search
menu

آبشار مارگون سپیدان

[ پنهان کردن ]
آبشار مارگون سپیدان
چگونه به آبشار مارگون سپیدان برویم؟
بهترین زمان بازدید از آبشار مارگون یاسوج
در نزدیکی آبشار مارگون یاسوج چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی آبشار مارگون یاسوج چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی آبشار مارگون یاسوج چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

آبشار مارگون سپیدان


آبشار مارگون در شمال استان فارس قرار گرفته و تا شهر شیراز ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد که گردشگران میتوانند ابتدا با خرید بلیط هواپیما به مقصد شیراز سفر کنند و سپس از آن جا به سمت این آبشار حرکت کنند. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای کشور است. آب آبشار مارگون از رودخانه سرازیر نمی شود بلکه چشمه هایی که بر فراز کوه می جوشند از ارتفاع ۷۰ متری سرازیر می شود و منظره زیبایی را ایجاد کرده است. آب رودخانه های این آبشار تا نزدیکی شهر سپیدان امتداد یافته است. در اطراف رودخانه ای که از این آبشار ایجاد شده طبیعت زیبایی از درختان زالزالک، سیب و بوته‌های زرشک شکل گرفته است.
آبشار مارگون سپیدان
آبشار مارگون در همه فصول سال زیباست و چهره جدیدی به خود می‌گیرد این آبشار در نیمه دوم سال که هوا رو به سردی می‌رود قندیل ‌های بسیار زیبا و بلندی این آبشار را زینت می‌دهد. از این رو اگر در فصول سرد سال قصد دیدن آبشار مارگون را داریدبهتر است علاوه بر داشتن تجهیزات مناسب از باز بودن راهای ارتباطی و وضعیت آب و هوایی نیز اطلاع پیدا کنید. زیرا ممکن است به دلیل بارش برف راه رسیدن به این آبشار قطع شود.
در فصول گرم سال با سرازیر شدن آب آبشار و سبز شدن درختان اطراف آن ، هوا بسیار دلپذیرتر است بنابراین آبشار مارگون درتابستان پذیرای توریست و گردشگران بسیاری است. حتی در گرم ترین موقع سال دمای این منطقه به ۱۰ درجه می‌رسد. در این فصول علاوه بر چادر زدن و لذت بردن از صدای آب می‌توانید شاهد برگذاری مراسمات محلی، مانند مراسم عروسی روستایی باشید. آبی که به صورت مداوم از بالای کوه به تخنه سنگ های پایین میریزد باعث صاف و سیقلی شدن سنگ‌های بزرگ شده همچنین به دلیل رطوبت رشد خزه‌ها روی دیواره ها و بدنه‌این آبشار همانند آبشاری سبز پوش شده است.
آبشار مارگون سپیدان

چگونه به آبشار مارگون سپیدان برویم؟


راه‌های رسیدن به آبشار مارگون بسیار است و بستگی به شهر مبدا شما دارد اگر از شهرهای شمالی کشور قصد بازدید از این آبشار را دارید قبل از اینکه به شهر یاسوج برسید در ۲۹ کیلومتری جاده اقلید- یاسوج تابلوهای راهنما شما را به ابشار می رساند.
اما اگر از استان های جنوبی کشور عازم این آبشار هستید بعد از رسیدن به شهر یاسوج، ۶۵ کیلومتر از شهر دور می شوید تا تابلوها آبشار مارگون را ببینید. اما اگر مقصد اول شما شیراز است مثل کسانی که از تهران با تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز به این شهر سفر می کنند، و بعد می‌خواهید از آبشار مارگون دیدن کنید، بهتر است به سمت سپیدان بروید و بعد از ۱۳۰ کیلومتر رانندگی به آبشار برسید. جاده اصلی برای رسیدن به آبشار آسفالت است اما مقدار کمی از آن خاکی است همچنین امکان رفتن تا پای آبشار با ماشین وجود ندارد بلکه باید در قسمت‌هایی که برای پارکینگ تعبیه شده پارک کنید و بعد مسیری را تا پای آبشار مارگون باید پیاده روی کنید.

بهترین زمان بازدید از آبشار مارگون یاسوج


دمای آب آبشار مارگون در هر زمانی از سال خنک است و محیط اطراف نیز به لطف این دما خنک و دلپذیر می شود. بنابراین اگر در فصل بهار و تابستان به بازدید از آبشار مارگون بروید، بهترین آب و هوا را تجربه خواهید کرد و در دل روزهای گرم آفتابی از خنکای آبشار و سرسبزی محیط اطراف لذت خواهید برد. در فصل زمستان به دلیل بارش برف و برودت هوا بازدید از آبشار مارگون چندان پیشنهاد نمی شود. زیرا همه جا یخ و قندیل می بندد و امکان تفریح در کنار آبشار و رودخانه میسر نخواهد بود و می توانید از دیگر جاهای دیدنی شیراز که مناسب این فصل است بازدید کنید. اما اگر می خواهید بازدید متفاوت را تجربه کرده و از منظره یخ بسته و سفید رنگ آبشار بهره مند شوید، زمستان فصل مناسبی برای این کار است. اما توجه داشته باشید که به دلیل کوهستانی بودن مسیر دسترسی به آبشار مارگون در فصل بارش ممکن است مسیرهای ارتباطی قطع باشند.

در نزدیکی آبشار مارگون یاسوج چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


استراحتگاه و باغ خانوادگی سپیدار: ۵۵۰ متر
منطقه حفاظت شده آبشار مارگون: ۲۱ کیلومتر
باغ و تفرجگاه بوستان: ۲۱.۶ کیلومتر
باغ و تفرجگاه سید: ۲۲.۴ کیلومتر
باغات کمهر: ۲۵ کیلومتر
پیست اسکی پولادکف: ۳۳.۵ کیلومتر

در نزدیکی آبشار مارگون یاسوج چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل عدلو: ۲۲ کیلومتر
هتل تنگ مروارید: ۲۵.۵ کیلومتر
هتل ابراهیم نیازی: ۴۷.۴ کیلومتر
هتل مادربزرگ: ۶۲ کیلومتر

در نزدیکی آبشار مارگون یاسوج چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران تنگ مروارید: ۲۵.۵ کیلومتر
رستوران نون و نمک: ۵۱ کیلومتر
رستوران کوهساران: ۵۳.۳ کیلومتر
رستوران چهارگل: ۵۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است