search
menu

جاهای دیدنی کرج

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی کرج
جاده چالوس و خاطرات فراموش نشدنی آن
مرور بر تاریخ پهلوی در کاخ شمس
تماشای طبیعت رنگارنگ اطراف سد کرج (سد امیرکبیر)
روستای شهرستانک، استراحتی در آغوش طبیعت
شنیدن ارکستر سمفونی پرندگان در باغ پرندگان چهارباغ
غار یخ مراد؛ تجربه سرما در دل زمین!
شهربازی و پارک چمران، گذران یک روز تفریحی در طبیعت زیبا
در کاروانسرای شاه عباسی ۳۵۰ سال به گذشته بروید!
تماشای بنای مذهبی تاریخی امامزاده طاهر کرج
دهکده آبی پارس و تفریحات هیجان انگیز آن
روستای طالقان، نگین طبیعت بکر ایران
برف بازی در پیست اسکی دیزین
زندگی در دنیای شاملو با بازدید از خانه احمد شاملو

جاهای دیدنی کرج


کرج شهری با آب و هوای مطبوع، جاذبه های گردشگری تاریخی، تفریحی و زیباترین طبیعت های روستایی و بکر است که تا چندین سال پیش یکی از مناطق تهران به شمار می رفت. این شهر با روستاهای سرسبز و آب و هوای خوش، مقصدی فوق العاده برای افرادی است که می خواهند از آلودگی تهران خود را نجات دهند! بسیاری از افراد با خرید بلیط هواپیما تهران، سری هم به کرج می زنند و یک روز متفاوت را در این شهر زیبا می گذارنند.
در این بخش می خواهیم کوله بار سفر خود را ببندیم و در میان جاذبه های گردشگری این شهر کوچک ۷۲ ملتی قدم بگذاریم! برای تماشای ایران کوچک در این بخش همراه ما باشید.
جاهای دیدنی کرج

جاده چالوس و خاطرات فراموش نشدنی آن


نام کرج که می آید پیش از هر چیزی به یاد جاده ای سرسبز با خاطرات تکرار نشدنی می افتیم. جاده چالوس از زیباترین و خوش آب و هوا ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود که در واقع مسیر ارتباطی با شهرهای غربی شمال کشور است.
اگر می خواهید زیبایی واقعی این جاده، چشمان شما را مسحور کند و درگیر ترافیک سنگین آن نشوید، صبح زود سری به این جاده بزنید و از سکوت شهر در کنار موسیقی طبیعت نهایت لذت را ببرید.
در این جاده رستوران های زیادی هستند که می توانید چند ساعتی را در یکی از آنها بگذرانید و از هوای پاک این شهر بهره ببرید.

مرور بر تاریخ پهلوی در کاخ شمس


اگر به معماری و تاریخ علاقه داشته باشید، کاخ مروارید که به کاخ شمس هم معروف است، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کرج برای شما خواهد بود. این کاخ از دوران پهلوی در مهرشهر کرج به جای مانده است. این بنا محلی برای استراحت خانواده پهلوی در یکی از خوش آب و هواترین روستاهای قدیمی کرج بود. مساحت این مجموعه حدود ۳۵۰۰ متر مربع بوده و کاخ در زمینی به وسعت ۱۱ هکتار بنا شده است.
کاخ شمس کرج تالارهای بزرگ پذیرایی، اتاق های خواب مجلل، استخر و سالن سینما را در خود دارد که تماشای آن شما را به یک سفر تاریخی هیجان انگیز خواهد برد.

تماشای طبیعت رنگارنگ اطراف سد کرج (سد امیرکبیر)


سد امیرکبیر که بیشتر آن را با نام سد کرج می شناسند، اولین سد چند منظوره ایران است که در گذشته تفریحات آبی هم در آن انجام می شد. در حال حاضر این سد یک مرکز طبیعی برای پرورش انواع ماهی های قزل آلا محسوب می شود.
این سد با عظمت با طبیعت سرسبزی که اطراف آن را فراگرفته است، چشم اندازی فوق العاده را در برابر دیدگان شما قرار می دهد. آب و هوای مطبوع و سرسبزی اطراف آن، این منطقه را به فضایی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است . بسیاری آن را از بهترین تفرجگاه های کرج به حساب می آورند.
جالب است بدانید که از آب این سد برای تولید برق و حتی بخشی از آب آشامیدنی تهران استفاده می شود. اگر سری به کرج هم زدید و چالوس گردی کردید، این سد زیبا را در ۲۵ کیلومتری این جاده تماشا کنید و لذت ببرید.
جاهای دیدنی کرج

روستای شهرستانک، استراحتی در آغوش طبیعت


اگر به دنبال یک روز فوق العاده در طبیعتی چشم نواز هستید، شهرستانک کرج را فراموش نکنید. طبیعت این روستا در هر فصلی از سال رنگی منحصر به فرد می گیرد که پیشنهاد می کنیم برای سفر به آن جا دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. هر روزی از سال که به این روستای دل نواز سفر کنید، شگفتی در انتظارتان خواهد بود!
درختان توت و آلبالو در تابستان و رنگ های بی نظیر در پاییز، شما را به آغوش می کشند. در این روستا کاخی به نام کاخ شهرستناک نیز وجود دارد که محل ییلاق ناصر الدین شاه بوده است. برای تماشای این کاخ در امتداد رودخانه پیاده روی کنید و بعد از سیراب شدن از طبیعت و موسیقی آن، به تماشای این کاخ بپردازید.

شنیدن ارکستر سمفونی پرندگان در باغ پرندگان چهارباغ


برای تماشای گونه های کمیاب پرندگان و دنیای رنگارنگ آنها، باغ پرندگان کرج را فراموش نکنید. این باغ با مساحتی در حدود ۱۲ هزار متر مربع که سالن های سرپوشیده و محیطی باز برای نگهداری از پرندگان دارد، شما را به دنیای جدیدی می برد که تا به حال ندیده اید!
۲۰۰۰ گونه از پرندگان که از ۶۵ کشور در دنیا جمع آوری شده اند، در این باغ بزرگ نگهداری می شوند. این باغ یک مرکز عملی و آموزشی هم برای حفظ بقای گونه های رو به انقراض پرندگان دارد و می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کرج به خصوص برای کودکان و نوجوانان محسوب شود. برای تماشای دنیای پرندگان و شنیدن نوای موسیقی آنها کافی است به اتوبان هشتگرد – کرج بروید.

غار یخ مراد؛ تجربه سرما در دل زمین!


یکی از جاذبه های هیجان انگیز شهر کرج، غار یخ مراد است که در میان گردشگران داخلی و خارجی هنوز آنقدر شناخته شده نیست؛ اما می تواند یک چالش هیجان انگیز و جدید برای شما باشد. این غار که در منطقه گچسر و در نزدیکی روستای آزادبر واقع شده، قدمتی ۵۰ ساله دارد.
درون غار را قندیل های بزرگ و کوچکی پوشانده که آنها را در کف، دیواره ها و سقف غار مشاهده خواهید کرد. اگر به کوه نوری و غارنوردی علاقه دارید، در سفر خود به کرج این جاذبه گردشگری فوق العاده را از دست ندهید.
یکی از عقاید جالب مردم محلی درباره غار یخ مراد کرج این است که برای درمان ناباروری به اعماق این غار باید پناه برد! اگر قصد تماشای این جاذبه گردشگری متفاوت را دارید، بهترین زمان بازدید از آن اسفند یا فروردین ماه است. البته فراموش نکنید که تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشید.
جاهای دیدنی کرج

شهربازی و پارک چمران، گذران یک روز تفریحی در طبیعت زیبا


پارک چمران بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک کرج محسوب می شود که در طول سال ها، بخش های بسیاری به آن اضافه کرده اند. این مجموعه بزرگ هم دارای شهربازی برای بازی کودکان است و چند سالی می شود که باغ گل های چمران هم به این مجموعه اضافه شده است.
بخش بزرگی از این پارک به باغ گل ها اختصاص داده شده و هر سال با فرا رسیدن نوروز، جشنواره لاله های رنگارنگ در آن برگزار می شود. از آنجایی که کرج آب و هوای مطبوع و معتدلی دارد، می تواند یکی از بزرگ ترین مراکز بالقوه پرورش گل و گیاه در ایران محسوب شود.
در باغ گل پارک چمران بیش از ۳۰۰ گونه از گل های معروف و حتی گونه های نادر نگهداری می شوند و این پارک عنوان بزرگ ترین فرش گل خاورمیانه را از آن خود کرده است.

در کاروانسرای شاه عباسی ۳۵۰ سال به گذشته بروید!


یکی از جاذبه های تاریخی کرج که نباید آن را از دست داد، کاروانسرای شاه عباسی است که قدمتی ۳۵۰ ساله دارد. در گذشته های دور این کاروانسرا در یکی از ده های کوچک کرج ساخته شده بود که با توسعه این شهر، به دل آن کوچ کرده است. البته قدمت سکونت در منطقه کنونی کاروانسرا به ۸ هزار سال پیش بر می گردد!
این بنای تاریخی و با ارزش در سال ۱۳۵۶ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد و یکی از بناهای تاریخی و جذاب کرج به شمار می رود. هر چند در طول تاریخ، این بنا چندین بار مورد مرمت قرار گرفته است و ساختمان کنونی نشانی از کاربری اولیه خود، یعنی کاروانسرا را ندارد.
از این بنا در دوره قاجاریه به عنوان مدرسه استفاده کردند و زمانی هم پادگانی برای تربیت نیروهای نظامی بود. در حال حاضر یک بنای آجری است که تنها نشانه های گذشته خود را حفظ کرده است.
جالب است بدانید این کاروانسرا در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و تاجران بسیاری را به خود دیده است. بنابراین تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

تماشای بنای مذهبی تاریخی امامزاده طاهر کرج


کرج شهری است که در آن می توان امامزاده ها و بناهای مذهبی بسیاری را یافت، اما هیچ کدام به اندازه امامزاده طاهر محبوبیت نیافته اند. چرا که این بنا از دوران صفویه به جا مانده است و حتی در فهرست آثار تاریخی ایران قرار دارد.
این امامزاده با معماری قدیمی خود در آزادراه کرج – قزوین واقع شده است که برای بازدید از آن باید به شهرک دریا وارد شوید. معماری این بنا در طول تاریخ چندین بار مورد مرمت قرار گرفته است و دیگر آثاری از معماری دوران صفویه در آن هویدا نیست.
این بنای تاریخی مذهبی که در مجموعه ای به وسعت ۶ هزار متر مربع قرار گرفته است، امکانات رفاهی لازم را نیز در اختیار گردشگران قرار می دهد. پارکینگ، پارک بازی کودکان، سرویس های بهداشتی و امکانات دیگر در اطراف این بنا در دسترس هستند.
جاهای دیدنی کرج

دهکده آبی پارس و تفریحات هیجان انگیز آن


اگر با خرید بلیط هواپیما به شهر کرج سفر کردید حتما یک روز را به تفریح در یکی از بزرگ ترین پارک های آبی ایران اختصاص دهید. این پارک آبی سرپوشیده با داشتن انواع تفریحات آبی، یک روز خاطره انگیز را برای شما می سازد.
از انواع سرسره های پیچشی، چرخشی و سقوط آزاد گرفته تا چاله های فضایی و دریاچه های مواج را در این پارک آبی تجربه خواهید کرد. علاوه بر این امکانات دیگری نظری انواع رستوران، کافه، فروشگاه و مکان هایی برای استراحت گردشگران در این مجموعه تعبیه شده است.
با خرید بلیط VIP دهکده آبی پارس می توانید با پرداخت هزینه بیشتر از امکانات ویژه این مجموعه که شامل سونا، جکوزی، سالن های بدنسازی و موارد دیگری هم می شود، استفاده کنید. این مجموعه جدید و مدرن که در حال توسعه امکانات خود می باشد، در آزادراه تهران – کرج قرار گرفته که از طریق مترو شهری هم به آن دسترسی خواهید داشت.

روستای طالقان، نگین طبیعت بکر ایران


یکی از زیباترین، بکرترین و چشم نوازترین روستاهای ایران را می توانید در کرج پیدا کنید. طالقان نامی است که اگر یک بار به آن جا سفر کنید شما را به یاد آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبز و باور نکردنی می اندازد.
جاذبه های طبیعی این روستا آن قدر بی شمار هستند که شاید گذراندن یک روز در این روستا بی لطفی به آن باشد. کوه های بلند، دشت های سرسبز، دریاچه و رودخانه تنها بخشی از این جاذبه های طبیعی را تشکیل می دهند.
در این روستا همچنین تعدادی چشمه آب گرم وجود دارد که می توانید از آن برای درمان مشکلات استفاده کنید. در امتداد رودخانه این روستا پیاده روی کنید و از جریان هوای پاک درون ریه های خود نهایت لذت را ببرید؛ چشمان خود را با زیبایی های بصری طبیعی نوازش دهید و خاطره ای فراموش نشدنی از این نگین زیبا برای همیشه در دل خود حک کنید.
اگر می‌خواهید بیشتر با جاهای دیدنی روستای طالقان آشنا شوید مطلب مربوط به آن را بخوانید.

برف بازی در پیست اسکی دیزین


پیست اسکی دیزین که شناخته شده ترین پیست اسکی ایران به حساب می آید، در شهر کرج و در ۱۲۳ کیلومتری چالوس و شمشک واقع شده است. این پیست چهار فصل شما را برای تجربه ورزش های هیجان انگیز خود دعوت می کند.
برای رسیدن به این پیست از طریق جاده چالوس و بعد از گچسر باید وارد روستای ولایت شوید. پیست دیزین در دهکده ای به همین نام واقع شده که بین تهران و کرج قرار دارد. این پیست در سال ۱۳۴۶ بعد کشف توسط کاوشگران خارجی که به دنبال معدن بودند، ساخته شد!
اگر به دنبال یک جاذبه گردشگری زمستانی باشید، جایی هیجان انگیزتر و بهتر از این پیست معروف پیدا نخواهید کرد!
جاهای دیدنی کرج

زندگی در دنیای شاملو با بازدید از خانه احمد شاملو


احمد شاملو که از شاعران به‌نام و معاصر ادبیات فارسی ایران محسوب می شود، در کرج زندگی می کرده است. خانه این شاعر فرهیخته که در فردیس کرج قرار دارد، مدتی به روی گردشگران ایرانی و خارجی بسته بود.
خانه احمد شاملو در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد که چند سال بعد از مرمت و بازسازی بخش های مختلف آن، به شکل موزه قابل بازدید است. می توانید از این خانه کوچک بازدید کرده و دنیا را از چشمان احمد شاملو ببینید. مجموعه ای از تابلوها، اشعار، کتب و وسایل دیگر این شاعر بزرگ در خانه او برای بازدید عمومی قرار دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است