search
menu

آبشار گنج نامه همدان

[ پنهان کردن ]
درباره ی آبشار گنج نامه همدان
چرا بازدید از آبشار گنج نامه همدان را پیشنهاد می ‌کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی آبشار گنج نامه همدان
چگونه به آبشار گنج نامه همدان برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار گنج نامه همدان
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار گنج نامه همدان

درباره ی آبشار گنج نامه همدان


وقتی بهار می‌آید حیات زنده می‌شود و سرسبزی، طبیعت را پر می‌کند. با رفتن بهار فصل تابستان می‌آید که فصل باربری است و طبیعت میوه‌های خودش را در سفره‌ پهن می‌کند. در پاییز، طبیعت کوله‌بارش را می‌بندد و منظره‌ای زیبا قبل از رفتن به‌یادگار می‌گذارد. با آمدن زمستان آبشار گنج نامه همدان به خواب می‌رود و یخ می‌بندد؛ یخ‌نوردان و صخره‌نوردان این فرصت را برای تفریح خود از دست نمی‎‌دهند.
تا استان همدان را می‌شنویم ناخودآگاه شهر هگمتانه، مرکز اولین پادشاهی آریایی‌ها در فلات ایران، به یادمان می‌آید. این استان تنها تاریخی نیست و در دامنه‌ی کوه الوند خود، از کوه‌های مرتفع ایران، جاذبه‌های طبیعی را در آغوش خود جای داده است. این جاذبه‌های طبیعی باعث شده تا منطقه‌ای به‌نام گنج‌نامه امکانات تفریحی و گردشگری زیادی را در خود ببیند. مجموعه‌ی تفریحی و تاریخی گنج‌نامه در طول سال، حتی زمستان، میزبان گردشگران است.
آبشار گنج‌نامه در غرب همدان در انتهای دره‌ای طویل قرار دارد و از دامنه‌های کوه الوند سرچشمه می‌گیرد. داریوش و خشایارشاه با ثبت کتیبه‌های خود در نزدیکی آبشار احترام خود به آب را نشان می‌دهند. در قدیم راه شاهی از محدوده‌ی آبشار می‌گذشت و محلی برای استراحت مسافران در بین راه بود.
جایی که آبشار گنج نامه همدان قرار دارد جای ایده‌آلی برای یک سفر تاریخی همراه با تفریح در طبیعت است. شما با رفتن به مجموعه‌ی تفریحی گردشگری گنج نامه از شهر تاریخی همدان می‌گذرید، از کتیبه‌های هخامنشی دیدن می‌کنید و در نهایت در طبیعت گردش می‌کنید. برای گردش در طبیعت گنج‌نامه آبشار آن شروع خوبی است.
آبشار گنج نامه همدان

چرا بازدید از آبشار گنج نامه همدان را پیشنهاد می ‌کنیم؟


تابه‌حال مسابقه‌ی صخره‌نوردی را دیده‌اید که از یک دیوار راست بالا می‌روند. یک صخره‌ی طبیعی مانند یک دیوار راست برای صخره‌نوردان مطلوب است. آبشار گنج نامه همدان مانند یک دیوار راست می‌ماند که می‌تواند صخره‌نوردان را به هیجان بیاورد. در زمستان هم که با یخ بستن سطح صخره‌ها آرزوی یخ‌نوردان برآورده می‌شود.
گنج‌نامه ناخودآگاه ما را به‌سمت قصه‌ای می‌برد که می‌خواهد رازی را برای ما بگوید. آّبشار گنج‌نامه نامش را بیشتر مدیون کتیبه‌های گنج‌نامه در نزدیکی آبشار است؛ کتیبه‌هایی که داریوش و خشایارشاه از خود به‌یادگار گذاشته‌اند. وقتی به دیدن آبشار می‌آیید حتماً از کتیبه‌ها هم دیدن می‌کنید.
برخلاف استان همسایه و جنوبی، استان لرستان، که با وجود آبشارهای فراوان امکانات کمی برای گردشگران دارد اما استان همدان برای آبشار خود کم نگذاشته است. در طول فصل‌های بهار و تابستان جمعیت زیادی را در این منطقه می‌بینید. اگر محیط خلوت را دوست دارید فصل پاییز زمان مناسبی به نظر می‌آید.
اگر پیشنهاد ما را قبول کنید و با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفر مارکت به آبشار گنج نامه همدان بیایید دوباره گذرتان به‌زودی به آنجا می‌خورد. اگر برای سفر بعدی برنامه دارید رزرو بلیط هواپیما ارزان یادتان نرود.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی آبشار گنج نامه همدان


در غرب همدان در انتهای دره‌ی طویل عباس‌آباد به طول تقریبی ۵ کیلومتر با آبشاری مواجه می‌شویم که ۱۲ متر ارتفاع دارد و از دامنه‌های کوه الوند به پایین سرازیر می‌شود. این آبشار ۲ تا ۴ متر عرض دارد و در پای آن حوضچه‌ای ایجاد شده که برای آب‌تنی مناسب می‌آید. آب آبشار پس از پایین آمدن به مسیر خود ادامه می‌دهد و دره‌ی عباس‌آباد را طی می‌کند.
آبشار گنج‌نامه در همدان دائمی است؛ تنها در زمستان به‌خاطر سردی هوا بیشتر قسمت‌های آن یخ می‌بندد. این آبشار از صخره‌هایی صیقلی پایین می‌آید و برای همین یخبندان آبشار و اطراف آن محیط مناسبی را برای یخ‌نوردان به‌وجود می‌آورد. در فصل‌های دیگر هم صخره‌نوردان از این محیط استفاده می‌کنند.
آبشار گنج نامه همدان اثر ملی و در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسیده است. این آبشار به‌خاطر موقعیتی که دارد مقصد مناسبی برای مسافران استان همدان است. شما با آمدن به این منطقه در مورد امکانات نگرانی ندارید.
آبشار گنج نامه همدان

چگونه به آبشار گنج نامه همدان برویم؟


برای دیدن آبشار گنج‌نامه باید به شهر همدان بیایید. شما از شهر همدان مسیری تقریباً ۵ کیلومتری را در دره‌ی عباس‌آباد، در موقعیت غربی شهر، طی می‌کنید. در انتهای این دره آبشار مورد نظر منتظر شماست.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار گنج نامه همدان


در بالاسر آبشار گنج‌نامه همدان دشتی وجود دارد که در فصل بهار سرسبزی خاصی به دامنه‌ی کوه الوند می‌دهد. رسیدن به این مکان با پای پیاده مقصد خوبی برای کوه‌نوردان و صخره‌نوردان است تا پس از طی مسافتی در بلندی، در مکانی سرسبز دراز بکشند. اگر صخره‌نوردی برای شما سخت است و دوست دارید از دشت میشان دیدن کنید ناراحت نشوید. با تله‌کابین هم می‌توانید به این دشت بروید.
مجموعه‌ی تفریحی و تاریخی گنج‌نامه به تله‌کابینی مجهز است که در قست شمالی آبشار گنج‌نامه قرار دارد. این تله‌کابین به‌راحتی شما را به دشت میشان می‌برد. این تله‌کابین در فصل سرد زمستان وسیله‌ی خوبی است تا در دامنه‌ی کوه الوند تردد کنید.
با کمی فاصله گرفتن از آبشار گنج نامه همدان به کتیبه‌های گنج‌نامه هم سری بزنید. صخره‌های اطراف آبشار به‌خاطر سطح صیقلی و صاف خود امکان ثبت اثر در آنها را ممکن می‌کند. ثبت این کتیبه‌ها اهمیت منطقه برای تردد را نشان می‌دهد. این کتیبه‌ها دو عدد هستند که به خط میخی و به سه زبان نگارش شده است.
شما پس از تفریح در کنار آبشار گنج‌نامه به‌زودی از آنجا نمی‌روید. وجود دشت میشان، تله‌کابین، کتیبه‌های باستانی و ... شما را علاقه‌مند می‌کند که در مجموعه‌ی تفریحی تاریخی گنج‌نامه گردش کنید. این منطقه محل گذر کوه‌نوردان و صخره‌نوردان است و همچنین دسترسی به آن هم برای گردشگران عادی آسان است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که جمعیت زیاد و در نتیجه امکانات زیادی به اینجا بیاید.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار گنج نامه همدان


آبشار گنج‌نامه در همدان نه‌تنها در یک مجموعه‌ی تفریحی قرار دارد بلکه فاصله‌ی چندانی هم با شهر ندارد. بنابراین برای اقامت نگران نیستید و می‌توانید محل مناسبی برای اقامت چند روزه‌ی خود پیدا کنید. با این حال بد نیست بدانید که شما می‌توانید برای اقامت به:
- هتل گنجنامه (در فاصله‌ی ۵۰۰ متری از آبشار)
- مجموعه اقامتی (هتل) عباس آباد (در فاصله‌ی ۸/۵ کیلومتری از آبشار)
بروید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است