search
menu

عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

[ پنهان کردن ]
چند توصیه برای شمال گردهای عزیز
غار دربند رشی
پارک خرمای لنگرود
آبشار کبودوال و دریاچه زرین گل
گورستان خالد نبی
منطقه جهان نما
توسکستان: تماشایی‌ترین جاده جنگلی ایران
غار آویشو
جنگل پاسند
دریاچه ویستان
سفر به عروس جنگلی ایران: گیسوم
آبشار لاتون
حیات وحش سلکه
دریاچه توشن
قله درفک
سفر به جواهردشت
آبشار میلاش
گشتی در سلانسر
آبشار ویسادار
شمال ایران، یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری به خصوص برای طبیعت‌گردها و کوله‌پشتی‌گردها و هم‌چنین مشتاقان ورزش‌های آبی و جنگل‌نوردی است. استان‌های سرسبز گیلان، گلستان (نگارستان ایران) و مازندران، سه استان شمالی ایران محسوب می‌شوند که کلکسیونی از زیبایی و سرسبزی را با چشم‌اندازهای دوست‌داشتنی و دیدنی در معرض دید ایران‌گردان قرار می‌دهند و یک سفر رؤیایی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورند.
شمال ایران، از جاده چالوس تا تله‌کابین و دریای خزر، در کنار سوغات و صنایع‌دستی و سبک زندگی دل‌انگیز مردمان خونگرم مهمان‌نوازش، جایی برای گذران تعطیلات آخر هفته و هم‌چنین تعطیلات رسمی است که در روزگار کرونا، میزبان میلیون‌ها گردشگری از سراسر ایران بوده است. برخی از نقاط سرزمین شمالی ایران، جالب و کم‌تر شناخته شده هستند و درصد کمی از مسافران خطه شمال، درباره آن می‌دانند یا به آنجا سفر کرده‌اند.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت در ادامه سلسله گفتارهای معرفی برترین و جذاب‌ترین مناطق توریستی ایران و جهان، نگاهی داشتیم به عجیب‌ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران که بازدید از آن‌ها را به طبیعت‌گردها و ایران‌گردان باحوصله و خوش‌ذوق توصیه می‌کنیم.
اگر شما مخاطب گرامی سفرمارکت، تجربه سفر به عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را در کارنامه داشته و یا قصد سفر به این نقاط هیجان‌انگیز را در برنامه سفر آینده خود دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد شهرهای شمالی ایران در سفرمارکت در دسترس مسافران است تا سفر آسان و ارزان هوایی را تجربه نمایید. با شمال گردی سفرمارکت همراه باشید.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

چند توصیه برای شمال گردهای عزیز


پیش از ادامه بحث، به چند توصیه سفرمارکتی برای سفری خاطره‌انگیز به مناطق شمالی کشور دقت کنید:
- استان گیلان، مازندران و گلستان، میراث ماندگار تاریخی، فرهنگی و هنری و طبیعی ایران زمین هستند. ما وارثان این پتانسیل‌های فوق‌العاده هستیم. در حفظ طبیعت آنجا کوشا باشیم.
- روایت‌های بسیار جالب و جذاب توریسم بلاگرها و فودبلاگرها درباره نقاط دیدنی و توریستی این ۳ استان را از طریق عکس‌ها و ویدیوهایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و روی هشتگ‌های #گیلان، #مازندران و #گلستان تگ شده‌اند را تماشا کنید که مملو از اطلاعات ارزشمند و کم‌تر شنیده شده است.
- در روزگار گرانی بنزین، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه سفر به نقاط مختلف کشور، استفاده از سرویس بلیط قطار سفرمارکت بوده که سفری امن را به مناطق شمالی کشور برای شما و خانواده و دوستان به ارمغان می‌آورد.
- خرید صنایع دستی این ۳ استان که گوهری تابناک در فرهنگ اقوام ایرانی است، کمک به رونق اقتصاد گردشگری و صنایع دستی است و عاملی برای حفظ و نگهداری از میراث گذشتگان خواهد بود.
- از خوراکی‌های سنتی و بومی و محلی مازنی‌ها و گیلکی‌ها و گلستانی‌ها حتماً استفاده کنید تا مذاق و ذائقه ایرانی با غذای ایرانی بیش‌تر مأنوس شود و زمینه جهانی شدن آن فراهم شود.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

غار دربند رشی


یکی از عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران، غار دربند رشی است. جایی که احتمالاً گذر اکثر شمال‌گردهای طبیعت‌گرد و حتی کباب‌خور و کوله‌پشتی‌گرد و رایگان‌سوار (هیچهایک) هم به آنجا نیفتاده و خیلی‌ها از آن بی‌خبر هستند!
کلاً غارنوردی، یکی از هیجان‌انگیزترین برنامه‌های سفر به ۳۱ استان کشور بوده که ضمن نیاز به اطلاعات کامل و مهارت، تجهیزات حرفه‌ای نیز طلب می‌کند و به همین خاطر، درصد کمی از گردشگران را غارنوردان تشکیل می‌دهند. شمار غارنوردان از کوهنوردان همواره کم‌تر است. اما غار، ما را به تماشای شکوه باورنکردنی سیاره زیبای ما می‌برد که بیش از ۴ میلیارد سال از عمرش می‌گذرد. یکی از جاهایی که می‌توان گذر تاریخ کره زمین را تماشا کرد، غار دربند رشی است.
غار دربند رشی، دهانه کوچکی ندارد و دهانه بزرگ‌تری به نسبت سایر غارها دارد. غار دربند رشی قدمتی دویست هزار ساله دارد و به نظر می‌رسد یکی از خلوت‌ترین و دنج‌ترین جاهای دیدنی و ناشناخته شمال ایران باشد. اگر قصد تابستان‌گردی در هوای خنک دارید، غار دربند رشی یکی از انتخاب‌های شما خواهد بود.
غار دربند رشی در روستای سیادشت واقع شده است و بخش جنوبی قله درفک است. اگر از طریق تنکابن مازندران راهی روستای دفراز و سی دشت بشوید، غار دربند رشی خودنمایی خواهد کرد. روستای رشی، یکی از مقصدهای روستاگردی دیدنی و سرسبز استان مازندران است که این غار در محدوده این روستا قرار دارد.
غار دربند رشی از مکان های دیدنی رودبار بوده و در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است. این غار از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های تاریخ‌گذاری شده ایران و جهان است و در جنوب روستای رشی در بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار (پایتخت زیتون) در استان گیلان قرار دارد. غار دربند رشی در ارتفاع هفتصد متری از سطح دریا واقع شده است.
فاصله روستا تا غار دربند رشی، بایستی پیاده طی شود و ماشین‌رو نیست. یک پیاده‌روی در صبح زود نیمه اول سال، روشی برای رسیدن به غار دربند رشی است. البته غارها، محفل موجوداتی شگفت‌انگیز بنام خفاش هستند که یکی از بزرگ‌ترین موزیسین‌های خلقت هستند که گوش انسان، توانایی درک و جذب صوت آن‌ها را ندارد و روایت‌های بیولوژیست‌ها درباره این ساکنان همیشگی غارها جالب توجه و خواندنی است.
غار دربند رشی به هیچ‌وجه جای خوفناکی نیست، بالعکس مکانی دل‌فریب در میان جنگلی سرسبز است. در فاصله بسیار نزدیک از غار دربند رشی، چند اقامتگاه دلپذیر با معماری محلی وجود دارد که اقامتگاه پدربزرگ و بوم‌گردی نارون است. برای دوستداران غارنوردی، اقامت در این مکان‌ها یا خانه‌های روستایی این حوالی، گزینه خوبی برای اقامتی راحت در مناظر چشم‌نواز منطقه است.
استان گیلان و استان مازندران مقصدهای غارنوردی بسیاری دارد که یکی همین غار دربند رشی است و همچنان جایی بکر و دست نخورده باقیمانده است. از تهران تا خروجی تنکابن، ۳ ساعت رانندگی نیاز است و از آنجا حدود یک ساعت رانندگی تا رسیدن به روستای رشی پیش روی گردشگران است. کراتچال تنکابن نیز اقامتگاه بوم‌گردی برای خریداران بلیط هواپیما رشت دارد.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

پارک خرمای لنگرود


از دیگر مکان های عجیب و ناشناخته شمال ایران، بایستی به پارک خرمای لنگرود اشاره کرد. پارک خرمای لنگرود در ۲۰ کیلومتری شهر توریستی لنگرود قرار گرفته و در فهرست روستاهای دیدنی این دیار به شمار می‌رود. روستایی که در میان رودخانه و جنگل جا خوش کرده و جایی بکر برای کباب‌خورها و عاشقان طبیعت‌گردی است. در نیمه نخست سال، موجی از مسافران را شاهدیم که در نیمه دوم سال از تعداد آن‌ها کاهش می‌یابد.
پارک خرمای لنگرود از خلوت‌ترین و بکرترین جاهای دیدنی شمال کشور به خصوص در تابستان است. از روستای کومله به سمت روستای اطلاقور و روستای لیل، مسیر برای رسیدن به پارک خرمای لنگرود فراهم می‌شود. پارک جنگلی خرمای لنگرود، از مکان‌های دیدنی استان سرسبز گیلان، مجهز به سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی است. مناظر چشم‌نواز این پارک، پاتوق خوبی برای سلفی بازها و استوری‌بگیرهای پر لایک اینستاگرامی است.
منطقه جنگلی خرما یا همان پارک جنگلی سیسکو، از جاذبه‌های توریستی استان گیلان، در بیست و چهار کیلومتری جنوب امش در روستایی به همین نام قرار دارد.

آبشار کبودوال و دریاچه زرین گل


آبشار کبودوال و دریاچه زرین گل از دیگر مکان های عجیب و ناشناخته شمال ایران است. آبشار کبود وال و دریاچه زرین گل، جایی برای مشکل‌پسندان و شیفتگان طبیعت ایران در مناطق شمالی کشور به شمار می‌رود. آبشار کبود وال مثل یک خزه دیده می‌شود و در پشت سد زرین گل قرار دارد. آبشار کبود وال که یکی از آبشارهای مرتفع و دیدنی مناطق شمالی کشور محسوب می‌گردد، در پنج کیلومتری جنوب علی آباد کتول واقع شده و مقصد طبیعت‌گردی دنج با مناظری چشم‌نواز است.
بعضی از گردشگران اعتقاد دارند که جنگل‌های استان گلستان، تمیزتر و بکرتر از جنگل‌های استان گیلان و مازندران است. به‌هرحال، نگارستان ایران، یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط توریستی کشور است و کلکسیونی از فرهنگ‌های اقوام ایرانی را نمایندگی می‌کند.
مسیر روستا تا آبشار کبود وال، از طریق رانندگی با ماشین شاسی‌بلند امکان‌پذیر است. البته بخش قابل‌توجهی از مسیر. در میان جنگل، باید از پله‌ها و پیاده‌روها و پل‌های چوبی که در جنگل تعبیه شده عبور کنید. زیبایی‌های مسیر شما را مسحور خود خواهد کرد. از این جاذبه دیدنی طبیعی استان هم در نیمه اول سال و هم نیمه دوم سال به خصوص در پاییز هزار رنگ هزار نقش گلستان دیدن کنید.
علاقه‌مندان به کمپ در طبیعت به خصوص کوله‌گردهای عاشق عکاسی در طبیعت بهاری و پاییزی، آبشار کبود وال که محیط دنجی است را فراموش نکنند و در برنامه گردشگری خود قرار دهند. این مقصد یکی از خلوت‌ترین جنگل‌های زیبای شمال ایران است و جای آب‌تنی خوبی هم دارد. اگر به بهشتی‌ترین جای نگارستان ایران رفتید، نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. با رزرو اینترنتی تور مسافرتی سفرمارکت به مقصد گلستان، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را به همراه خانواده و دوستان به نگارستان بی‌نظیر ایران تجربه کنید.
آبشار کبودوال (Kaboudwall Waterfall) تنها آبشار خزه‌ای ایران است و به همین خاطر بوده است که در فهرست یکی از مکان‌های ناشناخته و عجیب گردشگری در مناطق شمالی کشور قرار گرفته و سفر به آن توصیه می‌گردد. تا رسیدن به آبشار کبودوال، ۳۲۰ پله را باید طی کنید.
مسیر دسترسی به این آبشار یکی از زیباترین مسیرهای داخل جنگلی در نگارستان ایران است. این آبشار قدمتی چند میلیون ساله داشته و پارک جنگلی این منطقه، بیش از یک صد هکتار وسعت دارد.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

گورستان خالد نبی


از پارک خرما و آبشار کبودوال گلستانی‌ها که بگذریم، یکی از عجیب ترین و ناشناخته‌شده‌ترین مکان های دیدنی شمال ایران، گورستان و زیارتگاه خالد نبی است. استان گلستان، همواره به نسبت گیلان و مازندران دوست‌داشتنی، مسافر کم‌تر داشته و خوشبختانه جای دنج‌تری برای طبیعت‌گردی و روستاگردی و خلاصه، ایران‌گردی در دل چشم‌اندازهای باورنکردنی با قدمتی صدها هزار ساله است. گورستان خالد نبی یکی از جاهای خلوت استان است.
این گورستان مکانی تاریخی و مقدس برای ترکمن‌های غیور بوده و در دشتی مسطح قرار گرفته است. در جنب مقبره خالد نبی، مقبره شماری از اشخاص نامدار مثل عالم بابا واقع شده است. بهترین فصل برای سفر به این منطقه دیدنی و مقدس گلستانی‌ها، نیمه اول سال به خصوص فصل بهار است و البته تابستان خیلی گرمی مثل استان‌های جنوب کشور ندارد. دشت‌های سرسبز و طلایی‌رنگ این منطقه، زبانزد خاص و عام است.
در واقع این منطقه باصفا، همچون یک تابلو نقاشی، گوشه‌ای از کرشمه فوق‌العاده نقاش هنرمند طبیعت را در میلیون‌ها سال با خلق چنین مناظری بکر و دل‌نشین به تصویر می‌کشد.
گورستان خالد نبی که منطقه‌ای زیبا با مناظری دل‌انگیز و چشم‌نواز است، در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبدکاووس و ۵۵ کیلومتری شمال شرق روستای کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو واقع شده و دسترسی به آن از مرکز استان گلستان آسان است. قبرستان خالد نبی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و منطقه‌ای پر راز و رمز به شمار می‌رود. سنگ قبرهای غیرمعمول و عجیب این منطقه، نظر گردشگران را به خود جلب کرده و در روایت توریسم‌بلاگرهای خوش‌ذوق نیز دیده می‌شود.
در نزدیکی مقبره خالد نبی و در این فضای سرسبز باورنکردنی و دنج منطقه، حدود ۶۰۰ قبر وجود دارد.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

منطقه جهان نما


از دیگر مناطق دیدنی و عجیب و ناشناخته مناطق شمالی کشور، منطقه‌ای بنام جهان نما است که در فهرست عجیب ترین مکان های دیدنی و کم‌تر شناخته شده شمال ایران قرار گرفته و منطقه‌ای محافظت شده است. منطقه محافظت‌شده جهان نما در بخش جنوبی کردکوی قرار دارد. مسافران، روستای رادکان را برای طی مسیر انتخاب کرده و به خاطر برج آجری آن که میل تاریخ رادکان هم نامیده می‌شود، معروف است. منطقه حفاظت‌شده جهان نما که بی‌شک یکی از دنج‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مقصدهای توریستی استان گلستان است، در مساحتی به وسعت سی و هشت هزار هکتار قرار دارد.
در این منطقه ناشناخته برای گردشگران و لاکچری گردها، شاهد حضور اسب و گوزن و گراز هم هستیم. گویا گذر ببر هم به این منطقه افتاده و به‌هرحال سعی کنید همراه با یک بلد و تورلیدر به این منطقه بروید و از اقامت دیرهنگام با تجهیزات کم پرهیز کنید.
توجه داشته باشید که منطقه جهان نما، از خلوت‌ترین و دست‌نخورده‌ترین مقصدهای سرسبز استان گلستان است و حیات وحش فعالی هم دارد. اگر به جهان نما رفتید، صدای بلند موسیقی یا آتش روشن کردن برای کباب و جوجه و ماهی‌خوری، یعنی دست بردن در طبیعت پاک و دلپذیر منطقه و تخریب اکوسیستم و زیست‌گاه حیواناتی که در این مکان زندگی می‌کنند. لذا مسئولانه گردشگری کنید.
دهکده جهان نما در استان گلستان، جایی است که شما را مهمان ابرها می‌کند و مثل فیلبند و مازیچال و جواهرده و بهشت اردیبهشت ایران (سوباتان)، مناظری سحرانگیز و باورنکردنی را در معرض دید گردشگران ایرانگرد قرار می‌دهد. جایی که گویی سوئیس ایران است.
دهکده جهان‌نما استان گلستان را می‌توان در واقع مقصد اول و آخر عاشقان دل‌باخته طبیعت‌گردی در ایران دانست. لوکیشنی دارد که قلم عاجز از وصف عشوه‌گری آن است و جز زیباترین مناظر طبیعی باشکوه نگارستان ایران به شمار می‌رود. اگر قصد دارید در نیمه اول سال، در مکانی بکر و دیدنی و فوق‌العاده گذران عمر کنید، دهکده جهان نما در استان گلستان را اکیداً توصیه می‌کنیم.
اگر سوباتان بهشت اردیبهشت ایران است، جهان نما استان گلستان بهشت ییلاقی همه ایران خواهد بود.

توسکستان: تماشایی‌ترین جاده جنگلی ایران


توسکستان نامش عجیب و کم‌تر شنیده شده است چه برسد به این‌که پاتوق گردشگران و طبیعتگردهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای باشد. توسکستان جایی است در شرق استان گلستان. یکی از عجیب ترین و دیدنی‌ترین مناطق ناشناخته ایران در مناطق شمالی کشور که در مسیر شاهرود واقع شده است و پاییزی وصف‌ناشدنی برای فشن‌بلاگرها و توریسم‌بلاگرها دارد.
اگر قصد عکاسی‌هایی با لایک‌های طوفانی در اینستاگرام دارید، توسکستانی گلستانی‌ها را فراموش نکنید. توسکستان به دلیل چشم‌اندازهای بی‌نظیری که دارد، لوکیشن ممتازی برای عاشقان سلفی و استوری و فوتوشوتت‌های خاطره‌انگیز محسوب می‌شود. در میان جنگلی انبوه، آبشاری هم در این روستا دیده می‌شود. اگر ۹ کیلومتر از روستا دور شوید، به آبشار رسیده و می‌توانید در گرمای تابستان آب‌تنی کنید.
پاییز توسکستان، محبوب عاشق پیشه‌ها و پاییزگردهای استان گلستان است که روایت زیبایی‌هایش را می‌توانید در هشتگ توسکستان اینستاگرام دنبال کنید. از زیباترین و معروف‌ترین جاده‌های ایران، جاده شاهرود-توسکستان است که مثل جاده اسالم به خلخال، چشم‌اندازهای رؤیایی را در معرض دید شما قرار می‌دهد. اگر قصد دارید آلبوم عکس طبیعت‌گردی شما خاص باشد، به یکی از دیدنی‌ترین و ناشناخته شده ترین مکان‌های شمالی کشور بروید.
نیمه دوم سال، شاهد کاهش حجم گردشگران منطقه هستیم و فرصت خوبی برای لذت بردن از موهبت‌های طبیعی منطقه فراهم می‌شود. به‌هرحال یکی از خلوت‌ترین و بکرترین مکان‌های دلپذیر و باصفای استان گلستان، همین جاده شاهرود به توسکستان است.
سعی کنیم بکر بودن منطقه توسکستان استان گلستان را با حفاظت از محیط زیست منطقه، ارج نهیم تا برای آیندگان نیز مثل ما، تماشایی و روح‌انگیز باشد.
جنگل توسکستانی، بکرترین جنگل گرگان است و همان‌طور که گفته شد در ۸۰ کیلومتری شاهرود واقع شده است. کاروانسرای قزلق، روستای توسکستان، آبشار توسکستان، دشت سر علی آباد، دشت گرمابدشت و روستای چهار باغ در زمره جاذبه‌های جنگل توسکستان به شمار می‌رود. این منطقه اعجاب‌انگیز ایران را نیز به فهرست مناطق خاص‌گردی خود در شمال کشور اضافه کنید.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

غار آویشو


یکی از مقصدهای جالب و ناشناخته مناطق شمالی کشور غار آویشو است. غار آویشو از مکان‌های دیدنی و زیبای ماسال در استان گیلان است و یکی از پاتوق‌های غارنوردی در مناطق سرسبز گیلان به شمار می‌رود. غار آویشو در چهل کیلومتری جنوب غربی منطقه شاندرمن و در نزدیکی روستایی به نام ساهمرد واقع شده است. آویشو، طولانی‌ترین غار آبی استان گیلان است و هزاران گردشگر را در طول سال شیفته خود می‌کند.
فقط تالاب انزلی و سراوان و ماسوله و قلعه رودخان و قومن نیست که گیلان را زبانزد مناطق طبیعت‌گردی چشم‌نواز ایران کرده است، بلکه غار آویشو که از جاهای دیدنی و بکر و خلوت و خنک گیلان در نیمه نخست سال محسوب می‌شود، جزء محبوب‌ترین اماکن دیدنی گیلان است که در منطقه کوهستانی در میان جنگل‌های انبوه شاندرمن جا خوش کرده است.
این زیبای خفته، یکی از هفده غار بزرگ و کوچک ماسال است. این غار در فاصله هزار و سیصد متری از سطح دریا و بین مناطق تئی بنه، انده چو و خماسون واقع شده و در بستر دره‌های کم آب جا خوش کرده است. آویشو یا آبشوی به معنی محل فرو رفتن آب در زبان تالشی است و طبیعت دل‌‌انگیز و بکر محیط اطرافش، شکوهش را صد چندان می‌کند.
قدمت غار آویشو استان گیلان به میلیون‌ها سال پیش بازمی‌گردد و یکی از میراث طبیعی سرزمین تاریخی گیلانی‌ها قلمداد می‌شود. در اثر عملکرد آب‌های جاری روی این غار آهکی در مدت زمان طولانی، آویشو شکل گرفته و ارتفاع دهانه اصلی آن از سطح دریا نیز ۱۴۶۰ متر است.
غار آویشو فقط یک دهانه اصلی دارد و ارتفاع دهانه نیز حدود بیست متر است. طول غار کم‌تر از هشتصد متر است و عمقش نیز به حدود یک صد و پنجاه متر می‌رسد. خفاش و حلزون از جمله جانوران طبیعت شگفت‌انگیز غار آویشو است. این غار یکی از آثار ملی ایران است و در فهرست میراث طبیعی جای دارد.
جشنواره‌ای هیجان‌انگیز از اشکال متنوع آهکی داخل غار آویشو جلوه می‌کند و مناظری فوق‌العاده را پیش چشمان گردشگران خوش‌ذوق خلق می‌نماید. قندیل‌های غار، ستون‌های بزرگی را شکل می‌دهند که حاصل از اسیدهای آهکی هستند.
در بازدید از غار آویشو استان گیلان که یکی از مقصدهای غارنوردی ممتاز ایران زمین است، حتماً تجهیزات غارنوردی با خود به همراه داشته باشید و از نفوذ به داخل غار بدون تجهیزات ایمنی و راهنما پرهیز کنید. چاه‌های ده گانه غار آویشو، هر کدام عمق متفاوتی دارند و برای نفوذ به آن بایستی طناب و کاربین پیج و تسمه و ابزار صعود و فرود داشته باشید.
برای تماشای محیط اطراف این غار، ماسال را فراموش نکنید. ییلاق ماسال مثل سوباتان، بهشتی از بهشت گیلان است. آبشار چسلی، رامینه، اولسبلنگاه و خندیله پشت از محیط‌های طبیعت‌گردی با مناظر ناب اطراف غار آویشو استان گیلان به شمار می‌رود که بازدید از آن را به سلفی بازهای اینستاگرام توصیه می‌کنیم.
برای بازدید از این غار باید خود را به روستای دیدنی شاندرمن رسانده و از آنجا رهسپار روستای سیاه مرد شوید. در مسیر، از چاله سرا گذر خواهید کرد. غارهای شمال به اندازه سواحل و پاتوق‌های شکم‌گردی‌ آن‌ها ناشناخته‌اند و این فرصت خوبی برای خاص‌گردهای طبیعت‌گرد ایران است که به خلوت‌ترین و دنج‌ترین مکان‌های کشور بروند.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

جنگل پاسند


مثل مازیچال و فیلند و سوباتان، جنگل پاسند در شهرستان بهشهر، یکی از مکان‌های دیدنی شمال کشور است که شما را به میهمانی ابرها می‌برد. جایی که گویی می‌توان ابرها را در آغوش گرفت. روستای سرسبز پاسند، در سه کیلومتری بهشهر واقع شده و تابلوی مسیر نیز شما را به سمت این منطقه توریستی بکر و ناشناخته ایران هدایت می‌کند.
اگر به دنبال یکی دیگر از مکان های جالب و ناشناخته مناطق شمالی کشور هستید، جنگل مه آلود پاسند را توصیه می‌کنیم. شگفتی‌های طبیعی جنگل پاسند استان مازندران، آوازه خاص و عام است. این مکان از بکرترین مراتع جنگلی کشور است و در منطقه هزارجریب بهشهر جا خوش کرده و مناظری دیدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.
مسافران بهشهر، همواره به این جنگل می‌روند، چراکه مکان خوبی برای جنگل‌نوردی و کوله‌پشتی گردی و پیاده‌روی صبحگاهی است. این جنگل زیبا در اکثر چهار فصل سال، پوشیده از مه بوده و فضایی رؤیایی را پیش چشم گردشگران و مسافران منطقه خلق می‌کند.
همان‌طور که گفتیم، روستای پاسند یک منطقه ییلاقی با جاذبه‌های فراوان است و برای علاقه‌مندان به روستاگردی و آشنایی با سبک زندگی مردمان خطه بهشهر، انتخابی ممتاز برای طبیعت‌گرد به شمار می‌رود. از آبشارهای این منطقه ناشناخته و عجیب شمال کشورمان، آبشار اسپه او است. این آبشار در منطقه هزار جریب بهشهر واقع شده است و از جاذبه‌های دوست‌داشتنی منطقه محسوب می‌شود. مسیر آبشار نیز پله‌کانی بوده و از فراز آن قادر هستید که طبیعت بکر منطقه را ببینید.
منطقه هزار جریب بهشهر، جنگل‌های انبوهی دارد و بخش کوهستانی آن، یکی از زیباترین مناظر طبیعی شمال کشور را پیش روی شما قرار خواهد دارد. آبشار سمبی نیز از دیگر مقصدهای آبشارگردی شمال کشور است که باید بازدید از آن را در برنامه سفر خود بگنجانید.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

دریاچه ویستان


از مناطق بکر و ناشناخته و زیبای ایران، دریاچه ویستان است. اگر به دنبال یکی دیگر از مکان های جالب و ناشناخته مناطق شمالی کشور هستید، دریاچه ویستان را در نظر داشته باشید. یکی از مقصدهای دریاچه‌گردی ایران، همین دریاچه ویستان در نزدیکی محله پله‌سر و روستای چشم‌نواز داماش گیلانی‌ها است. از داماش به این دریاچه دل‌انگیز، جاده‌ای در دسترس نیست و جاده خاکی هست و باید پیاده طی مسیر کنید.
آب دریاچه ویستان از چشمه‌های زیرزمینی تأمین شده و رودی به دریاچه نمی‌ریزد. دریاچه ویستان، مثل یک کارت‌پستال و بوم نقاشی، چشمان و ذهن‌ها را خیره و مسحور می‌کند. اگر به دنبال یکی از بی‌نظیرترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی ایران هستید، دریاچه ویستان را در برنامه خود قرار دهید.
این دریاچه لوکیشنی فوق‌العاده برای فوتوشوت‌بگیرهای اینستاگرام دارد و پاتوق‌ ممتاز برای عکاسی رمانتیک‌های مشکل‌پسند است. مکانی است که روی دریاچه‌اش می‌توانید قایق‌سواری کنید و لحظاتی رؤیایی داشته باشید. دریاچه ویستان یکی از خلوت‌ترین و بکرترین مناطق طبیعت‌گردی دوست‌داشتنی شمال کشور است و روایت تصاویر زیبای گردشگران خوش‌ذوق این دریاچه را در هشتگ #ویستان در اینستاگرام می‌توانید تماشا کنید.
دریاچه ویستان پوشیده از مه است. لذا در گردشگری در عصر دقت کنید. اگر فکر می‌کردید که طبیعت‌گردی در گیلان به تالاب انزلی و سقالکسار رشت و سراوان تالش فقط ختم می‌شود، اشتباه می‌کردید. دریاچه روح‌نواز ویستان در رودبار، جایی است که بهشت در انتظار شما خواهد بود. جاده جنگلی وصف‌ناشدنی‌ این دریاچه بهشتی گمشده در ایران است. بره سر گیلان را در نظر داشته باشید. جایی که احتمالاً در سال‌های آینده بیش‌تر درباره‌اش در رسانه‌ها خواهیم شنید و پاتوق جدید توریسم‌بلاگرها خواهد شد. برای دسترسی به این منطقه باید از بزرگراه قزوین – رشت تا لوشان رانندگی کرده و سپس مسیر خود را به سمت داماش عوض کنید. از داماش تا روستای بره سر کم‌تر از ۸ کیلومتر فاصله است. البته اگر از این مسیر استفاده کنید، دقیقاً در ابتدای بره سر و قبل از ورود به شهر، جاده‌ای در سمت چپ وجود دارد که با ۲ کیلومتر مسافت، شما را به دریاچه می‌رساند. اگر از سمت رشت، قصد سفر به این دریاچه زیبا را دارید باید از رستم آباد مسیر خود را تغییر داده و به سمت تنکابن و از آنجا به سمت بره سر بروید.
برای اجاره ویلا و سوئیت در شمال از خدمات سفرمارکت با بهترین و رقابتی‌ترین نرخ استفاده کنید.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

سفر به عروس جنگلی ایران: گیسوم


گیسوم، یکی دیگر از مناطق جالب و ناشناخته مناطق شمالی کشور است؛ جایی که کم‌تر درباره آن شنیده‌ایم و دیده‌ایم. گیسوم، نام استخر و ساحل و جنگی در مناطق شمالی کشور است و وسعتی ده کیلومتری دارد.
پارک جنگلی گیسوم در بین شهر پره سر و اسالم واقع شده است و برای عزیمت به این جنگل روح‌نواز با مناظری چشم‌‌گیر و لوکیشنی عالی برای سلفی بازهای اینستاگرام، بایستی از جاده رؤیایی اسالم گذر کرد. استخر گیسوم در وسط جنگل واقع شده و انتهای جاده هم ساحل گیسوم خودنمایی می‌کند.
گیسوم در همه ماه‌های ساحل واقعاً خلوت نیست، اما در نیمه دوم سال، به خصوص در فصل پاییز، عاشقان را شیفته طنازی نقاش طبیعت خواهد کرد. جلوه تماشایی طبیعت بکر ایران، جایی که به شما امکان عبور از میان تونل درختان را می‌دهد، لوکیشنی خاطره‌انگیز برای عاشق پیشه‌ها به خصوص عروس دامادها برای عکس‌برداری در طبیعت سرسبز شمال است.
گیسوم از دیدنی‌های آستارا است. ده کیلومتری جاده اسالم به خلخال، جایی به نام گیسوم است. در محور رشت به آستارا قرار دارد و یکی از ناشناخته‌ترین مقصدهای طبیعت‌گردی ایران زمین به شمار می‌رود. آب و هوای گیسوم، خاص است. در هر فصل سال، آب و هوای خاص دارد و بهترین فصول بازدید از آن، بهار و پاییز است.
گیسوم از معدود مناطق شمال ایران به شمار می‌رود که هم جنگل و هم دریا در فاصله بسیار کمی از هم واقع شده و جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای رؤیایی را پیش دیدگان مسافران قرار می‌دهد. در دو سوی جاده، درختان سر به فلک کشیده، طنازی کرده و در افق آن، آبی دریا موج می‌زند. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم، لذت فراوانی برای گردشگران دارد.

آبشار لاتون


از دیگر اماکن بکر و فراموش‌نشدنی ایران که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم، آبشارلاتون است که الحق، از مکان های جالب و ناشناخته مناطق شمالی کشور محسوب می‌شود. آبشار لاتون نامی کم‌تر شنیده شده در رسانه‌ها، بلندترین آبشار شمال کشور است و بیش از یک صد متر ارتفاع دارد. این آبشار در چهارده کیلومتری شهر لوندویل واقع شده و پس از روستای کوته کومه خودنمایی می‌کند.
قله‌ای بنام اسپیناس در پشت آبشار لاتون نمای خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. اگر قصد کوهنوردی از سمت اردبیل و دریاچه سوها دارید، آبشار لاتون در مسیر شما خواهد بود. آبشار لاتون یا آبشار بارزاو، از مکان‌های زیبای شهر آستارا در استان گیلان است و در جنوب این شهر قرار دارد.
دسترسی به این ظرفیت جالب و ناشناخته مناطق شمالی ایران، از ۲ مسیر امکان‌پذیر است. یکی از راه لوندیل به لاتون و دیگری هم راه سوها به لاتون است. در مسیر سوها و لوندویل و آبشار لاتون، قله‌ها، ییلاق‌ها و آبشارهای مرتفع در مسیر شما طنازی می‌کنند تا حس و حال قدم زدن در بهشت ایران را تجربه کنید.
ارتفاع قله اسپیناس از سطح دریا بیش از دو کیلومتر است. از سمت روستای نیارق اردبیل هم می‌توان رهسپار آبشار لاتون شد.
عاشقان پیاده‌روی طولانی در جنگل و طبیعت‌گردی، آبشار لاتون را در نظر داشته باشید. عاشقان آفرود این منطقه را زیر نظر داشته باشند. مخصوصاً کوله‌پشتی گردهای پرتوان خوش‌ذوق.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

حیات وحش سلکه


حیات وحش سلکه، از مقصدهای گردشگری بی‌نظیر ایران زمین است. دیگر مقصد توریستی جالب و ناشناخته مناطق شمالی کشور، حیات وحش سلکه است که درباره آن اطلاعات کمی در رسانه‌ها و در فهرست مقصدهای توریستی آژانس‌های گردشگری و تورها دیده‌ایم و شنیده‌ایم.
اگر به دنبال یک منطقه بکر دیگر در ایران هستید، حیات وحش سلکه را در نظر داشته باشید. گونه‌های نایاب حیات مثل پرندگان در این منطقه حضور دارند و منطقه‌ای شکار ممنوع است. سکوها و راهروهایی در منطقه حفاظت‌شده سلکه وجود دارد که گردشگران قادر هستند به تماشای پرندگان منطقه نشسته و از طبیعت بکرش لذت ببرند.
البته امکان استفاده از دوربین‌های مخصوص را در این منطقه دارید. برای مشاهده حیات وحش سلکه، بایستی از رشت به سمت روشتای شیخ محله بروید و به سمت روستای هندخاله ادامه مسیر دهید. در سمت تالاب انزلی، منظره نیلوفروهای آبی طنازی می‌کند.
پناهگاه حیات وحش سلکه در دهستان هندخاله قرار دارد. این مقصد از جاذبه‌های توریستی و زیبای صومعه سرا در استان گیلان بوده و مقصد پرندگان مهاجر است. سلکه از تالاب‌های بسیار با ارزش کشور است و بیش از سیصد کیلومتر وسعت دارد. اگر به دنبال یکی از مناطق بسیار مهم اکولوژیک ایران جهت تماشای زیست پرندگان هستید، پناهگاه حیات وحش سلکه را در نظر داشته باشید. بیش از شش هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی در این منطقه گاها فرود می‌آیند لذا از اصلی‌ترین پناهگاه‌های کشور است.
بهشت صومعه سرا حقیقتاً یکی از مکان های عجیب و ناشناخته مناطق شمالی است و برای علاقه‌مندان به پرنده‌نگری و عکاسی در طبیعت و هم‌چنین تماشای گوشه‌ای از طبیعت بی‌نظیر استان گیلان، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. حفظ این منطقه رؤیایی، بایستی به عنوان میراث طبیعی کشور در دستور کار همه مسئولان به خصوص مردم عزیزی قرار بگیرد که به سلکه سفر می‌کنند.
پناهگاه حیات وحش سلکه، در بخش جنوبی تالاب انزلی قرار دارد و از دو بخش تالاب و مراتع تشکیل شده است. نکته‌ای که باید توجه کنید آن است که پناهگاه حیات وحش سلکه، پیرامون شگفت‌انگیز و زیبایی دارد و از شمال به تالاب، از جنوب به مزارع روستاهای خندخاله و صوفیانده و از غرب به رودخانه هندخانه و از شرق به رودخانه ترابخانه محدود می‌گردد. لذا عاشقان رودخانه‌گردی در گیلان، سلکه را در نظر داشته باشند که در هر فصل سال، رنگ و بویی ویژه و خاص دارد.
انواع قو، غاز، مرغابی، خوتکا، سرحنایی و عقاب تالابی در این پناهگاه بهشتی ایران زندگی می‌کنند و همان‌طور که گفتیم، لوکیشنی استثنایی برای پرنده‌نگری و عکاسی در طبیعت به شمار می‌رود. چنین مکانی مثل سلکه در ایران کم‌نظیر است. لذا به سادگی از آن عبور نکنید!
اقامت در خانه‌های روستایی اطراف پناهگاه، فرصتی برای استراحت و تجدیدقوا جهت بهره‌برداری حداکثری از محیط‌زیست چشم‌نواز پناهگاه حیات وحش سلکه در استان گیلان است.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

دریاچه توشن


مجله گردشگری سفرمارکت در این گفتار، شما را با یکی از مکان‌های عجیب و ناشناخته ایران در سرزمین‌های کم‌نظیر و پرظرفیت و دیدنی شمال ایران آشنا می‌کند و اکنون نوبت معرفی دیگر مکان بکر و کم‌تر شنیده شده و دیده شده به نام دریاچه توشن است.
از مکان‌های عجیب و ناشناخته شمال ایران، دریاچه توشن در النگدره استان گلستان است. در مرکز نگارستان ایران یعنی گرگان، دریاچه توشن قرار دارد که فقط پنج کیلومتر از گرگان فاصله دارد. برای گرگان‌گردها، جایی برای طبیعت‌گردی و لذت بردن از طبیعتی دوست‌داشتنی همین دریاچه توشن است که پاتوق عکاسان و مستندسازها و البته سلفی‌بازهای اینستاگرام است.
تماشای جنگل النگدره با درختان تنومند و محیط مه‌آلود در نیمه دوم سال از دریاچه توشن درحالی‌که چای زغالی در دستان شما است و نان محلی گرگانی نوش جان می‌کنید، فضایی رؤیایی را برای مشکل‌پسندها به ارمغان می‌آورد. دریاچه توشن فقط سیصد متر طول و یک صد و اندی متر عرض دارد. ارتفاعش از سطح دریا نیز ۲۵۰ متر اعلام شده است.
شما می‌توانید رقاصی انواع و اقسام ماهی را در دریاچه تماشا کنید. این مقصد دیدنی مکان خوبی برای کوله‌پشتی گردها و ماهی‌گیران حرفه‌ای است و توصیه می‌شود که نکات مهم طبیعت‌گردی و ایمنی را در کمپ زدن دریاچه توشن رعایت کنید تا به خود و محیط زیست آسیب نزنید. توشن از بکرترین مکان‌های توریستی نگارستان ایران بوده و در نیمه نخست سال، پاتوقی عالی برای تورهای خانوادگی و دوستانه به خصوص علاقه‌مندان به عکاسی‌های رمانتیک در طبیعت باورنکردنی نگارستان ایران است.
آب و هوای دل‌نشین و چشم‌اندازهای دریاچه توشن، یادآور اکوسیستم خیره‌کننده استان اردبیل و آذربایجان ایران است.
دریاچه توشن در استان گلستان است و آن را با استان گیلان اشتباه نگیرید. کلاً گلستان، به نسبت گیلان، مسافر کمی دارد اما طبیعتش، دست کمی از گیلان ندارد. زیبایی‌های جاده منتهی به دریاچه توشن، پیک‌نیک، ماهیگیری و عکاسی در طبیعت و به خصوص پیاده‌روی کنار دریاچه، چند فعالیت آسان و ارزانی است که پیش روی طبیعت‌گردهای مسئول قرار دارد. به‌هرحال دریاچه‌گردهای خاص‌پسند توشن را در ذهن داشته باشند.
دریاچه توشن در انتهای یک مسیر مارپیچ خاکی قرار داشته و با خودرو از مرکز شهر گرگان، نیاز به چند دقیقه رانندگی دارد. این دریاچه در قلب جنگل‌های میلیون ساله هیرکانی واقع شده و قلب گردشگری غیر کلیشه‌ای استان به شمار می‌رود.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

قله درفک


از دیگر مکان های عجیب و ناشناخته شمال ایران، قله درفک است. در کوهی آتش‌فشانی در ارتفاع ۲۶۰۰ متری واقع شده و پاتوق آفرودگردها و موتورسوارها است. البته حرکت لاستیک خودرو و موتور بر روی پوشش گیاهی این منطقه، سبب آسیب رساندن به آن شده که باید در نظر داشته باشید. آلودگی صوتی و محیطی موتورسیکلت برای مردم بومی و محیط زیست خوشایند نیست، به خصوص آلاینده‌هایی که در منطقه تولید می‌شود.
سعی کنید در قله درفک و دیگر مناطق گردشگری کشور، ردپای کم‌تری از خود به جای بگذارید تا میراث طبیعی ایرانیان برای نسل‌های بعدی نیز حفظ شود. بخش شمالی این منطقه بکر و کم‌تر شناخته شده ایران، نسبتاً صاف است و شیب زیادی هم دارد که منظره‌ای خطرناک خلق می‌کند و باید مراقب بود.
عاشقان غارنوردی دقت کنند که قله درفک، دو غار دارد که از برف پر شده و ورود به آن‌ها بسیار سخت است. قله درفک از مکان‌های توریستی بکر و خلوت رودبار در استان گیلان بوده و در بیست و هفت کیلومتری شمال شرقی رودبار واقع شده و اعتبار منطقه عمارلو است.
اگر از تهران عازم درفک هستید، به اتوبان قزوین-رشت بروید و پس از رودبار به سمت رستم آباد برانید. بعد از گذر از تنکابن و پل روی سپیدرود، عازم روستای شیرکوه شوید. شیرکوه در منطقه جنگلی واقع شده و خوش آب و هوا است. پس از گذر از یک سراشیبی تند به محیطی سرسبز به نام لارنه می‌رسید که لبنیات خوبی دارد.
شیب تندی پس از عبور از منطقه‌ای به نام مزرعه پیش روی شما خواهد بود که پس از آن سیاه دره است و چشمه جیرونی خودنمایی می‌کند. از آنجا به بعد محیط قله Dorfak طنازی می‌کند. درفک بین رودبار و سیاهکل است.

سفر به جواهردشت


جواهردشت از جمله مکان های عجیب و ناشناخته سرزمین‌های شمالی کشور است و یک روستای ییلاقی در استان مازندران محسوب می‌شود؛ جایی که مثل فیلبند و مازیچال و سوباتان، به مهمانی ابرها می‌روید و به نوعی ابرها را در آغوش می‌کشید. دامداران برای تأمین غذای دام در نیمه نخست سال به این منطقه می‌روند.
این مقصد مسیری خاکی دارد و گذر خودرو از آن دشوار است. لذا رزرو تور لحظه آخری با حضور راهنمای ماهر توصیه می‌شود. جواهر دشت، واقعاً گوهری تابناک در اکوسیستم فوق‌العاده چشم‌نواز مازنی‌ها بوده و در فهرست بکرترین جاهای دیدنی شمال ایران قرار دارد. مناظر کارت‌پستالی جواهردشت یا جوردشت زبانزد خاص و عام است.
ییلاق جواهردشت، از مکان‌های دیدنی رودسر است و در بیست و شش کیلومتری سیاهلکرود و چهل و شش کیلومتری رودسر قرار دارد. این روستا، در بخش چابکسر قرار دارد و پاتوق جیپ‌سواری و آفرود و جنگل‌نوردی و کوهستان‌گردی است.
چشم‌اندازهای باورنکردنی، شب‌های پرستاره، غذای سنتی و محلی و اقامت در خانه‌های چوبی اطراف، ظرفیت‌های فراموش‌نشدنی جواهردشت منطقه چابکسر گیلان است. خلاصه اگر به دنبال عکاسی در میان اقیانوسی از ابر هستید، جواهرده یا جواهردشت را در برنامه سفر خود به خصوص نیمه اول سال قرار دهید. روستایی خوش آب و هوا که در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا واقع شده است و روایتی از محیط رؤیایی و بهشتی در استان گیلان است.
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

آبشار میلاش


آبشار میلاش، از مکان های عجیب و ناشناخته شمال ایران است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن اشاره می‌کنیم. برای علاقه‌مندان به آبشارگردی در سرزمین‌های شمالی کشور چهار فصل ایران، آبشار میلاش رودسر، یکی از انتخاب‌های دوست‌داشتنی طبیعت‌گردهای مسئول است.
آبشار میلاش در میان جنگل‌های سرسبز اشکورات گیلان واقع شده و جریان آب دائمی دارد. برای تماشای این زیبایی خلقت، بایستی به منطقه رحیم آباد رودسر رفته و به جاده زیاز بروید و در انتهای جاده، آبشار میلاش در انتظار شما خواهد بود. البته از آبشار میلاش تا روستای میلاش فقط ده دقیقه پیاده‌روی دارد.
هوای دل‌انگیز و مطبوع آبشار میلاش در نیمه نخست سال با چشم‌اندازهای دل‌انگیزاش، خستگی را از تن شما خارج خواهد کرد. خوشبختانه محیطی است که شلوغ نیست و یکی از جاهای دنج و تقریباً خلوت استان گیلان به شمار می‌رود. این آبشار از مکان‌های بکر شمال ایران است و زیبایی‌های فراموش‌نشدنی دارد.
درجه حرارت آب آبشار میلاش معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و امکان بازدید از کوه بندبن را هم در این منطقه دارید. از اواسط بهار تا انتهای تابستان، زمان مطلوبی برای میلاش گردی است. در نزدیکی آبشار سحرانگیز میلاش، خانه‌های روستایی و کلبه‌های چوبی برای اقامت گردشگران در دسترس است.
دقت کنید که اشکور، در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار گرفته و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز و تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه پیدا می‌کند.

گشتی در سلانسر


سلانسر، منطقه‌ای کوهستان و زیبا در بخش غربی سفید رود و در جوار روستای دارستان، یکی از مناطق عجیب و مکان‌های ناشناخته شمال ایران زمین است. گنجینه‌ای شگفت‌انگیز از میراث طبیعی ایرانیان در سرزمین‌های شمالی که از مناطق بکر و خلوت و دنج این خطه از میهن پهناور ما را تشکیل می‌دهد.
سلانسر از ییلاق بکر رودبار در استان گیلان بوده و در پانزده کیلومتری رودبار واقع شده است. برای عزیمت به این منطقه ییلاقی خلوت، بایستی اول به رستم آباد بروید. از آنجا از خیابان امیرالمؤمنین به سمت غربی بلوار اصلی شهر حرکت کنید و رهسپار ییلاق Salansar شوید. تابلوهای خوبی برای راهنمایی گردشگران در دسترس است. ییلاق‌گردها، سلانسر را که حدود هزار و اندی متر از سطح دریا بالاتر است، در نظر داشته باشند. به خصوص نیمه اول سال.
در این منطقه دنج دوست‌داشتنی، اقامتگاه چوبی و خانه روستایی در دسترس است. جایی که به ضیافت درختانی چون راش، توسکا، افرا، بلوط می‌روید. پوشش گیاهی منطقه، چشم‌نواز است و لوکیشن عالی برای عکاسی!
عجیب ترین مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران را ببینید

آبشار ویسادار


آخرین مکان عجیب و ناشناخته که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم، آبشار ویسادار است. آبشار ویسادار از طبیعت زیبای پره‌سر است که در شانزده کیلومتری این شهر قرار دارد و نامش به معنای درخت بید است. برای عزیمت به ویسادار، بایستی به پره سر بروید. از آنجا دینا یخچال و سپس مسیر پر پیج و خمی به سمت ویسادار را طی کنید. آب‌تنی و لذت بردن از طبیعت چشم‌نواز منطقه، تفریحاتی است در انتظار شما خواهد بود.
آبشار ویسادار در گیلان است و سومین آبشار مرتفع این استان به شمار می‌رود. شکل خاص و منحصربه‌فرد دارد و در ۱۶ کیلومتری پره سر واقع شده است و از جاهای دیدنی رضوان شهر نیز است. برای عزیمت به این آبشار، بایستی به رشت بروید و از آنجا به سمت جاده رشت-آستارا برانید و سپس به سمت پره‌سر حرکت کنید. مجتمع گردشگری پره‌سر جایی برای اسکان شما است.
از رشت تا آبشار ویسادار (Visadar) حدود هشتاد و هشت کیلومتر مسافت پیش روی شما است.

مخاطب گرامی
اگر قصد اجاره ویلا ساحلی در شمال را دارید از خدمات سفرمارکت استفاده کنید تا سفری راحت را برای خود و خانواده به ارمغان آورید. لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید. با مجله گردشگری سفرمارکت، در جریان بهترین و برترین مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی در ایران و اقصی نقاط جهان باشید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است