search
menu

رودخانه ترو دیوا

[ پنهان کردن ]
درباره رودخانه ترو دیوا
چرا سفر به رودخانه ترو دیوا را به شما پیشنهاد می کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری
توصیه هایی برای سفر به رودخانه ترو
چه زمانی برای سفر به رودخانه ترو دیوا مناسب تر است؟
چطور به رودخانه ترو برویم؟
طبیعتگردی انواع مختلفی دارد و دوستداران طبیعت معمولا بنا به سلیقه شخصی خود به نوع به خصوصی از آن علاقه ویژه‌ای نشان می‌دهند. بعضی از طرفداران طبیعت‌گردی به سفرهای چالش برانگیز مانند صخره‌نوردی و کوه‌نوردی تمایل بیشتری دارند، در مقابل عده‌ای هم دوست دارند آرامش لذت بخش طبیعت را تجربه کنند و بیشتر به رودخانه نوردی و جنگل پیمایی که فعالیت های آرام‌تری هستند، علاقه دارند. باید گفت هر دو این مدل های طبیعت‌گردی جذابیت خاص خود را دارند، اما بی تردید در این بین رودخانه نوردی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دوستداران طبیعت بشمار می‌رود.
شاید این امر به دلیل آن باشد که هرکجای طبیعت که رودی از مسیر آن عبور کند آبادانی فرح بخشی ایجاد می شود که حس آرامش را به انسان منتقل می‌کند، بطور مثال سرسبزی های مراتع به واسطه آب رودخانه ها پدید آمده‌اند و همواره تخت سنگ‌های بزرگ و کوچک در کنار رودخانه ها پیدا می‌شوند. با این توصیف می‌توان گفت که رودخانه ها فضایی فراهم می‌کنند تا گردشگران همزمان بتوانند از تفریحات آبی لذت ببرند و از راه رفتن در میان پوشش گیاهی غنی محیط لذت ببرند. ضمن آنکه در اغلب موارد رودخانه‌ها از دل کوه‌ها یا صخره‌ها بیرون می‌آیند، که در این مواقع لذت کوه‌نوردی نیز در حوالی رودخانه به آن اضافه می‌شود. اگر شما هم رودخانه‌نوردی را بخش منحصر به فرد طبیعت گردی می‌دانید و به آن علاقه زیادی دارید، از شما میخواهیم تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا یکی از بکرترین و ناشناخته‌ترین و در عین حال شگفت انگیزترین رودخانه های شمالی کشورمان را به شما معرفی کنیم. نام این رودخانه رویایی رودخانه ترو است.
رودخانه ترو دیوا

درباره رودخانه ترو دیوا


رودخانه ترو در نزدیکی روستای دیوا در فاصله ۷ کیلومتری شهرستان گلوگاه در استان مازندران قرار گرفته‌است. روستای سرسبز و خوش‌منظر دیوا دارای مساحتی در حدود ۵۵۰۰۰ کیلومتر است و جمعیت ساکنان آن کم است و از این رو یکی از بکرترین و البته کهن‌ترین روستاهای ایران محسوب می‌شود که طبیعت آن نیز کمتر دستخوش تغییرات مدرن شهری شده‌است. شغل اغلب اهالی روستا کشاورزی است و امیدواریم با افزایش تعداد گردشگرانی که به بازدید از این روستای کهن و رودخانه تماشایی ترو می‌آیند، برخی مشاغل مانند تهیه صنایع دستی و نیز اسکان مسافران در خانه‌های روستایی و بومی روستا به عنوان اقامتگاه نیز رونق پیدا کنند و رودخانه ترو به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی منطقه مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

چرا سفر به رودخانه ترو دیوا را به شما پیشنهاد می کنیم؟


یکی از خوش منظرترین رودخانه های ناحیه شمالی کشور است.
در مجاورت جنگلی زیبا و حیرت انگیز قرار گرفته است.
در یک روستای با صفا با پیشینه کهن قرار گرفته است که بازدید از آن لذت‌بخش است.

ویژگی های طبیعی و گردشگری


رودخانه ترو دیوا در مجاورت یکی از تاریخی‌ترین و غنی‌ترین روستاها از منظر برخورداری از شگفتی‌های طبیعی قرار گرفته است. جنگل‌های روستای دیوا از جمله جاذبه‌های اصلی گردشگری آن بشمار می‌رود. این جنگل که از نوع جنگل‌های هیرکانی است دارای درختانی با قدمت بالای ۳۰ میلیون سال است و حتی به تازگی نام آنها در زمره میراث جهانی طبیعی ثبت شده است. به هر جای این روستای چشم‌نواز که نگاه کنید پر است از جنگل‌های انبوهی که در میانه‌ آنها رودی روان است. رودخانه ترو نیز در حصار همین جنگل‌ها است. این رودخانه فوق العاده زیبا از میان سنگلاخ‌ها و درختان پهن برگ هیرکانی گذر می‌کند و چشم‌انداز فوق‌العاده رویایی و جادویی ایجاد می‌کند که نگاه هر رهگذری را به خود خیره می‌کند. در این میان آوای پرندگانی که زیستگاه آنها در جنگل‌های ترو و در حواشی این رودخانه است، فضای سحرانگیزی بوجود آورده‌است. در روزهای تابستان آب‌تنی و شنا در این رودخانه بسیار لذت‌بخش است و گردشگرانی که برای این منظور به رودخانه ترو می‌آیند در حوالی آن و میان درختان اتراق می‌کنند.

توصیه هایی برای سفر به رودخانه ترو


قبل از آنکه بار و بنه سفر به رودخانه دلنشین ترو دیوا را ببندید، لازم است به نکاتی اشاره کنیم تا با در نظر گرفتن آن نهایت لذت را از این تجربه رودخانه نوردی خود ببرید. از آنجا که مسیرها و گذرگاه های رسیدن به رودخانه، جاده‌های خاکی و سنگلاخ های نسبتا طولانی هستند، باید در نظر بگیرید که از نظر آمادگی جسمانی در شرایط نسبتا مطلوبی قرار داشته باشید. افزون بر این لازم است یادآوری کنیم که بهتر است از بردن وسایل مازاد و چمدان سنگین پرهیز کنید و فقط یک کوله پشتی سبک حاوی وسایل ضروری با خود ببرید تا در طول مسیر دچار خستگی مضاعف نشوید. همچنین بهتر است از به همراه آوردن نوزادان و خردسالان در اعضای خانواده با خود به این سفر صرف نظر کنید. زیرا ممکن است آنها از توان و تحمل کافی برای پیاده روی‌های پی در پی برخوردار نباشند. علاوه بر آن پیشنهاد می‌کنیم حتما از کفش‌های راحتی و مناسب پیاده‌روی و کلاه‌های آفتابگیر استفاده کنید و برای جلوگیری از خیس شدن وسایل الکترونیکی خود مثل موبایلتان از کاورهای ضد آب استفاده کنید. اگر قصد دارید در محیط زیبای این رودخانه یا جنگل مجاور چادر بزنید و مدت زمان بیشتری در این منطقه بمانید، بهتر است لوازم ضروری برای کمپینگ را به همراه داشته باشید و برای تهیه عده‌های غذایی نیز از قبل تدارک ببینید، زیرا به دلیل ناشناخته بودن این منطقه هنوز امکانات رفاهی چندانی در حوالی آن وجود ندارد.
رودخانه ترو دیوا

چه زمانی برای سفر به رودخانه ترو دیوا مناسب تر است؟


بطور کلی رودخانه ترو در یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی قرار گرفته است. آب و هوای منطقه معتدل است و به دلیل وجود رودخانه متمایل به مرطوب است. از این رو به نظر می‌رسد که فصل بهار و تابستان که هوا در اکثر نقاط گرم است برای سفر به رودخانه ترو بهترین زمان باشد؛ چرا که در این زمان‌ها شنا در رودخانه بسیار دلچسب است و هوا خنکی مطبوع و دل‌انگیزی دارد.

چطور به رودخانه ترو برویم؟


برای رفتن به رودخانه ترو لازم است ابتدا به مازندران بروید، برای این کار می‌توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما به ساری مرکز مازندران بروید و سپس از آنجا راهی گلوگاه شوید. حال در مسیر جاده امام خمینی حرکت کنید از این طریق با کمتر از ۱۵ دقیقه رانندگی از گلوگاه به روستای دیدنی دیوا می‌رسید، کمی پیش از رسیدن به ورودی روستا می‌توانید رودخانه را ببینید.
جاهای دیدنی نزدیک به رودخانه ترو دیوا
فاصله تا اقامتگاه خانه روستایی: ۳۴ متر
فاصله تا پارک محمدملکشاه: ۱.۲ کیلومتر
فاصله تا جنگل خیابان شیاده: ۲.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است