search
menu

موزه های شارجه

[ پنهان کردن ]
درباره موزه های شارجه
چرا باید از موزه های شارجه بازدید کنیم؟
موزه تمدن اسلامی شارجه Sharjah Museum of Islamic Civilization
موزه هنرهای شارجه Sharjah Art Museum
موزه باستان شناسی شارجه Sharjah Archaeology Museum
موزه علوم و فناوری شارجه Sharjah Science Museum
موزه دریایی شارجه Sharjah Maritime Museum

درباره موزه های شارجه


وقتی صحبت از امارات متحده عربی پیش می‌آید، ناخودآگاه ذهن همه ما به سمت دبی می‌رود اما بهتر است بدانید علاوه بر دبی شهرهای دیگر این کشور نیز نباید نادیده گرفته شوند؛ مانند شهر شارجه، پایتخت هنری امارات متحده عربی که به داشتن ساحل‌های زیبا نیز مشهور است و سالانه گردشگران زیادی را به خرید بلیط هواپیما مشتاق می‌کند. فقط کافیست یک بار از شارجه بازدید کنید، مطمئن باشید یکی از خاطره انگیزترین سفرهایتان را تجربه خواهید کرد.
این منطقه سرشار از مکان های تاریخی است و درسال ۱۹۹۸ سازمان یونسکو شارجه را برای حفظ تاریخ منطقه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب انتخاب کرده است. سفر به شهر شارجه به همه دوستداران موزه و هنر پیشنهاد می شود، شارجه شهری با فرصت های عالی برای گشت و گذار است و بازدید از Sharjah Museums به همه گردشگران توصیه می شود. منطقه میراث فرهنگی شارجه دارای ساختمان های جالبی است که به تاریخ امارات اختصاص داده شده اند.
موزه های شارجه

چرا باید از موزه های شارجه بازدید کنیم؟


• موزه های شارجه به عنوان گنجینه تاریخ و هنر دارای اهمیت بالایی هستند.
• موزه های شارجه شهرت جهانی دارند.
• موزه های شارجه جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر محسوب می شوند.
• موزه های شارجه روند تاریخ بشریت را نشان می دهند.
ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما را با موزه های دیدنی و زیبای شارجه آشنا کنیم که جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری و عامل جذب توریست هستند:

موزه تمدن اسلامی شارجه Sharjah Museum of Islamic Civilization


موزه تمدن اسلامی شارجه مکان مناسبی برای درک عمیق ریشه های اصیل فرهنگ عربی و اسلامی است. در موزه تمدن اسلامی، تعدادی از نسخه های خطی علمی، دینی و مجموعه ای از هنرهای اسلامی و آثار هنری را خواهید دید که قدمتشان به قرن های هفتم تا نوزدهم بر می گردد. در موزه تمدن اسلامی شارجه سالانه نمایشگاه های مختلفی برگزار می شوند که می توان به نمایشگاه خشت، سفال، شیشه و همچنین صنایع دستی فلزی نقره، طلا و برنج و همچنین ستارگان منبت کاری شده اشاره کرد. آثار نگهداری شده در این موزه آثار مربوط به دوره های عباسی و اموی هستند، مانند مجموعه ای از سکه های دینار و درهم نقره ای و همچنین آثار مربوط به کارهای هنری دوره مغول و عثمانی که فرهنگ و هنر اسلامی در آن ها دیده می شوند. همه ساله در روز ۶ ژوئن را به مناسبت افتتاح موزه تمدن اسلامی جشن می گیرند.
در موزه تمدن اسلامی شارجه ۶ سالن خواهید دید که هریک مربوط به موضوع و دوره های خاصی هستند، سالن اول: گالری ایمان اسلامی ابوبکر است و در مورد اصول اسلام و نسخه های خطی از قرآن و بخش های مربوط به کعبه و پوشش آن، مسجد مقدس نبی در مدینه و میجد الاقصی در قدس است. سالن دوم نیز مربوط به مجموعه های باستان شناسی و مربوط به قرن هفتم تا سیزدهم هجری است؛ درحالت کلی تغییر و تحولات بزرگ جهان اسلام به نمایش گذاشته شده است. در سالن های سوم و چهارم نیز محصولات فرهنگی از جهان اسلام و رونق اقتصاد و فرهنگ را نشان داده می شوند. در سالن های پنجم و ششم نیز به صورت خلاقانه معماری و مهندسی اسلامی مانند تزئینات، نقاشی ها نشان داده می شود. برای بازدید از این موزه با خرید بلیط هواپیما خارجی به شهر شارجه سفر کنید و سپس از آنجا به سمت موزه تمدن اسلامس حرکت کنید.
آدرس: الشرق شارجه
ساعت بازدید: همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر
موزه های شارجه

موزه هنرهای شارجه Sharjah Art Museum


یکی دیگر از بزرگترین موزه های هنری امارات متحده عربی، موزه هنرهای شارجه است؛ این موزه در سال ۱۹۹۷ افتتاح شده و دارای یک مجموعه دائمی و محلی برای برگزاری نمایشگاه های موقت است. مجموعه دائمی شامل آثار هنری از شیخ دکتر سلطان بن محمد آل قاسمی است و شامل ۷۲ گالری است که در سه طبقه واقع شده و آثار هنرمندان عرب از سراسر جهان عرب به نمایش گذاشته شده است. بقیه آثار هنری این نمایشگاه نیز توسط نقاشان قرن هجدهم به تصویر کشیده شده است. در موزه هنرهای شارجه گالری علی درویش مربوط به نقاشی های آبرنگ شارجه است و در بخش معاصر نیز بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان محلی، عرب و خارجی گردآوری شده اند. اگر جزو افرادی هستید که به حوزه هنر و نقاشی علاقه مندید، بازدید از این نمایشگاه را به شما توصیه می کنیم تا ساعت ها غرق در تماشای آثار زیبای این موزه باشید.
آدرس: الشوایحین شارجه
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و جمعه ها از ۴ عصر تا ۸ شب

موزه باستان شناسی شارجه Sharjah Archaeology Museum


موزه باستان شناسی شارجه مجموعه گسترده ای از مصنوعات شبه جزیره عربستان دارای بخش های مختلفی است که روند تاریخ بشر را نشان می دهد. این موزه جزو جاذبه های امارات به شمار می رود و در سال ۱۹۷۰ در طی حفاری های باستان شناسی در شارجه ایده افتتاح این موزه داده شده بود و امروزه جزو به عنوان یکی از بهترین موزه های شارجه محسوب می شود. در تالار پارینه سنگی نمایشگاه سنگ های قدیمی چخماق و صدف های بسیار قدیمی وجود دارند که سطح فناوری دوره های مختلف را نشان می دهد. ظروف سفالی و جواهرات کشف شده در الحمرا نشان دهنده مراودات تجاری با بین النهرین که قدمت ۷ هزار ساله دارند. در تالار عصر برنز نیز دو مجسمه بسیار ارزشمند وجود دارند؛ مجسمه شتر و گنبد سرامیکی که هر دو در منطقه باستان شناسی مویلا کشف شده اند.
نمایشگاه های موجود در موزه باستانی شناسی شارجه عبارتند از نمایش آثار عصر حجر مربوط به ۳ تا ۵ هزار سال پیش از میلاد شامل محصولات سنگی، پوسته های دریایی، دکوراسیون های مختلف و انواع زیورآلات است. نمایش آثار عصر برنز مربوط به ۳ تا ۱۳ هزار سال پیش ازمیلاد که درباره شهرک های باستانی است و آغاز تولید و استفاده از برنز در زندگی به نمایش درآمده است. نمایش عصر آهن نیز مربوط به ۱۳۰۰ تا ۳۰۰ قبل از میلاد است و درباره زندگی جامعه اطلاعات می دهد. در نهایت، نمایشگاه مربوط به قبل از ۳۰۰ قبل از میلاد در مورد تمدن ها گفته می شود و نشان دهنده اسلحه های آن دوران است.
آدرس: خیابان شیخ رشید ابن صدر القاسمی
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و جمعه ها از ۴ عصر تا ۸ شب
موزه های شارجه

موزه علوم و فناوری شارجه Sharjah Science Museum


موزه علوم و فناوری در سال ۱۹۹۶ در شهر شارجه افتتاح شده است و شامل ۵۰ نمایشگاه خلاقانه از دستاوردهای بشریت در علم و فناوری و همچنین شامل برنامه های جذاب برای کودکان است تا به علم علاقه مند شوند. همچنین در این موزه می توانید قدرت انعطاف پذیری و حفظ تعادل خود را امتحان کنید، کارتون بسازید یا موسیقی میکس کنید. برای خردسالان نیز فضای بازی تعبیه شده و برای بزرگسالان نیز در بخش پلانتاریورن می توانید از آسمان شارجه به اعماق کهکشان ها سفر کنید و ستاره ها و سیارات را تماشا کنید.
آدرس: حلوان شارجه
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و جمعه ها از ۴ عصر تا ۸ شب

موزه دریایی شارجه Sharjah Maritime Museum


یکی از موزه ها جذاب برای معرفی تاریخ دریایی امارات موزه دریایی شارجه است تا با انواع شناورهای چوبی، تجهیزات ماهیگیری، صید صدف آشنا شوید. به دلیل قرارگیری شارجه در کنار دریا، این موزه اهمیت دریا را برای رشد و توسعه نشان می دهد. در این موزه، نمایشگاه های جذابی در قایق های چوبی و سنتی تشکیل می شود. همچنین نمایشگاه های دیگری مانند مروارید و ماهیگیری را خواهید دید که در زمان های گذشته نقش اساسی در اقتصاد شهر داشتند. همچنین در این موزه می توانید مروارید های درخشان را تماشا کنید که جزو قدیمی ترین مروارید های منطقه هستند. در ادامه بازدید می توانید به موجودات دریایی نزدیک شوید، مانند عروس دریایی، کوسه، تپه های مرجانی، مانگروها و چندین مورد دیگر.
آدرس: الخان شارجه
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و جمعه ها از ۲ عصر تا ۸ شب

بعد از بازدید از موزه های شارجه می توانید به دیگر جاذبه های شارجه مثل پارک آبی و شهربازی المنتزه و ... مراجعه کنید و خاطرات خوشی را برای خود و همراهانتان ایجاد کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است