search
menu

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

[ پنهان کردن ]
محمودآباد کجاست؟
جاهای دیدنی محمود آباد برای طبیعت‌گردی
جاهای تاریخی محمودآباد
بازارهای محلی محمودآباد
بهترین اقامتگاه ها و هتل دیدنی محمود آباد
بهترین رستوران های محمودآباد
جاهای دیدنی اطراف محمود آباد
کلام آخر
برخی سفرها بسیار ساده آغاز می‌شوند، به سادگی دیدن تصویری از چشم‌انداز جنگلی انبوه در جوار دریایی نیلگون؛ سفر به خطه شمال و شهر دیدنی محمود آباد از این جنس سفرهاست. نام محمودآباد برای بسیاری تداعی‌گر خاطرات خوش سفرهای تابستانی در دوران کودکی است، یادآور شنا در دریای خنک و لاجوردی مازندران و نوازش پرتوی گرم خورشید به‌وقت استراحت در شن‌های نرم ساحل.
در این مطلب قرار است به شمال کشور سری بزنیم و جاهای دیدنی محمود آباد را به شما معرفی کنیم تا چنانچه با خرید بلیط هواپیما به این خطه‌ی خوش آب و هوای کشور سفر کردید، با در دست داشتن اطلاعات جامعی از جاهای دیدنی محمودآباد قادر باشید از تمامی ظرفیت‌‌های توریستی این مقصد دیدنی بهره‌مند گردید.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

محمودآباد کجاست؟


محمودآباد مقصدی خوش آب و هوا و شهری ساحلی در مجاورت دریای زیبای مازندران است که با مواهب طبیعی و مناظر شگفت‌انگیز خود از مسافران خطه شمالی کشور پذیرایی می‌کند. این مقصد دل‌انگیز مملو از دیدنی‌هاست؛ جاذبه‌هایی مسحورکننده که هرکدام به‌تنهایی دلیلی برای سفر به این منطقه بشمار می‌روند. محمودآباد از غرب در همسایگی شهر نور، از شرق در مجاورت فریدون کنار و بابلسر و از جنوب در کنار آمل قرار گرفته و از شمال نیز با دریای زیبای خزر در تماس است. آب و هوای محمود آباد مرطوب و معتدل و متأثر از دریای خزر بوده و در دو فصل ابتدایی سال برای گشت‌وگذار و طبیعت‌گردی بسیار مناسب است.
شاید بپرسید فاصله محمودآباد به تهران چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که دو مسیر زمینی متفاوت برای دسترسی به این شهر دیدنی از پایتخت وجود دارد: در مسیر اول که از جاده هراز و دماوند می‌گذرد، فاصله محمودآباد به تهران حدود ۲۰۹ کیلومتر است و در مسیر دوم که از جاده چالوس آغاز می‌شود، ۲۳۵ کیلومتر فاصله بین محمودآباد به تهران وجود دارد. متأسفانه محمود آباد فرودگاه ندارد و پرواز مستقیم به این شهر امکان‌پذیر نیست؛ بااین‌حال بسیاری از شهرهای استان مازندران مانند نوشهر فرودگاه دارند و شما با خرید بلیط هواپیما می‌توانید ابتدا به این شهرها رفته و از آنجا با اتوبوس یا تاکسی خودتان را به محمود آباد برسانید.

جاهای دیدنی محمود آباد برای طبیعت‌گردی


از جنگل‌هایی انبوه و تالاب‌هایی خوش‌منظره گرفته تا سواحل دل‌فریب نقره‌ای و پارک‌های جنگلی پهناور، جاهای دیدنی محمود آباد بی‌شمارند. تابستان‌ها به لطف اعتدال آب و هوای محمود آباد، این منطقه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و زمستان‌ها به مکانی خلوت مبدل می‌شود. در این بخش با برخی از مکان های دیدنی محمود آباد برای طبیعت‌گردی و کمپ‌زنی آشنا خواهید شد.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

جنگل اهلم


برای گشت‌وگذار در این جنگلی انبوه و سرسبز باید به سمت پل هوایی شرکت نفت محمودآباد حرکت کنید تا بهشتی تماشایی در فاصله ۱۱ کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد پیش چشمان شما نمایان شود. این جنگل که به جنگل اهلم شهرت دارد، در کنار روستایی به همین نام قرار گرفته و با پوشش گیاهی غنی و درختان بلوط، توسکا، نارون و گردو خود فضایی بهشتی را برای طبیعت‌گردی فراهم کرده و از زیباترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود. این جنگل از وسعت زیاد و گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی برخوردار بوده و به دو جنگل خشت و بونده در محمودآباد متصل می‌شود.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

تالاب سرخرود


در تمام فصول سال زیباست و چهره متفاوتی از طبیعت منطقه ارائه می‌دهد: تالاب بین‌المللی سرخرود در زمره برترین جاهای دیدنی محمودآباد قرار دارد، چراکه پناهگاه پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است و منظره دل‌انگیزی از پرواز دسته‌جمعی قوهایی سپید و آب‌تنی گروهی اردک‌هایی بازیگوش و مرغابی‌هایی رنگارنگ را پیشکش دیدگان شما می‌کند.
این منطقه در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر محمودآباد قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق جاده مریج محله امکان‌پذیر است. در هنگام بازدید از این مکان می‌توانید از شنای اردک‌ها و پرواز زیبای پرندگان مهاجر عکاسی کنید و از پرنده‌نگری و تماشای طبیعت دل‌فریب تالاب لذت ببرید.


پارک جنگلی تشبندان


در ۱۰ کیلومتری مرکز محمودآباد و جنوب شرقی جاده آمل، یکی از دیگر از جاهای دیدنی محمود اباد آشیانه کرده است: پارک جنگلی تشبندان با مساحتی بیش از ۴۵ هزار مترمربع جزء بزرگ‌ترین مواهب طبیعی و شش‌های تنفسی این منطقه به شمار می‌رود. این پارک در فصل بهار، تابستان و پاییز بسیار زیباست و در هر فصل جلوه متفاوتی از طبیعت زیبای خود را به نمایش می‌گذارد: در بهار با تن‌پوش ابریشمی سبزرنگ خود دلربایی می‌کند و در تابستان با هوای معتدل خود به پناهگاهی برای فرار از گرما مبدل می‌شود. در فصل پاییز نیز تشبندان با طبیعت هزار رنگ خود، ضیافت دل‌انگیزی را برای دیدگان شیفتگان طبیعت فراهم می‌کند.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

ساحل سرخرود


ساحل سرخرود با آب و هوایی معتدل (در شش ماه اول سال) و مناظر دل‌فریب و خیره‌کننده‌ای که دارد، مقصدی هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. این ساحل جزء پربازدیدترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی محمودآباد بوده و از فضایی وسیع و امکاناتی تفریحی نظیر کافی‌شاپ و پلاژ مخصوص آقایان و بانوان برای میزبانی از مسافران برخوردار است. ناگفته نماند که ساحل سرخرود در نقطه تلاقی رودخانه کاسپین به هراز و در ۱۹ کیلومتری شرق محمودآباد (در بخش شرقی دهکده چاکسر) قرار دارد.


روستای کلوده


روستای پرجمعیت و بزرگ کلوده در حقیقت شاهراهی ارتباطی برای دسترسی به دیگر روستاهای مختلف شمال کشور محسوب می‌شود. این روستای باصفا در کنار بزرگراه آمل و محمودآباد قرار گرفته است و به جاده مواصلاتی هراز دسترسی دارد. آب و هوای معتدل، مناظر دیدنی بی‌شمار و دسترسی به دریا (در فاصله ۱۰ کیلومتری دریا) همگی از دلایلی است که موجب شده این روستا در فهرست جاهای دیدنی محمود آباد جای داشته باشد. ناگفته نماند که روستای کلوده از نظر ملزومات رفاهی نیز شرایط مطلوبی دارد و از وجود امکاناتی از قبیل سالن ورزشی، مدرسه، درمانگاه، بانک، دهیاری و فروشگاه بهره‌مند است.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

جنگل بونده


با وسعتی بیش از هشت هزار هکتار، بونده یکی از بزرگ‌ترین جنگل های مازندران است. این جنگل انتخابی عالی برای افرادی است که دوست دارند به گشت‌وگذار و ماجراجویی در جنگل‌های بکر شمال بپردازند و با طبیعت دل‌انگیز مازندران خلوت کنند. مشاهده‌ی پرندگان و جانوران جنگل، کمپینگ، عکاسی و طبیعت‌گردی از فرصت‌های تفریحی مختلفی است که جنگل بونده پیشکش شیفتگان طبیعت می‌کند. این جنگل در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر محمودآباد در حدفاصل بین محمودآباد و آمل قرار گرفته است.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

پارک جنگلی طاهباز


پارک جنگلی طاهباز جزء برترین مکان های دیدنی محمود آباد به شمار می‌رود، چراکه امکانات رفاهی را نیز به طبیعت دل‌انگیز خود افزوده است؛ بنابراین چنانچه دوست دارید در باغی سرسبز و دل‌انگیز قدم بزنید و از امکانات مختلفی نظیر سرویس بهداشتی، وسایل ورزشی، زمین بسکتبال و وسایل بازی کودکان نیز بهره‌مند شوید، پارک جنگلی طاهباز واقع در بلوار امام خمینی (خیابان نسیم هشتم) مکانی ایده‌آل برای شما خواهد بود.


جاهای تاریخی محمودآباد


افزون بر کوه و جنگل و دریا، محمودآباد بناهای باستانی و اماکن تاریخی متعددی را نیز در خود جای داده است. در این بخش با برترین جاذبه‌های تاریخی محمودآباد آشنا خواهید شد.

امامزاده قاسم


این عبادتگاه در محوطه مدرسه‌ای در مرکز محمودآباد واقع شده و در نزدیکی مراکز پراهمیتی نظیر ساحل محمودآباد و بیمارستان شهدا قرار گرفته است. بقعه امامزاده قاسم از ارزش تاریخی برخوردار است و از سال‌هایی دور زیارتگاه مردم این منطقه بوده است. بر طبق برخی روایات، جسد امامزاده قاسم پس از کشته شدن در این مکان دفن و سر او به مکان دیگری انتقال داده شده است.


تپه‌های باستانی سرخرود


با بیش از سه هزار سال قدمت، تپه‌های باستانی سرخرود از آثار گران‌بهای تاریخی و جاهای دیدنی محموداباد بشمار می‌روند. این تپه‌ها از دوران ساسانیان به یادگار مانده‌ است. تپه‌های سرخرود به علت ارتفاع بلندی که دارند، در دوران اشکانیان کاربردی نظامی داشتند و به عنوان مکانی برای دیده‌بانی و مرزبانی استفاده می‌شدند. تاکنون اشیاء تاریخی و آثار باستانی زیادی از این مکان کاوش شده که برخی از آن‌ها از ارزش تاریخی والایی برخوردار بوده و در موزه آمل به نمایش گذاشته شده است. برای دسترسی به تپه‌های سرخرود و کشف رمز و رازهای تاریخی این مکان باید به چهار کیلومتری دریای خزر در مسیر محمودآباد سفر کنید.


حمام خزینه‌ای محمود آباد


حمام‌های خزینه‌ای همانند ماشین زمان شما را به گذشته‌هایی دور می‌برند؛ مکان‌هایی فراموش‌شده که در گذشته نه صرفاً جایی برای نظافت، بلکه محل اجتماع و گفتگوی مردم نیز بوده‌اند. این مکان‌ها هم‌اکنون کاربرد خود را از دست داده و به کتاب قطور تاریخ و تمدن ایران پیوسته‌اند. حمام خزینه‌ای محمودآباد نیز زمانی رونقی داشته و مکانی پر رفت‌وآمد و کاربردی بوده؛ اما حال به اثری تاریخی تبدیل شده است. برای دسترسی به این حمام باید به دو کیلومتری مرکز محمودآباد بروید و از آنجا به سمت روستای شومیا حرکت کنید. حمام خزینه‌ای محمودآباد به تازگی بازسازی شده و آماده میزبانی از دوستداران آثار باستانی و مکان های دیدنی محمود آباد است.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

بازارهای محلی محمودآباد


محمودآباد در کنار اماکن باستانی و مواهب طبیعی بی‌شمار خود، بازارهای محلی پررونقی نیز دارد که مرکز خرید و تجمع ساکنان این منطقه محسوب می‌شوند. قطعاً بازدید از این بازارها، حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، بسیار جذاب خواهد بود، چراکه این اماکن بهترین نقاط شهر برای تماشای زندگی مردم محلی محسوب می‌شوند.

بازار روز محمود آباد


همان‌طور که از نام آن پیداست، بازار روز در تمام طول روز دایر بوده و محل خرید کالاهایی مختلف، از مواد غذایی و سوغات خوراکی گرفته تا محصولاتی چوبی و صنایع‌دستی با قیمت‌هایی منصفانه است. این بازار که به بازار سنتی محمودآباد نیز شهرت دارد، در همسایگی بازار ماهی فروشان و در نزدیکی ساحل دیدنی محمودآباد قرار گرفته است و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب باز است. دسترسی به این بازار بسیار ساده است؛ کافی است وارد بلوار امام خمینی شوید و راه خود را به سمت بازار روز پیدا کنید.


بازار الغدیر محمودآباد


اگر به دنبال مکانی برای خرید کالاهایی نظیر پوشاک، پارچه، اسباب‌بازی، کیف، کفش و محصولات خوراکی محلی می‌گردید، بازار الغدیر محمودآباد واقع در خیابان باران ۴ بهترین مکان برای شماست. این بازار به علت فضای سنتی و تنوع بسیار بالای محصولات خود، رونق فراوانی داشته و در فهرست برنامه سفر افرادی که به تماشای بازارهای سرزنده شمال علاقه دارند، قرار دارد. بازار الغدیر همچنین محلی مناسب برای خرید سوغات ارزشمند و مرغوب محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

بازار ماهی فروشان محمود آباد


اماکن مختلفی برای عرضه صید روز در نظر گرفته شده است، اما هیچ‌کدام از نظر تنوع و کیفیت به پای بازار ماهی فروشان محمودآباد نمی‌رسند. این بازار در حقیقت مکانی توریستی است و جزء جاهای دیدنی محمود آباد نیز برای گشت‌وگذار نیز محسوب می‌شود. صید روز کلیدواژه این بازار است و کیفیت عالی و قیمت مناسب ویژگی اصلی محصولات آن؛ بنابراین با خیالی آسوده به بازار ماهی فروشان مراجعه و ماهی تازه و مرغوب مورد علاقه خود را با قیمتی مناسب از ماهیگیران یا تأمین‌کنندگان متعدد این مکان خریداری کنید.


بهترین اقامتگاه ها و هتل دیدنی محمود آباد


ازآنجایی‌که بازدید از برترین جاهای دیدنی محمودآباد نیازمند اقامتی چند روزه در این مکان است، باید هتلی مناسب را نیز در هنگام خرید بلیط هواپیما برای خود رزرو نمایید. هتل‌های محمودآباد از نظر کیفیت در زمره برترین اقامتگاه‌های شمال کشور قرار دارند و از نظر هزینه، نرخ منصفانه و قابل‌قبولی دارند. در ادامه با چند مورد از برترین هتل‌ های محمودآباد آشنا خواهید شد.

هتل مروارید خزر محمودآباد: برای تجربه اقامتی به‌یادماندنی در هتلی لوکس و ۵ ستاره کافی است اتاقی را در هتل مروارید خزر برای خود رزرو کنید. این هتل از واحدهای ویلایی و خوش‌منظره‌ای که در نزدیکی دریا قرار دارند، تشکیل شده است. رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، سالن بیلیارد، زمین تنیس، اینترنت پرسرعت و روم سرویس از امکانات و خدماتی است که هتل مروارید خزر برای آسایش مسافران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. ناگفته نماند که فاصله این هتل تا برخی جاهای دیدنی محموداباد نظیر پارک جنگلی نور و دریاچه الیمالات بسیار اندک است.

هتل صدف محمودآباد: شاید هتل صدف به‌اندازه هتل مروارید خوش‌منظره و تجملاتی نباشد، اما قطعاً گزینه بسیار مطلوبی برای اقامتی لذت‌بخش بدون صرف هزینه‌ای گزاف در محمودآباد است. این هتل چهار ستاره در خیابان شهید ناطق نوری در نوار ساحلی دریای خزر قرار دارد و از امکاناتی از قبیل رستوران سنتی، چایخانه سنتی، پارکینگ و سالن بیلیارد بهره می‌برد. هتل صدف در دو برج مجزا از یکدیگر قرار گرفته و از واحدهایی مختلف با طرح‌هایی متنوع نظیر سه نفره و چهار نفره تشکیل شده است.

هتل آپارتمان اکسین محمودآباد: اکسین بی‌تردید پرطرفدارترین هتل سه ستاره محمودآباد است که امکانات قابل‌قبولی را در تناسب با نرخ اقامتی خود به میهمانان ارائه می‌دهد. این هتل از واحدهایی با دکوری شیک تشکیل شده که امکاناتی از قبیل تلویزیون، مبلمان، میز و صندلی، یخچال، کمد لباس و اجاق گاز را در خود جای داده‌اند. دستگاه خودپرداز، پارکینگ، صندوق امانات و فروشگاه از امکاناتی است که با اقامت در این هتل آپارتمان از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.

هتل آپارتمان ساحلی ماهان: برای آن دسته از مسافرانی که دوست دارند با نرخی منصفانه در نزدیکی دریا اقامت کنند، هتل آپارتمان ساحلی ماهان محمودآباد گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این هتل در فاصله اندکی به جاهای دیدنی محموداباد قرار گرفته و از امکاناتی نظیر رستوران، پارکینگ، کافی‌شاپ و سالن صبحانه خوری بهره‌مند گشته است. دسترسی به ساحل برای شنا و انجام تفریحاتی نظیر جت اسکی و رانندگی با موتور چهارچرخ از مزایایی است که با انتخاب این هتل از آن‌ها برخوردار خواهید شد.


بهترین رستوران های محمودآباد


یکی از تفریحات لذت‌بخش محمودآباد، شکم‌گردی و صرف غذاهای لذیذ و رنگارنگ شمالی در رستوران‌های باکیفیت این مقصد دیدنی است. در این بخش با شماری از برترین رستوران‌های این منطقه آشنا خواهید شد.

رستوران گردان هتل نارنجستان


فضای شیک و مدرن و چیدمان دل‌نشین این رستوران قطعاً هر فردی را مجذوب زیبایی‌های خود می‌کند؛ اما رستوران گردان نارنجستان صرفاً ظاهری زیبا نیست، بلکه مقصدی است برای چشیدن غذاهای لذیذ و محلی شمالی. این رستوران در مجتمع تجاری نارنجستان واقع در کیلومتر ۷ جاده محمودآباد به نور قرار گرفته و با منوی پروپیمانی از غذاهای لذیذ و ویویی دل‌فریب از مسافران شمال پذیرایی می‌کند.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

رستوران حاج محسن


در ابتدای جاده آمل به محمودآباد، رستورانی بسیار باکیفیت به نام رستوران حاج محسن از گردشگران میزبانی می‌کند. جوجه کباب‌های این رستوران زبانزد خاص و عام است و مرغ شکم پر وسوسه‌انگیز آن که با آلوی تازه طبخ می‌شود، محبوب هر مسافری. کیفیت خدمات‌دهی در این رستوران نیز بسیار بالاست و مورد تائید بسیاری از کاربران فضای مجازی است.


رستوران سنتی حاج حبیبی


مزیتی که این رستوران را از سایر رقبای خود متمایز کرده، ارائه‌ی دو محیط مجزای مدرن و سنتی برای سرو غذا است. دکور بخش مدرن رستوران بسیار شیک و جذاب طراحی شده و معماری بخش باصفای سنتی رستوران نیز عناصری نظیر آسیاب بادی و آلاچیق را برای جلوه‌نمایی به خدمت گرفته است. البته غذاهای لذیذ رستوران نیز خود عاملی برای انتخاب این مکان محسوب می‌شود: از غذاهای مقوی دریایی گرفته تا غذاهای رنگارنگ سنتی، گستره وسیعی از اطعمه و اشربه برای انتخاب در منوی رستوران سنتی حاج حبیبی گنجانده شده است. پخش موسیقی زنده، قیمت مناسب در تناسب با حجم و کیفیت و پرسنل کارآزموده و مجرب از دیگر مزیت‌هایی است که این رستوران به میهمانان خود ارائه می‌دهد.

سفره‌خانه سنتی پویا


برای چشیدن طعم غذای اصیل ایرانی و نوشیدن چایی دبش و قهوه‌ای دل‌چسب در حین شنیدن موسیقی زنده باید به کیلومتر ۷ جاده محمودآباد به بابلسر و مکانی بروید که سفره‌خانه سنتی پویا نامیده می‌شود. اینجا هم کافی‌شاپ است، هم سفره‌خانه و هم رستوران؛ مقصدی مملو از خوردنی‌هایی لذیذ با فضایی باصفا و دل‌نشین. این رستوران از محیطی پاکیزه و دلپذیر و کارکنانی صبور و مبادی آداب پذیرایی تشکیل شده و قادر است میزبانی درخور برای پذیرایی از شما باشد و لحظاتی خوش و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند.


جاهای دیدنی اطراف محمود آباد


محمودآباد از مقصدهای پرطرفداری است که نه‌تنها خود از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است، به موهبت موقعیت مکانی خود و قرار گرفتن در جوار دریای خزر، در نزدیکی برخی از مکان های جالب و ناشناخته شمال ایران نیز قرار گرفته است؛ بنابراین در سفر به این منطقه، چنانچه بازدید از جاهای دیدنی محمود آباد برای شما کافی نبود و قصد داشتید سری نیز به مواهب طبیعی اطراف این شهر پرجاذبه بزنید، بد نیست از اماکن گردشگری معرفی شده در این بخش نیز بازدید کنید.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

آبشار آب پری


منطقه بکر آب پری مانند گوهری است دست‌نخورده مستور در شهر دل‌فریب نور مازندران؛ مقصدی دل‌انگیز با مناظری رؤیایی که چون بهشتی زمردین در قلب مازندران دلربایی می‌کند. این منطقه از شمار زیادی از مظاهر زیبای طبیعت بهره‌مند شده است که آبشار آب پری یکی از آن‌هاست. آبشار آب پری در مکانی شگفت‌انگیز با هوایی معتدل و مشابه با آب و هوای محمودآباد قرار گرفته و با جلوه‌ی زیبای خود خستگی را از تن مسافران خسته می‌زداید. این آبشار در فصول بهار و تابستان بسیار زیباست و به گریزگاهی برای فرار از گرما مبدل می‌شود.


آب‌بندان سرخ‌رود


آب‌بندان سرخ‌رود همانند تالاب این منطقه، پناهگاه پرندگان مهاجر است؛ مکانی خوش‌منظره مملو از قوهایی سپید که نمایش کم‌نظیری را با پرواز دسته‌جمعی خود در این منطقه خلق می‌کنند. این مکان در دو بخش شرقی و غربی خود از جنگلی انبوه و درختانی تنومند تشکیل شده و برخی از برترین مناظر مازندران را در هر گوشه و کنار خود به معرض نمایش گذاشته است. عکاسی و پرنده‌نگری از فرصت‌های تفریحی جذابی است که آب‌بندان سرخ‌رود به گردشگران این منطقه عرضه می‌دهد.

جاهای دیدنی محمود آباد که نباید از دست بدهید!

دریاچه آزادمون


دریاچه آزادمون جزئی از طبیعت فریبنده روستای دل‌انگیز آزادمون و مکان های دیدنی محمود آباد محسوب می‌شود. این دریاچه از وسعتی بسیار زیاد برخوردار بوده و با امکاناتی عالی در حاشیه روستای جنگلی و خوش‌منظره آزادمون پذیرای مقدم گردشگران و دوستداران طبیعت است. وجود گونه‌های جانوری مختلف و آبزیانی گوناگون از قبیل ماهی قزل‌آلا، کپور و سالمون موجب شده است که این منطقه از نظر غنای جانوری نیز مکانی ارزشمند باشد و موردتوجه دلواپسان طبیعت و زیر چتر حمایتی محیط‌زیست کشور قرار گیرد.


کلام آخر


محمودآباد به عنوان نزدیک‌ترین شهرستان ساحلی به تهران، سال‌هاست که به پناهگاهی برای آشتی با طبیعت و رفع خستگی حاصل از زندگی شهرنشینی برای گردشگران و پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. این مقصد دیدنی لبریز از پدیده‌های شگفت‌آور آفرینش است: از دریایی نیلگون و جنگل‌هایی انبوه گرفته تا آبشارهایی باشکوه و تالاب‌هایی خوش‌منظره، مجموعه کاملی از زیباترین مظاهر طبیعت در این مقصد تماشایی گرد هم آمده‌اند. این مطلب به معرفی جاهای دیدنی محمود اباد به شما گردشگران اختصاص داشت تا چنانچه فاصله تهران تا محمودآباد را طی کردید و به این مکان قدم گذاشتید، آگاه از پتانسیل بالای توریستی منطقه، اقامتی دل‌انگیز را با گشت‌وگذار در طبیعت اعجاز آمیز این بهشت رنگارنگ سپری کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است