search
menu

هر آنچه باید درباره گردشگری سلامت در مشهد بدانیم

[ پنهان کردن ]
گردشگری سلامت چیست؟
بیمارستان‌های شهر مشهد
چگونه در کمترین زمان ممکن به مشهد سفر کنیم؟
در شهر مشهد چه خدمات درمانی وجود دارد؟
گردشگران بین‌المللی سلامت چگونه می‌توانند در شهر مشهد پول پرداخت کنند؟
گردشگران سلامت شهر مشهد از کدام کشورها هستند؟
وضعیت ویزا و بیمه برای بیماران بین‌المللی چگونه است؟
هزینه‌های درمان در شهر مشهد چگونه است؟
هرساله تعداد زیادی گردشگر یا زائر برای زیارت از حرم امام رضا (ع) راهی شهر مشهد می‌شوند. در این شهر جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی مختلفی وجود دارد تا گردشگران بتوانند اوقات خوشی را در این شهر سپری کنند. اگرچه که اکثر مردم، شهر مشهد را به خاطر حرم امام رضا می‌شناسند، اما این شهر، به خصوص میان گردشگران خارجی، به خاطر مراکز درمانی و پزشکان زبردستش نیز معروف است. سالانه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف راهی مشهد می‌شوند تا از خدمات درمانی بیمارستان‌های شهر مشهد استفاده کنند و این موضوع باعث رونق گردشگری سلامت در این شهر شده است. در این مقاله قصد داریم گردشگری سلامت شهر مشهد را بررسی کنیم.
در ابتدای مقاله گردشگری سلامت را کمی توضیح می‌دهیم تا درک بهتری نسبت به این حوزه از گردشگری داشته باشید.
هر آنچه باید درباره گردشگری سلامت در مشهد بدانیم

گردشگری سلامت چیست؟


گردشگری سلامت را می‌توان به ۳ دسته گردشگری تندرستی و پیشگیری، گردشگری درمانی طبیعی و گردشگری پزشکی تقسیم‌بندی کرد. در ادامه هر کدام از این دسته‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.
گردشگری تندرستی و پیشگیری: این حوزه از گردشگری سلامت شامل دهکده‌های سلامت و مراکز اقامتی نزدیک به چشمه‌های آبگرم یا پدیده‌های طبیعی می‌شود. گردشگران برای پیشگیری از برخی از امراض و بیماری‌ها یا بهبود وضعیت سلامت خود به این مراکز مراجعه می‌کنند. پزشک در این مراکز حضور ندارد.
گردشگری درمانی طبیعی: این حوزه از گردشگری سلامت مربوط به مراکز درمانی و پدیده‌های طبیعی است که بیماران با تجویز پزشک به آن‌ها مراجعه می‌کنند یا از امکانات طبیعی آن منطقه برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند. به‌طور مثال می‌توان به پدیده‌های طبیعی نظیر دریاچه‌های نمک، لجن‌درمانی، چشمه‌های آبگرم یا مناطقی با طبیعت و آب‌وهوای مناسب برای برخی از بیماران اشاره کرد.
گردشگری پزشکی: این شاخه از گردشگری سلامت شامل مراکز درمانی نظیر بیمارستان‌ها می‌شود. در این شاخه از گردشگری سلامت بیماران راهی یک مقصد خاص می‌شوند تا با استفاده از امکانات درمانی و تخصص پزشکان آن شهر یا کشور بیماری خود را درمان کنند. مراکز درمانی مختلفی به‌منظور فراهم کردن استراحتگاه‌های مناسب برای بیمارانی که قصد گذراندن دوران نقاهت خود را دارند نیز در این مقاصد وجود دارد. این مراکز در طبیعت یا در کنار چشمه‌های آب‌معدنی قرار دارند.
در شهر مشهد گردشگری پزشکی رونق پیدا کرده است و گردشگران با خرید بلیط هواپیما مشهد از کشورهای مختلف راهی این شهر می‌شوند تا از مراکز درمانی و بیمارستان‌های مشهد استفاده کنند و یا عمل‌های جراحی مختلفی را در این مراکز انجام دهند.
در ادامه با مراکز درمانی گردشگری سلامت شهر مشهد که همان بیمارستان‌های این شهر هستند، بیشتر آشنا می‌شویم.

بیمارستان‌های شهر مشهد


در شهر مشهد حدود ۱۲ بیمارستان باکیفیت با خدمات بین‌المللی وجود دارد. این بیمارستان‌ها دارای مجوز سلامت بین‌الملل هستند. در ادامه نام این بیمارستان‌ها را مشاهده می‌کنید:
بیمارستان مهر: این بیمارستان دارای ۱۳ پزشک متخصص است. در این بیمارستان بخش‌های مختلفی در واحد آی‌پی دی یا همان بخش بین‌الملل وجود دارد که خدمات باکیفیتی را به گردشگران سلامت ارائه می‌کند.
هر آنچه باید درباره گردشگری سلامت در مشهد بدانیم

بیمارستان جوادالائمه: بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق جوادالائمه یکی از مجهزترین بیمارستان‌های شهر مشهد است. این بیمارستان فوق تخصصی دارای ۲۰۰ تخت فعال، ۹ کادر فوق تخصص، ۱۱ پزشک عمومی، ۴۲ متخصص و ۲۰ فلوشیپ تخصصی است. تجهیزات این بیمارستان را می‌توان تا حدی نظیر بیمارستان‌های مجهز دنیا به شمار آورد و از این نظر یکی از بهترین بیمارستان‌های خاورمیانه به شمار می‌آید.
بیمارستان امام رضا: این بیمارستان ۹۱۸ تخت برای پذیرش بیماران دارد. از سال ۱۹۳۳ به دلیل کیفیت خدمات و پرسنل باتجربه و آموزش‌دیده به بیمارستان درجه یک ارتقا پیدا کرده است.
در ادامه نام دیگر بیمارستان‌های دارای مجوز سلامت بین‌الملل شهر مشهد را مشاهده می‌کنید:
• بیمارستان طالقانی
• بیمارستان رضوی
• بیمارستان سینا
• بیمارستان اکبر
• بیمارستان بنت الهدی
• بیمارستان پاستور
• بیمارستان قائم
• بیمارستان امام زمان
• بیمارستان آریا
این بیمارستان‌ها دارای بخش مخصوصی برای خدمت‌رسانی به بیماران بین‌المللی هستند. گردشگران سلامت می‌توانند در اتاق‌های مجهزی که دارای پرسنل آموزش‌دیده و دارای مهارت‌های ارتباطی با افراد سایر کشورها هستند، مستقر شوند. پرسنل این بخش از بیمارستان‌های شهر مشهد به زبان‌های انگلیسی، عربی یا روسی مسلط هستند تا به‌راحتی بتوانند نیازهای این دسته از بیماران یا گردشگران سلامت شهر مشهد را برآورده کنند.

چگونه در کمترین زمان ممکن به مشهد سفر کنیم؟


اگر می‌خواهید به شهر مشهد سفر کنید تا از امکانات گردشگری سلامت این شهر استفاده کنید، می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید و بلیط هواپیما، بلیط قطار و هتل مورد نظرتان را در شهر مشهد خریداری کنید. موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن از میان وبسایت های مختلف فروش بلیط و هتل های مشهد، متناسب‌ترین بلیط یا اتاق را خریداری کنید. در این وب‌سایت با لیستی از محصولات مختلف آشنا روبه‌رو می‌شوید و به‌راحتی می‌توانید با مقایسه قیمت خدمات و امکانات هرکدام بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
برای خرید اقلام سفر مورد نیازتان می‌توانید به وب‌سایت سفرمارکت مراجعه کنید یا اپلیکیشن کاربردی سفرمارکت را از اپ‌استورهای مجاز دریافت کنید و بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در هر کجا که هستید، تنها با چند کلیک و اتصال به اینترنت محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.
هر آنچه باید درباره گردشگری سلامت در مشهد بدانیم

در شهر مشهد چه خدمات درمانی وجود دارد؟


گردشگران بین‌المللی برای انجام درمان‌های زیر به شهر مشهد سفر می‌کنند:
• دندان‌پزشکی
• عمل‌های زیبایی
• چشم‌پزشکی
• آی ‌وی اف
• بیماری‌های داخلی
• آنکولوژی
• قلب و عروق
• مشکلات مربوط به ستون فقرات و عصب‌شناسی
• جراحی مغز و اعصاب
در شهر مشهد مراکز درمانی مختلفی وجود دارد که تنوعی از خدمات درمانی را برای بیماران بین‌المللی فراهم می‌کنند. همچنین هزینه‌های درمان نیز در این شهر در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است. تمام این دلایل در کنار امکانات رفاهی، اقامتی و گردشگری شهر مشهد باعث شده که این شهر به مقصد مناسبی برای گردشگری سلامت ایران تبدیل شده است.

گردشگران بین‌المللی سلامت چگونه می‌توانند در شهر مشهد پول پرداخت کنند؟


یکی از مشکلاتی که در حوزه گردشگری سلامت در بیمارستان‌های شهر مشهد وجود دارد، تحریم‌های بین‌المللی و عدم امکان استفاده از کارت‌های انتقال پول بین‌المللی است. اگر در کشور دیگری زندگی می‌کنید و دوست دارید برای انجام درمان‌های خود به شهر مشهد مراجعه کنید، قبل از سفر خود با مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی شهر مشهد تماس حاصل کنید تا از ساز و کارهای مربوط به پرداخت مالی در آن مرکز مطمئن شوید. به این نکته نیز توجه کنید که اکثر بیمارستان‌هایی که دارای واحد آی‌پی دی هستند، می‌توانند در کشورهای دیگر جابه‌جایی یا دریافت پول داشته باشند.

گردشگران سلامت شهر مشهد از کدام کشورها هستند؟


آمار دقیقی در این ‌باره وجود ندارد. اما به‌طور حدودی می‌توان گفت که هرساله از ۵۰ کشور مختلف مسافرینی راهی شهر مشهد می‌شوند تا جراحی‌های مختلفی خود را در مراکز درمانی این شهر انجام دهند. در میان این لیست ۵۰ نفری، کشور عراق در رتبه اول قرار دارد. از دیگر کشورهای می‌توان به افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، بحرین و کویت اشاره کرد. گردشگران سلامت بین‌المللی برای انجام امور مختلفی نظیر جراحی عمومی، خدمات پوست، مو و زیبایی، زنان، نازایی، دندان‌پزشکی، جراحی قلب باز، جراحی عروق و درمان‌های مختلف دیگر راهی شهر مشهد می‌شوند.
هر آنچه باید درباره گردشگری سلامت در مشهد بدانیم

وضعیت ویزا و بیمه برای بیماران بین‌المللی چگونه است؟


تقریباً می‌توان گفت که هیچ‌کدام از بیمارستان‌های شهر مشهد با شرکت‌های بین‌المللی بیمه قراردادی ندارند و هیچ‌گونه بیمه‌ای برای درمانگران بین‌المللی وجود ندارد.
گردشگران سلامت بین‌المللی برای ورود به شهر مشهد باید بلیط هواپیما و ویزای نوع درمان را تهیه کنند. قیمت این ویزا بسته به کشور مبدأ متفاوت است. اما به‌طور میانگین باید بین ۶۰ تا ۸۰ دلار باشد. برای گرفتن این ویزا باید پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشید.

هزینه‌های درمان در شهر مشهد چگونه است؟


برای گردشگران خارجی که قصد دریافت خدمات درمانی شهر مشهد را دارند، علاوه بر هزینه‌های مرتبط با درمان، لازم است که هزینه‌های بابت بلیط هواپیما چارتر، محل اقامت و مترجم را نیز بپردازند. هزینه‌های درمان در مراکز درمانی شهر مشهد براساس آنچه که در کتاب ارزش‌های نسبی اقدامات پزشکی ثبت‌شده است، محاسبه می‌شود. ازآنجاکه ارزش پول ایران در مقایسه با دلار بسیار ناچیز است، این قیمت‌ها برای گردشگران بین‌المللی حدوداً ۲ برابر محاسبه می‌شود. بااین‌وجود هم، قیمت خدمات درمانی در شهر مشهد در مقایسه با کشورهای دیگر آن‌قدر کم است که گردشگران زیادی را ترغیب می‌کنند تا خدمات درمانی خود را در شهر مشهد انجام دهند.
در ادامه لیستی از هزینه‌های احتمالی برای بیماران بین‌المللی در شهر مشهد را مشاهده می‌کنید:
هزینه اقامت در ۱ هتل ۴ ستاره حدوداً شبی ۳۰ تا ۳۵ دلار است.
هزینه ویزا بین ۵۰ تا ۷۰ دلار است.
هزینه مترجم شخصی حدوداً برای ۱ سفر ۴ روزه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار است.
هزینه ترجمه گزارش‌های پزشکی بین ۵ تا ۱۰ دلار برای هر صفحه است.
قیمت غذا در یک هتل میان‌رده در شهر مشهد حدوداً ۱۰ دلار است.
هزینه عمل بینی در مشهد حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار، بسته به پزشک معالج و مرکز درمانی.
هزینه ترانسفر از فرودگاه بین‌المللی مشهد تا یکی از بیمارستان‌های خصوصی مثل بیمارستان رضوی حدود ۴ دلار است.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است