search
menu

دره توبیرون دزفول

[ پنهان کردن ]
درباره دره توبیرون دزفول
چرا بازدید از دره توبیرون پیشنهاد می شود؟
ویژگی های منحصربفرد دره توبیرون
طبیعت دره توبیرون دزفول
چه تفریحاتی را در دره توبیرون دزفول می توان تجربه کرد؟
فصل مناسب برای بازدید از دره توبیرون دزفول چه زمانی است؟
دره توبیرون دزفول از چه امکاناتی برخوردار است؟
چگونه به دره توبیرون دزفول برویم؟
چه هتل هایی در نزدیکی دره توبیرون دزفول برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دره توبیرون هستند؟

درباره دره توبیرون دزفول


دره توبیرون یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جاذبه های طبیعی کشورمان است که در مکانی در دل طبیعت، در ۲۰ کیلومتری شرق دزفول آرمیده است. این دره دیدنی با طبیعت منحصربفرد و مناظر شگفت انگیز و دیدنی خود به تازگی مورد توجه بسیاری از گردشگران و عاشقان طبیعت قرار گرفته و به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های جنوب کشورمان مبدل گشته است.
دره توبیرون دزفول

چرا بازدید از دره توبیرون پیشنهاد می شود؟


علاوه بر داشتن مناظری منحصربفرد و حیرت انگیز، دره توبیرون از هوای بسیار مطبوع و دلنشینی برخوردار بوده که این مکان را به پناهگاهی برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان های جنوب کشورمان مبدل ساخته است. گذر از دیوارهای تنگ و باریک و ماجراجویی در دل طبیعت بکر و تماشایی این دره از جمله دلایلی است که بسیاری از گردشگران را ترغیب می کند تا برای بازدید از این مکان زیبا به خوزستان سفر کنند.

ویژگی های منحصربفرد دره توبیرون


همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید، دره توبیرون از هوای بسیار خنک و دلپذیری برخوردار است؛ هوایی که دست کم ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد سردتر از هوای محیط بیرون است. دلیل وجود چنین هوای مطبوعی را باید در مکانیزم طبیعی تجمیع آب آن جستجو کرد: دره توبیرون با جذب و مکش آب به دام افتاده در دل کوه و جمع آوری آن در کف خود، چون زهکشی طبیعی عمل کرده و هوای خنکی را در گذرگاه های عمیق خود بوجود می آورد. این خصوصیت منحصربفرد این دره سبب شده که دره توبیرون در گرم و خشک ترین زمان سال نیز آب و هوایی مطبوع و خنک داشته باشد و به تفرجگاهی دلپذیر برای مردم خوب جنوب کشورمان مبدل گردد.
دره توبیرون دزفول

طبیعت دره توبیرون دزفول


هنگامی که گام در مسیر این دره می گذارید، در همان ابتدا با معابر تنگ و مارپیچی شکلی روبرو خواهید شد که سفری ماجراجویانه را به شما نوید می دهند. در طول مسیر از گذرگاه های خنک و خوش منظره ای عبور خواهید کرد که دیواره های آن با درختچه های سرسبز و گیاهانی که از دل صخره روئیده اند، مزین شده است. وجود آبی خنک و روان، آبشارهایی چشم نواز، مناظری زیبا و هوایی دلپذیر دست به دست هم داده اند تا خاطره ماجراجویی در دره توبیرون برای شما ماندگار شود. پس از یک ساعت پیاده روی و لذت بردن از مناظر چشم نواز این مکان به انتهای مسیر خواهید رسید؛ جایی که آب چکان باریکی به نام بیشه در انتظار شماست تا شما را خیس کند. بی تردید گشت و گذار در دره اسرارآمیز توبیرون و تماشای مناظر شگفت انگیز و رویایی آن، حس سرزندگی و نشاط را به شما تزریق خواهد کرد و جانی تازه در شما خواهد دمید.
دره توبیرون دزفول

چه تفریحاتی را در دره توبیرون دزفول می توان تجربه کرد؟


از آنجایی که طبیعت شگفت انگیز دره توبیرون مملو از مناظر دیدنی و منحصربفرد است، ثبت تصاویری خاطره انگیز از زیبایی های این مکان می تواند لذت گشت و گذار در این جاذبه طبیعی کشورمان را برای شما دوچندان کند. این مکان آنقدر زیبا و بزرگ است که عکاسی از بخش های مختلف و مناظر رویایی آن، شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد. افزون بر این، پیاده روی و طبیعت گردی در دالان ها و گذرگاه های دره توبیرون و آب بازی در اطراف آبشارهای تماشایی آن از دیگر تفریحاتی است که شما با بازدید از دره توبیرون تجربه خواهید کرد.

فصل مناسب برای بازدید از دره توبیرون دزفول چه زمانی است؟


بدلیل هوای خنک و مطبوع دره توبیرون، بهترین زمان برای بازدید از این مکان تماشایی و خوش آب و هوا، فصول بهار و تابستان است. اما اگر در فصل زمستان از دره توبیرون دیدن کنید، ممکن است هوای سرد و سوزناک درون دره برای شما به شدت آزاردهنده باشد.

دره توبیرون دزفول از چه امکاناتی برخوردار است؟


همان طور که در این مطلب بارها بدان اشاره شد، دره توبیرون مکانی است بکر و دست نخورده و از این رو هنوز امکانات رفاهی مناسبی در اطراف آن احداث نگردیده است. بنابراین اگر قصد دارید از این مکان دیدن کنید، حتما میان وعده ای سبک و پرانرژی و برخی از وسایل طبیعت گردی نظیر کیسه زباله، جعبه کمک های اولیه، زیرانداز و .. را همراه خود داشته باشید.

چگونه به دره توبیرون دزفول برویم؟


برای بازدید از دره توبیرون، نخست باید بلیط هواپیمای دزفول را خریداری کنید، سپس با ماشین به جاده دزفول – سردشت رفته و از آنجا به منطقه تنگه سرا روید. سپس جاده سمت چپ خود را برگزیده و پس از طی مسیری حدود ۶ کیلومتر وارد جاده خاکی خواهید شد که شما را به دره توبیرون خواهد رساند.
دره توبیرون دزفول

چه هتل هایی در نزدیکی دره توبیرون دزفول برای اقامت وجود دارد؟


از آنجایی که دره توبیرون در نقطه نسبتا دورافتاده قرار گرفته است، با نزدیک ترین هتل های اطراف خود فاصله نسبتا زیادی دارد. بنابراین اگر قصد دارید در هتلی اقامت کنید، باید مکانی را در یکی از شهر دزفول یا اندیمشک برای خود رزرو کنید.
فاصله هتل جهانگردی دزفول تا دره توبیرون: ۲۸.۶ کیلومتر
فاصله هتل آوان دزفول تا دره توبیرون: ۲۸.۷ کیلومتر
فاصله هتل دز دزفول تا دره توبیرون: ۳۵.۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دره توبیرون هستند؟


همان طور که گفته شد، امکانات رفاهی چندانی در نزدیکی دره توبیرون وجود ندارد و گردشگران برای صرف غذا در رستوران باید به شهرهای دزفول و یا اندیمشک حرکت کنند. برخی از رستوران های نزدیک دره توبیرون عبارتند از:
کافه رستوران ریحانه: ۲۳.۹ کیلومتر
رستوران کوثر دزفول: ۲۷.۳ کیلومتر
رستوران مختاروند دزفول: ۲۷.۹ کیلومتر


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است