search
menu

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی سوادکوه در مازندران
سوادکوه کجاست؟
آبشار ورسک
دریاچه شورمست سوادکوه
جنگل پلنگ دره سوادکوه
رودخانه پلنگ دره سوادکوه
پارک جنگلی جوارم
جنگل ارفع ده و چشمه پراُو سوادکوه
جنگل راش
جنگل لفور
دریاچه لفور
آبشار اسکلیم
آبشار گزو آلاشت
پل ورسک سوادکوه
کلیسای سرخ آباد
قلعه کنگلو
مقبره شیخ محمد شهریار
برج لاجیم
راه‌های دسترسی به سوادکوه
اقامت در سوادکوه
بهترین زمان سفر به سوادکوه
کلام آخر
سؤالات متداول

جاهای دیدنی سوادکوه در مازندران


کمتر ایرانی است که وصف جاهای دیدنی سوادکوه یا همان «سِوادکو» معروف مازندران را نشنیده باشد؛ اما به قول قدیمی‌ها «شنیدن کی بود مانند دیدن؟»؛ بازدید از جاذبه‌ها و طبیعت سوادکوه، آبشارهای باشکوه، امواج دریاچه لفور، صدای وزش باد میان شاخ‌وبرگ درختان جنگل سوادکوه و صدای سوت قطاری که از روی پل ورسک می‌‌گذرد از تجربیاتی هستند که فراموش نخواهید کرد.

اگر می‌خواهید با جاذبه های سوادکوه بیشتر آشنا شوید با این مقاله همراه باشید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

سوادکوه کجاست؟


سوادکوه یکی از مشهورترین شهرستان‌های استان مازندران است که در همسایگی شهرهای ساری، بابل و قائم‌شهر قرار دارد و مرکز آن شهر پل سفید است. ایستگاه سوادکوه در قطار تهران شمال یکی از مقاصد محبوب مردم در سفر با قطارهای گردشگری است. بر اساس شواهد تاریخی، می‌توان گفت که قدمت شهرستان سوادکوه به دوره‌های پیش از اسلام باز می‌گردد. منطقه سوادکوه، یک دره جنگلی وسیع است که در حاشیه رشته‌کوه‌های البرز کشیده شده و جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد.

چطور است گشت‌وگذار در این دره شگفت‌انگیز را با بازدید از آبشار دیدنی ورسک آغاز کنیم؟ با ما در آشنا شدن با جاهای دیدنی سوادکوه همراه باشید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

آبشار ورسک


در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز سوادکوه، در دل جنگل و کوهستان، روستایی به نام «ورسک» قرار گرفته است. روستایی که طبیعت زیبا و دره عمیق و شگفت‌انگیز آن، زبانزد گردشگران است و مردمش به شنیدن صدای سوت قطار عادت کرده‌اند. آبشار ورسک که از معروف‌ترین جاذبه های سوادکوه است در این روستا قرار دارد؛ آبشاری دیدنی که ۲۰ متر ارتفاع دارد و قرارگرفتن آن در زیر قله‌ی اتابک و کوه تیز کوه، چشم‌اندازی عجیب ایجاد کرده است.

  • مسیر دسترسی به آبشار ورسک سوادکوه: برای بازید از آبشار ورسک، باید به روستای ورسک سوادکوه بروید. پس از ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در مسیر آبشار که درست از زیر پل ورسک می‌گذرد، به مقصد خواهید رسید. مسیر دسترسی به این آبشار از یک دره کوهستانی می‌گذرد.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

دریاچه شورمست سوادکوه


اغلب تهرانی‌ها، دریاچه شورمست را خوب می‌شناسند؛ چراکه این دریاچه رفیق شفیق آخر هفته‌های آن‌هاست و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می‌رود. دریاچه شورمست که در فاصله ۶ کیلومتری از شهر پل سفید و در حوالی روستای شورمست قرار دارد با آب‌وهوای خوب و طبیعت زیبایش، میزبان مسافران خارجی، ایرانی و به طور ویژه، تهرانی‌هاست. در بازدید از دریاچه شورمست که یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سوادکوه به شمار می‌رود، می‌توانید ماهیگیری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و پیاده‌روی را در هوایی پاک تجربه کنید.

  • مسیر دسترسی به دریاچه شورمست سوادکوه: برای رفتن به دریاچه شورمست باید در جاده فیروزکوه - قائم‌شهر، به سمت پل سفید حرکت کنید. بعد از رسیدن به پل سفید با دنبال‌کردن تابلوها و طی مسیر کوتاهی، به دریاچه شورمست خواهید رسید که فاصله کمی با روستای شورمست دارد.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

جنگل پلنگ دره سوادکوه


شاید اولین واکنش ذهنی شما به شنیدن نام پلنگ در این جنگل، ترس باشد؛ ولی «جنگل پلنگ‌دره شیرگاه» برخلاف نام به‌ظاهر ترسناک خود، بسیار دیدنی، امن و گردشگرپذیر است. در بازدید از جنگل پلنگ دره شیرگاه، نه‌تنها از لذت قدم‌زدن در میان انبوه درختان توسکا و انجیلی بهره‌مند می‌شوید؛ بلکه می‌توانید دوچرخه‌سواری در یک مسیر متفاوت را نیز تجربه کنید.

  • مسیر دسترسی به جنگل پلنگ دره سوادکوه: برای رفتن به جنگل پلنگ‌دره باید به شهر شیرگاه بروید که ۳۰ کیلومتر با مرکز سوادکوه فاصله دارد. پس رسیدن به شیرگاه باید یک جاده فرعی را تا به ورودی جنگل برسید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

رودخانه پلنگ دره سوادکوه


یک خبر خوشحال‌کننده این است که در بازدید از جنگل پلنگ‌دره می‌توانید رودخانه‌نوردی را هم تجربه کنید! در جنگل پلنگ‌دره، یک رودخانه جاری است که می‌توانید در آن آبتنی کنید. به‌علاوه یک آبشار دیدنی به این رودخانه می‌ریزد که برای بازدید از آن باید ۱۳ کیلومتر در جنگل پیاده‌روی کنید. انتهای مسیر پیاده‌روی موازی با رودخانه پلنگدره است و به‌جای پیاده‌روی در خشکی، می‌توانید از درون رودخانه عبور کنید. بی‌شک این سفر آبی کوتاه، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

پارک جنگلی جوارم


اگر دوست دارید ریه‌هایتان سرشار هوای پاک شود و عطر خوش جنگل را در مشام خود حس کنید و علاوه‌بر این‌ها، کافه‌هایی با عطروطعم قهوه و چای، آلاچیق، مسیر دوچرخه‌سواری، محیط بازی برای کودکان و امکان اقامت در کلبه‌های چوبی را در دسترس خود داشته باشید؛ حتماً به پارک جنگلی جوارم که مجهزترین جنگل سوادکوه به شمار می‌رود، سر بزنید. این پارک جنگلی مکانی مناسب برای گردش‌های خانوادگی به‌یادماندنی است.

  • مسیر دسترسی به پارک جنگلی جوارم سوادکوه: پارک جنگلی جوارم حوالی روستای جوارم قرار دارد. برای دسترسی به این جنگل باید به شهر شیرگاه سوادکوه بروید سپس در جاده فرعی پارک جنگلی جوارم رانندگی کنید. پس از طی مسیر کوتاهی، به مقصد خواهید رسید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

جنگل ارفع ده و چشمه پراُو سوادکوه


کمتر منطقه‌ای پیدا می‌شود که طبیعتش به‌اندازه طبیعت سوادکوه متنوع باشد. منطقه‌ای که دره‌هایش آبشار دارند و ارتفاعاتش جنگل و چشمه‌سار. جنگل ارفع ده و چشمه پراو در ارتفاعات سوادکوه و در دامنه قله ارفع کوه که حدود ۲۸۰۰ متر ارتفاع دارد، قرار گرفته است. این جنگل، بکرترین جنگل سوادکوه است و در دل آن چشمه جوشانی با نام محلی چشمه پراُو قرار دارد. این چشمه استراحتگاه موقت کوهنوردان و جنگل‌نوردان است و با آب گوارای خود از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

  • مسیر دسترسی جنگل ارفع ده سوادکوه: اگر مبدأ حرکتتان تهران است باید وارد جاده فیروزکوه شوید. سپس از فیروزکوه، ورسک و منطقه چاپارخانه عبور کنید تا به هلال‌احمر سرخ‌آباد برسید. کمی بالاتر از ساختمان هلال‌احمر، وارد جاده خاکی سمت راست شوید. این جاده شما را به روستای ارفع ده می‌رساند که در همسایگی جنگل واقع است. جنگل ارفع ده ۱۸۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

جنگل راش


جنگل راش سوادکوه یکی از ارزشمندترین جنگل‌های ایران است که پوشش گیاهی عمده آن را درختی با نام «راش» تشکیل می‌دهد. چوب راش بسیار مرغوب است و در صنعت چوب استفاده زیادی دارد.

جنگل راش سوادکوه در نزدیکی روستایی به نام سنگده قرار دارد. عظمت و شکوه درختان این جنگل غیرقابل‌توصیف است. مناظر چشم‌نواز جنگل راش سنگده هر بیننده‌ای را به آرامشی عمیق دعوت می‌کند. اگر در این جنگل صدای زمزمه‌ی تازگی را شنیدید تعجب نکنید؛ این صدا متعلق به رودخانه پاک و زلالی است که در ناب‌ترین جنگل سوادکوه جریان دارد. اگر چند ساعت در جنگل پیاده‌روی کنید به آبشاری متفاوت و دیدنی به نام اوبن می‌رسید که از جاذبه‌های معروف جنگل راش سوادکوه به شمار می‌رود.

  • مسیر دسترسی به جنگل راش سوادکوه: برای دسترسی به جنگل راش سوادکوه باید ابتدا به پل سفید و سپس روستای سنگده که حدود ۳۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد بروید. سپس باید در یک جاده فرعی خاکی حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی کنید تا به ورودی جنگل برسید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

جنگل لفور


آیا هوس ماجراجویی به سرتان زده است؟ چه جایی بهتر از قدیمی‌ترین جنگل سوادکوه؟ جنگل اسرارآمیز لفور با ۴۰ میلیون سال قدمت بهترین مقصد برای شماست. جنگل لفور سوادکوه از گونه‌های درختی بسیار کهن و بومی پوشیده شده است که اهمیت زیست‌محیطی بالایی دارند. آبشارهای متعدد و رودخانه‌های بزرگ و کوچک جنگل لفور در کنار مناظر عجیب درختان، پای خیالتان را به دنیای قصه‌ها می‌کشاند.

در جنگل لفور امکانات رفاهی چندانی به جز سرویس بهداشتی وجود ندارد. در این جنگل می‌توانید پیاده‌روی و گردش کنید و در مناظر خاص و شگفت‌انگیز، عکس‌های خاطره‌انگیزی ثبت کنید. می‌توانید چادر بزنید و شب را در جنگل بگذرانید؛ البته توصیه می‌شود مراقب حیوانات وحشی باشید و از بی‌احتیاطی بپرهیزید.

 


دریاچه لفور


دریاچه لفور یک دریاچه مصنوعی است که در نتیجه احداث سد، ایجاد شده؛ اما چشم‌وچراغ طبیعت سوادکوه است. این دریاچه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سوادکوه به شمار می‌رود که آغوش سبز و مخملی جنگل لفور جای گرفته است و بازدیدکنندگان بی‌شماری دارد. مسافران سوادکوه، اغلب به‌خاطر تماشای مناظر رؤیایی جنگل و دریاچه، ماهیگیری و قایق‌سواری و کمپینگ از دریاچه لفور بازدید می‌کنند. این دریاچه برای شنا مناسب نیست، حتی اگر شناگر ماهری هستید از چنین اقدامی پرهیز کنید.

  • مسیر دسترسی دریاچه لفور سوادکوه: اگر مبدأ حرکتتان تهران است، ابتدا وارد جاده فیروزکوه شوید. در این جاده به سمت پل سفید حرکت کنید و در وارد مسیر شیرگاه - بابل‌کنار شوید. سپس وارد جاده هراز شوید و به سمت شهر بابل حرکت کنید. در ادامه، جاده گنج‌افروز شما را به سه‌راهی پرتردد شیردارکلا خواهد رساند. در پایان، از مسافران و افراد بومی راهنمایی بگیرید تا به مقصد برسید. دهستان لفور ۶۰ کیلومتر از پل سفید فاصله دارد.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

آبشار اسکلیم


آبشارهای دهستان لفور سوادکوه شهرت زیادی دارند. ۸۴ آبشار در دهستان حیرت‌انگیز لفور قرار دارد که آبشار اسکلیم، به‌عنوان عروس این آبشارها شناخته می‌شود. آبشار آهکی اسکلیم یک آبشار پلکانی زیباست که ۳۲ متر ارتفاع دارد و از پربازدیدترین جاذبه های سوادکوه به شمار می‌رود.

برای آن که به رسوبات آهکی حوضچه‌های این آبشار آسیبی نرسد، از قدم گذاشتن درون حوضچه‌ها خودداری کنید و به لذت تماشای آبشار بسنده کنید. باید مراقب باشیم که زیاده‌خواهی ما از عمر طبیعت و ارزش آثار تاریخی نکاهد.

  • مسیر دسترسی آبشار اسکلیم سوادکوه: مسیر آبشار اسکلیم در ۱۰ کیلومتری شیرگاه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید ابتدا به جنگل لفور بروید. در ورودی مسیر، خودرو خود را پارک کنید و وارد جنگل شوید. پس از سه ساعت پیاده‌روی در جنگل به آبشار خواهید رسید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

آبشار گزو آلاشت


جنگل لفور به‌تنهایی به‌اندازه نیمی از جهان شگفتی و زیبایی را در خود جای داده است. یکی از دیگر دیدنی‌های پرطرف‌دار جنگل لفور، آبشار گزو آلاشت است. آبشار گزو از عجایب طبیعت سوادکوه است و شما را سربه‌هوا می‌کند؛ چرا که از بلندای صخره‌ای عظیم به پایین سقوط می‌کند و منظره‌اش چنان خیره‌کننده است که نمی‌توانید از آن چشم بردارید. آبشار گزو ۴۵ متر ارتفاع دارد و از فراز صخره‌ای خزه‌پوش در دل جنگل به پایین فرومی‌ریزد.

در حوضچه آبشار گزو می‌توانید آبتنی را تجربه کنید. اگر ورزشکار محتاطی هستید و تجهیزات لازم برای صخره‌نوردی را به همراه دارید می‌توانید بالارفتن از صخره‌های پیرامون این آبشار را نیز امتحان کنید. طبیعت اطراف آبشار گزو به حدی زیبا و بکر است که از گردش و عکاسی در آن خسته نمی‌شوید.

  • مسیر دسترسی آبشار گرو آلاشت سوادکوه: برای دسترسی به آبشار گزو باید ابتدا به شیرگاه سوادکوه بروید. سپس به‌طرف جمشیدآباد حرکت کنید. در فاصله کمی از جمشیدآباد، وارد جنگل لفور شوید. پس از کمی پیاده‌روی به تابلو امامزاده گزو خواهید رسید. از این تابلو به بعد، باید حدود ۴۵ دقیقه در یک مسیر دشوار پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

پل ورسک سوادکوه


پل ورسک بزرگ‌ترین پل راه‌آهن ایران است که در دوران پهلوی اول احداث شد. این پل که دو کوه را به هم متصل می‌کند در نزدیکی روستای ورسک قرار دارد. پل ۹۰ساله ورسک، یکی از شاهکارهای معماری جهان و از مهم‌ترین دیدنی های سوادکوه به شمار می‌رود. ارتفاع حیرت‌انگیز این پل پیر از سطح دره، چشم‌اندازی خیره‌کننده ایجاد کرده است.

پل ورسک دروازه تحول تاریخ است؛ چرا که در دوران جنگ جهانی دوم نقش مهمی در پیروزی متفقین داشت و از سوی وینستون چرچیل، نخست‌وزیر وقت انگلستان، پل پیروزی نام گرفت.

  • مسیر دسترسی پل ورسک سوادکوه: برای دیدن پل ورسک باید در جاده فیروزکوه حرکت کنید و وارد جاده فرعی روستای ورسک شوید. پیش از آن که بخواهید به دنبال راهنما بگردید، عظمت پل ورسک را مقابل چشمان خود خواهید دهید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

کلیسای سرخ آباد


کلیسای سرخ‌آباد، در روستای سوادکوه سرخ‌آباد که ۲۲ کیلومتر از پل سفید فاصله دارد، واقع شده است و یکی از کوچک‌ترین دیدنی های سوادکوه است. شاید برایتان سؤال پیش‌آمده باشد که چرا روستای سرخ‌آباد کلیسا دارد؟ پاسخ این است که در دوران پهلوی اول کارکنان ایتالیایی راه‌آهن شمال، به‌منظور انجام مراسم‌های مذهبی خود این کلیسا را بنا کردند و با گذشت زمان، این مکان به یکی از جاذبه های سوادکوه تبدیل شد. مصالح عمده به‌کاررفته در ساخت این کلیسا، آجر، گچ و سیمان هستند و فضای ساده‌ای دارد.

  • مسیر دسترسی کلیسای سرخ آباد سوادکوه: کلیسای کوچک سرخ‌آباد ۲ کیلومتر از پل ورسک فاصله دارد و برای بازدید از آن به باید روستای سرخ‌آباد بروید. اگر از اهالی روستا سؤال کنید کلیسا را به شما نشان خواهند داد.

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

قلعه کنگلو


قلعه کنگلو از دور شبیه پرنده‌ای است که می‌خواهد رو به آسمان برود؛ اما پاهایش در یک کوه سرسخت گیر کرده است. این قلعه که یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سوادکوه است، در میان کوهستان باعظمت روستای کنگلو قرار دارد و منظر‌ه‌ای بکر و افسانه‌ای، پیرامون آن را احاطه کرده است.

در ساخت این قلعه از مصالحی مانند شن، ماسه، سنگ‌ریزه و آهک استفاده شده است. تاریخ دقیق بنای قلعه کنگلو مشخص نیست و به نظر می‌رسد در گذشته کارکرد نظامی یا مذهبی داشته است.

  • مسیر دسترسی قلعه کنگلو سوادکوه: برای رسیدن به قلعه کنگلو باید کمی به حل معما علاقه داشته باشید. ابتدا باید از روستای ورسک عبور کنید و خود را به سه‌راهی خطیرکوه برسانید. در این سه‌راهی به سمت راست بپیچید و به مسیرتان در یک جاده فرعی ادامه بدهید. سپس در دوراهی پیش روی خود، به سمت چپ بروید. در انتهای این مسیر به روستای کنگلو خواهید رسید. بعد از رسیدن به کنگلو باید حدود ۴۰۰ متر در یک مسیر کوهستانی دشوار پیاده‌روی کنید تا به قلعه کنگلو برسید.

 


مقبره شیخ محمد شهریار


شیخ محمد شهریار یکی از علمای برجسته‌‌ی قرن چهارم هجری قمری بود که در طبرستان متولد شد. آرامگاه این عالم دینی، در روستای لمزر سوادکوه قرار دارد و سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. بنای این مقبره معماری جالبی دارد.

  • مسیر دسترسی مقبره شیخ محمد شهریار: برای بازدید از این مقبره باید به روستای لمزر سوادکوه بروید. این روستا در دهستان راستوپی سوادکوه قرار دارد.
جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

برج لاجیم


برج لاجیم که ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و متعلق به دوران ساسانیان است در روستایی به همین نام قرار گرفته است. این برج یک سازه باستانی ارزشمند و از مهم‌ترین جاهای دیدنی سوادکوه است. در ساخت برج لاجیم، از آجر و ساروج استفاده شده و روی آن دو کتیبه با خط‌های کوفی و پهلوی نوشته شده است که ارزش تاریخی زیادی دارند. سقف این برج استوانه‌ای‌شکل، گنبدی است و ارتفاع آن به ۱۸ متر می‌رسد.

  • مسیر دسترسی برج لاجیم سوادکوه: برای دسترسی به برج لاجیم باید به بخش زیرآب سوادکوه بروید. در ۳۰ کیلومتری زیرآب به روستای لاجیم خواهید رسید که برج لاجیم معروف‌ترین جاذبه آن است.

 


راه‌های دسترسی به سوادکوه


برخی افراد سفر با هواپیما را دوست دارند، اگر جزء این دسته هستید باید بدانید که سوادکوه فرودگاه ندارد و برای سفر به هواپیما، باید ابتدا خود را به فرودگاه بابلسر یا ساری برسانید و سپس راهی سوادکوه شوید.

اگر بخواهید با قطار به سوادکوه بروید یک انتخاب هیجان‌انگیز کرده‌اید؛ چراکه راه‌آهن تهران - شمال از روی پل ورسک می‌گذرد و عبور از روی این پل، برای مسافران لذت‌بخش است؛ بلیط قطار تهران شیرگاه که یک قطار گردشگری محسوب می‌شود یکی از محبوب‌ترین مسیرهای ریلی کشور است.

ازآنجایی‌که سوادکوه فاصله کمی با تهران دارد بسیاری از مسافران سفر با خودرو شخصی و اتوبوس یا رزرو تور را ترجیح می‌دهند:جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

  • سفر با خودرو به سوادکوه: سفر به سوادکوه با خودرو شخصی کار دشواری نیست؛ البته اگر با ترافیک مواجه نشوید. اگر از تهران به سمت سوادکوه حرکت می‌کنید باید وارد جاده تهران - قائم‌شهر شوید. ابتدا لازم است به سمت رودهن و دماوند حرکت کنید، سپس جاده فیروزکوه را دنبال کنید، احتمالاً سه یا چهار ساعت پس از حرکت به مقصد برسید. فاصله تهران تا سوادکوه ۲۳۰ کیلومتر است که طی‌کردن آن بدون احتساب ترافیک ۳ ساعت طول می‌کشد.
  • تور سوادکوه: صرفه‌جویی در وقت و هزینه از مهم‌ترین مزایای تورهای گردشگری است. اگر اولین‌بار است که می‌خواهید به شمال بروید پیشنهاد می‌کنیم سفر با تور را امتحان کنید. سالانه، به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان، تورهای گردشگری زیادی از تهران به سوادکوه برگزار می‌شوند و شما می‌توانید تور مناسب خود را خریداری کنید و از سفرتان لذت ببرید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

اقامت در سوادکوه


سوادکوه مقصد مناسبی برای سفرهای آخر هفته محسوب می‌شود؛ اگر قصد دارید به سوادکوه سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم شب را در یکی از اقامتگاه‌های جذاب این منطقه بگذرانید:

  • کلبه سوئیسی: کلبه‌های سوئیسی به علت هزینه مناسب و فضای دنج و راحت، مورد استقبال گردشگران زیادی هستند. در همه جای سوادکوه کلبه سوئیسی یافت می‌شود، اما اگر خانوادگی یا جمعی سفر می‌کنید پیشنهاد می‌شود برای اقامت به دهکده گردشگری برنجستانک بروید. در این دهکده، کلبه‌ها و سوئیت‌های مناسبی آماده پذیرایی از شما هستند.
  • رزرو ویلا: بسیاری از مسافران مایل‌اند ایام سفرشان را در یک فضای لوکس و مجهز با چشم‌انداز طبیعت بگذرانند. شما می‌توانید با رزرو ویلا سوادکوه تجربه اقامت در انواع ویلا اعم از ویلاهای جنگلی و ساحلی را تجربه کنید و در این فضاهای راحت و مجهز استراحت کنید و از محیط زیبای اطرافتان لذت ببرید.
  • هتل سوادکوه: شاید در سوادکوه نتوانید هتل‌هایی به‌خوبی هتل‌های موجود در دیگر شهرهای مازندران بیابید؛ اما هتل‌های مناسبی در این شهر وجود دارد که پذیرای مسافران هستند. هتل اسپهد سوادکوه، هتلی یک ستاره است که بسیاری از افراد از اقامت در آن رضایت داشته‌اند. اقامت در «هتل جنگلی میزبان سوادکوه» هم می‌تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

بهترین زمان سفر به سوادکوه


سوادکوه تابستان‌های معتدل و خنک و زمستان‌های سردی دارد به همین دلیل اغلب مسافران، برای گریز از گرمای تابستان، در این فصل به ییلاق‌های خنک سوادکوه سفر می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید در پاییز به کجا سفر کنید باید بگوییم بهترین زمان برای بازدید از سوادکوه، فصل‌های پاییز و بهار است. البته سوادکوه در تابستان نیز بسیار زیباست؛ اما اگر تحمل هوای شرجی را ندارید بهتر است در فصل‌های بهار یا اوایل پاییز به این شهرستان سفر کنید.

 

جاهای دیدنی سوادکوه؛ معرفی ۱۵ تا از جاذبه های سوادکوه

کلام آخر

 


آنچه خواندید لیست کاملی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سوادکوه بود؛ امیدواریم با خواندن این مطالب فهرست کاملی از مقاصد مناسب برای سفر بعدیتان جمع‌آوری کرده باشید. برای آشنا شدن با جاهای دیدنی دیگر شهرهای کشور و بهترین جاهای دیدنی شمال در هر فصل، می‌توانید سری به سایر مقالات سفرمارکت بزنید!

 


سؤالات متداول


فاصله تهران تا سوادکوه چقدر است؟
فاصله تهران تا سوادکوه ۲۳۰ کیلومتر است.

در سوادکوه کجا بریم؟
در سفر به سوادکوه، بازدید از جنگل و دریاچه لفور، جنگل راش، پل ورسک، برج لاجیم، قلعه کنگلو و کلیسای سرخ‌آباد پیشنهاد می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به سوادکوه چه فصلی است؟
بهترین زمان برای سفر به سوادکوه اردیبهشت تا شهریورماه است، اگر میانه خوبی با هوای شرجی ندارید بهتر است فصل بهار را برای سفر به سوادکوه انتخاب کنید.

زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه کدامند؟
از دید بسیاری از گردشگران، دریاچه و جنگل لفور و برج لاجیم زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه هستند.

فاصله دریاچه لفور تا سوادکوه چقدر است؟
به طور دقیق دریاچه لفور ۵۷ کیلومتر از سوادکوه فاصله دارد.

دهکده برنجستانک کجا قرار دارد؟
این دهکده در بخش نارنجستان سوادکوه واقع است و ۲۲ کیلومتر از قائم‌شهر فاصله دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است