search
menu

ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه را پیشنهاد می کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه
چگونه به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه
ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه یکی از زیباترین نقاط ایران به حساب می‌آید. این توقف‌گاه، بخشی از راه آهن مازندران بوده و به‌اندازه‌ای با شکوه است که خود به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال کشور شناخته می‌شود.
راه آهن شمال با قرار گرفتن در حد فاصل مناطق کوهستانی و جلگه‌ای به دو بخش مجزا تقسیم‌بندی می‌شود. در هر یک از بخش‌های این مسیر ریلی، گردشگران می‌توانند شگفت‌انگیزترین جلوه‌های طبیعی را مشاهده کنند. حدود ۱۸۷ کیلومتر از این خط آهن از حاشیه زمین‌های جلگه‌ای عبور کرده و مناظر بدیعی را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که این قطار در باقی مسیر از نواحی کوهستانی و جنگلی اطراف سوادکوه می‌گذرد و تصاویر بی‌نظیری را در مقابل دیدگاه مسافران ترسیم می‌کند. از این جمله، می‌توان به جنگل‌های مجاور رود تالار، پل تاریخی ورسک، پل کلانتری دوآب و سه خط طلایی اشاره کرد.
مسافران خطه سرسبز شمال ایران با استفاده از قطار می‌توانند طبیعت منحصر به‌فرد این منطقه را از زاویه تازه‌ای تماشا کنند. این امر، تجربه‌ای منحصر به‌فرد و به‌یادماندنی را برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت. قطار شمال با پشت سر گذاشتن تونل‌ها و پل‌های متعدد به ایستگاه شیرگاه سوادکوه می‌رسد.
از مهم‌ترین پل‌های این منطقه می‌توان ورسک را برشمرد. این پل تاریخی با قرار گرفتن در ارتفاع ۱۱۰ متری از بستر دره به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایستگاه شیرگاه سوادکوه تبدیل شده است. به‌ویژه در فصل‌های بهار و پاییز، مسافران این منطقه می‌توانند خیال‌انگیزترین چشم‌اندازها را تماشا کنند.
ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه

چرا بازدید از ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه را پیشنهاد می کنیم؟


• امکان سفر و گشت‌وگذار در زیباترین و معروف‌ترین مسیر ریلی ایران
• مشاهده تماشایی‌ترین تصاویر و چشم‌اندازهای شمال ایران از زاویه‌ای تازه
• عبور از دل ۹۵ تونل موجود در این مسیر ریلی
• مشاهده پل تاریخی ورسک و آشنایی با گوشه‌ای از پیشینه این مرز و بوم
• مشاهده تونل گدوک یا طولانی‌ترین تونل موجود در خاورمیانه
• توقف در ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه و آشنایی با سایر جاذبه‌های گردشگری این منطقه
• آشنایی با اهالی مهربان و با فرهنگ این ناحیه

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه


ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه با قرار گرفتن در ارتفاعات رشته کوه البرز یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال ایران به حساب می‌آید. در این مکان، رودهای پر آب و زلال تلار و کسیلیان به یکدیگر رسیده و آواز آن‌ها روح و جان مسافران این منطقه را تازه می‌کند. دره‌های زیبا و کوه‌های سر برافراشته شیرگاه داستان زندگی و تلاش همیشگی مردمان این ناحیه را روایت می‌کنند. در این گوشه سرسبز و رویایی، گردشگران می‌توانند پل‌های تاریخی دختر، شاپور، شاه عباسی و آبدنگسر را مشاهده کنند. هر یک از پل‌های یاد شده در طول تاریخ و با کم‌ترین امکانات بر روی رودخانه‌ها و دره‌های شگفت‌انگیز این منطقه ایجاد شده‌اند. با گذر از روی هر یک از این سازه‌ها، مسافران می‌توانند تصویری خیال‌انگیز را مشاهده کنند.
ایستگاه شیرگاه سوادکوه با قرارگیری در حدفاصل اقلیم‌های متنوع کوهستانی و جلگه‌ای از آب‌وهوای بسیار مطبوعی برخوردار است. این منطقه، یادگارهای تاریخی فراوانی را دردل خود دارد که برخی از آن‌ها متعلق به دوره حکمرانی صفویه است. آبشارهای خروشان شیرگاه از زیباترین جلوه‌های طبیعی این منطقه به حساب می‌آیند. گردشگران با پیاده شدن در ایستگاه شیرگاه سوادکوه می‌توانند تنومندترین درختان جنگلی مازندران را از نزدیک مشاهده کرده و بر تنه چند صد ساله آن‌ها دستی بکشند. هر یک از این درختان کهنسال، خاطرات فراوانی را از تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه در دل دارند.
مسافران شیرگاه می‌توانند دقایقی را در کنار روخانه‌های زلال این ناحیه سپری کرده و در دشت‌های زیبا و سرسبز آن به تفرج بپردارند. تماشای باغ‌های وسیع مرکبات از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید. در فصل بهار، عطر شکوفه‌های پرتقال و نارنج مشام بازدیدکنندگان ایستگاه شیرگاه سوادکوه را نوازش کرده و آن‌ها را به شیرین‌ترین و ژرف‌ترین رویاها فرامی‌خواند.
ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه

چگونه به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه برویم؟


در صورت تمایل، گردشگران با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما به مقصد ساری می‌توانند به مازندران سفر کنند. پس از رسیدن به شهر ساری این افراد با پشت سر گذاشتن مسیری جاده‌ای به طول ۴۵ کیلومتر به شیرگاه سوادکوه دسترسی خواهند داشت. علاقه‌مندان به مسافرت‌های زمینی هم با استفاده از قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی می‌توانند به این خطه زیبا قدم بگذارند. طبیعتا، سفر با قطار از بهترین روش‌های آشنایی با ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه بوده و تماشای مناظر دیدنی این مسیر ریلی را امکان‌پذیر می‌کند.

جاهای دیدنی نزدیک به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه


علاوه بر آن‌چه گفته شد، از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری نزدیک به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه می‌توان آبشار پلنگ دره را برشمرد. این آبشار خروشان و زیبا در فاصله ۱۳ کیلومتری شیرگاه قرار دارد. در این منطقه، گردشگران می‌توانند شاهد جنگل‌های انبوه و بکر و همچنین، رودهای زلالی باشند که منظره‌ای نفس‌گیر را ایجاد می‌کنند.
سد سنبل رود هم یکی دیگر از جاهای تماشایی این منطقه است. این سد خاکی در حدفاصل شهرهای شیرگاه و بابل‌کنار قرار دارد. در اطراف این سد، مجموعه تفریحی باصفایی ایجاد شده است. گردشگران این ناحیه می‌توانند در این مجموعه تفریحی به قایقرانی پرداخته و اوقات خوشی را سپری کنند.
از دیگر مکان‌های دیدنی مجاور ایستگاه راه آهن شیرگاه می‌توان پل شاه عباسی، آبشار میان‌کلا، محله نارنج بن، دره لاکره،پل سرتپه و روستای بورخانی را برشمرد.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه


موارد زیر از شناخته‌شده‌ترین و دیدنی‌ترین هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه به حساب می‌آیند:
فاصله تا دهکده توریستی برنجستانک: ۲۵ کیلومتر
فاصله تا اقامت‌گاه کلبه چوبی الیزه: ۳۰ کیلومتر
فاصله تا اقامت‌گاه بوم‌گردی کیمه: ۳۲ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است