search
menu

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

[ پنهان کردن ]
بازار ایرانی
محوطه هندی
بازار چینی
حیاط مصر
بازار تونس
بازار آندلس
مرکز خرید ابن بطوطه دبی یکی از آن دسته مکان‌هایی است که سفر به دبی، نمی‌شود از آن بازدید نکرد. جذابیت و زیبایی مرکز خرید ابن بطوطه دبی به قدری است که عده‌ای باور دارند که سفر به به دبی و سر نزدن به این مرکز خرید باعث می‌شود سفر شما در نهایت ناتمام بماند!
نام این مرکز خرید از جهانگردی به نام ابن بطوطه گرفته شده است که در قرن هشتم هجری، سفر های زیادی به مناطق مختلف در خاورمیانه تا اروپا داشته است و اکنون هم بیشتر با سفرنامه‌هایی که نوشته، شناخته می‌شود. به همین دلیل نام این فرد را بر مرکز خرید ابن بطوطه در نظر گرفته اند.
مرکز خرید ابن بطوطه دارای ۲۷۰ واحد تجاری، ۵۰ رستوران و کافی شاپ مختلف و همچنین ۲۱ سالن سینما است که جمعا در مساحتی معادل پانصد هزار متر مربع احداث شده است.مرکز خرید ابن بطویه در طول سال بیش از ۲۰ میلیون بازدید کننده دارد و گردشگرانی از سراسر جهان، از آن بازدید می‌کنند. این مرکز خرید دارای ۶ بازار اصلی است که هر کدام از آن‌ها مربوط به یکی از سفر‌های ابن بطوطه است. هر کدام از این بازار ها بر اساس معماری منحصر بفرد آن منطقه، طراحی شده اند. اگر از درب شمالی بازار وارد شوید، به ترتیب با این بخش‌ها مواجه می‌شوید:
•بازار چین
•بازار هند
•بازار پرشیا یا ایران
•سالن مصر
•بازر تونس
•حیاط آندولوس

بازار ایرانی


مرکز خرید ابن بطوطه دبی
این بخش از مرکز خرید ابن بطوطه دبی بر اساس معماری و فرهنگ ایرانی طراحی شده است. آثار هنر ایرانی به خوبی در این بخش قابل مشاهده است. سقف های گنبدی، کاشی کاری‌های فیروزه‌ای و نقش و نگار‌های سنتی در این بخش از بازار قابل مشاهده است. حیاط پرشیا یا ایران مرکز خرید ابن بطوطه دبی به نحوی طراحی شده است که کاربر را به گذشته‌های دور می‌برد و خلاصه‌ای از تاریخ چندین قرن ایران را به نمایش می‌گذارد.

محوطه هندی


مرکز خرید ابن بطوطه دبی
خلاصه‌ای از هنر و معماری هندی- اسلامی را می‌توان در این بخش از مرکز خرید ابن بطوطه دبی مشاهده کرد. فرهنگ هندی که تاثیر پذیرفته از حکومت مغول‌ها می‌باشد را هم می‌توان در این قسمت تماشا کرد. سقف محوطه هندی بازار هم از بنای تاج محل الهام پذیرفته است.

بازار چینی


مرکز خرید ابن بطوطه دبی
در مرکز خرید ابن بطوطه دبی در قسمت مربوط به کشور چین، بخشی از فرهنگ کهن و تاریخ این کشور به نمایش درآمده است. بیشترین رنگ‌هایی که در این بخش از مرکز خرید ابن بطوطه دیده می‌شود، طلایی و قرمز هستند که در آداب و رسوم مردم چین، نفوذی گشترده دارند. همچنین عکس‌های اژدها هم به وفور در این قسمت قابل مشاهده است.

حیاط مصر


مرکز خرید ابن بطوطه دبی
کشور مصر با حکومت فراعنه و اهرام شگفت انگیزش شناخته می شود. این بخش از مرکز خرید ابن بطوطه دبی به رنگ خاکی طراحی شده و کاربران را به یاد فیلم های مربوط به دوران مصر باستان می اندازد.

بازار تونس



قسمت مربوط به تونس، اولین بخش مربوط به کشور‌های خارجی بود که در مرکز خرید ابن بطوطه ساخته شد. کشور تونس با معماری منحصربفرد بناهای مذهبی مانند مساجد در دنیا شناخته می‌شود. شیشه‌های رنگارنگ، درب های بزرگ و آهنین و کاشی کاری‌های سنتی، نمایان گر تاریخ کهن این کشور می‌باشد.

بازار آندلس


مرکز خرید ابن بطوطه دبی
معماری سنتی و هنر‌های دستی حکومت آندلس، در زمان خود، زبان زد خاص و عام بوده است. تماشای سقف‌های گنبدی و حکاکی‌ها با نقوش مختلف، شما را به یاد حکومت آندلس خواهد انداخت. فرهنگ مردمان اندلس با مناطق دیگر اسپانیا در هم آمیخته شده است و هنوز هم این موضوع را می توان در معماری ها و سبک زندگی مردمان اندلس دید. اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده اید اصلا نگران نباشید زیرا بخش اندلس مرکز خرید ابن بطوطه بسیار جذاب است.
علاوه بر این می‌توانید برای هر نوع خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور داخلی و خارجی به سفرمارکت مراجعه کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است