search
menu

پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

[ پنهان کردن ]
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین
آب و هوای پیست اسکی دیزین
دسترسی و آدرس پیست دیزین
تاریخچه پیست دیزین
انواع پیست اسکی در دیزین
پیست دیزین در تابستان
پیست بین‌المللی دیزین
امکانات پیست اسکی دیزین
رستوران‌ های پیست دیزین
اقامتگاه‌های پیست دیزین
تفریحات دیگر پیست دیزین
تور اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین


پیست اسکی دیزین یکی از مناطق گردشگری استان تهران و از جمله مهم‌ترین پیست‌ های اسکی تهران است. این منطقه حال و هوای به خصوصی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به ورزش‌های زمستانی همچون اسکی علاقه‌مند هستید، حتماً سری به پیست اسکی دیزین بزنید. بسیاری از گردشگرانی که در زمستان و با خرید بلیط هواپیما به تهران سفر می‌کنند، بازدید از پیست اسکی دیزین و تجربه تفریحات آن را در لیست برنامه‌های خود قرار می‌دهند.
اگر تا به حال از تهران و از طریق جاده کرج_چالوس به سمت شمال کشور سفر کرده باشید، تابلوی دیزین را مشاهده کرده‌اید. دیزین منطقه‌ای در شمال تهران است که در دامنه‌های البرز واقع شده است.
در این مقاله به معرفی پیست دیزین و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

آب و هوای پیست اسکی دیزین


ارتفاع بالاترين نقطه پيست دیزین از سطح دريا معادل ۳۰۵۰ متر است و پايين ترين نقطه پيست دیزین نیز ارتفاعی معادل ۲۵۵۰ متر از سطح دريا دارد. این منطقه در اغلب روزهای سال آب و هوای زمستانی و خنکی دارد. میانگین حداقل و حداکثر دما در پیست اسکی دیزین معادل منفی ۲۰ و مثبت ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. پیست دیزین روزهای آفتابی دلپذیر و مطلوبی نیز دارد. با این حال اگر قصد سفر به پیست اسکی دیزین را دارید، لباس گرم، کفش مناسب، تجهیزات لازم و ... را فراموش نکنید. آب و هوای مناسب، امکانات فراوان، دسترسی آسان و ... این منطقه را به یک دهکده توریستی زمستانی و تابستانی در کل منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.

دسترسی و آدرس پیست دیزین


پیست دیزین یکی از جاهای دیدنی کرج نیز محسوب می شود. این منطقه در شمال کوه‌های تهران و منطقه گاجره قرار گرفته است. دیزین از مسیر جاده چالوس ۱۲۳ کیلومتر و ۷۱ کیلومتر نیز از مسیر شمشک فاصله دارد.

• اگر قصد دارید از کرج وارد جاده کرج - چالوس و سپس دیزین شوید، باید مسافتی معادل ۶۵ کیلومتر را در جاده کرج_چالوس طی کنید. بعد از این که وارد گچسر شدید، می‌توانید به جای ادامه مسیر در جاده، وارد مسیر شمالی و جاده کوهستانی شوید و از طبیعت زیبای منطقه نیز لذت ببرید. پس از عبور از روستایی به نام ولایت رود، باید از چندین مجتمع مسکونی نیز عبور کنید تا به پیست دیزین برسید. دیزین به واسطه تفریحات گوناگونی که دارد، شهرت زیادی در منطقه به دست آورده است. به همین دلیل در هرکجای مسیر که باشید اگر از مردمان منطقه پرس‌وجو کنید شما را به سمت پیست راهنمایی می‌کنند. در این مسیر باید مسافتی معادل ۱۰۰ کیلومتر پرتردد را طی کنید.

• راه دیگری نیز جهت رسیدن به پیست دیزین وجود دارد. این راه اغلب اوقات در فصل زمستان بسته است اما به مراتب به پیست نزدیک‌تر است. اگر قصد سفر به دیزین از این مسیر را دارید، پیش از حرکت باز بودن جاده را بررسی کنید. برای شروع باید خود را به لویزان تهران برسانید و پس از آن وارد جاده لواسان – فشم شوید. باید این مسیر را به سمت فشم طی کنید و پس از آن به سمت میگون حرکت کنید. این مسیر را باید ادامه دهید تا به پیست شمشک برسید. پس از رسیدن به پیست شمشک اگر چیزی حدود ۳۰ دقیقه دیگر رانندگی کنید، به بلندترین مقطه پیست اسکی دیزین خواهید رسید. این مسیر حدوداً ۶۵ کیلومتر است و به مراتب از مسیر اول کوتاه‌تر است. این راه یک مسیر توریستی نیز محسوب می‌شود. افرادی که قصد سفر به ییلاقات فشم و میگون را دارند نیز از این مسیر استفاده می‌کنند.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

تاریخچه پیست دیزین


این مجموعه توسط یک گروه خارجی در سال ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ کشف شد. این گروه که به سرپرستی آقای کاظم گیلانپور مربی و قهرمان اسکی اداره می‌شد، در ابتدا به دنبال اکتشافاتی در حوزه معدن در بخش البرز مرکزی بودند. در این حین این منطقه برای اسکی مناسب تشخیص داده شد و در سال ۱۳۴۳ یک دستگاه تله‌اسکی سیار در گردنه دیزین نصب شد. پس از نصب تله اسکی و دیگر تجهیزات لازم، دیزین به منطقه‌ای جهت تمرین خارج از فصل برای تیم ملی، مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۳۴۴ تصمیم گرفته شد که یک دستگاه تله‌سیژ برقی در منطقه دیزین نصب و راه‌اندازی شود. با بازدید رئیس فدراسیون اسکی، طرح این مورد در هیئت دولت مطرح و با آن موافقت شد. در همان سال‌ها کارهای زیربنایی از جمله احداث جاده و ... نیز آغاز شد . در نهایت در سال ۱۳۴۶ یک خط تله‌سیژ به طول ۲۴۰۰ متر در منطقه دیزین نصب و راه‌اندازی شد. در سال‌های بعدی اولین تله‌کابین ایران (تله‌کابین شاله) و رستورانی با همین نام در این منطقه راه‌اندازی شدند. نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ساخت امکانات رفاهی در منطقه دیزین سال‌ها ادامه داشت. پیرو این فعالیت‌ها تله‌کابین در قله نیز نصب شد. ساخت و ساز در سال ۱۳۵۱ در این مجموعه پابان یافت و پیست اسکی دیزین برای اسکی بازان آماده شد.
در سال ۱۳۸۵ و با گذشت بیش از سه دهه یک بخش خصوصی برای توسعه دیزین سرمایه‌گذاری کرد. در نتیجه بازسازی و توسعه این مجموعه از سر گرفته شد.

انواع پیست اسکی در دیزین


در مجموعه دیزین پیست‌های اسکی ۲۳ پیست اسکی مختلف وجود دارد. از جمله این پیست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• پیست مبتدی
• پیست وی پیست (مخصوص اسکی سواران حرفه‌ای)
• پیست چمن
• پیست یو
• پیست اسنو پارک
در ادامه هرکدام از این پیست‌ها را معرفی می‌کنیم:

پیست مبتدی
اگر تجربه کافی در اسکی سواری ندارید و می‌خواهید به‌صورت تفریحی این ورزش مهیج را امتحان کنید، می‌توانید به پیست مبتدی دیزین که در قسمت شمال شرقی آن قرار دارد، مراجعه کنید. در بالای رستوران چمن می‌توانید این پیست را پیدا کنید. از جمله ویژگی‌های این پیست که آن را مناسب مبتدیان می‌کند، شیب ملایم و امکانات آن است. حتی کودکان نیز می‌توانند از این پیست برای اسکی سواری استفاده کنند. از جمله امکانات این پیست می‌توان به تله‌اسکی آن اشاره کرد. این تله‌اسکی ۲۵۰ متر طول و ۱۰ متر ارتفاع دارد.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

پیست حرفه‌ای
اگر دوست دارید در پیست دیزین به‌طور حرفه‌ای ورزش اسکی را امتحان کنید، می‌توانید به پیست وی پیست مراجعه کنید. از آنجایی که این پیست در یک دامنه پرشیب قرار گرفته، برای ورزشکاران حرفه‌ای بسیار مناسب است. طول این پیست به ۹ کیلومتر می‌رسد. با استفاده از تله‌کابین می‌توانید به بالاترین بخش پیست مراجعه کنید و از آنجا اسکی سواری خود را شروع کنید.

پیست چمن
اگر از اسکی بر روی چمن لذت می‌برید یا دوست دارید در فصل تابستان نیز اسکی سواری را امتحان کنید، می‌توانید به پیست چمن دیزین مراجعه کنید. تنها پیست دیزین که در فصل تابستان فعال است، پیست چمن است. در فصل تابستان در این بخش از دهکده دیزین مسابقات بین‌المللی اسکی روی چمن، تیراندازی با کمان، کایت‌سواری و دوچرخه‌سواری کوهستان برگزار می‌شود.
برای دسترسی به پیست چمن باید به محل آن که از شمال غربی دفتر مدیریت تا جنوب رستوران چمن کشیده شده، مراجعه کنید. می‌توانید از تله ‌اسکی‌های مختلفی برای دسترسی به بخش‌های مختلف پیست چمن دیزین استفاده کنید.

پیست یو
از دیگر پیست‌های اسکی دیزین که مناسب افراد حرفه‌ای است، می‌توان به پیست یو اشاره کرد. اگر دوست دارید هیجان بیشتری را در زمان اسکی سواری در دیزین تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به پیست یو مراجعه کنید. این پیست در بالای رستوران چمن، درست در کنار پیست اسنو پارک قرار دارد. اسنوبورد سواران ماهر نیز می‌توانند از این پیست استفاده کنند.

پیست اسنو پارک
اگر به‌صورت حرفه‌ای اسکی سواری می‌کنید و یا دوست دارید در هنگام اسکی سواری به حرکات نمایشی بپردازید، می‌توانید به پیست اسنو پارک دیزین مراجعه کنید. در این پیست اسکی سواران حرفه‌ای به انجام حرکات نمایشی می‌پردازند و هر از چند گاهی مسابقات جذابی در این زمینه برگزار می‌شود. اگر هم صرفاً علاقه دارید که حرکات نمایشی اسکی سواران حرفه‌ای را تماشا کنید، می‌توانید به محل قرارگیری آن ‌که در شمال پیست دیزین قرار دارد، مراجعه کنید. اسنو پارک تقریباً در بالای رستوران چمن قرار گرفته است و با استفاده از تله سیژ دره می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

پیست دیزین در تابستان


پیست دیزین تنها برای زمستان نیست در سال ۱۳۷۲ با همکاری متخصصان رشته اسکی و با هماهنگی فدراسیون جهانی اسکی، دیزین آماده احداث پیست اسکی روی چمن شد. در طول فصل تابستان نیز علاقه‌مندان می‌توانند از پیست دیزین استفاده کنند. پیست اسکی روی چمن دیزین طولی معادل ۶۵۰ متر دارد. مسابقات جهانی اسکی روی چمن در طول سال در این منطقه برگزار می‌شود.

پیست بین‌المللی دیزین


پیست اسکی دیزین برای دیپلمات، کارکنان سفارت و گردشگران خارجی منطقه‌ای را در نظر گرفته است. دیزین مهم‌ترین پیست اسکی در ایران و کل خاورمیانه محسوب می‌شود. در واقع اولین پیستی است که در ایران از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تایید قرار گرفته است، پس از آن دیزین میزبان برگزاری مسابقات رسمی اسکی بوده و عنوان پیست بین‌المللی را نیز از آن خود کرده است. دلیل این که این پیست در خاورمیانه تک و منحصربفرد است، سطح ایمنی بالا و استاندارد بودن آن است. این پیست شیب مناسب، مسیر درست و امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

امکانات پیست اسکی دیزین


در مجموعه پیست اسکی دیزین امکانات رفاهی مختلفی برای ورزشکاران قرار دارد. امکانات مجموعه دیزین شامل موارد زیر می‌شود:
• هتل‌های دیزین
• کلبه‌های پیست دیزین
• رستوران‌های پیست
• تله‌کابین
• تله‌سی‌یژ
• تله‌اسکی بشقابی
• تله‌اسکی چرخشی
• اسنومبیل
• پارکینگ
• مسجد
در ادامه هرکدام از این امکانات را معرفی می‌کنیم.

پارکینگ‌های مجموعه دیزین
مجموعه دهکده دیزین ۲ پارکینگ دارد. پارکینگ پایین آن در مسیر کندوان قرار دارد. این پارکینگ در ارتفاع دو هزار و ۵۰۰ متری واقع شده است. ورود به این پارکینگ رایگان است. پارکینگ دیگر مجموعه دیزین که به‌عنوان پارکینگ بالا شناخته می‌شود، در مسیر لشکرک قرار گرفته است. این پارکینگ در ارتفاع ۳ هزار متری قرار دارد. برای ورود به این پارکینگ باید مبلغی را به ‌عنوان ورودی بپردازید.

تله کابین دیزین
پیست اسکی دیزین ۴ تله کابین دارد و این امکان را برای ورزشکاران و بازدیدکنندگان فراهم کرده است تا بتواند به بخش‌های مختلف پیست دسترسی داشته باشند. در ادامه این ۴ تله‌کابین را معرفی می‌کنیم.
تله‌کابین شاله: طول این تله‌کابین به ۱۷۵۰ متر می‌رسد و ارتفاع آن ۴۸۰ متر است. این تله‌کابین دفتر مدیریت پیست اسکی دیزین را به رستوران شاله متصل می‌کند.
تله کابین قله: ارتفاع این تله‌کابین به ۴۳۰ متر می‌رسد و طول آن برابر ۱۹۵۰ متر است. این تله‌کابین از وسط پیست اسکی دیزین تا قله ادامه دارد.
تله کابین دره: طول این تله‌کابین به ۲۴۸۰ متر و ارتفاع آن به ۵۱۰ متر می‌رسد. این تله‌کابین از دفتر مدیریت مجموعه شروع می‌شود و در مسیر خود از پیست برگزاری مسابقات مارپیچ بزرگ، مارپیچ کوچک و مسابقات سپور سوپر عبور می‌کند.
تله کابین چمن: این تله کابین ۱۴۸۰ متر طول و ۳۵۸ متر ارتفاع دارد. دفتر مدیریت مجموعه را به رستوران وصل می‌کند.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

تله‌ سیژ
در مجموعه پیست اسکی دیزین ۲ تله سیژ وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید تله سیژها برخلاف تله کابین‌ها هیچ‌گونه دیوار و سقفی ندارند و شما بر روی صندلی آن‌که شبیه به یک نیمکت است، می‌نشینید و کمی از زمین ارتفاع می‌گیرید تا به آخر مسیر برسید. در ادامه دو تله سیژ دیزین را معرفی می‌کنیم:
تله سیژ قله: این تله‌سی‌یژ ۱۸۲۰ متر طول و ۳۰۸ متر ارتفاع دارد. با استفاده از این تله‌سیژ می‌توانید از میانه‌ی پیست به قله بروید.
تله‌سی‌یژ چمن: طول این جلسه به ۱۴۳۰ متر و ارتفاع آن به ۳۳۵ متر می‌رسد. با استفاده از این تله‌سیژ می‌توانید از نزدیکی دفتر مدیریت مجموعه به رستوران چمن بروید.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

اسنوموبیل
یکی از امکانات جذاب برای عاشقان هیجان و کسانی که بلیط هواپیما تهران را برای انجام تفریحات هیجان‌انگیز خریداری می‌کنند، اسنوموبیل پیست دیزین است. شما می‌توانید یک اسنوموبیل را اجاره کنید و در این پیست به گشت‌وگذار بپردازید.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

تله اسکی چرخشی
از دیگر امکانات موجود در پیست اسکی دیزین که مناسب ورزشکاران حرفه‌ای است، تله‌اسکی چرخشی می‌باشد. برای استفاده از این تله اسکی لازم است که مهارت خوبی در اسکی کردن داشته باشید. چراکه در حین حرکت لازم است که از این تله‌اسکی سوار یا پیاده شوید. تله اسکی چرخشی دیزین به این شکل کار می‌کند که در مبدأ و مقصد دور می‌زند و هیچ‌گونه توقفی ندارد و لازم است که با سرعت بر روی آن سوار یا پیاده شوید.

تله اسکی بشقابی
یکی دیگر از امکانات پیست دیزین تله‌اسکی بشقابی آن است. تفاوت تله‌اسکی‌ها با تله‌سیژها در ارتفاع و نحوه قرارگیری افراد بر روی آن است. در تله اسکی‌های بشقابی افراد بر روی دیسک‌هایی شبیه به بشقاب می‌نشینند و تله‌اسکی آن‌ها را به بالای پیست می‌برد. درست شبیه حالتی که شما بر روی یک تاب می‌نشینید و از روی زمین بلند نمی‌شوید. درحالی‌که در تله سیژ شما از زمین ارتفاع می‌گیرید و بر روی یک صندلی می‌نشینید.
در پیست اسکی دیزین ۹ تله‌اسکی بشقابی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:
تله ‌اسکی سی چال: طول این تله‌اسکی به ۱۱۰۰ متر می‌رسد و از رستوران چمن شروع می‌شود و به نقاط بالایی کشیده می‌شود.
تله اسکی مبتدی شاله: طول این تله‌اسکی به ۲۵۰ متر می‌رسد و در شمال شرقی رستوران چمن قرار دارد.
تله اسکی چمن: این تله اسکی در شمال غربی رستوران چمن واقع شده است و طول آن به ۱۱۰۰ متر می‌رسد.
تله ‌اسکی ویلا: در شمال غربی دفتر مدیریت پیست قرار دارد و طول آن به ۶۰۰ متر می‌رسد.
تله ‌اسکی گوزنی: این تله‌اسکی ۱۲۰۰ متر طول دارد و در شمال غربی پیست چمن قرار دارد.
تله اسکی مبتدی: این تله اسکی در شمال شرق رستوران شاله به طول ۷۲۰ متر کشیده شده است.
تله ‌اسکی دوبل مایر یک: این تله‌اسکی از رستوران شاله تا شمال غرب پیست به طول ۷۶۰ متر کشیده شده است.
تله ‌اسکی دوبل مایر دو: این تله اسکی در شمال رستوران اف بیس قرار دارد و طول آن به ۶۳۰ متر می‌رسد.
تله اسکی مسابقه: طول این تله‌اسکی ۹۵۰ متر است و در شمال رستوران شال قرار دارد.
در هنگام استفاده از تله اسکی‌های بشقابی پیست دیزین لازم است که به ۲ نکته توجه کنید:
نکته اول: نباید وزن خود را بر روی سطوح بشقابی تله اسکی‌ها بیاندازید. در واقع این سطوح نقش کششی برای اسکی‌بازان دارد و آن‌ها را به سمت بالای دامنه سر می‌دهد و اسکی‌بازان باید وزن خود را بر روی پاها و چوب‌های اسکی خود بیندازند.
نکته دوم: به‌هیچ‌عنوان نباید در سطوح شیب‌دار از تله اسکی‌ها جدا شوید.

مدرسه‌ی اسکی
علاقه‌مندان به ورزش اسکی می‌توانند با مراجعه به مجموعه دیزین و ثبت‌نام در مدارس آن این ورزش مهیج را یاد بگیرند. پیست دیزین دو مدرسه دارد که یکی از آن‌ها در کنار درب ورودی پیست قرار دارد. مدرسه بالاتر در داخل پارکینگ بالا قرار گرفته است. مدارس دیزین از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر باز هستند.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

مسجد دیزین
اگر قصد عبادت و انجام نمازهای روزانه را دارید، می‌توانید به مسجد دیزین واقع در جنوب آن مراجعه کنید.

زمین تنیس
یکی دیگر از امکانات جذاب مجموعه دیزین برای علاقه‌مندان به ورزش تنیس، زمین تنیس است. این زمین را می‌توانید در فضای بین دو هتل دیزین پیدا کنید. شاید برایتان عجیب باشد که در یک منطقه کوهستانی چطور یک زمین تنیس ساخته ‌شده است. نگران این موضوع نباشید چراکه این زمین در یک زمین مسطح قرار دارد.

رستوران‌ های پیست دیزین


در پیست اسکی دیزین چهار رستوران وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید غذاهای ایرانی، فست فود و حتی نوشیدنی‌های گرم سفارش دهید. در ادامه این چهار رستوران را معرفی می‌کنیم.

رستوران اف پیست: با مراجعه به رستوران اف پیست می‌توانید انواعی از غذاهای ایرانی، فست فود و نوشیدنی‌های گرم و سرد را امتحان کنید. این رستوران در بخش‌های میانی پیست اسکی دیزین قرار گرفته است.

رستوران لوتوس: یکی از معروف‌ترین رستوران‌های دهکده دیزین رستوران لوتوس است. در این رستوران می‌توانید منوی غذاهای خارجی، منوی غذاهای ایرانی و همچنین منوی کافی‌شاپ را مشاهده کنید و از میان آن‌ها نوشیدنی و غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید. این رستوران غذاهای فست فود نیز سرو می‌کند. دکوراسیون جذاب در کنار کیفیت خوب غذاهای رستوران لوتوس و همچنین منظره جذابی که مشرف به کوهستان البرز است، تجربه غذا خوردن را در آن لذت‌بخش می‌کند. رستوران لوتوس در نزدیکی هتل گاجره که یکی از معروف‌ترین هتل‌های پیست دیزین است، قرار دارد. این رستوران حدود ۳ کیلومتر با پیست دیزین فاصله دارد. درصورتی‌که در این هتل اقامت کنید، می‌توانید به این رستوران مراجعه کنید.

رستوران چمن: اگر بخواهیم از میان رستوران‌های پیست اسکی دیزین لوکس‌ترین رستوران را معرفی کنیم، قطعا رستوران چمن خواهد بود. این رستوران در ارتفاع ۲۳۵۰ متری در شمال پیست دیزین قرار دارد. با مراجعه به آن می‌توانید از غذاهای خوش‌مزه و همچنین نوشیدنی‌های گرم آن نهایت لذت را ببرید. لذت مراجعه به رستوران چمن با ویدیوی بی‌نظیر مشرف به کوه‌های البرز دوچندان می‌شود.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

رستوران شاله: یکی از رستوران‌های جذاب در پیست اسکی دیزین رستوران شاله است. این رستوران در شاله دیزین قرار دارد. از جمله مزیت‌های این رستوران می‌توان به ویدیوی بی‌نظیر آن اشاره کرد. رستوران شاله در ارتفاع ۲۹۸۰ متری قرار گرفته است.

اقامتگاه‌های پیست دیزین


با مراجعه به پیست دیزین می‌توانید در هتل‌ها یا کلبه‌های آن شب را به صبح برسانید و تجربه بی‌نظیر اقامت در کوهستان‌های البرز را امتحان کنید. در ادامه با سه اقامتگاه در پیست دیزین آشنا خواهید شد تا چنانچه قصد رزرو هتل تهران و اقامت در پایتخت را در سر داشته باشید، این گزینه‌های مناسب را نیز در نظر گیرید.

هتل جهانگردی دیزین
هتل جهانگردی دیزین که با نام هتل دیزین نیز شناخته می‌شود یک هتل ۴ ستاره است که از دو ساختمان (شماره یک و دو) تشکیل می‌شود. هر دو مجموعه این هتل در کنار پیست دیزین قرار دارد. با اقامت در اتاق‌های این هتل می‌توانید از پنجره اتاقتان پیست دیزین را مشاهده کنید.
همان‌طور که گفتیم این هتل دو ساختمان دارد که ساختمان اولیه آن در سال ۱۳۴۹ ساخته‌ شده است. در این ساختمان ۱۵۴ اتاق قرار دارد. از جمله امکانات آن می‌توان به کافی‌شاپ و رستوران موجود در هتل اشاره کرد. در هتل ۴ ستاره جهانگردی دیزین می‌توانید اتاق‌های زیر را سفارش دهید:
• اتاق ۲ تخته
• اتاق ۳ تخته
• اتاق ۴ تخته
• سوئیت ۵ نفره رویال
• اتاق ۷ تخت
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

هتل گاجره
اگر به دنبال اقامت در یک هتل ۳ ستاره در نزدیکی پیست اسکی دیزین هستید، به شما هتل گاجره را معرفی می‌کنیم. این هتل در ۳ کیلومتری پیست دیزین قرار دارد. هتل گاجره از ۵ ساختمان مختلف تشکیل می‌شود که در مجموع ۷۴ اتاق و سوئیت به مهمانان ارائه می‌کند. این هتل در سال ۱۳۸۰ ساخته ‌شده است. یکی از امکانات جذاب این هتل برای علاقه‌مندان به اسکی سواری، سرویس رایگان به پیست دیزین است. برای دسترسی به هتل گاجره لازم است که به آدرس آن به نشانی کرج، جاده چالوس، دوراهی دیزین، نرسیده به دیزین بروید.
در هتل ۳ ستاره گاجره می‌توانید اتاق‌های زیر را رزرو کنید:
• اتاق ۲ تخته
• اتاق ۳ تخته
• سوئیت ۳ نفره
• سوئیت ۱ خوابه چهارنفره
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

کلبه‌های شله
اگر به اقامت در کلبه‌های کوهستانی علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کلبه‌های شله واقع در پیست اسکی دیزین اقامت کنید. کلبه‌های شله شامل ۲۰ کلبه می‌شود که در کنار ساختمان شماره ۲ هتل دیزین قرار گرفته است. از جمله امکانات این کلبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• باربیکیو
• سرویس فرنگی
• شومینه
به‌راحتی می‌توانید با اتومبیل شخصی خود به محل قرارگیری این کلبه‌ها برسید. معماری سنتی این کلبه‌ها از جمله ویژگی‌های جذاب آن به شمار می‌رود.
کلبه‌های شله را می‌توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:
• اتاق ۲ خوابه ۶ تخته
• ۲ خوابه ۸ تخت
• ۳ خوابه‌ی دوبلکس ۸ تخت
• ۳ خوابه‌ی وی آی پی ۱۰ تخت
• ۵ خوابه‌ی دوبلکس ۱۴ تخت
برای رزرو کلبه‌های شله لازم است که حداقل دو روز را در آن‌ها اقامت کنید. حتماً باید از چند روز قبل ‌از مراجعه به پیست اسکی دیزین رزرو خود را انجام دهید.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

تفریحات دیگر پیست دیزین


اگر به ورزش اسکی علاقه ندارید یا دوست دارید در کنار اسکی کردن در پیست دیزین ورزش‌های دیگری را نیز امتحان کنید، نگران نباشید. چراکه در این مجموعه تفریحات دیگری نیز برای خریداران بلیط هواپیما ارزان تدارک دیده شده است. در ادامه این تفریحات را معرفی می‌کنیم.

دوچرخه‌سواری در کوهستان
یکی از تفریحات مهیجی که می‌توانید در پیست اسکی دیزین امتحان کنید، دوچرخه‌سواری در کوهستان است. البته شما باید کمی حرفه‌ای باشید تا بتوانید در پیست چمن دیزین این ورزش مهیج را امتحان کنید. اگر هم علاقه دارید که حرکات نمایشی دوچرخه‌سواران حرفه‌ای را در این مسیر مشاهده کنید، می‌توانید به پیست چمن دیزین مراجعه کنید. در فصل تابستان مسابقات دوچرخه‌سواری در کوهستان در این بخش از دیزین برگزار می‌شود.

تیوب سواری
اگر تجهیزات اسکی سواری را در اختیار ندارید، می‌توانید به همراه دوستان یا خانواده‌تان به پیست اسکی دیزین مراجعه کنید و در بخشی که مخصوص تیوب سواری است، این تفریح را امتحان کنید.

برف‌بازی
یکی از ویژگی‌های جذاب پیست اسکی دیزین این است که در فصول سرد سال همواره پوشیده در برف است. اگر در شهر تهران یا کرج زندگی می‌کنید و هوس برف بازی به سرتان زد، می‌توانید به این پیست مراجعه کنید و در کنار دوستان یا خانواده‌تان برف‌بازی کنید و آدم برفی بسازید.

کایت‌سواری
اگر در فصل تابستان به پیست اسکی دیزین مراجعه کنید، می‌توانید در پیست چمن کایت‌سواری را امتحان کنید.
پیست اسکی دیزین کجاست؟ | تفریحات پیست دیزین

پاراگلایدر
یکی دیگر از تفریحات مهیجی که می‌توان در پیست اسکی دیزین امتحان کرد، پاراگلایدر سواری است. اگر به ارتفاع علاقه دارید، می‌توانید این ورزش مهیج را امتحان کنید. برای امتحان کردن پاراگلایدر در پیست اسکی دیزین حتماً باید حرفه‌ای باشید یا به همراه یک فرد حرفه‌ای برای تجربه این ورزش اقدام کنید.

تیراندازی
اگر به ورزش تیراندازی علاقه دارید یا در این زمینه حرفه‌ای هستید و می‌خواهید توان و مهارت خود را ارتقا دهید، می‌توانید در برنامه‌های آموزشی تیراندازی پیست اسکی دیزین ثبت‌نام کنید. این ورزش مهیج در پیست اسکی دیزین به‌گونه‌ای طراحی ‌شده است که شما بتوانید همزمان با اسکی کردن روی برف، تیراندازی کردن را نیز امتحان کنید. همچنین با رول اسکی در چمن نیز می‌توانید تمرین تیراندازی کنید.

تور اسکی دیزین


یکی از بهترین پیشنهادها برای اسکی‌بازان حرفه‌ای، استفاده از تور اسکی دیزین است. این تورها عمدتاً با استقرار در هتل های دیزین و کلبه‌های زیبا همراه هستند. بیشتر تورهای دیزین سه روزه برگزار می‌شوند و برای تمامی افراد اعم از خانواده و جوانان مناسب هستند. این پیست در روزهای تعطیل نیز فعالیت می‌کند؛ اما پیش از استفاده از تورهای دیزین توجه کنید که در روزهایی که وضعیت آب و هوایی مساعد نیست هیچ توری برای دیزین برگزار نمی شود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است