search
menu

غار آکواریوم گنجنامه همدان

[ پنهان کردن ]
درباره غار آکواریوم گنجنامه همدان
چرا بازدید از غار آکواریوم گنجنامه پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه و مشخصات
در غار آکواریوم گنجنامه از چه چیزهایی می‌توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از غار آکواریوم گنجنامه چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از غار آکواریوم گنجنامه چه زمانی است؟
چگونه به غار آکواریوم گنجنامه برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی غار آکواریوم گنجنامه برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به غار آکواریوم گنجنامه هستند؟

درباره غار آکواریوم گنجنامه همدان


برای اینکه نمونه های نادر زیست محیطی و خزندگان سراسر دنیا را ببینید لازم نیست به سفرهای طولانی و پرهزینه خارجی فکر کنید. این جانوران نزدیک به یک دهه است که در شهر همدان و داخل غار اکواریوم گنجنامه زندگی می‌کنند. حتما نام مجموعه تفریحی و گردشگری گنجنامه را شنیده اید، باید گفت که یکی از پرطرفدارترین و زیباترین جاذبه های این مجموعه، غار آکواریوم گنجنامه است. از همین رو خریداران بلیط هواپیما همدان می‌توانند پس از آمدن به مجموعه تفریحی گنجنامه، از غار آکواریوم هم بازدید کنند.

چرا بازدید از غار آکواریوم گنجنامه پیشنهاد می‌شود؟


• غار آکواریوم گنجنامه بزرگ ترین آکواریوم دریاچه ای کشور است.
• این غار بزرگ ترین غار مصنوعی ایران است.
• در این غار، زیباترین و خاص ترین حیوانات سراسر دنیا را می‌بینید.
• ماجراجویی داخل غار و زیر آب دریاها تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.
غار آکواریوم گنجنامه همدان

تاریخچه و مشخصات


در سال ۱۳۹۰ با هدف ایجاد محیطی منحصر به فرد و خاص برای جذب گردشگرانِ بیشتر به همدان و مجموعه تفریحی گردشگری گنجنامه، کار ساخت غار آکواریوم داخل این مجموعه آغاز شد. طراحی این غار با الهام از غار علیصدر و با تلفیق صخره و آب های دریا انجام شد که نتیجه فوق العاده ای داشت. وقتی در داخل غار قدم بزنید، از راهرو هایی با ارتفاع های مختلف می‌گذرید که این ارتفاع ها بین ۲.۵ تا ۱۵ متر متغیر هستند. گفتنی است که مساحت این مجموعه به حدود ۱۰۰۰ مترمربع می‌رسد و در ۲ طبقه ساخته شده است.

در غار آکواریوم گنجنامه از چه چیزهایی می‌توان بازدید کرد؟


غار آکواریوم گنجنامه دارای ۲۱ آکواریوم آب شور و شیرین در ابعادهای مختلف است. این آکواریوم ها با جلوه های خاصی در سه سالن اصلی تعبیه شده اند. ساخت پوسته طبیعی و سنگفرش این غار به حدی طبیعی به نظر می‌رسد که در نگاه اول فراموش می‌کنید وارد غار مصنوعی شده‌اید. طبقه اول محل زندگی آبزیان و طبقه دوم زیستگاهی برای خزندگان و گونه های نادر جانوری است.
رودخانه مالاوی
بزرگ ترین بخش غار آکواریوم گنجنامه نمایشی از بزرگ ترین دریاچه آب شیرین جهان یعنی مالاوی است که در بین سه کشور مالاوی، موازمبیک و تانزانیا قرار دارد. در این آکواریوم با هفته ای ۸۵۰۰۰ لیتر آب، ماهی های رنگارنگ و متنوع دریاچه مالاوی زندگی می‌کنند.
ماهی های آب شیرین
در آکواریوم های آب شیرین ماهی های زیبایی مثل تترا نئون نگهداری می‌شوند، احتمالا این ماهی های مینیاتوری را جایی ندیده باشید. ضمنا یکی از خطرناک ترین ماهی های آب شیرین یعنی ماهی پیرانا نیز در این آکواریوم ها زندگی می‌کند. در کل ماهی های خانواده سیکلیده یا سیچلاید که از ماهی های بومی‌ رودخانه آمازون هستند در آکواریوم های آب شیرین نگهداری می‌شوند.
ماهی های آب شور
ماهی هایی که تا پیش از این فقط می‌توانستید در جزایر مرجانی ایران ببینید، حالا در این آکواریوم به نمایش گذاشته شده اند؛ ماهی هایی مثل انواع دلقک ماهی ها، فرشته ماهی، سوهان ماهیان، جراح ماهی، صندوق ماهیان و دیگر ماهی های آب شور. گفته می‌شود که جذاب ترین بخش آکواریوم های آب شور همزیستی جالب شقایق دریایی و دلقک ماهی است چون دلقک ماهی ها تنها ماهی هایی هستند که می‌توانند در کنار شقایق های سمی‌زندگی کنند.
غار آکواریوم گنجنامه همدان
خزندگان
یکی از خاص ترین خزندگان این مجموعه، ایگواناها هستند، خزندگانی گیاه خوار که شبیه دایناسور بوده و دم بلند و چشم سومی ‌دارند. تغییر رنگ بدن آفتاب پرستان بومی‌ عربستان و یمن نیز یکی از دیدنی های این مجموعه به شمار می‌روند. از خزندگان خطرناکی که در این غار آکواریوم گنجنامه می‌بینید می‌توان به مار بوآ هندوراس که از نژاد مارهای پادار هستند، اشاره داشت یا مارهای غول پیکر پیتون که بیش تر از ۵.۵ متر طول دارند و بومی‌ جنوب شرق آسیا هستند. مار های بوآی دم قرمز که زیستگاه اصلی آن ها آمریکا و جنگل های استوایی است نیز در این مجموعه نگهداری می‌شود.
پرندگان
بزرگ ترین گونه طوطی ها یعنی ماکائوها نیز در غار آکواریوم گنجنامه زندگی می‌کنند، طوطی های سخن‌گویی که تا ۸۰ سال نیز عمر دارند و زیستگاه اصلی‌شان آمریکای جنوبی است. از پرنده های منحصربه فردی مثل توراکو یا مرغ بهشتی که چشم ها و مژه های بسیار زیبایی دارد و بومی‌ کشور گینه است تا شاه طوطی چینی و اردک ماندرین (پرنده سعادت چینی ها) نیز در این مجموعه زندگی می‌کنند.
سایر بخش های مجموعه
در غار آکواریوم گنجنامه مجموعه ای از سنگ های باارزش کوه الوند، نقاشی های و سنگ نگاره های انسان های اولیه، پالوداریوم جنگل های آمازون، اکوسیستم های گیاهی، پروانه های نادر و همچنین آکواریوم های ستاره های دریایی، مرجان ها و خرچنگ ها را نیز می‌بینید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از غار آکواریوم گنجنامه چه قدر است؟


برای دیدن این مجموعه منحصر به فرد و دیدنی حدودا ۱ تا ۲ ساعت زمان نیاز دارید و برای بازدید از آن باید بلیط تهیه کنید. این بلیط ها گاهی با تخفیف ۵۰ درصد در سایت دهکده گنجنامه ارائه می‌شوند.

فصل مناسب برای بازدید از غار آکواریوم گنجنامه چه زمانی است؟


بازدید از غار آکواریوم مختص فصل خاصی نیست ولی در فصل های خوش آب و هوایی مثل بهار که گردشگران زیادی به دهکده گنجنامه می‌روند، بسیار شلوغ است. برای گردآوری اطلاعات بیشتر درباره سفر به همدان، نوشتار راهنمای سفر به همدان را بخوانید.

چگونه به غار آکواریوم گنجنامه برویم؟


غار آکواریوم گنجنامه یکی از مجموعه های دهکده گنجنامه است که در فاصله ۵ کیلومتری غرب همدان و انتهای دره عباس آباد واقع شده است؛ مسیری که با باغ های زیبایی مزین شده و نمی‌توان از تماشای آن سیر شد. برای رفتن به این مجموعه باید از راه میدان قائم به جاده گنجنامه بروید، از اینجا به بعد تابلوهای راهنماییِ دهکده شما را به سمت این مجموعه هدایت می‌کنند.
غار آکواریوم گنجنامه همدان

از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


کتیبه های گنجنامه: ۳۵۰ متر
آبشار گنجنامه: ۵۰۰ متر
تله کابین گنجنامه: ۱۰۰ متر

چه هتل هایی در نزدیکی غار آکواریوم گنجنامه برای اقامت وجود دارند؟


ویلاهای کوهستانی دهکده گنجنامه: داخل دهکده
ویلاهای اقامتی عباس آباد: ۴.۷ کیلومتر
هتل کتیبه: ۶ کیلومتر
هتل پارسیان همدان: ۶.۴ کیلومتر
هتل مرمر: ۸ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به غار آکواریوم گنجنامه هستند؟


کلبه سنگی: داخل دهکده
رستوران شانیز:‌ داخل دهکده
رستوران گنجنامه: داخل دهکده
رستوران میترا: داخل دهکده
کافه کلبه: داخل دهکده
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است