search
menu

تالاب سراندون و بالندون ساری

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از تالاب سراندون و بالندون ساری را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به تالاب سراندون و بالندون ساری برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به تالاب سراندون و بالندون ساری
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تالاب سراندون و بالندون ساری
تالاب سراندون و بالندون ساری یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبایی است که در نزدیکی ساری واقع شده است. این تالاب شامل دو بخش است که بخش جنوبی آن سراندون و بخش شمالی آن بالندون نام دارد. وسعت بزرگی که این تالاب دارد و عمق متوسط آن باعث شده است تا مکانی عالی برای پرندگان مهاجر باشد. دیدن این جاذبه طبیعی ساری نه تنها به علت زیبایی خود تالاب است، بلکه به دلیل داشتن محیطی سرسبز و دلنشین در اطراف تالاب، زیبایی فوق‌العاده‌ای به خود گرفته است. به همین علت افراد زیادی به خصوص در فصول گرم گشت و گذار در کنار این تالاب را در برنامه خود قرار می‌دهند.
صدای آواز پرندگان مهاجری که ممکن است در هر جایی دیده نشوند، حال دلتان را جلا می‌دهد.
می‌توانید به راحتی در کنار این تالاب زیبا کمپ بزنید و از دیدن آن لذت ببرید. به علاوه پس از ساعاتی استراحت و دیدن این مناظر، خود را آماده بازدید از سایر جاذبه‌هایی کنید که در نزدیکی این تالاب واقع شده‌اند. بدین صورت می‌توانید یک گردش همه جانبه و خاطره‌انگیز را برای خودتان رقم بزنید. این تالاب به واسطه داشتن آب شیرین، نه تنها مأوای پرندگان مهاجر است، بلکه یک منبع پرنعمت برای افراد منطقه محسوب می‌شود تا هم از آب آن برای کشاورزی بهره ببرند، هم از آبزیان این مرداب را برای امرار معاش خود صید کنند.
در اطراف تالاب سراندون و بالندون ساری هر جا که سر بچرخانید، طبیعتی بکر و پرپشت را می‌بینید. مرغزارها و شالیزارهای اطراف که جلوه‌ای زیباتر به این منطقه داده‌اند هم زمینه را برای عکس‌برداری و ثبت لحظات خاطره‌انگیزتان مهیا می‌کنند. از طرفی، نگرانی هم از بابت محل اقامت خود ندارید؛ زیرا این تالاب در نزدیکی ساری واقع شده است و به راحتی می‌توانید شب را در هتل‌های ساری یا اقامتگاه‌های زیبای اطراف بگذرانید.
تالاب سراندون و بالندون ساری

چرا بازدید از تالاب سراندون و بالندون ساری را پیشنهاد می‌کنیم؟


اگر عازم ساری شده‌اید، بدون شک گزینه‌های متعددی پیش رویتان است تا اوقات فراغت خود را برای دیدن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. با این وجود ممکن است از خودتان بپرسید چه دلایلی وجود دارد که بازدید از تالاب سراندون و بالندون ساری را در برنامه خود بگنجانید؟ این تالاب با ویژگی‌های خاصی که دارد می‌تواند مکانی خاص باشد که دیدن زیبایی‌های آن در هر جایی امکان‌پذیر نیست. برخی از این موارد در ادامه لیست شده‌اند:
• تماشای تالاب زیبا با آبی زلال و آینه‌ای
• مناظر سرسبز و شالیزارهای زیبا اطراف تالاب
• آب و هوایی بی نظیر و دلنشین
• بوی عطر شالیزار و گیاهان تازه در فصول گرم
• دیدن پرندگان کمیاب و مهاجر مانند قو، پرلا، قره غاز و مرغابی
• دسترسی به دریا و مناطق گردشگری متعدد در اطراف تالاب

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


گردشگری جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر است. به خصوص برای انسان امروز که در دل آپارتمان‌ها و ساختمان‌های سنگی محبوس شده‌اند، رفتن درون طبیعت یک نیاز اساسی است. اگر در ساری یا شهرهای اطراف هستید، یک گشت و گذار چند ساعته در کنار این تالاب شما را بمب انرژی می‌کند. البته افراد زیادی از گوشه و کنار کشور، در اوقات فراغت خود بلیط هواپیما می‌گیرند و خود را برای دیدن این زیبایی‌ها به ساری می‌رسانند.
در ۲۵ کیلومتری ساری، تالابی زیبا همانند نگینی در میان مراتع سرسبز، خودنمایی می‌کند. این تالاب آب شیرین، منبع غذایی بی نظیری است که پرندگان مهاجر نیز همانند گردشگران هر ساله به سمت آن هجوم می‌آورند. دیدن این پرندگان زیبا مانند قو، مرغابی و ... هم خالی از لطف نیست. هنگامی که به صورت دسته جمعی آوازی زیبا سر می‌دهند، شما را به یک نماهنگ طبیعی و بی نظیر دعوت می‌کنند. می‌توانید در اطراف تالاب کمپ بزنید و بساط پخت و پزتان را هم به راه کنید. این هوای دلنشین به این راحتی هم اجازه ترک کردن محیط را به شما نمی‌دهد. گاهی اوقات ساعت‌ها می‌توانید در کنار تالاب بنشینید و از آرامش محیط لذت ببرید. در نهایت هم شما نزدیک ساری هستید و می‌توانید دسترسی راحتی به امکانات تفریحی و رفاهی دیگر هم داشته باشید.

چگونه به تالاب سراندون و بالندون ساری برویم؟


برای این که به تالاب سراندون و بالندون ساری بروید، باید بدانید که این تالاب در حوزه شهرستان ساری واقع شده است. اگر در شهرهای شمال کشور هستید که باید با توجه به موقعیت خود، مسیر را پیدا کنید. اگر از سایر مناطق کشور برای دیدن این تالاب سفر می‌کنید، ابتدا باید پرواز چارتر ساری بگیرید و به این شهر زیبا سفر کنید. سپس برای رسیدن به تالاب، از مسیر شمالی ساری به سمت دریای فرح‌آباد، از بلوار فرح باد عبور کنید. حدود ۱۴ کیلومتر که از ساری خارج شوید، مسیر این تالاب از سمت چپ منشعب می‌شود و شما را به این مکان رؤیایی می‌رساند.

جاهای دیدنی نزدیک به تالاب سراندون و بالندون ساری


اکثر ما دوست داریم هنگامی که به سفر می‌رویم، چندین جاذبه گردشگری را هم‌زمان ببینیم و یک سفر پربار و پرخاطره داشته باشیم. در شهرها و مناطق شمالی، خداوند آن‌قدر دست و دلبازی کرده است که هر جا که قدم بگذارید، پر از زیبایی و طراوت است.
در اطراف تالاب سراندون و بالندون هم جاذبه‌های متعددی وجود دارد. این تالاب فاصله چندانی با دریای خزر ندارد و می‌توانید خود را از مسیر فرح‌آباد به دریا رسانده و از دیدن این دریای پربرکت لذت ببرید. بوستان ساحلی چپکرود هم در شمال غربی تالاب واقع شده است که یک منطقه گردشگری زیبا و پر گردشگر است. دشت ناز هم در نزدیکی این تالاب واقع شده است که توصیه می‌کنیم حتماً این منطقه زیبا را ببینید.
تالاب سراندون و بالندون ساری

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تالاب سراندون و بالندون ساری


بعد از این که حسابی در کنار تالاب سراندون و بالندون ساری و جاذبه‌های اطراف آن به گردشگری پرداختید، حال نوبت آن است که مکانی برای استراحت و اقامت خود داشته باشید. البته اگر اهل کمپ زدن هستید که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. اما بهتر است بدانید که در مناطق جنگلی و علفزارها حیوانات موذی و خطرناک کم نیستند. از این رو نباید بدون در نظر گرفتن امنیت خود، شب را در این مناطق بگذرانید. با این حال نگران نباشید، چون هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در نزدیکی شما واقع شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. هتل‌های زیادی با محدوده قیمتی متنوع در ساری قرار گرفته‌اند.
• فاصله با هتل سوییت صادق ۴ کیلومتر
• فاصله تا هتل نارنج ۱۰ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است