search
menu

دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه
دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه جزو جاذبه‌های گردشگری است که می‌توانید در یک زمان از هر دو دیدن کنید. این رودخانه همانند یک رشته جدا شده از سد است که دنباله آن را می‌گیرید و به سد زیبای البرز می‌رسید. البته ممکن است آن را به نام سد لفور هم بشناسید. ناگفته نماند که سد از دو رودخانه دیگر هم تغذیه می‌شود. سد لفور در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل واقع شده است و رودخانه اسکلیم هم از جنگل‌های لفور عبور کرده و به این سد می‌رسد.
طبیعت بکری که در این منطقه می‌بینید، برای ساعاتی هم که شده است شما را از دغدغه‌های زندگی دور می‌کند. البته بهتر است فصول گرم مانند بهار و تابستان را برای دیدن دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه انتخاب کنید.
مسیر جنگلی تا رسیدن به رودخانه هم شما را به یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز دعوت می‌کند. بعد از دیدن این طبیعت بکر، خود را مهمان ساحل دریاچه کنید و برای کمپ زدن در کنار این دریاچه رؤیایی آماده شوید.
پس از این که گشتی در کنار سد البرز زدید و در کنار صدای دلنشین آب رودخانه قدم به طبیعت نهادید، کم‌کم سر از جنگلی بکر درمی‌آورید و از دیدن آن پر از هیجان و لذت می‌شوید. در نهایت لحظات خوش خود را به پایان می‌برید و می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی بی‌نظیری که در این سوادکوه و مناطق اطراف دایر شده‌اند، اقامت گزینید. بدین صورت یکی از خاص‌ترین گردش‌های خود را تجربه می‌کنید. در این مقاله اطلاعات کاملی را برای گردشگری سد لفور و رودخانه اسکلیم در اختیار شما می‌گذاریم. با ما همراه باشید.
دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه

چرا بازدید از دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه را پیشنهاد می‌کنیم؟


اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، طبیعت شمال کشور را از دست ندهید. برای لذت بردن از تور دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفرمارکت به‌راحتی سفر خود را شروع کنید. رزرو بلیط هواپیما برای یک روز تعطیل و بستن کوله‌بار سفر توصیه‌ای است که به شما می‌کنیم تا این محیط بهشتی را برای یک بار هم که شده ببینید.
رودخانه اسکلیم به علت این که در طبیعت بکر و جنگل تاریخی لفور واقع شده است، جزو جاذبه‌های خاص این منطقه محسوب می‌شود؛ اما منحصر به فرد بودن دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه فقط این مورد را شامل نمی‌شود. ما به دلایل متعددی این سفر را به شما توصیه می‌کنیم! برخی از ویژگی‌های خاص این منطقه را در ادامه ذکر کرده‌ایم.
• گردش هم‌زمان در اطراف سد البرز، جنگل‌های سر به فلک کشیده و رودخانه اسکلیم؛
• شرایط تاریخی رودخانه و محیط اطراف آن که به دوران ژوراسیک برمی‌گردد؛
• امکان آبتنی و شنا در رودخانه اسکلیم
• ساحل زیبای دریاچه سد البرز برای کمپ زدن
• ماهیگیری در سد البرز
• هوای دلپذیر و روح‌انگیز
• تماشای درختان سر به فلک کشیده راش
دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


این منطقه خاص و بی‌نظیر را هر جایی نمی‌توانید پیدا کنید! خداوند در این منطقه حسابی دست و دل بازی کرده است! جنگل غنی و سر به فلک کشیده، زمینی سرسبز و مخملی، دریاچه، رودخانه و بسیاری زیبایی‌های دیگر را در این بهشت کنار هم چیده است.
هنگامی قصد دیدن دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه را می‌کنید، باید خرید آنلاین بلیط هواپیما را در برنامه خود قرار دهید و یک خودروی مناسب و آفرود هم انتخاب کنید. سپس به دل این طبیعت بزنید.
می‌توانید ساعتی در کنار دریاچه به گشت و گذار بپردازید و از ماهیگیری لذت ببرید. سپس دنباله رودخانه اسکلیم را بگیرید و احساسات خود را به نوای گوش‌نواز رودخانه بسپارید. قول می‌دهم هم چه جلوتر بروید باز هم از این طبیعت سیر نمی‌شوید. صخره‌های آهکی ژوراسیک که گاهی با قدرت آب را به پایین مسیر پرت می‌کنند هم به زیبایی این رودخانه افزوده‌اند.
بالاخره شما هم خسته نشوید، روشنایی روز به پایان می‌رسد. باز هم برایتان سورپرایز دیگری در آستین داریم. کلبه‌های جنگلی! همان اقامتگاه‌هایی که بهتر از هر هتل چند ستاره‌ای برایتان لذت و هیجان به همراه دارد! توصیه می‌کنیم شبتان را هم در این کلبه‌ها بگذرانید. بدین صورت می‌توانید ادامه گشت و گذارتان را به روز بعد بسپارید و روزهای بیشتری را در کنار این رودخانه و سد به پایان ببرید.
دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه

چگونه به دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه برویم؟


قطعاً شما هم برای دیدن این بهشت پرطرفدار سر ذوق آمده‌اید! اما چگونه باید به دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه برویم؟
می‌توانید برای این که زمان بیشتری را از این طبیعت بگذرانید، می‌توانید از سفرمارکت بلیط هواپیما به نزدیک‌ترین شهر بگیرید و در نهایت راهی این منطقه شوید. اگر از سمت جاده فیروزکوه به سمت سد البرز می‌روید، باید از مناطقی مانند شیرگاه، آمل و بابل بگذرید. پس از طی جاده گنج افروز به سمت بابل کنار به سه راهی شلوغی به نام شیردارکلا می‌رسید. مسیر سد مشخص است. مسیر روستای گالش کلاً را پیش گیرید تا مکانی مناسب را برای اتراق کنار این سد و شروع گردشگری در دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه پیدا کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه


تمام زیبایی‌های دنیا را در این منطقه گرد هم آورده‌اند! فقط سد البرز و رودخانه اسکلیم نیست. پس از دیدن این مناطق می‌توانید از آبشار آهکی سوادکوه هم دیدن کنید. این آبشار جذاب هم نام عروس آبشارهای مازندران را بر روی خود دارد.
روستای لفور هم خود از دیدنی‌های این منطقه محسوب می‌شود که در کنار جنگل بنا شده است. در نزدیکی این روستا، تپه تاریخی چاشتخوران هم منتظر شماست تا از آثار تاریخی آن لذت ببرید.
دیدن جنگل لفور هم که هم‌زمان با گردشگری کنار رودخانه اسکلیم یک توفیق اجباری است که نصیبتان شده است.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به دریاچه سد البرز و رودخانه اسکلیم رود سوادکوه


پس از یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر، حال نوبت استراحت و اتراق رسیده است. مکان‌های مختلفی مانند کلبه‌های جنگلی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ... وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در اصل در کنار جاده‌های منتهی به سد افراد زیادی هستند که این کلبه‌ها و اقامتگاه‌های مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهند.
• فاصله تا کلبه‌های چوبی جنگلی کمتر از ۵ کیلومتر
• فاصله خانه‌های بوم‌گردی روستایی ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است