search
menu

حمل و نقل عمومی در ایروان

[ پنهان کردن ]
چرا باید از شهر زیبای ایروان بازدید کنیم؟
شرکت‌ های تاکسیرانی شهر ایروان

چرا باید از شهر زیبای ایروان بازدید کنیم؟


شهر زیبای ایروان از لحاظ گردشگری، شهری رویایی و مقصدی مهم برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌ شود. در این شهر، آثار تاریخی متعدد، کلیساهای قدیمی و موزه ‌های متنوعی وجود دارد. در چندین سال اخیر برای ایرانی ها نیز شهر ایروان محبوب گشته و اولویت سفرهایشان شده است. برای استفاده از خدمات گردشگری در این شهر بهتر است کارت گردشگری تهیه کنید. با استفاده از کارت گردشگری Yerevan Card می توانید به صورت رایگان از بیش از ۴۰ موزه، تورهای شهری، برخی از جاذبه‌ ها بازدید کنید.
حمل و نقل عمومی در ایروان
در برخی رستوران ‌ها، فروشگاه ‌ها و هتل ‌ها نیز برای این کارت تخفیف شامل می شود. همچنین با این کارت می توانید ۱۵ بار به طور رایگان سوار متروی شهر ایروان شوید. مورد جالب توجه در مورد شهر ایروان این است که اکثر مراکز تفریحی و گردشگری در مرکز شهر قرار گرفته اند. شما نیز بعد از خرید بلیط هواپیما و آغاز سفرتان، اولین مکانی که در شهر ایروان خواهید دید، فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس است. این فرودگاه در فاصله‌ ۳۰ دقیقه ‌ای از مرکز شهر ایروان قرار گرفته است و به راحتی می ‌توانید به وسیله تاکسی یا اتوبوس از فرودگاه به شهر بروید.
در حالت کلی، رایج ‌ترین و پرطرفدارترین وسایل نقلیه‌‌ عمومی در ایروان، اتوبوس‌ و مینی‌ بوس‌ است. مینی‌ بوس‌ های ایروان به نام Gazel هستند که در کشور روسیه ساخته شده اند و اکنون به دلیل استفاده بیش از حد از این مینی بوس ها شرایط خوبی ندارند. اما اتوبوس ‌های شهر ایروان جدید هستند و در چین و اوکراین ساخته شده‌ اند. مورد جالب توجه در مورد برخی از اتوبوس ‌ها، اتصال وای ‌فای به صورت رایگان است. تعداد اتوبوس در این شهر بسیار زیاد است و برای سوار شدن به اتوبوس‌ های شهری باید به نام مسیر و شماره اتوبوس درج شده روی شیشه دقت کنید تا به مقصد برسید. اتوبوس ها و مینی بوس ها دارای ایستگاه های مشخصی هستند که از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می کنند.
حمل و نقل عمومی در ایروان
به ‌طور کلی، برای رفت ‌و آمد در این شهر بهترین گزینه استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی است که بسیار مقرون به‌ صرفه است.
مترو: یکی از راه‌های آسان برای رفت ‌و ‌آمد در ایروان مترو است. متروی این شهر تنها یک خط و ۱۰ ایستگاه دارد و جزو سریع ترین راه‌های حمل ‌و نقل در ایروان محسوب می شود. متروی ایروان از ۶ صبح تا ۱۱ شب در حال فعالیت است و شامل اینترنت رایگان است، اما برای گشت و گذار بعضی جاها به درد مسافران می خورد، زیرا تعداد ایستگاه کمی دارد و برای رسیدن به یک جاذبه دیدنی باید بعد از پیاده شدن از مترو مسافتی را پیاده بپیمایید.
اتوبوس برقی: ارزان ‌ترین راه برای رفت ‌و آمد در Yerevan استفاده از اتوبوس‌های برقی است. البته تنها ۵ مسیر برای اتوبوس ‌های برقی در ایروان وجود دارد. این اتوبوس ها با سرعت آرامی حرکت می کنند، بنابراین برای کسانی مناسب است که برای رسیدن به مقصد عجله ندارند.
اجاره خودرو: در شهر ایروان امکان اجاره خودروهای روسی و خودروهای اروپایی نیز وجود دارد و می توانید به صورت روزانه یا چند روزه کرایه کنید. حتی می توانید دوچرخه نیز برای یک روز اجاره کنید.
البته علاوه بر موارد ذکر شده در شهر ایروان می ‌توانید از طریق تاکسی به مقصد مورد نظرتان بروید. کرایه‌ تاکسی در ایروان بسیار ارزان است و تقریبا تمامی تاکسی‌ ها مجهز به دستگاه تاکسی‌ متر هستند. فقط برای استفاده از تاکسی های شهر ایروان کافیست اپلیکیشن مورد استفاده هر تاکسی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و در موقع نیاز استفاده کنید.
حمل و نقل عمومی در ایروان

شرکت‌ های تاکسیرانی شهر ایروان


شرکت تاکسیرانی GG Taxi: اولین شرکت تاکسیرانی برای ارائه‌ خدمات از طریق اپلیکیشن GG Taxi انجام می گیرد. تاکسی‌ های این شرکت دارای سه نوع ارزان، تاکسی بزرگ و تاکسی تجاری هستند. در ضمن خودروهای این شرکت دارای لوگو هستند.
شرکت تاکسیرانی Mobi Taxi : یکی دیگر از شرکت‌ های تاکسیرانی ایروان Mobi Taxi است که با استفاده از سیستم مسیریابی تلفن همراه موقعیت مکانی شما را پیدا می کنند و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه می توانید به صورت 24 ساعته تاکسی بگیرید. تاکسی‌ های این شرکت نیز مجهز به اینترنت وای‌ فای هستند و بر روی تاکسی های این شرکت، علامت تاکسی وجود دارد.
شرکت تاکسیرانی TaxoLine: این شرکت‌ تاکسیرانی به نام TaxoLine به ‌صورت آنلاین و آفلاین در دسترس است. این شرکت دارای یک مرکز تلفنی بزرگ است و برای استفاده باید به متخصص این مرکز متصل شوید و اطلاعات تاکسی را دریافت کنید و منتظر رسیدن تاکسی باشید.
شرکت تاکسیرانی Yandex Taxi: یک شرکت تاکسیرانی روسی در ایروان به نام Yandex Taxi است که خدمات مشابهی مانند شرکت‌های GG Taxi و Mobi Taxi و ارزان ‌ترین نرخ کرایه‌ تاکسی را دارند. پرداخت کرایه این تاکسی ها با کارت اعتباری امکان پذیر است و برنامه مربوطه نیز توسط اپلیکیشن روی گوشی نصب می شود.
حال ممکن است به تلفن همراه هوشمند یا اینترنت دسترسی نداشته باشید، در این صورت می توانید شماره تلفن مراکز تاکسیرانی ایروان را سوال کرده و هرجایی که باشید تماس گرفته و تاکسی بگیرید، فقط دقت داشته باشید که کرایه این تاکسی ها نسبت به بقیه بیشتر است، بنابراین قبل از سوار شدن بر سر قیمت توافق کنید.
برای رفتن به شهرهای اطراف ایروان یا جاذبه های دیدنی نزدیک شهر باید از طریق پایانه های مسافربری اقدام کنید که شهر ایروان دارای سه پایانه‌ مسافربری است. پایانه‌ مسافربری مرکزی Kilikia در مرکز شهر واقع شده است. پایانه‌ مسافربری David of Sassoun نیز در مرکز شهر قرار دارد. پایانه‌ مسافربری شمالی یا Northern نیز در منطقه‌ Kanaker در حومه‌ ایروان واقع شده است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است