search
menu

هیومن پارک تهران کجاست؟ سفر جالب به درون انسان

[ پنهان کردن ]
مراحل بازدید از هیومن پارک تهران (Human Park)
ویدئویی از جهان هستی
اولین عضو گوش و آخرین عضو روده!
قلب تپنده هیومن پارک
پرستاران دلسوز در قسمتی از پارک منتظر شما هستند
کافی شاپی با نام دکتر لند
امکانات دیگر تفریحی و رفاهی در پارک بدن انسان
چگونه می‌توانیم به هیومن پارک تهران برویم؟
ساعت بازدید و قیمت بلیط ورود به هیومن پارک
هیومن پارک مناسب چه سنی است؟
در این روزها که فضای آموزشی به شدت تغییر کرده و یادگیری بهتر وابسته به تصویر و عکس و فیلم است هیومن پارک یا همان پارک بدن انسان تأثیر ويژه‌ای را بر روی آموزش همراه با تفریح کودکان بگذارد و در این موضوع بسیار موفق بوده است. این پارک که در سال ۱۳۹۱ در منطقه دارآباد تهران ساخته شده تا به امروز میزبان کودکان و نوجوانان زیادی بوده و توانسته به عنوان بزرگ‌ترین تم پارک خاورمیانه شناخته شود. همان‌طور که می‌دانید در همه جای دنیا تم پارک‌های گوناگونی مثل پارک پرندگان، پارک مشاغل، پارک حیوانات، پارک گل و گیاه و... متنوع و متعددی وجود دارد که بر اساس نوع نیاز افراد ساخته شده و برای رشد سطح شناخت و آموزش به آن‌ها تأسیس می‌شود. هیومن پارک تهران هم یکی از موفق‌ترین پروژه‌های تم پارک بوده که علاوه بر کم سن و سال‌ها برای بزرگ‌سالان نیز از جذابیت خاصی برخوردار است.
با تهیه بلیط هواپیما تهران یا خرید بلیط قطار قصد داشتید که تعطیلات پیش روی خود را در پایتخت ایران بگذرانید هیومن پارک یا پارک بدن انسان برای یک گشت و گذار چند ساعته می‌تواند انتخاب مناسبی به شمار رود. شما در هیومن پارک همه اجزای بدن انسان را به صورت بزرگ‌تر و قابل لمس می‌بینید. گاهی اوقات می‌توانید از دندان‌ها برای نشیمن و از داخل روده‌ها سوژه‌ای متفاوت برای عکاسی پیدا کنید. درست است که ما انیمیشن‌های زیادی درباره بدن خارق العاده انسان می‌بینیم اما لمس از نزدیک آن‌ها قطعاً لطف دیگری دارد. اگر به تصاویر این پارک نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که هر جز از بدن انسان به قدری بزرگ ساخته شده که انگار یک نفر ما را به بدن خود برده و در حال تماشای اجزا و جوارح آن هستیم.
به هنگام بازدید از هیومن پارک اصلاً احساس خستگی نخواهید کرد زیرا علاوه بر کودکتان شما هم می‌توانید اطلاعات جدید یا گسترده‌تری را راجع به بدن انسان فرا بگیرید. جالب است بدانید محتوای علمی و جزئیات فیزیکی هر تکه از اعضای بدن در این تم پارک زیر نظر کارشناسان و متخصصان ساخته شده و از لحاظ بصری سعی شده که به شکلی باشد که محیطی زیبا و مفرح را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد. اگر با تور گردشگری به تهران سفر می‌کنید احتمالش هست که هیومن پارک یکی از مقاصد گردشگری برای شما باشد اما اگر نبود می‌توانید با اختصاص دادن دو ساعت از زمانتان از این پارک بازدید کنید. لازم است بگوییم که تمامی بخش‌های مختلف هیومن پارک مختص کسب علم نیست و اگر در جایی احساس گرسنگی یا ... کردید می‌توانید به دکتر لند؛ کافی شاپی در نقش بیمارستان، بروید و همان‌طور که فرزندتان در حال بازی است شما هم گلویی تازه کنید و انرژی تازه‌ای بگیرید.
هیومن پارک تهران کجاست؟ سفر جالب به درون انسان

مراحل بازدید از هیومن پارک تهران (Human Park)


قابل حدس است که بازدید از هیومن پارک سر دراز دارد! در این بخش قصد داریم که اطلاعاتی مفید را درباره بازدید از هیومن پارک در اختیارتان قرار دهیم و به گونه‌ای تور مجازی این تم پارک را به صورت نوشتاری برای شما تصویر سازی کنیم. در انتهای این مطلب بیش از پیش هوس می‌کنید که با رفتن به این تم پارک، سیری در بدنتان داشته باشید! اگر قصد دارید به تهران سفر کنید، حتما راهنمای سفر به تهران را مطالعه کنید تا سفری جذاب را تجربه کنید.

ویدئویی از جهان هستی


در اولین دیدار از تم پارک بدن انسان فیلمی برای شما به نمایش درمی‌آید که چگونگی به دنیا آمدن نوزاد و گردش احوال را نشان می‌دهد. این ویدئو کاملاً بر اساس گروه سنی کودکان تهیه شده و محتوایی فاخر و ارزشمند دارد. ویدئوی جهان هستی برای شما نیز می‌تواند جالب و جذاب باشد. در طول بازدید افرادی با شما همراه می‌شوند که اطلاعاتی راجع به بدن انسان را در اختیار گردشگران می‌گذارند. نا گفته نماند که این محتوای آموزشی به صورت رایگان روی بلیطی که تهیه می‌کنید وجود داشته و مناسب رده سنی ۸ تا ۱۴ سال است.

اولین عضو گوش و آخرین عضو روده!


پس از پخش ویدئویی که در ابتدای امر دیدید وارد گوش انسان می‌شوید. در این بخش می‌توانید حتی تارهای صوتی انسان را ببینید و تصویرهای جالبی را از فرزندتان درون گوش بگیرید! در ادامه مسیر با تمام اعضای بدن که چندی از آن‌ها را می‌توان با نام‌های چشم، شش، کلیه، کبد، روده و قلب عنوان کرد به چشم می‌خورد. اکثر افراد عکسی یادگاری درون دهان انسان می‌گیرند زیرا همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی عنوان شد دهان انسان درون هیومن پارک به صورت صندلی شکل است. به عبارت دیگر شما دهان انسان را در موقعیتی می‌بینید که باز شده و دندان‌هایش نقش صندلی را بازی می‌کنند. دیگر خودتان تصور کنید که ابعاد این دهان چقدر بزرگ است. یادتان باشد عکسی از کودکتان در حالی که روی یک عدد دندان نشسته است ثبت کنید! (این کار را به عکاسان واقع در پارک بسپارید)
هیومن پارک تهران کجاست؟ سفر جالب به درون انسان

قلب تپنده هیومن پارک


هیومن پارک با تم بدن انسان پروژه‌ای علمی و تفریحی بوده و شباهت بسیار زیادی با جوارح و اعضای بدن دارد. به همین علت قلب بزرگ و ۳۶۰ درجه‌ای درست در وسط فضای سر پوشیده هیومن پارک قرار گرفته و به عنوان یکی دیگر از جذابیت‌های پارک وظیفه ارائه محتوای آموزشی را به کودکان یا نوجوانان را بر عهده دارد. این قلب با تمام مویرگ‌ها، سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌ها شبیه سازی شده و ابعادی چند برابر انسان دارد. در بازدید از قلب انسان در این تم پارک کودک شما می‌تواند به شکل خیلی بهتری با اجزای بدن انسان آشنا شده و شما می‌توانید برای یادآوری محتوایی که فرا گرفته و کمک در درس‌ها، عکسی از خود او در کنار قلب، مغز یا ... را نشان دهید و بگویید که در آن روز چه چیزهایی را دیده و یاد گرفته است. در هیومن پارک همه چیز به قدری واقعی و شبیه سازی شده است که به هنگام بازدید از هر عضو می‌توانید صدای آن را بشنوید، جریان خون را ببینید و از کوچک‌ترین تارهای مویی این اعضا دیدن کنید. شاید فکر کنید که دیدن تارهای مویی بینی می‌تواند چه لطفی داشته باشد اما با گفتن این موضوع می‌توانیم خیالتان را از بابت جذابیت‌های متعدد این پارک راحت کنیم. در مورد وجود تارهای مویی این قسمت باید بگوییم که با استفاده از آن مکانیزم عطسه اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید تمامی این مراحل را با صدا شنیده و با چشم ببینید. قطعاً این قسمت از هیومن پارک می‌تواند برای کودکان و البته بزرگ‌سالان جذابیت خاصی داشته باشد.

پرستاران دلسوز در قسمتی از پارک منتظر شما هستند


شاید با خواندن این عنوان تصور کرده باشید که پرستارها هم کامل کننده این تور گردشگری در بدن انسان هستند و خیلی به عنوان شغلی‌شان ارتباطی ندارند. اما باید بگوییم که تصورتان از پرستارها در این پارک مقداری از واقعیت به دور است. پرستارها در تم پارک بدن انسان در بخشی مستقر شده‌اند و در صورت درخواست شما فشار خونتان را گرفته و بر اساس نوع مزاج، سلیقه و سبک زندگی‌تان نکاتی ارزشمند و مفید را برای به سازی فردی و لایف استایلتان به شما می‌گویند. این عمل هزینه‌ای را در بر نمی‌گیرد.

کافی شاپی با نام دکتر لند


دکتر لند را می‌توان یکی دیگر از جذابیت‌ها و جاذبه‌های دیدنی هیومن پارک به شمار آورد. این فضا که با تم بیمارستان دیزاین شده کافی شاپی است که برای استراحت و رفع خستگی می‌توانید از آن استفاده کنید. دکتر لند برای بچه‌ها نیز فکر دیگری جز نشستن سراغ دارد. کودکان در بدو ورود به این کافی شاپ می‌بایست روپوش دکتر یا جراحی بپوشند و مشغول مداوای مریض‌ها و بیمارهای ماکتی شوند. در این مکان تمام لوازم مورد نیاز پزشکی به شکلی که استفاده از آن برای کودک مانعی نداشته باشد موجود بوده و بازدید کنندگان می‌توانند از آن‌ها برای مداوای بیمارها استفاده کنند. در این بین که کودکتان در فضایی امن و نزدیک به خودتان مشغول بازی و مداوا است می‌توانید دقایقی را روی صندلی‌های این کافی شاپ بنشینید و همان‌طور که لیوان قهوه در دستانتان است به بیرون پنجره چشم بدوزید. با توجه به موقعیت مکانی هیومن پارک و قرار گیری آن در منطقه دارآباد؛ تهران زیر پای شماست. خوب است بدانید دکتر لند در طبقه دوم تم پارک بدن انسان واقع شده و ویویی بسیار زیبا از شهر تهران را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد.
هیومن پارک تهران کجاست؟ سفر جالب به درون انسان

امکانات دیگر تفریحی و رفاهی در پارک بدن انسان


نکته قابل توجه در پارک اعضای بدن تهرانا این است که اجازه عکس برداری شخصی در آن را ندارید و برای ثبت تصویر باید از عکاسانی که در محل حضور دارند کمک بگیرید. بدیهی است که هزینه‌ای جداگانه را شامل شده و عکس‌ها به صورت فایل و یا چاپ شده در اختیارتان قرار می‌گیرند اما باید گفت که کیفیت آن‌ها با عکس‌هایی که با موبایل می‌گیرید بسیار متفاوت بوده و ارزش هزینه جداگانه را دارد. این عکاسان فضاهایی را برای این کار اختصاص داده‌اند که مکانی شبیه به آتلیه است و با دکوراسیونی زیبا انتظار فرزند شما را می‌کشد.
از دیگر امکانات هیومن پارک می‌توان به وجود رستوران‌ها، گیفت شاپ‌ها و کافی شاپ‌های آن اشاره کرد. با توجه به موقعیت مکانی این پارک اگر این رستوران‌ها وجود نداشت برای صرف غذا و یا خوردن یک عصرانه لازم بود که مقداری دور شوید تا بتوانید گلویی تازه و برای رفع خستگی‌تان کاری انجام دهید چراکه رستوران‌های تهران بسیار زیاد و متوع هستند. اما با وجود این امکانات رفاهی دیگر نیازی به بیرون آمدن از پارک برای صرف وعده خوراکی و یا تحمل گرسنگی و صبوری تا پایان بازدید نیستید و هر زمان که احساس گرسنگی یا خستگی کردید می‌توانید زمانی را به میل غذا بپردازید.
همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد هیومن پارک در منطقه دارآباد تهران واقع شده و آب و هوای آن به خاطر نزدیک بودن به ارتفاعات کوه، به شدت مطلوب و دوست داشتنی است. در بازدیدتان از پارک بدن انسان می‌توانید مدتی را برای گشت و گذار در محوطه اختصاص داده و برای تنفس خود لحظاتی را خالی کنید. در این پارک می‌توانید هوای بهاری را با شش‌های خود لمس کنید. این منطقه به علت نزدیکی به کوه آب و هوایی تمیز و به دور از آلودگی دارد و پیشنهاد خوبی برای افرادی به شمار می‌رود که برای آخر هفته به دنبال مقصدی برای گردش فرزندشان می‌گردند. گفتنی است که در این پارک هم خود و هم کودکتان لذت متفاوتی را تجربه خواهید کرد.
در نزدیکی این تم پارک موزه حیات وحش دارآباد قرار گرفته که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را نیز در برنامه خود قرار دهید. حیف است که با خرید اینترنتی بلیط هواپیما و سفر به تهران این منطقه را نبینید. موزه حیات وحش می‌تواند کامل کننده بازدید از هیومن پارک برای فرزندتان باشد.

چگونه می‌توانیم به هیومن پارک تهران برویم؟


خوب... می‌رسیم به اصل مطلب. نشانی دقیق هیومن پارک از این قرار است:
نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، پارک اعضای بدن تهران (هیومن پارک)
حال باید گفت که از چه روش‌هایی می‌توانید به این پارک دسترسی داشته باشید. اگر ماشین شخصی دارید یا تور گردشگری شما را به این مکان دیدنی می‌رساند که کارتان راحت است. برای این کار باید به سمت شمال تهران حرکت کنید و از روی آدرس مکان دقیق هیومن پارک را پیدا کنید. بابت جای پارک و ایمنی خودروها نیز خیالتان راحت باشد. این منطقه به علت آمار بالای گردشگر، نگهبان و پارکینگ‌های زیادی دارد.
اگر هم با وسایل نقلیه عمومی قصد رفتن به هیومن پارک را دارید می‌توانید از خطوط مترو استفاده کنید. برای این کار باید در ایستگاه قیطریه پیاده شده و از تاکسی‌های پایانه قیطریه برای ادامه مسیر کمک بگیرید.
هیومن پارک تهران کجاست؟ سفر جالب به درون انسان

ساعت بازدید و قیمت بلیط ورود به هیومن پارک


ساعات بازدید برای این تم پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۱ زمان‌بندی شده و در روزهای آخر هفته که تعطیلات رسمی را شامل می‌شود از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برپاست. البته این مورد را در پس ذهن داشته باشید که این تم پارک تنها تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه بازدید کننده جدید قبول می‌کند و برای ورود به آن می‌بایست چند ساعت زودتر از تعطیلی در محل حاضر شوید. برای بازدید از پارک اعضای بدن انسان زمانی را هم که در صف انتظار از دست می‌دهید حساب کنید تا از بازدید جا نمانید. بلیط این مکان دیدنی را می‌توانید از سایت‌های مختلفی خریداری کنید تا برایتان با تخفیف حساب شود اما اگر به صورت حضوری می‌خواهید این بلیط را تهیه کنید باید حدود ۹۶ هزار تومان هزینه پرداخت کنید. این قیمت با توجه به ایده نو، متریال ساخت و هزینه بالای نگهداری این تم پارک، مقداری قابل قبول به نظر می‌رسد. اگر برای سفر خود به شهر تهران و یک تهرانگردی خوب و جذاب برنامه ریزی کردید، بازدید از هیومن پارک را در برنامه خود بگنجانید.

هیومن پارک مناسب چه سنی است؟


این تم پارک به قدری جذاب است که علاوه بر کودکان، برای بزرگسالان نیز جذاب است. کودکان بالای 3 سال می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است