search
menu

کلیساهای تاریخی پراگ

[ پنهان کردن ]
درباره کلیساهای تاریخی پراگ
چرا بازدید از کلیساهای پراگ پیشنهاد می شود؟
کلیسای بانوی فاتح ما (Church of Our Lady Victorious)
کلیسای جامع سنت ویتوس (St. Vitus Cathedral)
کلیسای سنت جورج (St. George's Basilica)
کلیسای سنت نیکولاس (St. Nicholas Church)
کلیسای بانوی ما قبل از تین (Church of Our Lady before Týn)
کلیسای بیت لحم (The Bethlehem Chapel)
کلیسای مارتین مقدس در دیوار (The Church of St. Martin in the Wall)
کلیسای سنت سالواتور (Church of St. Salvator)
کلیسای سنت جایلز (St. Giles' Church)
کلیسای سنت سیریل و متودیوس (Ss. Cyril and Methodius Cathedral)

درباره کلیساهای تاریخی پراگ


کلیساهای زیبای پراگ با سبک معماری گوتیک و باروک از جمله جاذبه های گردشگری پراگ، پایتخت جمهوری چک به شمار می روند و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کنند. هر یک از این کلیسا ها زیبایی مخصوص به خود داشته و در همه فصل ها اعم از زمستان و بهار جذابیت های خاص خود را به نمایش می گذارند. برنامه ای با عنوان شب کلیساها (Night of the Churches) در نهم ماه ژوئن در پراگ برگزار می شود که بهترین زمان بازدید از کلیساها به حساب می آید. دراین شب تمام کلیساها به مدت یک شب به روی عموم باز است و کنسرت های موسیقی و سمینار در آن ها برگزار می شود. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به بزرگترین شهر جمهوری چک را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از کلیسا های معروف و زیبای پراگ را از دست ندهید. علاوه بر دیگر جاذبه های گردشگری، چند کلیسا نیز در پراگ وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

چرا بازدید از کلیساهای پراگ پیشنهاد می شود؟


• معماری زیبا و با شکوه این کلیساها باعث شده است که از مهم ترین جاذبه های اصلی گردشگری پراگ به شمار روند.
• گنبد کلیسا ها به همراه برج های بلند قدیمی چشم انداز فوق العاده زیبایی را ایجاد کرده که پراگ را به یکی از نمونه های منحصر به فرد معماری اروپا تبدیل کرده است.

کلیسای بانوی فاتح ما (Church of Our Lady Victorious)


کلیسای بانوی فاتح ما که به عنوان مزار مقدس عیسی مسیح پراگ نیز شناخته می شود، در منطقه مالا استرانا در پراگ واقع شده است. این کلیسا در سال ۱۶۱۳ ساخته شده است و نخستین کلیسای شهر پراگ به سبک معماری باروک است. نمای داخلی کلیسای لوکس بانوی فاتح ما با طلا و سنگ های مرمر صیقلی تزئین شده که زیبایی منحصر به فردی به آن بخشیده است. مشهورترین مجسمه مسیحیان در پراگ یکی از مجسمه های Child Jesus است. این مجسمه که با عنوان کودک عیسی مسیح پراگ Infant Jesus of Prague) ) شناخته می شود، در کلیسای بانوی فاتح ما قرار دارد و از زمان ایجاد آن، نمادی از ایمان مسیحی و تعالیم عیسی برای میلیون ها نفر در سراسر جهان بوده است. این مجسمه با قدمت بیش از ۴۰۰ سال و در قرن شانزدهم ساخته شده و در سال ۱۶۲۸ به کلیسا اهدا شده است.
آدرس: Karmelitská 9, 118 00 Praha 1, Czechia
ساعت بازدید: زمان بازدید از کلیسای بانوی فاتح ما همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۷ عصر است.
کلیساهای تاریخی پراگ

کلیسای جامع سنت ویتوس (St. Vitus Cathedral)


کلیسای جامع سنت ویتوس بزرگترین و مهم ترین معبد پراگ است که در قلعه پراگ قرار دارد. سبک معماری این کلیسا گوتیک بوده و قرن ها زمان برای ساخت آن به کار رفته است. به غیر از مراسم مذهبی، تاج گذاری پادشاهان و ملکه های چک نیز در این کلیسا انجام می شد. کلیسای جامع سنت ویتوس محل دفن چندین قدیس مقدس، حاکمان و اشراف اعظم نیز است. ارتفاع برج جنوبی این کلیسا بسیار زیاد بوده و به بیش از ۹۰ متر می رسد که چشم انداز زیبایی از شهر پراگ را در اختیارتان قرار می دهد.
آدرس: III. nádvoří 48/2, 119 01 Praha 1-Hradčany, Czechia
ساعت بازدید: زمان بازدید از کلیسای سنت ویتوس همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۵ عصر است. روزهای یکشنبه کلیسا از ساعت ۱۲ تا ۵ عصر دایر است.

کلیسای سنت جورج (St. George's Basilica)


کلیسای سنت جورج به عنوان دومین کلیسای قلعه پراگ و یکی از قدیمی ترین کلیساهای جمهوری چک به شمار می رود. سبک معماری کلیسای سنت جورج، رمانسک است اما در سال ۱۱۴۲ میلادی بعد از آسیب دیدن کلیسا در آتش سوزی اجزایی از سبک معماری باروک نیز به آن اضافه شد. چندین مقبره در داخل کلیسای سنت جورج وجود دارد که بیشتر آن ها متعلق به حاکمان باستانی و دیرین کشور است.
آدرس: Hradčany, 119 08 Prague 1, Czechia
ساعت بازدید: زمان بازدید از کلیسای سنت جورج همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵ عصر است.

کلیسای سنت نیکولاس (St. Nicholas Church)


پراگ دارای سه کلیسای سنت نیکولاس است که یکی از آن ها در میدان مالا استرانا قرار گرفته است. این کلیسا معروف ترین کلیسای باروک در پراگ و یکی از با ارزش ترین بناهای باروک در شمال کوه های آلپ است. برای تزئین این کلیسا از تابلو های نقاشی، مجسمه ها و دیوار نگاری های زیبایی استفاده شده است. سقف به رنگ سبز مسی کلیسای سنت نیکولاس منظره زیبایی به آسمان شهر پراگ بخشیده و یاد آور کلیسای ساکره کر پاریس است.
آدرس: Malostranské nám., 118 00 Malá Strana, Czechia
ساعت بازدید: زمان بازدید از کلیسای سنت نیکولاس همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵ عصر است.
کلیساهای تاریخی پراگ

کلیسای بانوی ما قبل از تین (Church of Our Lady before Týn)


این کلیسا یکی از برجسته ترین بناهای مذهبی گوتیک در پراگ است که از اواسط قرن ۱۴ تا اوایل قرن ۱۶ ساخته شده است. در پایان قرن هفدهم، فضای داخلی به سبک باروک دوباره کار شد. این کلیسای جامع به عنوان گالری گسترده ای از آثار گوتیک، رنسانس و اوایل باروک خدمت می کند که جالب ترین آنها شامل نقاشی های محراب کارل اشکرتا (Karel Škréta) و مقبره ستاره شناس Tycho Brahe است. کلیسای بانوی ما قبل از تین دو مناره نا متقارن دارد که نمادی از طبیعت زنانه و مردانه است.
آدرس: Staroměstské nám., 110 00 Staré Město, Czechia
ساعت بازدید: این کلیسا روز های یکشنبه و دوشنبه تعطیل است. زمان بازدید در سایر روز های هفته از ساعت ۱۰ صبح الی ۱ ظهر و ۳ بعد از ظهر الی ۵ بعد از ظهر است.

کلیسای بیت لحم (The Bethlehem Chapel)


کلیسای بیت لحم کلیسایی ساده و در عین حال بسیار زیبا و شگفت انگیز است. این کلیسا دارای معماری به سبک رومانسک و باروک بوده و ظاهری بسیار سنتی دارد.
آدرس: Betlémské nám. 255/4, 110 00 Staré Město, Czechia
ساعت بادید: زمان بازدید از کلیسای بیت لحم همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ عصر است.

کلیسای مارتین مقدس در دیوار (The Church of St. Martin in the Wall)


کلیسای سنت مارتین در دیوار به عنوان نمونه ای نادر از معماری ارزشمند رومانسک که بعد ها به سبک گوتیک تغییر یافت، است و به عنوان یک اثر قرون وسطایی تقریباً سالم حفظ شده است. در قرن سیزدهم این بنا به دیوار قلعه شهر قدیمی پراگ پیوست، از این رو نام آن (این د وال) یعنی (در دیوار) است. از کلیسای سنت مارتین به عنوان یک مکان مسکونی در قرن ۱۹ استفاده می شد تا این که بعد از بازسازی در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد. این کلیسا میزبان کنسرت های منظم موسیقی ارگ و کلاسیک و همچنین نمایشگاه است.
کلیساهای تاریخی پراگ

آدرس: Martinská 8, 110 00 Staré Město, Czechia

کلیسای سنت سالواتور (Church of St. Salvator)


این بنا در قرن شانزدهم تأسیس شد و در قرن هفدهم توسط معمار مشهور ایتالیایی کارلو لوراگو به اتمام رسید. کلیسای سنت سالواتور از ارزشمند ترین بناهای اولیه باروک در پراگ است. معماری این کلیسا از کلیسای اصلی یسوعیان ایل گسو در رم الهام گرفته است و الگویی برای بسیاری از بناهای مقدس در دوره باروک است. امروزه این کلیسا به کلیسای دانشگاهی تعلق دارد. اجرای کنسرت های اپرا و موسیقی کلاسیک در کلیسای سنت سالواتور سابقه ای طولانی دارد.
آدرس: Křižovnická 1040/4, 110 00 Staré Město, Czechia

کلیسای سنت جایلز (St. Giles' Church)


کلیسای سنت جایلز یکی از زیباترین بنا های شهر پراگ است که قدمت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی گردد. نقاشی های دیواری و تزئینات داخلی اثر ونزل لورنز راینر است که یکی از برجسته ترین نقاشان باروک چک بوده و بقایای او در همین جا دفن شده است.
آدرس: Husova 234/8, 110 00 Staré Město, Czechia

کلیسای سنت سیریل و متودیوس (Ss. Cyril and Methodius Cathedral)


این کلیسای باروک، که توسط Kilian Ignaz Dientzenhofer و Paul Ignaz Bayer طراحی شده است، بین سال های ۱۸۵۴ تا ۱۸۶۳ ساخته شده است. این کلیسا به افتخار سالگرد وارد شدن سیریل و متودیوس به کشور چک تاسیس شد. نمای داخلی کلیسای ارتدکس دارای نقاشی های گچ بری شده توسط Michele Ignazio Palliardi و نقاشی های دیواری توسط Jan Adam Schöpf است.
آدرس: Resslova 9a, 120 00 Nové Město, Czechia
ساعت بازدید: زمان بازدید از کلیسای سنت سیریل و متودیوس روزهای دوشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر است. روزهای سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۸ صبح الی۱۲ و ۱ ظهر الی ۱۶:۳۰ است. این کلیسا روزهای شنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ و ۳ الی ۵ بعد از ظهر، و روز های یکشنبه ۸ صبح الی ۱۲ و ۲ بعد از ظهر الی ۶ عصر باز است.
کلیساهای تاریخی پراگ
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است