search
menu

غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

[ پنهان کردن ]
بهترین غذاهای محلی شیراز را می‌شناسید؟
عرقیات متنوع؛ خوردنی محبوب شیرازی‌ها
بهترین رستوران های شیراز برای چشیدن طعم غذاهای محلی
کلام آخر
سؤالات متداول
شیراز، شهری است که همواره با فرهنگ غنی و هنر بی‌حدومرز خود توجه گردشگران ایران و جهان را به خود جلب کرده است؛ دراین‌بین غذاهای محلی شیراز نیز با تنوع و مزه‌های بی‌نظیرشان، نماینده‌ی واقعی فرهنگ و زندگی مردم این منطقه هستند. از غذاهای معروفی مثل کلم پلو گرفته تا خوراکی های ناب و ویژه‌ای نظیر بادام سوخته و حلوا کاسه‌ای، شهر شیراز با خوردنی های خوش طعم و عطر خود همیشه رضایت گردشگران را جلب کرده است.
در این مقاله می‌خواهیم غذاهای محلی، خوردنی‌ها و خوراکی‌های شیراز با بیشتر بشناسیم؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا در سفر بعدیتان به شیراز حتماً این غذاها را امتحان کنید یا برای خرید سوغاتی شیراز از بین این خوراکی‌های خوشمزه انتخاب مناسبی داشته باشید.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

بهترین غذاهای محلی شیراز را می‌شناسید؟


احتمالاً اسامی خیلی از غذاهای شیراز به گوش ما آشنا باشد؛ کمتر کسی است که نام غذاهایی مثل کلم‌پلوی شیرازی را نشنیده باشد؛ اما باید بدانید لیست بلندبالایی از بهترین غذاهای محلی شیراز وجود دارد که اگر با آن‌ها و طرز پختشان آشنا شوید، طرفدارشان خواهید شد.
در این مقاله فهرستی از معروف ترین غذاهای شیراز را برایتان جمع کرده‌ایم تا با این غذاها و دستورالعمل پختشان بیشتر آشنا شوید؛ با ما همراه باشید!
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

کلم پلو شیرازی



کلم پلو را می‌توان غذای معروف شیراز دانست؛ طرز تهیه آن هم بسیار ساده است و حدود دو ساعت زمان می‌برد. این غذا شامل مواد اولیه‌ای مثل کلم، برنج، گوشت چرخ‌کرده، پیاز، ادویه، آرد نخودچی و آبلیمو و سبزی‌هایی مثل ریحان، شوید و ترخون می‌شود.
جذابیت کلم پلوی شیراز به طعم و بوی آن ختم نمی‌شود؛ شاید جالب باشد بدانید این غذا قدمتی ۱۰۰ساله دارد و در بخش میراث معنوی ایران ثبت ملی شده است! شاید به استناد سندهای تاریخی نشود به تاریخچه اصلی این غذا رسید؛ اما طبق گفته‌های مردم محلی می‌توان این غذای اصیل شیرازی را متعلق به دوره قاجاریه دانست. کلم پلو همیشه عضو ثابت منوی بهترین رستوران های شیراز است.

شکر پلو



اگر عاشق غذاهایی با طعم شیرین هستید حتماً شکر پلو را در سفرتان به شیراز امتحان کنید. اگر در ایام مذهبی بلیط قطار شیراز را بخرید و راهی این شهر شوید ممکن است با شکر پلو به‌عنوان نذری مواجه شوید؛ چرا که یک غذای رسمی و مجلسی در شیراز محسوب شده و معمولاً همراه خورشت قیمه سرو می‌شود. این غذا سال‌ها پیش توسط دو آشپز شیرازی به نام مرتضی کرمی و نفس نگهداری پدید آمد و به‌قدری مورد استقبال قرار گرفت که این دو نفر جایزه ویژه دریافت کردند.
برای پخت این غذا همان‌طور که از اسمش معلوم است به مقدار زیادی برنج و شکر نیاز دارید. مثلاً به‌ازای یک کیلو برنج به 800 گرم شکر نیاز خواهید داشت که البته بر اساس ذائقه شما قابل تغییر است. خلال بادام و پسته، خلال نارنج، پوست نارنگی یا پوست پرتقال هم لازمتان می‌شود. ادویه، گلاب و زعفران هم برای طعم‌دادن به این غذای شیرین ضروری هستند.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

دو پیازه آلوی شیرازی



این غذای دوست‌داشتنی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی شیراز است که تنها با سیب‌زمینی، پیاز، رب و ادویه تهیه می‌شود. منتظرید که بگوییم به آلو هم نیاز خواهید داشت؟ نه، جالب است بدانید که در شیراز به سیب‌زمینی آلو می‌گویند و به همین دلیل اسم این غذای خوشمزه «دوپیازه آلو» نام دارد.
اصل این غذا مربوط به افغانستان است ولی پس از این که در قرن ۱۹ وارد ایران شد در بعضی شهرها محبوبیت زیادی پیدا کرد. شیراز هم یکی از شهرهایی بود که این غذا را با دستور پخت خاص خود حفظ کرد.

قورمه به



شاید قورمه به را در استان‌های دیگر هم خورده باشید اما در شیراز این غذای مجلسی طرز تهیه مخصوص خود را دارد. این خورشت خوشمزه با گوشت گوسفندی، به، پیاز، شکر، زعفران، آبلیمو، ادویه و لپه تهیه می‌شود. روند پخت آن شبیه به پخت خورشت قیمه است. این خورشت متفاوت یکی از بهترین غذاهای شیراز است.
مزه آن بیشتر ملس است که باتوجه‌به استفاده از «به» خیلی دور از انتظار نیست. برخی افراد برای سالم‌تر شدن پخت غذا به‌جای شکر از عسل استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که این غذای محلی با نان هم سرو می‌شود.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

قنبر پلو



در بین غذاهای شیراز قنبر پلو یا غم بر پلو یکی از محبوب ترین غذاهای شیراز است. می‌توانید این غذا را با برنج، کشمش، گوشت چرخ‌شده، رب انار، گردو، ادویه، پیاز و زعفران آماده کنید. در قدیم‌الایام این غذا معمولاً در روز سوم مراسم ختم پخته می‌شده است. این غذای خوشمزه شیرازی در سال 1399 به کمپین جهانی سلایق غذایی راه پیدا کرد.
یکی از دلایلی که این غذا به نام قنبر پلو شناخته می‌شود این است که رنگ تیره‌ای دارد که یادآور غلامان سیاه‌پوستی است که به نام قنبر شناخته می‌شدند. این پلوی محبوب را می‌توانید در کنار سالاد شیرازی سرو کنید.

یخنی نخود؛ غذای محلی شیرازی



یخنی نخود آبگوشت مخصوص شیرازی است و طرز تهیه آن خیلی متفاوت از آبگوشت عادی نیست. درست شبیه دستورالعمل آبگوشت این غذا را هم می‌توانید درست کنید. اگر فراموش کرده‌اید نخودها را خیس کنید، می‌توانید از آویشن در پخت یخنی نخود استفاده کنید تا به اصطلاح نفخ نخود را بگیرید.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

لوبیاپلو شیرازی



درست است که لوبیاپلو یک غذای شیرازی‌ست اما در همه ایران طرفدار دارد. در نسخه شیرازی لوبیاپلو به‌جای لوبیاسبز از لوبیاچشم‌بلبلی هم استفاده می‌شود و دستور تهیه آن شبیه غذاهایی مثل استامبولی است. برای درست کردن لوبیاپلو به شوید خشک، زعفران، دارچین، برنج، لوبیاچشم‌بلبلی و ادویه‌جات نیاز خواهید داشت. این پلوی ترکیبی یکی از بهترین غذاهای شیراز است و ارزش غذایی بالایی دارد.

شیرازی پلو



شیرازی پلو یک غذای اصیل و همه‌پسند است که بسیار شبیه ته‌چین پخته می‌شد. برای درست کردن این غذا به بادمجان، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، برنج، زرشک، ماست و ادویه و البته زعفران نیاز دارید. این مواد را شبیه به مراحل درست کردن ته‌چین پیش ببرید. اگر خواستید روغن و کره کمتری مصرف کنید می‌توانید شیرازی پلو را در داخل فر درست کنید.

رب پلو



رب پلوی شیرازی از آن دسته غذاهایی است که طرفداران قنبر پلو آن را دوست خواهند داشت چرا که طرز پخت و مزه تقریباً مشابهی دارد. رب پلو معمولاً با فیله مرغ و ترکیب آن با رب انار تهیه می‌شود. برای تهیه آن باید به مقدار لازم مرغ، برنج، رب انار، گردو، کشمش، پیاز، شکر، دارچین روغن و ادویه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را در خود شیراز امتحان کنید تا طعم متفاوت و لذیذ آن را بچشید.
این غذا معمولاً با هر ذائقه‌ای سازگار است مگر این که نسبت به طعم‌دهنده‌های اصلی آن مثل رب انار حساسیت داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم از بین تنوع طعم رب انار، گزینه ملس را انتخاب کنید.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

اشکنه شیرازی یا آب پیازک



اشکنه شیرازی مانند اشکنه مناطق دیگر یک غذای مقوی و خوشمزه است که دستورالعمل خاص خودش را دارد. اگر کمی ماست، تخم‌مرغ، پیاز، روغن، شنبلیله و نعناع خشک دارید می‌توانید این غذای خوشمزه را درست کنید. این غذا برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند یا به‌طورکلی از طرفداران غذاهای سبک به شمار می‌روند بسیار مناسب است. در بعضی دستورپخت‌ها برای درست کردن آب‌ پیازک از آب مرغ یا آب گوشت هم استفاده می‌شود که بر طعم و البته خاصیت این غذا تأثیر زیادی می‌گذارد.

هویج پلو



هویج پلو برای طرفداران غذاهایی با طعم شیرین یک غذای دوست‌داشتنی است. برای تهیه آن علاوه بر برنج و هویج به شکر، زعفران و دارچین که تقریباً طعم‌دهنده‌های اصلی غذاهای شیرازی هستند هم نیاز دارید. خلال پسته و بادام و پرتقال، مرغ و گلاب و ادویه‌جات هم لازمتان خواهد شد.
برای پخت این پلوی شیرازی هویج‌ها را خلالی خردکرده و تفت دهید. خلال پرتقال را سه مرتباً آبکش کنید. هویج تفت‌داده شده را با خلال‌ها، گلاب و شکر ترکیب کنید و در نهایت برنج آبکش شده و مواد را به شکل لایه‌لایه با هم در قابلمه‌ای جدا بپزید. این غذا را می‌توانید با کوفته‌قلقلی ریز هم درست کنید.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

کوفته هلوی شیرازی



البته که کوفته هلو شیرازی از هلو درست نمی‌شود اما به دلیل شکل ظاهری‌اش که خیلی شبیه هلو است این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. این کوفته خوشمزه با گوشت چرخ‌کرده، آرد نخودچی، هویج، زعفران، آبلیمو، نعنای خشک، شکر، آلوبخارا، کشمش، ادویه و گردو تهیه می‌شود. طرز درست کردن آن هم دقیقاً طبق مراحل تهیه کوفته‌های دیگر است. این کوفته یکی از بهترین غذاهای شیراز است.

دمپختک شیرازی



برای پختن دم‌پختک شیرازی کمی دستتان بازتر است چرا که در خود شیراز هم این غذا با چند روش مختلف درست می‌شود. یکی از معمول‌ترین دستورالعمل‌های این غذا محلی شیرازی با برنج، هویج، کلم، سبزی تازه، زعفران و ادویه تهیه می‌شود. این دمپختک درست مانند دمپختک‌های مرسوم در شهرهای دیگر پخته می‌شود و باوجود سبزی تازه و هویج طعم متفاوت‌تری می‌گیرد.

کوفته سبزی



کوفته سبزی هم از آن دست غذاهای ساده و خوشمزه‌ای است که به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن درست می‌شود. تره، گشنیز، جعفری، شوید و ترخون مزه اصلی این کوفته را تشکیل می‌دهند. لپه، برنج، گوشت چرخ‌شده، گردو، پیاز، کشمش و ادویه هم باقی موادی هستند که برای پخت این غذا نیاز خواهید داشت. کوفته سبزی را می‌توانید در کمتر از یک ساعت بپزید.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

آش سبزی



آش سبزی یک آش محبوب و دوست‌داشتنی در شیراز است که در وعده‌های مختلفی از جمله صبحانه در کنار حلیم فروخته می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. طعم متفاوت و خوشمزه این آش از ترکیب برنج، گوشت گوسفندی، عدس، نخود، لوبیاسفید، سبزی آش، پیاز، ادویه و البته روغن به دست می‌آید. جالب است بدانید در شیراز این آش یکی از غذاهای محبوب برای نذری دادن است.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

معروف‌ترین خوراکی‌های شیراز



هنگام راه‌رفتن در خیابان‌های باصفای شیراز یا قدم زدن در بازار وکیل قطعاً چشمتان به غرفه‌های خوردنی‌های شیراز افتاده که بسیار هوس‌انگیز بوده‌اند. از عرقیات خنک نوشیدنی، فالوده بستنی، تا نان‌ها و شیرینی‌ها گرم و تازه‌ای که داغ به فروش می‌رسند. لیستی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین خوراکی‌های شیراز را با هم مرور می‌کنیم تا در سفر به این شهر زیبا از خوردن آن‌ها غافل نشوید.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

کاک شیراز یا نان یوخه شیرازی‌ها



در شیراز یوخه‌پزی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این شیرینی خوشمزه و کم شکر را از آنجا به‌صورت تازه و داغ خریداری کنید. نان یوخه در استان‌های دیگری مثل کرمانشاه هم وجود دارد و با نام کاک شناخته می‌شود. این شیرینی سبک و خوشمزه که مناسب قرار گرفتن در کنار چای عصرگاهی است از لایه‌های خیلی نازک خمیر درست می‌شود.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

فالوده شیرازی با آبلیمو



خوردن فالوده شیرازی در هوای گرم یکی از تفریحات همیشگی مردم و یکی از خوراکی‌های شیرازی محبوب است. فالوده شیرازی که با آب‌لیمو سرو می‌شود طعمی ترش و البته خنک دارد که گرما را از یادتان می‌برد. در صورت تمایل می‌توانید از فروشنده بخواهید فالوده شما را با عرقیاتی مانند نسترن آماده کند تا بوی خوش و طعم این نوشیدنی را هم در فالوده خود حس کنید و لذتی دوچندان ببرید. از فالوده به‌عنوان دسر هم می‌توانید استفاده کنید. طرز تهیه آن با نشاسته یا رشته‌های آماده بسیار راحت است.

مسقطی؛ معروف ترین خوراکی شیراز



مسقطی یک شیرینی دوست‌داشتنی در مناطق جنوبی ایران است که در شهر شیراز هم یکی از معروف‌ترین خوراکی‌ها به شمار می‌رود. این شیرینی با نشاسته، شکر، آب، هل، کره، زعفران و گلاب درست می‌شود و در شکل‌های مختلفی با تزیین خلال پسته و بادام عرضه می‌شود. بعضی افراد مسقطی را شیر هم درست می‌کنند. برای درست کردن این دسر یادتان باشد هرچقدر در حرارت کمتری آن را بجوشانید در نهایت خوش‌رنگ و لعاب تر می‌شود.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

رنگینک؛ دسر محبوب شیرازی های و جنوبی ها



اگر سری به جنوب کشور زده باشید حتماً متوجه این شده‌اید که رنگینک یکی از دسرهای مهم بر سر سفره مردم جنوب است. شیراز هم از این قاعده مستثنی نیست. رنگینک شیرازی یک دسر مقوی، سالم و خوشمزه است که قطعاً باید آن را امتحان کنید و مطمئن باشید از طرفداران آن خواهید شد. می‌توانید از این دسر خوشمزه در ماه رمضان در سفره افطار هم استفاده کنید چرا که علاوه بر سالم بودن مزایای زیادی هم برای سلامتی و رفع گرسنگی دارد.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

بادام سوخته



اگر از طرفداران آجیل مخصوصاً بادام هستید بادام سوخته می‌تواند یک خوراکی هوس‌انگیز برای شما باشد. برای تهیه آن باید بادام را در محلول آب و شکر بجوشانید و پس از سردشدن آن را در سینی بگذارید و از هم جدا کنید. در صورت تمایل می‌توانید روغن و آبلیمو هم به آن اضافه کنید. در استان‌های دیگر این خوراکی خوشمزه را با بادام‌زمینی هم تهیه می‌کنند.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

نان فسا؛ خوراکی ناشناس شیراز



از بین خوراکی‌های معروف شیراز شاید نام این یکی را کمتر شنیده باشید. نان فسا یک شیرینی ترد و البته کمی خشک است که به اسم کماچ فسا هم معروف است. این نان با آرد گندم، هل، گلاب و زعفران تهیه می‌شود و در فر پخته می‌شود. کماچ فسایی بسیار سبک است و طرفداران زیادی در استان فارس دارد.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

کلوچه شیرازی



کلوچه شیرازی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شیرینی‌هایی است که در شیراز عرضه می‌شود. یک شیرینی سبک و خوش‌طعم که در اکثر خانه‌های شیراز برای پذیرایی از مهمانان در مجالس رسمی هم استفاده می‌شود. برای تهیه آن از آرد برنج، تخم‌مرغ، گلاب، روغن، پودر قند و هل استفاده می‌شود.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

حلوای کاسه‌ای



حلوای کاسه‌ای که خانه اصلی آن شیراز است یک حلوای ساده اما خوشمزه است که اگر بخواهید آن را درست کنید می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان یک حلوای شیرین و خوش‌طعم داشته باشید. آرد برنج مرغوب، شکر، گلاب، آب، روغن‌مایع و زعفران ترکیبی است که شما را به این حلوای خوش‌عطر می‌رساند.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

حلوای شیرازی



اگر قصد دارید در مجلس مهمی حلوا درست کنید حلوای شیرازی یکی از مجلسی‌ترین حلواهایی است که به‌سادگی درست می‌شود. این حلوا هم با آرد برنج، گلاب، روغن، زعفران، شکر و آب تهیه می‌شود و طعم و بویی دلچسب دارد.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

نان مشت



این نان یکی از محبوب‌ترین نان‌های استان فارس به‌خصوص شهر جهرم است. می‌توانید نان مشت را در کنار صبحانه یا چای عصرگاهی نوش جان کنید. خمیر این نان متفاوت و جذاب با آرد و خرما و طعم‌دهنده‌هایی مثل دارچین، زنجبیل و یا هل درست می‌شود و در نهایت در روغن سرخ می‌شود.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

نان برنجی شیراز



طرفداران نان برنجی شیرازی کم نیستند چرا که این شیرینی همراه با چای که یک نوشیدنی جدانشدنی از فرهنگ ماست، حسابی می‌چسبد. نان برنجی در شیراز با تخم‌مرغ، آرد برنج، گلاب، شکر، هل، زعفران و آرد شیرینی پخته می‌شود.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

عرقیات متنوع؛ خوردنی محبوب شیرازی‌ها


در شیراز می‌توانید انواع مختلفی از عرقیات را بنوشید که طعمی گوارا دارند و برای سلامتی هم مفید هستند. عرقیات که از خوردنی‌های شیراز هستند در آبمیوه‌فروشی‌ها و بهترین کافه های شیراز به‌صورت لیوانی هم فروخته می‌شود تا در یک پیاده‌روی توریستی بتوانید تشنگی خود را با نوشیدنی‌های مخصوص این شهر رفع کنید. اگر عرقیات با ذائقه‌تان سازگار باشد می‌توانید آن را به‌صورت لیتری هم خریداری کنید و به شهر خود ببرید تا هر وقت هوس کردید یک شربت خنک نوش جان کنید. بیایید محبوب‌ترین عرقیات شیراز را با هم مرور کنیم.
• عرق بهارنارنج: عرق بهارنارنج از تقطیر شکوفه درخت بهارنارنج به دست می‌آید. طعم فوق‌العاده و خواص زیاد این عرق آن را به یک نوشیدنی محبوب تبدیل کرده است. آرامش اعصاب، آرام‌کردن التهابات پوستی، سلامت و مراقبت از پوست و مو و دفع صفرا از ویژگی‌ها و خواص بهارنارنج است.
• عرق نسترن: اگر برایتان سؤال است که گیاه نسترن چیست باید بگوییم یک نوع رز وحشی است که مصارف دارویی متعددی هم دارد. از عرق نسترن در طب سنتی ایرانی برای درمان بیماری‌های زیادی استفاده می‌شده است. از طعم بی‌نظیر این نوشیدنی هم نباید گذشت. عرق نسترن به شما در دفع سنگ کلیه و سنگ صفرا و همچنین تقویت اعصاب کمک می‌کند.
• عرق بیدمشک: بیدمشک که یک گیاه دارویی معروف در طب سنتی است، می‌تواند تبدیل به یک نوشیدنی خوش‌عطر و جذاب شود که مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد. از جمله این که کمک می‌کند دیابت خود را کنترل کنید، برای تقویت اعصاب مفید است، به درمان کبد چرب کمک می‌کند و جهت تقویت پوست هم اثرگذار است.
• آبلیمو شیرازی: اگر علاقه‌مندید که به‌جای خرید آبلیموهای بسته‌بندی‌شده اصل آب‌لیمو را بخرید اولین جایی که باید بروید شیراز است. لیموی شیراز یکی از بهترین لیموهایی کشت‌شده در ایران است که طعمی ترش دارد و اندازه آن هم نسبتاً کوچک است. عصاره این لیمو به‌قدری باکیفیت و خوش‌طعم است که در اکثر غذاهای ایرانی استفاده می‌شود.

بهترین رستوران های شیراز برای چشیدن طعم غذاهای محلی


اگر به‌عنوان توریست به شیراز می‌روید برای چشیدن طعم اصیل غذاهای شیرازی باید به سراغ رستوران‌هایی بروید که غذاهای محلی را به بهترین شکل ممکن تهیه و سرو می‌کنند ما در این بخش سه تا از بهترین رستوران‌های شیراز را به شما معرفی می‌کنیم.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

رستوران هفت‌خوان



این رستوران که جزو رستوران‌های لوکس شیراز به حساب می‌آید دارای منوی متنوع غذایی است که هر سبک و سلیقه‌ای را شامل می‌شود. شما می‌توانید غذاهایی مثل کلم پلو، قنبر پلو و... را در این رستوران با بهترین کیفیت میل کنید. این رستوران در بلوار دروازه قرآن واقع شده است.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

رستوران خانه سنتی پرهامی



یک رستوران با تم خانه‌های قدیمی در دل بافت سنتی شیراز است که به‌محض ورود به آنجا یاد خانه‌های حیاط‌دار و باصفای گذشته خواهید افتاد. در این رستوران همه غذاهای سنتی شیراز سرو می‌شود و فرصت آن را خواهید داشت که این غذاها را در کنار صدای آب در یک حوض کاشی‌کاری شده میل کنید. این رستوران در خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه‌راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک واقع شده است.
غذاهای محلی، خوردنی ها و خوراکی های شیراز

رستوران خوشا شیراز



این رستوران خوش‌نام که اسمش را از بیت معروف حافظ گرفته است یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز است که در آن می‌توانید معروف‌ترین غذاهای شیراز را میل کنید. سرو بهترین غذاهای شیراز در این رستوران در دو فضای متفاوت انجام می‌شود تا طبق سلیقه خود و دمای هوا انتخاب کنید در فضای باز بنشینید یا در سالن سربسته. این رستوران در بلوار صنایع، روبه‌روی گلدشت حافظ قرار دارد.

کلام آخر


شیراز یکی از شهرهای ایران است که متنوع‌ترین غذاها و خوراکی‌ها را دارد. هر کدام طعمی متفاوت و البته چشیدنی دارند که ارزش امتحان کردن را دارد. اگر به شیراز سفر کردید بعد از بازدید از جاهای دیدنی شیراز و مراکز تاریخی و باستانی شهر، می‌توانید از خوردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی مثل فالوده شیرازی هم لذت ببرید.

سؤالات متداول



معروف ترین غذاهای شیراز چیست؟



از معروف‌ترین غذاهای شیرازی باید به کلم‌پلو، قنبر پلو، آلو پلو و هویج‌پلو اشاره کنیم.

رستوران خوب در شیراز برای غذاهای محلی کدام است؟



اگر خواستید طعم متفاوت غذاهای محلی شیراز را بچشید می‌توانید به رستوران‌های خوشا شیراز، شرزه، نخلستان یا هفت‌خوان بروید.

بهترین خوراکی شیراز برای سوغات چیست؟



شما می‌توانید از شهر شیراز خوراکی‌هایی مثل مسقطی، انواع عرقیات، یوخه یا رنگینک را برای عزیزانتان سوغات ببرید.

پیش‌غذاهای معروف شیرازی شامل چه مواردی می‌شود؟



آش سبزی، حلیم‌ پلو، یوخه یا کاک، شیرینی فسا و آش انار از پیش‌غذاهایی هستند که در شیراز استفاده می‌شود.

غذای سنتی شیراز در ماه رمضان چیست؟



معمولاً در ماه رمضان و در ایام مذهبی سال به‌عنوان غذای نذری شکر پلو به همراه خورشت قیمه پخته می‌شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است