search
menu

پیست اسکی دربندسر در تهران به همراه جاذبه‌ها و تصاویر

[ پنهان کردن ]
تاریخچه پیست اسکی دربندسر
امکانات ورزشی پیست اسکی دربندسر
امکانات رفاهی پیست اسکی دربندسر
امکانات آموزشی پیست اسکی دربندسر
مسیرهای دسترسی به پیست دربندسر
بهترین زمان رفتن به پیست دربندسر
شرایط استفاده از امکانات پیست
پیست اسکی دربندسر یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های طبیعی تهران است که در زمستان افراد بسیار زیادی جهت گردش و تفریح به آن مراجعه می‌کنند. اسکی و برف بازی، تفریحی است که تنها در چندین ماه از سال امکان لذت بردن از آن وجود دارد. به همین دلیل کسانی که به ورزش اسکی علاقه‌مند هستند، دوست ندارند این تفریح را از دست بدهند.
امروزه به دلیل شرایط آب و هوایی، در ایران کمتر برف می‌بارد. به همین دلیل پیست‌های تهران تنها در بخشی از ماه‌های سال فعال هستند. از بهترین و محبوب‌ترین پیست‌های اسکی تهران می‌توان به پیست اسکی دربندسر اشاره کرد. این پیست یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود و مراجعه آن می‌تواند اوقات مفرحی برای شما به وجود بیاورد. پیست اسکی دربندسر در ۶۶ کیلومتری از شمال تهران و در منطقه رودبار و قصران، محله دربندسر واقع شده است.
بسیاری از گردشگران خارجی که با خرید بلیط هواپیما به تهران سفر کرده‌اند، جهت انجام ورزش‌های زمستانی همچون اسکی به این پیست مراجعه می‌کنند. اگر شما هم قصد مراجعه به این مکان تفریحی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی پیست اسکی دربندسر خواهیم پرداخت.
پیست اسکی دربندسر در تهران به همراه جاذبه‌ها و تصاویر

تاریخچه پیست اسکی دربندسر


این پیست که امروزه به یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی تهران تبدیل شده است، در سال ۱۳۵۷ و توسط مسئولان و مردمان منطقه شمشک و دربندسر راه‌ اندازی شده است. این پیست در سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را تحت عنوان پایا آغاز کرد. متاسفانه در حین ساخت و راه اندازی این پیست، پدر یکی از بهترین مربیان و قهرمانان اسکی شمشک به نام علیداد ساوجی سقوط کرد و مرگ او یک اتفاق غم انگیز را در راه اندازی این پیست رقم زد.
ابن پیست با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شد و روز به روز امکانات آن گسترش پیدا کرد. در حال حاضر امکانات این پیست برای عموم مناسب است و علاوه بر اسکی‌بازان حرفه‌ای، مردمان عادی نیز می‌توانند از خدمات پیست استفاده کنند.
در سال ۱۳۸۷ شرایطی در این مجموعه فراهم شد که این پیست توانست از سوی فدراسیون جهانی اسکی، عنوان بین‌المللی را از آن خود کند. به همین دلیل تا امروز پیست اسکی دربندسر میزبان رقابت‌های بین‌المللی متعددی بوده است.
سرمایه گذاران این پیست همواره در تلاش هستند که امکانات این پیست را گسترش داده و خدمات بسیار خوبی را به گردشگران خود ارائه دهند. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیست اسکی دربندسر، تبدیل آن به محلی چهار فصل بود که این تصمیم از سال ۱۳۹۴ برنامه‌ریزی شد و در حال حاضر این پیست می‌تواند پذیرای مهمانان حتی در خارج از فصل زمستان باشد.

امکانات ورزشی پیست اسکی دربندسر


همان طور که پیشتر گفته شد، سرمایه گذاران پیست همواره درحال توسعه امکانات این مجموعه هستند. این پیست در حال حاضر یک مکان مناسب برای اسکی، آموزش، تفریح و وقت گذرانی است.
در این پیست در بین سایر پیست‌های تهران امکانات متنوعی وجود دارد که می‌تواند برای همه افراد مناسب باشد. پیست اسکی حرفه‌ای، پبست اسکی مبتدی، تله کابین، تله‌سیژ، رستوران و... از امکانات این مجموعه هستند. از دیگر امکانات پیست اسکی دربندسر می‌توان به تله‌سیژ دو و چهار نفره، تله‌کابین ۱۲ نفره، تله‌اسکی بشقابی و چکشی اشاره کرد.
اسکی در شب از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۷ شب برقرار است و در این موقع از شب، تمامی چراغ‌های پیست روشن هستند. مراجعه به پیست در این ساعت از شبانه روز بسیار لذت بخش است و حال و هوای بسیار خوبی دارد. در مجموعه دربندسر دستگاه‌های پیست کوب و برف ساز نیز وجود دارد. به کمک این امکانات می‌توان در صورتیکه بارش برف کافی نبود، پیست را برای اسکی آماده کرد.
از دیگر امکانات مهمی که این پیست دارد، مدرسه اسکی و مرکز آموزشی است که برای تمامی افراد آموزش‌هایی در نظر گرفته است. مربیان اسکی باتجربه و حرفه‌ای در این مدرسه به آموزش اسکی می‌پردازند. در این پیست ۲۵ درصد از فضا به افراد مبتدی اختصاص یافته است و ۵۰ درصد از آن مخصوص افراد پیشرفته‌تر است. بنابراین ۲۵ درصد باقیمانده به افراد فوق حرفه‌ای اختصاص یافته است.
پیست اسکی دربندسر در تهران به همراه جاذبه‌ها و تصاویر

امکانات رفاهی پیست اسکی دربندسر


در کنار ورزش و تفریح، استفاده از امکانات رفاهی پیست می‌تواند خاطره خوشی برای شما به جای بگذارد. در این مجموعه رستوران و کافی‌شاپ‌های بسیار خوبی وحود دارد. رستوران چوبی یکی از بهترین این رستوران‌ها است که از مساحتی به اندازه ۴۰۰ متر مربع برخوردار است. رستوران‌های دیگری همچون رستوران قله نیز در ایستگاه مقصد تله‌کابین وجود دارد که کیفیت نسبتاً خوبی دارد.
اگر به غذاهای فست فودی علاقه‌مند هستید، رستوران برگرلند گزینه بسیار خوبی برای شما است که از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعد از ظهر پذیرای شما گردشگران است.
هتل یکی از بهترین امکاناتی است که پیست اسکی دربندسر برای گردشگران خود در نظر گرفته است. این هتل برای کسانیکه به اسکی در شب علاقه‌مند هستند و می‌خواهند چند روزی در پیست دربندسر اقامت داشته باشند، مناسب است.
در مجموعه تفریحی و گردشگری دربندسر، پارکنگ عمومی و وی آی پی وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت خودروی خود را در آن پارک کنید.
اگر مجهز نیستید و لباس و تجهیزات اسکی ندارید، نگران نباشید. در غرفه‌هایی که در این پیست وحود دارد، می‌توانید لباس و تجهیزات اسکی کرایه کنید. البته در زمان شیوع کرونا کرایه لباس و تجهیزات اسکی شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است. به همین دلیل بهتر است پیش از مراجعه به پیست درباره شرایط آن تحقیق کنید.
پیست اسکی دربندسر در تهران به همراه جاذبه‌ها و تصاویر

امکانات آموزشی پیست اسکی دربندسر


پیست اسکی دربندسر تنها مرکز تفریحی و ورزشی نیست. بلکه می‌توانید به واسطه بهترین مربیان آموزش اسکی ببینید. این آموزش‌ها در بهترین مدارس بین‌المللی اسکی ارائه می‌شوند. مربیان و مدرسان این مدرسه همگی از پیشکسوتان و قهرمانان این ورزش بوده‌اند و سالیان سال در حوزه اسنوبود و آلپاین فعالیت کرده‌اند. از خدماتی که این کلاس‌ها ارئه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
• کلاس‌های تخصصی اسنوبرد
• کلاس‌های تخصصی آلپاین
• ارائه بسته‌های آموزشی مناسب تمامی سنین
• کارت عضویت در کلوپ مخصوص تله‌کابین
• وجود مربیان حرفه‌ای و چند زبانه
• قابلیت ثبت نام آنلاین
• ارائه لوح و مدرک معتبر برای آموزش‌های گذرانده شده
پیست اسکی دربندسر در تهران به همراه جاذبه‌ها و تصاویر

مسیرهای دسترسی به پیست دربندسر


دو مسیر اصلی برای رسیدن به این پیست وجود دارد:
• مسیر اول استفاده از جاده لواسانات است که از محور لشکرک – فشم می‌گذرد. این مسیر در تمامی روزهای سال باز و در دسترس است.
• مسیر بعدی مربوط به جاده کرج – گچسر است که اغلب در روزهای تابستانی باز و در دسترس است.

بهترین زمان رفتن به پیست دربندسر


اگر قصد دارید از تفریحات و امکانات پیست اسکی استفاده کنید، بهتر است در روزهای سرد سال همچون زمستان به این مجموعه بروید. اما این مکان در هر فصلی از سال جذابیت خاص خودش را دارد. در بهار و تابستان نیز می‌توانید به پیست دربندسر بروید و از حال و هوای بهاری و منظره زیبای پیست لذت ببرید. برای اسکی، برف‌بازی و تفریحاتی این چنین بهترین زمان از ابتدای دی تا اواخر فروردین است.
پیست اسکی دربندسر در تهران به همراه جاذبه‌ها و تصاویر

شرایط استفاده از امکانات پیست


افرادی که قصد دارند به پیست اسکی دربندسر مراجعه کنند، باید بدانند که دو نوع بلیط برای گردشگران وجود دارد. اول گردشگرانی که قصد ندارند اسکی بازی کنند، می‌توانند این بلیط‌ها را تهیه کرده و از جاهای مختلف پیست بازدید کنند و یا به برف بازی بپردازند. همچنین این افراد می‌توانند از تله‌کابین استفاده کنند و به قله برسند و از چشم انداز و منظره بی‌نظیر پوشیده از برف لذت ببرند.
گروه دوم افرادی هستند که با قصد اسکی بازی کردن به این پیست مراجعه می‌کنند. این افراد با پرداخت یک بلیط گران‌تر می‌توانند از ۸ صبح الی ۱۹ بعدازظهر به صورت کاملاً نامحدود از پیست استفاده کنند.
سخن پایانی
پیست اسکی دربندسر یکی از جاهای دیدنی تهران است که تفریحات مهیجی به گردشران ارائه می‌کند. در فصل‌های سرد سال هم بسیاری از گردشگران خارجی که با خرید بلیط هواپیما به تهران سفر کرده‌اند، سری به این مجموعه می‌زنند و از تفریحات و امکانات آن استفاده می‌کنند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است