search
menu

پیست اسکی خور کجاست؟ | تفریحات پیست خور

[ پنهان کردن ]
تاریخچه پیست اسکی خور
پیست اسکی خور کجاست؟
امکانات موجود در پیست اسکی خور
قیمت ورودی پیست اسکی خور
ساعت کاری پیست اسکی خور
بهترین زمان بازدید از پیست اسکی خور
جاذبه‌های دیدنی اطراف پیست اسکی خور
یکی از مفرح بخش‌ترین ورزش‌های هیجانی که می‌توان در طبیعت امتحان کرد، اسکی کردن است. اگر در شهر تهران یا کرج زندگی می‌کنید، پیست‌های اسکی مختلفی در نزدیکی محل اقامت تان وجود دارد. از جمله معروف‌ترین پیست‌های اسکی می‌توان به پیست اسکی آبعلی و توچال اشاره کرد. یکی از پیست‌های اسکی که در استان البرز قرار دارد و شاید تابه‌حال نام آن را نشنیده باشید، پیست اسکی خور است.
پیست اسکی خور در شهرکی به همین نام، در کوهستان‌های شمال شهر هشتگرد (مرکز شهرستان ساوجبلاغ) قرار دارد. شهرک خور در حدود دو هزار سال قدمت دارد و در گذشته روستای خور نامیده می‌شده است. این روستا با گذر زمان و رشد جمعیتی که در آن اتفاق افتاد، به شهرک تبدیل شد. پیست اسکی خور یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استان البرز برای رزرو اقامتگاه است که در نزدیکی سد امیرکبیر یا سد کرج قرار گرفته‌است. ارتفاع این پیست از سطح دریا حدود ۲۸۰۰ تا ۳ هزار متر است. در این مقاله قصد داریم پیست اسکی که در نزدیکی این روستا (شهرک) قرار دارد را معرفی کنیم.
پیست اسکی خور کجاست؟ | تفریحات پیست خور

تاریخچه پیست اسکی خور


پیست اسکی خور در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی، یعنی قبل‌از انقلاب تأسیس شد. با شروع انقلاب و جنگ هشت‌ساله این پیست تعطیل شد و سپس در سال ۱۳۸۸ دوباره آغاز به کار کرد.
اگر در استان البرز زندگی می‌کنید و اهل اسکی کردن هستید می‌توانید به این پیست مراجعه کنید و لحظات لذت‌بخشی را در آن سپری کنید. اگر هم در شهر تهران سکونت می‌کنید و دوست دارید پیست اسکی جدیدی را امتحان کنید، می‌توانید به محل قرارگیری پیست اسکی خور مراجعه کنید و تجربه متفاوتی از اسکی کردن را در مسیرهای این پیست تجربه کنید.

پیست اسکی خور کجاست؟


همان‌طور که اولین مقاله اشاره کردیم، پیست اسکی خور در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. برای دسترسی به این پیست باید به کیلومتر ۱۵ جاده کرج چالوس بروید. قبل‌از آنکه به تاسیسات سد امیرکبیر برسید، باید با دیدن تابلوی خوزنکلا به سمت شرق مسیر خود را در یک جاده فرعی ادامه دهید. حدود ۱۵ کیلومتر را در این جاده طی کنید و حواستان به تابلوهای راهنمایی که بر روی آن مسیر پیست اسکی خور مشخص شده‌است، توجه کنید تا به محل قرارگیری این پیست برسید. این پیست یکی از پیست‌های اسکی تهران هم محسوب می‌شود.
پیست اسکی خور کجاست؟ | تفریحات پیست خور

امکانات موجود در پیست اسکی خور


در پیست اسکی خور ۲ مسیر ۳۵۰ و ۱۸۵۰ متری وجود دارد. در طول روز ۱۳۰۰ اسکی‌باز می‌توانند از این پیست استفاده کنند.
در پیست خور یک تله‌اسکی بشقابی وجود دارد که می‌توانید برای رفت‌وآمد در این پیست از آن استفاده کنید. از امکانات دیگر موجود در این پیست می‌توان به رستوران و دستگاه برف کوب اشاره کرد.
اگر به برف‌بازی و لیز خوردن در برروی برف علاقه دارید، در پیست اسکی خور محوطه‌ای برای تیوپ سواری فراهم شده‌است که می توانید از آن استفاده کنید. اگر تجربه اسکی کردن ندارید یا تجهیزاتتان کافی نیست، می توانید از تیوب سواری در این پیست لذت ببرید.
اگر هم به این ورزش علاقه دارید و دوست دارید به‌همراه یک مربی حرفه‌ای اسکی را شروع کنید، می‌توانید به این پیست خور مراجعه کنید و در کلاس‌های اسکی آن ثبت‌نام کنید.
اگر آخر هفته‌ها به پیست اسکی خور مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که خانواده‌های زیادی برای تیوپ سواری به قسمت مشخص‌شده ای که برای این تفریح در نظر گرفته‌شده است، مراجعه می‌کنند و لحظات لذت‌بخشی را به‌همراه دوستان و یا خانواده خود در این پیست اسکی تجربه می‌کنند.

قیمت ورودی پیست اسکی خور


هرساله قیمت ورودی این پیست اسکی تغییر می‌کند؛ برای اطلاع دقیق از قیمت ورودی پیست اسکی خور می‌توانید به آدرس اینترنتی آن مراجعه کنید. برای پیدا کردن وب‌سایت این پیست اسکی می‌توانید عبارت «سایت پیست اسکی خور» را در گوگل سرچ کنید.
تا همین چند وقت پیش قیمت ورودی این پیست اسکی ۱۲۰ هزار تومان بود. توجه کنید که این قیمت تنها برای ورود به این پیست اسکی و استفاده از فضای آن می‌باشد و درصورتی‌که تجهیزات کافی برای اسکی کردن ندارید و قصد کرایه این تجهیزات را در این پیست اسکی دارید، باید مبلغ بیشتری بپردازید.

ساعت کاری پیست اسکی خور


پیست اسکی خور در روزهای هفته از ۸:۳۰ صبح شروع به کار می کند و تا ۱۳ ظهر باز است. در ایام تعطیل و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت کاری این پیست ۱ ساعت و نیم افزایش پیدا می‌کند و از ۸:۳۰ صبح تا ۱۴ ۳۰ بعدازظهر باز است.
شماره تماس: ۰۲۶۳۵۳۶۴۲۸۲

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی خور


اگر اسکی باز باشید و چندین‌بار به پیست‌های اسکی مختلف سر زده باشید، می‌دانید که پیست‌های اسکی معمولاً زمانی فعالیت خود را آغاز می‌کنند که فضل سرما فرارسد و چندین بار برف بیاید. از اواخر فصل پاییز، معمولا این شرایط فراهم می‌شود و پیست‌های اسکی نیز فعالیت خود را از این زمان آغاز می‌کنند.
بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این پیست اسکی برای اسکی کردن بر روی مسیرهای آن، فصل زمستان است.
پیست اسکی خور کجاست؟ | تفریحات پیست خور

جاذبه‌های دیدنی اطراف پیست اسکی خور


اگر لحظات لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی را در پیست اسکی خور گذرانده‌اید و از برف‌بازی، تیوب سواری، اسکی کردن و لذت بردن از مناظر اطراف این منطقه سیر شدید و دوست دارید از جاذبه‌های گردشگری اطراف این پیست اسکی نیز دیدن کنید، این بخش از مقاله را با دقت بخوانید.
در ادامه با مکان‌های دیدنی اطراف پیست اسکی خور بیشتر آشنا می‌شویم:

امامزاده سلیمان
اگر به روستای خور مراجعه کنید، می‌توانید این امامزاده را از نزدیک ببینید. امامزاده سلیمان را منتسب به امام زین‌العابدین و از نوادگان این حضرت می‌دانند. قدمت بنای این امامزاده به دوران صفویه بازمی‌گردد.

گورستان قدیمی خور
یکی از مکان‌های دیدنی که در روستای خور می‌توانید از آن بازدید کنید، گورستان قدیمی این روستا است. سنگ‌ قبرهای موجود در این گورستان قدمتی بالغ‌بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ سال دارند. اگر با دقت به آن‌ها نگاه کنید اسامی مردگانی را می‌بینید که پسوند اسم آن‌ها به نام این روستا شباهت دارد.

آبشار خور
یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک روستای خور جاذبه زیبای آبشار خور است که ارتفاع آن به ۶۰ متر می‌رسد.

قلعه‌ی خور
یکی از آثار تاریخی موجود در روستای خور قلعه قدیمی است که گفته می‌شود تا سال ۱۳۴۰ پابرجا بوده اما از آن زمان تابه‌حال رو به تخریب رفته و اکنون بسیاری از قسمت‌های آن تخریب‌شده است. در زمان بازدید از روستای خور می‌توانید از بقایای این قلعه نیز دیدن کنید.

چنار ۸۰۰ ساله
در روستای خور یک درخت کهنسال وجود دارد که قدمت آن به ۸۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. اگر دوست دارید قبل یا بعد از مراجعه به پیست اسکی خور از جاذبه‌های دیدنی این منطقه بازدید کنید، حتما درخت چنار ۸۰۰ ساله خور را از نزدیک ببینید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است