search
menu

کلیسای نوتردام پاریس

[ پنهان کردن ]
چرا باید از کلیسای تاریخی نوتردام بازدید کنیم؟
تاریخچه کلیسای نوتردام
معماری کلیسای نوتردام
بخش های مختلف کلیسای نوتردام
بازسازی کلیسای نوتردام
نحوه رسیدن به کلیسای نوتردام
جاذبه های دیدنی نزدیک به کلیسای نوتردام
رستوران های نزدیک به کلیسای نوتردام
هتل های نزدیک به کلیسای نوتردام

چرا باید از کلیسای تاریخی نوتردام بازدید کنیم؟


کلیسای نوتردام، کلیسایی معروف در قلب شهر پاریس در جزیره سیته در میان رود سن قرار گرفته است. کلیسای نوتردام از نظر تاریخی دارای اهمیت ویژه ای است و به عنوان یکی از جاذبه های زیبا در این منطقه و کل جهان شناخته شده است، طوری که سالانه ۱۳ میلیون گردشگر به قصد بازدید از این کلیسا به فکر خرید بلیط هواپیما و سفر به پاریس اقدام می کنند. کلمه نوتردام در زبان فرانسوی به معنی بانوی ما است و به همین دلیل مجسمه های بسیاری در این کلیسا قابل مشاهده است. نوتردام به عنوان نماد اصلی فرانسه و گنجینه تاریخی این شهر محسوب می شود، به طوری که یکی از مهمترین اتفاقات دنیا، تاجگذاری ناپلئون بناپارت در سال ۱۸۰۴ در این کلیسا رخ داده است. در واقع، این کلیسا نمادهای بسیاری از مذهب مسیحیت را با خود دارد.
کلیسای نوتردام پاریس

تاریخچه کلیسای نوتردام


جالب اینجاست که تا قبل از قرن چهارم در این محل معبد غیرمسیحی وجود داشته است. ساخت کلیسای جامع نوتردام پاریس به دستور لویی هفتم انجام شد. هدف وی از ساخت این کلیسا، نشان دادن قدرت سیاسی، اقتصادی، فکری و فرهنگی فرانسه برای جهانیان بوده است. بدین ترتیب موریس دو سولی به عنوان اسقف اعظم پاریس، باسیلیکایی انتهای شرقی جزیره‌ ایل دو لا سیته را انتخاب کرد تا بعد از تخریب ساختمان قبلی، کلیسای نوتردام احداث شود و تا قرن دوازدهم نیز به همان شکل بود تا اینکه جمعیت پاریس زیاد شد و آن ساختمان کفاف نمی کرد، بدین ترتیب ساختمان قبلی را تخریب کردند و در سال ۱۱۶۳ میلادی اقدام به ساخت ساختمان جدید کردند و ساخت این ساختمان نیز حدودا دو قرن طول کشید، در نهایت در سال ۱۳۴۵ میلادی تکمیل گردید. بعد از آغاز ساخت کلیسای گوتیک، دیوارهای پشت ‌بند به عنوان تکیه گاهی برای دیوارهای بلند کلیسا ساخته شد.
کلیسای جامع نوتردام به خاطر مجسمه ‌های گوتیک و شیشه ‌های رنگی معروف است، همگی نشانگر هنر و معماری پیش از سبک رومانسک هستند. در سال ۱۲۰۰ پنجره مدور بزرگ و برج‌ ها ساخته شدند و بقیه بخش ها نیز در سال ۱۲۵۰ به سبک جدیدی از معماری گوتیک تکمیل شده اند. بقیه موارد به مرور تکمیل شدند تا اینکه در سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
کلیسای نوتردام پاریس

معماری کلیسای نوتردام


ساختمان کلیسا دارای ۱۱۳ پنجره است و ۷۵ ستون برای نگهداری سقف دارد. بنای کلیسا ۱۲۸ متر طول دارد و سالن اصلی نیز ۱۲ متر عرض دارد. پلان کلیسای نوتردام صلیبی‌ شکل است، سالن مرتفع، قسمت بازویی و برج کلیسا جزو معماری رومانسک قرن یازدهم هستند،‌ اما طاق ‌های نوک ‌تیز و سقف شیاردار به سبک گوتیکی هستند. این کلیسای زیبا با معماری گوتیک به عنوان زیباترین اثر فرانسه است. برای تزئین داخل و خارج این کلیسا مجسمه های کوچک و بزرگ از جنس سنگ یا چوب تراشیده شده استفاده شده است. مجسمه‌ های بیرونی کلیسا نیز به شکل موجودات عجیب ساخته شده‌ اند. طراحی قسمت ورودی با نوارهای افقی است و ورودی‌ های قسمت بازویی کلیسا نیز نقش های برجسته‌ ای دارند. در درب جنوبی نیز تصویری از زندگی استفان مقدس به همراه سایر قدیسین به نمایش گذاشته شده است. درب شمالی نیز با تصاویری از کودکیِ مسیح تزئین شده است.
کلیسای نوتردام پاریس

بخش های مختلف کلیسای نوتردام


کلیسای نوتردام در شهر پاریس دارای بخش های مختلفی است که همگی براساس استاندارد های خاصی ساخته شده اند: در بخش بالایی درب اصلی کلیسا ۲۸ مجسمه پادشاهان قبل از ظهور عیسی مسیح وجود دارد که هر کدامشان۵.۳ متر ارتفاع دارند. مناره کلیسا دارای ۹۶ متر ارتفاع است. برج های Cathédrale Notre-Dame de Paris نیز ۶۹ متر ارتفاع دارند و برای بالا رفتن از این برج ها باید ۳۸۰ پله را بالا بروید، البته امروزه برای بالا رفتن آسانسور نیز تعبیه کرده اند. بلند ترین بخش کلیسا نیز با ارتفاع ۴۳ متری به صورت مسقف با کنده کاری های زیبا است. در طی زمان نیز ناقوس های متعددی در برج های این کلیسا نصب شده است. بزرگترین ناقوس امانوئل نام دارد و در سال ۱۶۸۵ با ۱۳ تن وزن ساخته شده است و فقط در موارد استثنائی در سال مانند روز ۱۱ نوامبر سالروز پایان جنگ جهانی اول نواخته می شود. بقیه ناقوس ها سه بار در روز نواخته می شوند.
کلیسای نوتردام پاریس

بازسازی کلیسای نوتردام


در قرن‌‌ های بعدی، بازسازی‌ هایی در کلیسای نوتردام انجام گرفته است. در قرن هجدهم، مناره‌ اولیه‌ کلیسا تخریب شد و مجدداً بازسازی کردند، در جریان انقلاب فرانسه نیز آسیب‌ های جدی به این بنا وارد شده است، تا اینکه از سال ۱۸۳۱ توجه عموم به این بنا جلب شد، در قرن نوزدهم بازسازی ‌های اساسی‌ توسط دو معمار به نام‌های ژان بابتیسته آنتونیه لاسوس و یوجین امانوئل ویولت لدوک انجام گرفت.

نحوه رسیدن به کلیسای نوتردام


اگر بلیط هواپیما پاریس را خریداری کردید و قصد دارید از این کلیسا دیدن کنید بهتر است بدانید این کلیسای نوتردام در جزیره کوچکی در میانه رود سن قرار گرفته است. مترو و قطارهای RER بهترین گزینه‌ برای دسترسی به این محل محسوب می شوند و نزدیک‌ ترین ایستگاه‌ ها به جاذبه مورد نظر به شرح زیرند:عبارتند از خط B (آبی)، ایستگاه سنت مایکل نوتردام، خط C (زرد)، ایستگاه سنت مایکل نوتردام، خط چهار، ایستگاه Cite ، خط یک و یازده، ایستگاه Hotel de Ville
خط ده، ایستگاه Cluny La Sorbonne، خط هفت، یازده و چهارده، ایستگاه Chatelet
ساعت و هزینه بازدید از کلیسای نوتردام
بازدید از این کلیسا همه روزه از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۶:۴۵ عصر به صورت رایگان امکان پذیر است. بهترین زمان برای بازدید روزهای سه شنبه تا پنج شنبه در حوالی صبح است. مدت زمان برای بازدید نیز یک الی دو ساعت پیشنهاد می شود.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کلیسای نوتردام


موزه لوور: ۱.۷ کیلومتر
پانتئون: ۱.۹ کیلومتر
شانزه لیزه: ۴.۲ کیلومتر
برج ایفل: ۴.۹ کیلومتر
طاق پیروزی: ۵.۳ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کلیسای نوتردام


رستوران تاماریند تای: ۱.۳ کیلومتر
رستوران لو چانارد: ۱.۴ کیلومتر
رستوران هبه: ۱.۶ کیلومتر
رستوران هپیز مانگ: ۱.۶ کیلومتر
کافه رستوران بوم بای: ۱.۹ کیلومتر
رستوران چز جانی: ۱.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به کلیسای نوتردام


هتل سنت مایکل نوتردام: ۱ کیلومتر
هتل هالیدی این: ۱.۴ کیلومتر
هتل دوعو: ۱.۵ کیلومتر
هتل سنت لوئیس ان ایزله: ۱.۶ کیلومتر
هتل ملیا پاریس نوتردام: ۱.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است