search
menu

کوه ریگ مهریز

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از کوه ریگ مهریز را پیشنهاد می کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی کوه ریگ مهریز
چگونه به کوه ریگ مهریز برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به کوه ریگ مهریز
وقتی عید نوروز نزدیک می‌شود کم‌کم به فکر برنامه‌ریزی برای سفر می‌افتیم. شاید در طول سال فرصتی پیش نیاید تا سفر برویم، برای همین نمی‌توان ایام نوروز را به این راحتی از دست داد.
آیا گزینه‌ی شما برای سفر رفتن جایی است که اکثر مردم انتخاب می‌کنند؟ آیا می‌خواهید به جایی بروید که تا به حال دیدن نکرده‌اید؟ ما بسته به تمایلی که داریم مقصد خود را برای سفر انتخاب می‌کنیم. بعضی از ما ماجراجو هستیم و استان یزد را برای سفر انتخاب می‌کنیم؛ استانی که محل تلاقی کویر لوت و دشت کویر است.
کوه ریگ مهریز، از جاذبه‌های طبیعی استان یزد، مقصد مناسبی برای افراد ماجراجو است. اگر ماجراجو هستید و دوست دارید پاهایتان را نه در برف بلکه در دانه‌های ماسه‌ای فرو ببرید این کوه گزینه‌ی مناسبی است. علاوه‌بر آنکه حس خوبی از ماسه‌نوردی تجربه می‌کنید این اثر طبیعی می‌تواند برخی دردهای شما را درمان و از مصرف قرص‌های شیمیایی بی‌نیاز کند.
کوه ریگ مهریز در یکی از محلات شهر مهریز قرار دارد و در ایام نوروز گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر سفر به این کوه را تجربه کنید، احتمالاً در لیست مقاصد شما در سفرهای بعدی قرار می‌گیرد و در ایامی غیر از عید نوروز هم ماسه‌نوردی در این کوه را تجربه می‌کنید؛ سفر به این کوه منحصر به ایام نوروز نیست!
کوه ریگ مهریز

چرا بازدید از کوه ریگ مهریز را پیشنهاد می کنیم؟


آیا از صعود در کوه‌های برفی خسته شده‌اید و لحظات متفاوتی را می‌خواهید تجربه کنید؟ شما می‌توانید به آدرس استان یزد، شهر مهریز و محله‌ی بغدادآباد بروید و به ماسه‌نوردی در کوه ریگ مهریز مشغول شوید؛ از آن بالا بروید و در میان ریگ‌ها غوطه بخورید!
در طول سال گردشگران بسیاری به‌سمت کوه ریگ مهریز می‌روند اما در ایام نوروز جمعیت گردشگران زیاد می‌شود؛ به‌ویژه در روز نه فروردین که در ادبیات باستانی «افسانه‌های نوروز سلطانی» خوانده می‌شود. شما در این روز خواهید توانست که با مردم محلی هم‌صحبت شوید و خوردن آش محلی «شولی» را هم در بین جمعیت حاضر تجربه کنید.
علاوه‌بر تفریح و ماجراجویی، دردهای عضلانی خود در ناحیه‌ی کمر و پا را در این مکان به‌طور طبیعی می‌توانید رفع کنید. مصرف قرص‌های شیمیایی تنها راه برای رفع بیماری نیست و روش‌های مختلفی برای درمان وجود دارد که عوارض کمتری دارند. یکی از این راه‌های درمان ماسه‌درمانی است.
در روش ماسه‌درمانی، فردی که از درد عضلانی رنج می‌برد ناحیه‌ی درد بدن خود را با ماسه می‌پوشاند. برای راحتی کار و بهره‌ی بیشتر از گرمای ماسه می‌توان کل بدن را با ماسه پوشش داد. با ماسه‌درمانی گرمای خورشید به بدن نفوذ می‌کند و اثرات خود را به ما می‌رساند. برای ماسه‌درمانی نباید حتماً بیمار بود و می‌توان برای لذت از طبیعت و تضمین شرایط جسمانی خود این کار را انجام داد.
امکان ماسه‌درمانی در کوه ریگ مهریز آن را به یک جاذبه‌ی توریستی – درمانی تبدیل کرده است.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی کوه ریگ مهریز


کوه ریگ مهریز، تپه‌ای شنی در کنار یکی از کوه‌های شهر مهریز است. این تپه‌ی شنی به‌خاطر وسعت و بزرگی که دارد کوه نامیده می‌شود. این کوه ماسه‌ای از تجمع شنی که توسط باد آورده می‌شود به‌وجود آمده و تشکیل آن بیش از صد سال طول کشیده است. این کوه تنها تپه‌ی شنی شناخته شده در ایران است و شاید دلیلی برای جذب گردشگرانی است که می‌خواهند در طول زندگی «اولین و تنها»ی هر چیزی را ببینند. این کوه خود را از دیگر تپه‌های شنی متمایز می‌کند؛ این کوه، تنها حاصل رسوبات بادی است.
بازدید از این کوه تنها به عید نوروز محدود نمی‌شود و می‌توانید در ایام مختلف سال از این مکان بازدید کنید. اگر در فصول گرم سال به این مکان می‌روید صبح زود و بعد از غروب آفتاب اوقات مناسبی برای فرو رفتن در ماسه‌های کوه است؛ به‌ویژه هنگام غروب که ماسه‌ها گرمای خود را دیده‌اند و در هوای نسبتاً خنک بدن خود را به گرمای ماسه‌ها می‌سپارید. در فصول سرد هم، زمان ظهر وقت مناسبی برای ماسه‌نوردی است.
تابش نور خورشید به روی کوه ریگ مهریز مستقیم است. وقتی ماسه‌نوردی می‌کنید و پاهایتان در ماسه‌ها فرو می‌رود داغی را احساس می‌کنید. داغی ماسه دردهای عضلانی در ناحیه‌ی پا و کمر را بهبود می‌بخشد و معالجه‌ای طبیعی را تجربه می‌کنید.
کوه ریگ مهریز

چگونه به کوه ریگ مهریز برویم؟


کوه ریگ مهریز در استان یزد قرار دارد. اگر مقصد اول شما شهر یزد است بعد از رسیدن به این شهر باید راهی شهر مهریز شوید که در سی کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. در محله‌ی بغدادآباد مهریز می‌توانید به‌سراغ این کوه بروید.
بسته به فاصله‌ی شما وسایل حمل و نقل مختلفی برای رسیدن به کوه ریگ مهریز وجود دارد؛ هواپیما، قطار، اتوبوس و ... . اگر قصد دارید که در ایام نوروز به این کوه بروید رزرو وسیله‌ی نقلیه اهمیت زیادی دارد. اگر وسیله‌ی نقلیه‌ی انتخابی شما هواپیما است می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفرمارکت، سفر و بلیط هواپیما ی خود را تضمین کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به کوه ریگ مهریز


با صعود از کوه و تماشای اطراف متوجه زیبایی‎های اطراف خود می‎شوید و تصمیم خواهید گرفت در شهر مهریز گردش کنید و جاهای دیدنی دیگر را هم از دست ندهید.
بعد از دیدن کوه ریگ مهریز، برج کبوترخانه و آب انباری که در کنار کوه قرار دارند می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند. همچنین گردش در شهر مهریز را هم از دست ندهید؛ شهر مهریز مناظر زیبا و باغ‌هایی دارد که اوقات خوشی را برای شما می‌سازند.
به دیدن حسینیه‌ی تاریخی و مشهور باغ بهار مهریز هم بروید و آن را در خاطرات خود ثبت کنید.
هتل‌ها و اقامتگاه ‌ها ی نزدیک به کوه ریگ مهریز
در نزدیکی کوه ریگ مهریز اقامتگاه پیدا می‌شود. اگر در محل کوه هستید:
- فاصله‌ی شما تا مرکز اقامتی سیاحتی باغ پهلوانپور: ۵ کیلومتر
- فاصله‌ی شما تا مرکز اقامتی سرای جهانگرد (Sarayejahangard): ۸.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است