فضایی نود و پنج متری، معماهای منطقی و چالش‌برانگیز را بررسی و حل کنید. میزان ترس بازی، ۸۰ درصد و میزان سختی نیز ۷۰ درصد گزارش شده است.
این بازی دارای تم ترسناک بوده و هیجان‌آور است. دکور جذاب و فضاسازی عالی سبب می‌شود که ۷۵ دقیقه فوق‌العاده جذابی را برای خود رقم بزنید. یکی از نکات بازی طالع نحس در اتاق فرار دژاوو، محیط بزرگ است.
بازی آخرین نفر نیز یک بازی ۴ تا ۱۰ نفره بوده و ۹۰ دقیقه‌ای است. میزان ترس در این بازی، ۸۰ درصد و میزان سختی نیز ۹۰ درصد است. این بازی، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های کشور بوده و فضاسازی خاصی دارد. نخستین اتاق فرار ترسناک ایران با تم مدرسه بوده و فضاسازی قدیمی یک مدرسه با همه جزییات و بخش‌های مدرسه از ویژگی آخرین نفر است.
بازی‌های اتاق فرار دژاوو کاملاً حرفه‌ای طراحی شده است. سعی کنید ابتدا با کلیات اتاق فرار و بازی‌های آسان با ضریب سختی متوسط و غیر ترسناک آشنا شوید و سپس وارد بازی‌های معمایی و گروهی دلهره‌آور مثل آخرین نفر و طالع نحس شوید.
آدرس اتاق فرار دژاوو: صادقیه، فلکه دوم، بزرگراه آیت الله کاشانی، خیابان نجف زاده فروتن
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

مجموعه اتاق فرار بوم اسکیپ


اتاق فرار بوم اسکیپ یا Boom Escape از دیگر مجموعه‌های اتاق فرار در شهر تهران است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌شود. اتاق فرار بوم اسکیپ، چند بازی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی دارد. مثل اتاق فرار حریم شخصی. یک بازی ۴ تا ۶ نفره است. حداقل سن بازیکنان بایستی ۱۶ سال باشد و مدت زمان بازی نیز ۶۰ دقیقه است. درصد سختی بازی ۶۰ درصد است. داستان یک دهکده است که شما و افراد این دهکده تصمیم می‌گیرید که وارد خانه و حریم شخصی آن شوید که در این بین اتفاقاتی رقم می‌خورد.
بازی دیگری که در اتاق فرار بوم می‌توانید انجام دهید، اتاق فرار رستگاری بیولوژیکی است. این یک بازی ۴ تا ۶ نفره بوده و حداقل سن برای بازی نیز ۱۶ سال تمام است. مدت زمان بازی اتاق فرار رستگاری بیولوژیکی، ۶۰ دقیقه بوده و درصد سختی آن نیز ۶۰ درصد است. داستان بازی، داستان یک ویروس خطرناک است. یادآور کووید ۱۹. اما ویروس این بازی، A۱۱۴ نام دارد.
بازی دیگری که در اتاق فرار بوم طرفدار دارد، بازی به نام اتاق فرار وارونگی است. این بازی بین ۴ تا ۸ نفر انجام می‌شود و حداقل سن نفرات باید ۱۶ سال تمام باشد. مدت زمانی بازی، شصت دقیقه است و ۸۰ درصد سختی دارد. محدودیت سنی بازی را در نظر داشته باشید. داستان بازی این است که شما و گروه بایستی به سمت مطب شخصی پروفسور آوین رفته و پادزهر ویروس A۱۱۴ را پیدا کنید.
کسانی که به پایتخت سفر کرده و قصد اقامت در تهران را دارند، از خدمات رزرو هتل تهران در سفرمارکت غافل نشوند، چراکه امکان انتخاب برترین و ارزانترین هتل‌های این مقصد پرطرفدار را برای مسافران فراهم کرده است.
• آدرس اتاق فرار بوم: سعادت آباد، بالای میدان کاج، خیابان پنجم شرقی شماره ششم واحد ۲۰
• تلفن اتاق فرار بوم: ۰۲۱۲۲۰۸۵۵۷۲

مجموعه اسکیپ روم دات آی آر


مجموعه اسکیپ روم دات آی آر یکی از بزرگ‌ترین مراکز ارائه بازی‌های اتاق فرار در سطح کشور است و در تهران، کرج، اصفهان و اهواز، شعبه دارد. این مجموعه دارای ۳ بازی به ‌نام‌های شیوع، اتاق چهل و چهار و ناصرالدین شاخ در مجموعه اسکیپ روی آنلاین است. بازی ویروس در اسکیپ باکس این مجموعه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
• نشانی اسکیپ روم دات آی آر: بلوار آفریقا، ضلع شمال شرقی تقاطع با خیابان ظفر، ساختمان شماره ۹۳ و طبقه ۵
• تلفن اسکیپ روی دات آی آر: ۰۲۱۲۶۱۱۳۳۸۹
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

اتاق فرار اسکیپ کیوب


اتاق فرار اسکیپ کیوب از اتاق فرارهای تهران است. چند بازی دارد که یکی از آن‌ها Ocean’s Six نام دارد؛ الهامی از فیلم سینمایی یازده مرد اوشن. یک بازی زیرکانه که ماجراجویی و هیجان‌انگیز بوده و ۷۰ دقیقه به طول می‌انجامد. بازی ۴ تا ۸ نفره است و در فضایی به وسعت هفتاد مترمربع رخ می‌دهد. داستان این است که شما و دوستان شما، سارق هستید. خلاق و باهوش هم هستید. باید نقشه سرقت الماس شانزده میلیون دلاری را پیدا کنید.
بازی دیگر این مجموعه، بازی Gizmonde نام دارد. این بازی یک بازی کارآگاهی و مستند است که سطح متوسطی دارد و در گروه‌های ۴ تا ۸ نفره می‌شود بازی کرد. ۱۲۰ دقیقه زمان دارد و در فضایی به وسعت ۶۰ مترمربع انجام می‌شود. سناریوی این بازی، الهامی از یک داستان واقعی کلاه‌برداری در سال ۲۰۰۶ میلادی در آمریکا است. شما بایستی نقش پلیس را ایفا کرده و به صحنه تصادف بروید تا با چالش‌های عجیبی مواجه شوید. مسافران می‌توانند با خرید بلیط قطار از این اتاق فرار دیدن و این ماجرای جذاب را حل کنند.
• آدرس مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب: سعادت آباد، خیابان کوهستان اپال مال طبقه هشتم
• تلفن مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب: ۰۲۱۲۶۶۵۴۲۹۱
ایستگاه مترو میدان صنعت در خط ۷ مترو تهران، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو فعال در نزدیکی مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب است.

اتاق فرار ویرا پارک


از دیگر اتاق‌های فرار تهران، اتاق فرار ویرا پارک است. ترکیبی ممتاز از هنر و فناوری را برای عاشقان بازی‌های هیجان‌انگیز به ارمغان آورده و محصول همکاری متخصصان گوناگون است. اتاق فرار ویرا پارک ۴ بازی مختلف دارد. یکی اتاق فرار جوکر، دیگری اتاق فرار کما، اتاق فرار مرد هلندی و اتاق قرار مصر.
اتاق فرار جوکر در ژانر مهیج طراحی شده و ۶۰ دقیقه‌ای است. این بازی ۴ تا ۶ بازیکن نیاز دارد و رده سنی بالای ۱۲ سال. شما بایستی به آدرس اعلام شده رفته و با بررسی مدارک موجود و خروج از آن محل پیش از انفجار اقدام کنید. شما در اتاق جوکر مشغول بررسی نشانه‌ها و شواهد هستید. بایستی معمای مخفی را حل کرده و موفق به فرار شوید.
اتاق فرار کمان در ژانر ترسناک و رازآلود است. این بازی ۶۰ دقیقه است و ۳ تا ۶ نفر بازیکن نیاز دارد. برای رده سنی بالای ۱۲ سال مناسب است. داستان فردی به نام جیسون است که مُرده! شما و دوستان شما در نزدیکی دریاچه کریستال اردو زده‌اید و به مرگ خود نزدیک می‌شوید و باید خود را از مهلکه برهانید!
اتاق فرار مرد هلندی در ژانر جنایی و معمایی است. این بازی ۶۰ دقیقه است و به ۳ تا ۶ نفر بازیکن نیاز دارد و برای رده سنی ۱۰ سال به بالا مناسب است. در اتاق فرار مرد هلندی، شما با پرونده‌های ساختگی با جرایم امنیتی روبرو خواهید شد.
اتاق فرار مصر در ژانر ماجراجویی تاریخی است و به زمانی حدود ۶۰ دقیقه نیاز دارد. تعداد بازیکنان ۳ تا ۶ نفر بوده و رده سنی آن بالای ۱۰ سال است. در طی این بازی شما به عنوان یک باستان‌‌شناس وارد اهرام ثلاثه می‌شود و در پی یافتن معبد خوفو می‌گردید. شما شصت دقیقه فرصت دارید تا مقبره خوفو را یافته و طلسم را باطل و از آنجا فرار کنید.
• آدرس اتاق فرار ویرا پارک: ابتدای خیابان آزادی، خیابان استاد معین، مجتمع معین مال طبقه دوم
• تلفن اتاق فرار ویرا پارک: ۰۲۱۶۶۰۷۷۲۴۴
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

اتاق فرار اسکیپ رومیست


اتاق فرار Escape Roomist اتاق فراری است که چهار اتاق فرار به نام‌های راز، تنهایی، نفوذ و میراث پارس را ارائه می‌کند. این اتاق فرار در اردبیل نیز شعبه دارد.
اتاق فرار راز، یک بازی ۷۵ دقیقه‌ای است و ۴ تا ۱۰ نفر بازیکن دارد. برای رنج بالای ۱۶ سال مناسب است و ژانر معمایی و ترسناک دارد.
اتاق فرار تنهایی، یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای بوده و ۴ تا ۱۰ نفر بازیکن دارد. برای رنج بالای ۱۸ سال مناسب است. در ژانر معمایی و ترسناک بازی می‌شود.
این مرکز در زمان تنظیم این گزارش، موقتاً تعطیل شده بود. سایت آن در نشانی escaperoomist را بررسی کنید.
‌• آدرس اتاق فرار اسکیپ رومیست: تهرانپارس، اتوبان شهید قاسم سلیمانی، بین حجر بن عدی و رشید، روبروی شیرینی سالوت، شماره ۲۱۱
• تلفن اتاق فرار اسکیپ رومیست: ۰۲۱۷۷۷۲۸۰۹۴

اتاق فرار دیم اسکیپ


اتاق فرار دیم اسکیپ، بازی اتاق فرار نفس‌کش را ارائه کرده است. مجموعه دیم اسکیپ در نشانی، تهرانپارس، خروجی زین الدین، ابتدای خیابان خیری در دسترس است. تلفن مجموعه دیم اسکیپ، ۹۹۱۵۳۵۲۲۳۶ است. مجموعه اسکیپ روم، بازی‌هایی در ژانرهای: ترسناک، اکشن، درام، دلهره‌آور، جنایی، هیجانی، جنگی، فانتزی و تاریخی را ارائه می‌کند.

اسکیپ پلن تهران


اسکیپ پلن تهران از مجموعه‌های اتاق فرار در تهران است. در خیابان هنگام، خیابان سی متری دوم (جهان شاه لو) بین والاییان و تکاوران شماره دویست و نود و چهارم قرار دارد. چند اتاق فرار دارد. مثل اتاق فراری به نام اتاق فرار هواپیماربایی و اتاق فرار قتل در مترو مخوف که در ژانر مهیج است.
اگر قصد دارید به اسکیپ پلن بروید، درباره ۲ بازی آن به طور خلاصه بدانید:
داستان اتاق فرار هواپیماربایی: داستان از این قرار است که شما سوار بر هواپیما و در حال پرواز به مقصد هستید که درگیر یک حادثه تروریستی می‌شوید. خلبان و سایر پرسنل پرواز به قتل رسیده‌اند و هواپیما در حال سقوط است. شما فقط ۶۰ دقیقه زمان دارید تا از سقوط هواپیما جلوگیری کنید و جان خود و مسافران را نجات دهید. شما که تابه‌حال کابین خلبان را از نزدیک ندیده‌اید، چطور می‌خواهید از سقوط هواپیما جلوگیری کنید؟ باید راهی بیابید تا نجات پیدا کنید، ناامیدی معنایی ندارد. یک قاتل جانی شما را به دام انداخته و باید تلاش کنید تا کشته نشوید. شبیه‌سازی هواپیماربایی در این بازی بسیار حرفه‌ای انجام شده است و شرایط کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. شما با سناریوی متفاوتی روبرو خواهید شد که حتی تصورش را هم نمی‌کنید.
داستان اتاق فرار قتل در مترو مخوف: داستان بر این قرار است که شما به همراه گروهی از دوستانتان برای گردش به جنگل می‌روید؛ پس از گذشت مدتی متوجه می‌شوید که راه خود را گم کرده‌اید. پس از مدتی پیاده‌روی کلبه‌ای روبروی شما ظاهر می‌شود. خسته هستید و دیگر توان راه رفتن ندارید بنابراین وارد کلبه می‌شوید تا کمی استراحت کنید. نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید درحالی‌که مات و مبهوت خود را دست و پا بسته می‌بینید و متوجه می‌شوید که در کلبه قاتل جانی گرفتار شده‌اید. فقط یک راه فرار دارید باید تونل متروکه را پیدا کنید. فقط ۶۰ دقیقه زمان دارید تا قبل از برگشت قاتل تونل مخفی را پیدا کنید.
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

اتاق فرار اپیک


اتاق فرار اپیک یا EPIC، ۳ بازی دارد به نام خوابگر، رخنه و آخرین تقاص.
اتاق بازی خوابگر: بازی ۴ تا ۶ نفره بوده و مدت زمان بازی ۹۰ دقیقه اعلام شده است. داستان یک دکتر سوئدی است که هر شخصی را به واسطه خوابگری با ترس‌های خود روبرو می‌کند.
اتاق بازی رخنه: بازی ۴ تا ۶ نفره بوده و مدت زمان بازی نیز ۷۵ دقیقه است. داستان یک دختر جوان است که کلیسایی گروه شما را برای اثبات بی‌گناهی این دختر مأمور کرده است‌ تا وارد منزل او شوید و مدارکی جهت اثبات بی‌گناهی این فرد به دست آورید.
آخرین تقاص: یک بازی ۴ تا ۸ نفره است. ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا شما به عنوان عضو یک گروه تحقیقاتی زیر نظر یک مأمور FBI، داستان مرموز یک تیمارستان را بفهمید و کشف کنید.
• آدرس اتاق فرار اپیک: تهرانپارس، مترو تهرانپارس، خیابان اخوت شمالی روبروی مترو شماره دوم

اتاق فرار لوکو


اتاق فرار لوکو، از جمله اتاق فرارهای تهران است. اتاق فرارهایی به ‌نام‌های پادزهر و زنده بمان دارد. اتاق فرار لوکو در خیابان تهرانپارس، بالای میدان پروین، ۲۱۲ شرقی، بین خیابان ۱۳۱ و ۱۳۳ شماره ۶۳۳ قرار دارد. در حال حاضر اتاق فرار جدید به نام خاموشی طراحی کرده که یک بازی ۴ تا ۱۲ نفره است و در ژانر ترسناک و هیجانی قرار دارد و ۹۰ دقیقه زمان دارد.

اتاق فرار اینفینیتی


اتاق فرار اینفینیتی از جمله اتاق‌های فرار خوب تهران است. اتاق فرار اینفینیتی دارای ۲ بازی به نام‌های بیمارستان و وضعیت قرمز است.
بازی اتاق فرار بیمارستان زامبی، بازی ۴ نفره است. ۷۰ دقیقه طول می‌کشد و شما به یک لابراتوار رفته و بایستی تا پیش از حمله زامبی‌ها، پادزهر را پیدا کنید.
بازی اتاق فرار وضعیت قرمز، بازی ۴ نفره است. ۹۵ دقیقه طول می‌کشد و در ژانر ترس و معمایی طراحی شده است.
• آدرس اتاق فرار اینفینیتی: خیابان شریعتی، بالای پل سیدخندان، خیابان سیمرغ شرقی شماره سی و هشتم
• تلفن اتاق فرار اینفینیتی: ۰۹۳۷۱۱۶۴۵۱۶
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

اتاق فرار امگا اسکیپ روم


اتاق فرار امگا اسکیپ روم، اتاق فراری است که بازی‌های اتاق فرار در ژانر ترسناک و هولناک ارائه می‌کند. یکی از بازی‌های این مکان، اتاق فرار شوم نام دارد که بازی ۴ تا ۱۰ نفره است و ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. فقط افراد بالای ۱۸ سال باید شرکت کنند. ژانر ترسناک و هیجانی دارد.
• آدرس مجموعه امگا اسکیپ: نارمک، خیابان چهل و شش متری ثانی، خیابان طاهری شماره یک صد و هفتاد و شش

اتاق فرار اسکیپ مستر


اتاق فرار اسکیپ مستر یا Escape Master اتاق فراری است که انواع و اقسام بازی در ژانرهای مختلف را ارائه می‌کند. در ادامه به معرفی مختصر آن‌ها می‌پردازیم:
اتاق فرار توهم: تعداد ۴ تا ۱۰ نفر است. مدت زمان بازی ۹۰ دقیقه است.
اتاق فرار شکنجه: تعداد ۴ تا ۸ نفر نیاز است. مدت زمان بازی ۷۰ دقیقه و در ژانر ترس است.
اتاق فرار عتیقه: تعداد ۴ تا ۸ نفر نیاز است. مدت زمان بازی ۷۰ دقیقه و در ژانر ترسناک معمایی است.
اتاق فرار شوم: تعداد ۴ تا ۱۰ نفر نیاز است. مدت زمان بازی ۹۰ دقیقه و در ژانر هیجانی است.
برخی از بازی‌های اتاق فرار مستر، در زمان تنظیم این گزارش، حذف شده بودند.
• آدرس شعبه ۱ اتاق فرار مستر: تهران – نارمک خیابان چهل و شش متری ثانی نبش خ طاهری بالای بانک صادرات پلاک ۱۷۹ طبقه اول
• تلفن شعبه یک اتاق فرار مستر: ۰۹۱۲۰۴۳۰۵۴۸ - ۰۹۳۷۸۸۴۵۶۹۴
• آدرس شعبه ۲ اتاق فرار مستر: تهران – نارمک خیابان چهل و شش متری ثانی خیابان سمنگان پلاک ۲۴ زنگ سمت راست
• تلفن شعبه ۲ اتاق فرار مستر: ۰۹۱۲۰۵۴۶۵۱۷
• آدرس شعبه ۳ اتاق فرار مستر: تهران – نارمک چهل و شش متری ثانی خیابان طاهری پلاک ۱۷۶ زنگ ۱
• تلفن شعبه ۳ اتاق فرار مستر: ۰۹۱۲۹۳۶۸۹۳۷
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

اتاق فرار مایندر اسکیپ


اتاق فرار مایندر اسکیپ (Minderescape) یکی از اتاق‌های فرار جذاب تهران است. یک بازی دارد به نام ناگفته که در ژانر ترسناک بوده و دلهره‌آور است. این بازی ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای انجام آن بایستی ۴ تا ۱۰ نفر باشید. ۹۰ درصد سختی دارد و حتماً رنج سنی باید بالای ۱۸ سال باشد.
• آدرس اتاق فرار مایندر اسکیپ روم: اتوبان شهید قاسم سلیمانی، میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان قزوینی میدان شماره شصت و هشتم
• تلفن اتاق فرار مایندر اسکیپ روم: ۰۹۱۹۶۸۳۴۱۲۲

اتاق فرار گریت اسکیپ


اتاق فرار Great Escape دارای ۳ اتاق فرار است به نام‌های اتاق فرار گرمابه، اتاق فرار گورسفید و اتاق فرار ملاقات.
اتاق فرار گرمابه یکی از متفاوت‌ترین اسکیپ روم‌های حال حاضر شهر تهران است. در این اتاق فرار شما فقط با ترس‌های قدیمی و دلهره‌هایی که در سایر اتاق‌های فرار تجربه کردید مواجه نیستید و با معنای جدیدی از اسکیپ روم مواجه می‌شوید.
دکور و داستان این بازی برخلاف اکثر بازی‌های حال حاضر که با اقتباس از فضاهای خارجی تهیه شده‌اند، از فضای نوستالژیک و باورپذیر سنتی ایرانی تشکیل شده که حس حضور در گرمابه‌ای مخوف و ایرانی را به شما می‌دهد. این بازی ۹۰ دقیقه است.
اتاق فرار گریت اسکیپ در میدان ولی عصر، خیابان ملایی شماره بیست و دوم قرار دارد و از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ شب آماده پذیرایی از آدرنالین‌گردهای پایتخت است.

اتاق فرار دالون


اتاق فرار دالون، ۳ بازی به نام‌های: فرار از تنگنا، تله مرگ و ذهن تاریک دارد. اتاق فرار دالون در نشانی: شمیرانات، بلوار امام خمینی، روبروی بانک صادرات، بالای دفتر پیشخوان دولت شماره نود و هشتم واقع شده است.
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

چند توصیه به عاشقان اتاق فرار


• درباره بازی و ژانر و محدودیت سنی اطلاع لازم را کسب کنید.
• پیش از اطمینان نسبت به جذابیت بازی برای خود و تیم خود، از رزرو بازی خودداری کنید.
• درصورتی‌که اطلاعات و تجربه قبلی درباره بازی‌های اتاق فرار ندارید، از معمولی‌ترین سطح شروع کنید.
• نگران نباشید؛ در هر زمان از بازی و به هر دلیلی که قادر نبودید ادامه بازی را انجام دهید و یا از مسیر بازی خارج شدید، راهنما یا Game Master یا گیم مستر به شما کمک خواهد کرد تا بازی را تمام کنید.
• هیچ وسیله‌ای با خود نمی‌توانید به داخل اتاق فرار ببرید.
• از ترساندن دوستان و هم‌گروهی‌ها خودداری کنید.
• اتاق فرار یک بازی اعتیادآور است. اما تقویت‌کننده رشد تفکر انتقادی و حل مسئله، تقویت مهارت‌های ارتباطی، ترویج کار تیمی، انطباق با چالش‌های غیرمنتظره، تقویت قدرت رهبری، سرگرم کردن و ایجاد صمیمیت بین اعضا است.
اتاق‌ فرار های تهران | وحشتناک‌ترین و دلهر‌ه‌آورترین بازی‌ها

• ایمنی خود و دیگران را در نظر داشته باشید.
• فراموش نکنید که در خیلی از بازی‌های اتاق فرار های تهران، شما و تیم شما مجبور هستید که با سرعت بدوید، داخل تونل‌ها بخزید و یا از ارتفاع به پایین بپرید. پس باید از پوشیدن هر کفشی که به شما احساس ناراحتی می‌دهد خودداری کنید. مثلاً مثل کفش پاشنه‌دار و صندل نپوشید.
• در یک سری از بازی‌های اتاق فرار، به شما دمپایی مخصوص بازی داده می‌شود. اما در هر صورت بهترین کار آن است که کتانی راحت بپوشید. چون بایستی تمرکز خود را معطوف به حل معما یا فرار از محوطه بکنید.
• پیشنهاد می‌شود که لباسی بر تن کنید که نه نگران کثیف شدن آن باشید و نه نگران پاره شدن آن. البته کم‌تر شاهد کثیف شدن یا پاره شدن البسه هستیم.
• مراقب باشید به دکوراسیون خدشه‌ای وارد نشود.
• معمولاً اتاق فرار مجهز به دوربین است.
• گاهی هم به دلیل تهویه و فضای یک بازی ممکن است احساس سرما کنید. اما با توجه به اینکه در اکثر اسکیپ روم‌ها در حال فرار و تحرک هستید، پوشیدن لباس آزاد و خنک بیش‌تر پیشنهاد می‌شود، حتی در فصل زمستان.
• روایت‌ها، تجارب و نظرات عاشقان و معتادان اتاق فرار را در هشتگ #اتاق_فرار در اینستاگرام دنبال کرده و اطلاعات جالبی دریافت کنید.

مخاطب گرامی
اگر تجربه بازی در اتاق فرارهای تهران و مراکز استان‌های کشور را دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه اجتماعی به خصوص گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی به اشتراک بگذارید. با نصب اپلیکیشن سفرمارکت، از تخفیف‌های هیجان‌انگیز رزرو تور مسافرتی و بلیط هواپیما داخلی و خارجی استفاده کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است