search
menu

جاهای دیدنی شارجه

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی شارجه
چرا بازدید از جاهای دیدنی شارجه پیشنهاد می‌شود؟
موزه تمدن اسلامی شارجه
موزه هنرهای شارجه
موزه علم شارجه
موزه باستان شناسی شارجه
موزه خودروهای کلاسیک شارجه
منطقه میراث شارجه
قلعه شارجه
بازار مرکزی شارجه
جزیره النور شارجه
پارک آبی و شهربازی المنتزه
آکواریوم شارجه
مرکز خرید سوق الجبیل شارجه
روستای کالبا شارجه
منطقه القسبه شارجه
منطقه خور فکان شارجه
مسجد النور شارجه

درباره جاهای دیدنی شارجه


شارجه سومین شهر بزرگ و پرجمعیت در کشور امارات بوده و از این رو، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و متنوعی است. برخی از جاهای دیدنی شارجه به دلیل زیبایی خاصی که دارند، نه تنها در کل کشور امارات بلکه در سطح جهان نیز شهرت و محبوبیت خاصی به دست آورده‌اند. به همین دلیل، اغلب افرادی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما شارجه مسافر این شهر می‌شوند، قبل از انجام هر کاری سعی می‌کنند با تمام Sharjah attractions آشنا شوند تا با داشتن اطلاعات کافی، مسافرت پربار و خاطره انگیزی را در این شهر تجربه نمایند. ناگفته نماند که شهر شارجه در سال ۱۹۹۸ میلادی توانست لقب پایتخت فرهنگی کشور امارات را از سازمان یونسکو دریافت کند.
جاهای دیدنی شارجه

چرا بازدید از جاهای دیدنی شارجه پیشنهاد می‌شود؟


جاهای دیدنی شارجه بسیار متنوع بوده و بسیار سرگرم کننده هستند.
برخی از جاهای دیدنی شارجه شهرت جهانی دارند.
دسترسی به اکثر جاهای دیدنی شارجه بسیار راحت و سریع اتفاق می‌افتد.

موزه تمدن اسلامی شارجه


موزه تمدن اسلامی شارجه بهترین و ایده آل ترین مکان برای آشنایی با ریشه‌های عمیق فرهنگ عربی و اسلامی است. در این موزه، تعداد بسیار زیادی از دست نوشته های علمی و دینی به همراه آثار هنری و صنعتی بسیار زیادی از قرون هفتم تا نوزدهم میلادی نگهداری می‌شوند. به طور کلی، آثاری از جنس طلا، نقره، برنز، فلز و ظروف مختلف، سکه‌ها، اشیاء شیشه‌‌ای و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان ساعت‌ها در موزه تمدن اسلامی شارجه تماشا کرد. از طرفی خود بنای موزه تمدن اسلامی شارجه نیز می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

موزه هنرهای شارجه


شما باید هنگام خرید بلیت هواپیما شارجه و برنامه ریز برای سفر به این شهر، برنامه ویژه‌ای برای بازدید از یکی از بزرگترین موزه‌های کشور امارات به نام موزه هنرهای شارجه داشته باشید. این موزه در سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شده و همواره دارای دو برنامه مختلف برای به نمایش گذاشتن اشیاء دائمی و موقتی بوده است. به طور کلی، موزه هنرهای شارجه دارای ۷۲ گالری مختلف است که در آنها آثار هنری، فرهنگی و تاریخی فراوانی از سال‌های گذشته علی الخصوص از قرن هجدهم میلادی نگهداری می‌شود. تعداد آثار موجود در این موزه به بیش از ۳۰۰ عدد می‌رسد. بدون تردید اگر ذره‌ای به هنر علاقه داشته باشید، به شدت تحت تاثیر موزه هنرهای شارجه قرار خواهید گرفت.

موزه علم شارجه


اگر قصدی برای تماشای موزه‌های شهر شارجه داشتید، بد نیست در ادامه به بازدید موزه علم شارجه نیز مشغول شوید. موزه‌ای که با تالارهای جذاب خود گیرایی بسیار بالایی دارد. این موزه، در تلاش است علم و دانش را به گونه‌ای به کودکان معرفی کند که علاقه آنها برای یادگیری افزایش یابد. لازم به ذکر است که موزه علم شارجه از جمله موزه‌های تعاملی در سطح جهان به شمار می‌رود. به عبارت بهتر، شما در این موزه می‌توانید از ابزار مختلف برای سنجش قدرت و میزان انعطاف پذیری خود با خبر شوید، یک فیلم کارتونی بسازید، پازلی به شکل بدن انسان را حل کنید و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهید. بنابراین، تردیدی نیست که ساعات بسیار جذابی در موزه علم شارجه به انتظار شما هستند.
جاهای دیدنی شارجه

موزه باستان شناسی شارجه


موزه باستان شناسی شارجه نشانگر قدمت زندگی مردم در این منطقه از کره خاکی است. جایی که ابزار و آلات مختلف از سال‌های بسیار دور تاریخ از جمله عصر حجر به بهترین شکل ممکن جمع آوری و به نمایش گذاشته شده‌اند. البته جدا از این موارد، طلا، جواهرات و سایر اشیاء قیمتی نیز در این موزه وجود دارند. موزه باستان شناسی شارجه دارای تالارهایی مختلفی به نام‌های تاریخی مثل تالار عصر آهن یا تالار عصر برنزی نیز هست که با مراجعه به هر یک از آنها، فرصت آشنایی با آن بخش از تاریخ به راحتی به دست می‌آید. گفتنی است که موزه باستان شناسی شارجه اقدامات مناسبی برای کاربر پسند کردن نمایشگاه‌های خود کرده و از این رو، کودکان نیز می‌توانند از تماشای این موزه لذت ببرند.

موزه خودروهای کلاسیک شارجه


در نزدیکی فرودشگاه شهر شارجه، موزه خودروهای کلاسیک این شهر در سال‌های اخیر نامی برای خود دست و پا کرده است. در این موزه، خودروهایی وجود دارد که قدمت برخی از آنها بیشتر از ۱۰۰ سال است. برای مثال، قدیمی‌ترین خودرو موجود در موزه خودروهای کلاسیک شارجه به سال ۱۹۱۵ میلادی تعلق دارد. همچنین یک لیموزین قدیمی در این موزه وجود دارد که به حاکم کنونی شارجه متعلق است. با توجه به تاریخ و مراحل پیشرفت متفاوت خودروها، در این موزه بخش‌های گوناگونی را می‌توان مشاهده کرد. به طور کلی، علاقه مندان به صنعت خودرو اصلا نباید فرصت تماشای موزه خودروهای کلاسیک شارجه را از دست بدهند.

منطقه میراث شارجه


منطقه میراث شارجه مجموعه‌ای از چندین موزه مختلف است که همگی باهم بخش اعظمی از تاریخ و تمدن کشور امارات را در معرض دید قرار می‌دهند. مهم‌ترین موزه این منطقه، موزه میراث شارجه نام دارد که دارای عناصر متعددی از زندگی سنتی کشور امارات است. موزه خوشنویسی نیز یکی دیگر از موزه‌های مشهور این منطقه به شمار می‌رود. همچنین چندین مکان روباز شامل بازارچه، حیاط و مغازه نیز در منطقه میراث شارجه به چشم می‌خورد. تماشای جواهرات، آثار هنری، صنایع دستی چوبی و نقره‌ای و بسیاری از مولفه‌هایی دیگری که در منطقه میراث شارجه به گنجینه‌ای عظیم تبدیل شده‌اند، فرصتی ایده آل برای غرق شدن در تاریخ و فرهنگ شهر شارجه و کشور امارات می‌تواند باشد.

قلعه شارجه


در گوشه‌ای از منطقه میراث شارجه، قلعه شارجه به شکل بسیار متمایزتری نسبت به سایر مکان‌های دیدنی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این قلعه تقریبا ۲۰۰ سال پیش ساخته شده است. از قلعه شارجه هم به عنوان محافظ و مدافع شهر و هم به عنوان مکانی برای سکونت فرمانداران شارجه استفاده می‌شد. در داخل قلعه شارجه می‌توان به تماشای عناصر تاریخی و مولفه‌هایی مشغول شد که نشانگر اهمیت شهر شارجه در منطقه خلیج فارس است. همچنین اگر به بالای قلعه شارجه بروید می‌توانید به تماشای نماهایی دل انگیز از شهر و دریا نیز مشغول شد. از این رو، بازدید از قلعه شارجه باید جزو اولویت‌های شما در سفر به این شهر باشد.
جاهای دیدنی شارجه

بازار مرکزی شارجه


با وجود چندین مکان فرهنگی و تاریخی مختلف در شهر شارجه، به عقیده عده بسیار زیادی، بازار مرکزی شارجه مهم‌ترین و پرطرفدارترین مکان گردشگری در این شهر است. کاشی‌های آبی رنگ موجود در بدنه ساختمان این بازار، آن را به خوبی در شهر متمایز کرده است. با ورود به بازار مرکز شارجه می‌توان بخش‌های مختلفی که به طلا و جواهر، عطر و ادکلن، پوشاک، غذا، لوازم الکترونیکی و وسایل کادویی اختصاص داده شده است را مورد بازدید قرار دهید و در صورت تمایل، اجناس ارزشمندی را خریداری نمایید. طبقه بالای بازار مرکزی شارجه کاملا فضای یک بازار عربی را داشته و پر از مغازه‌های فرش، جواهرات یمنی و عمانی، لوازم آنتیک و انواع سوغاتی‌های مختلف است. ناگفته نماند که کافه‌های دوست داشتنی متعددی هم در بازار مرکزی شارجه مشغول فعالیت هستند.

جزیره النور شارجه


پارک عمومی جذابی که در تالاب خلید ساخته شده، با نام جزیره النور شارجه توجه شما را در سفر به این شهر به خود جلب خواهد کرد. جزیره النور را می‌توان آرامش بخش ترین مکان در شهر شارجه قلمداد کرد. جایی که شما از فضای سنتی شارجه کمی دور می‌شوید و به تماشای تلفیقی از هنر و طبیعت می‌پردازید. باغ‌های این جزیره با محیط سرسبز و مجسمه‌هایی که نمایانگر هنر مدرن هستند و توسط برخی از هنرمندان بزرگ جهان ساخته شده‌اند، شما را کاملا تحت تاثیر قرار خواهند داد. یکی از جذاب‌ترین نقاط این جزیره، موزه‌ای با نام خانه پروانه‌ها است که در آن می‌توان به تماشای بیش از ۵۰۰ نوع پروانه از گونه‌های مختلف مشغول شد.اگر می‌خواهید بیشتر با این جاذبه‌ی گردشگری آشنا شوید می‌توانید مطلب جزیره النور شارجه در همین سایت را بخوانید.

پارک آبی و شهربازی المنتزه


پارک آبی و شهربازی المنتزه مجموعه فوق العاده جذاب و هیجان انگیزی از پارک‌های آبی و تفریحی مختلف است که در کنار یکدیگر، ساعت‌ها شما را مشغول به خود خواهند کرد. این پارک در منطقه مرکزی شهر شارجه قرار گرفته و به همین دلیل، دسترسی به آن اصلا دشوار نخواهد بود. تردیدی نیست که سفر به این شهر بدون لذت بردن از این پارک بیهوده خواهد بود. پارک آبی و شهربازی المنتزه نیز در تالاب خلید قرار گرفته است. ناگفته نماند که این پارک قبلا با نام پارک الجزیره شناخته می‌شد. بنابراین اگر از این نام در شهر شارجه استفاده شد، منظور همان پارک آبی و شهربازی المنتزه است.

آکواریوم شارجه


یکی از آن جاهای دیدنی شارجه که شهرت جهانی دارد، آکواریوم این شهر است. تماشای این آکواریوم، عده بسیار زیادی را به سفر به شارجه ترغیب می‌کند. چراکه تنوع بسیار بالایی از حیوانات و گیاهان دریایی را در آکواریوم شارجه می‌توان تماشا کرد. به طور کلی، بیش از ۱۵۰ گونه از حیوانات مختلف در فضای ۶۵۰۰ متر مربعی آکواریوم شارجه قرار گرفته‌اند. از طرفی دیگر، موزه دریایی شارجه در نزدیکی آکواریوم شارجه با مجموعه وسیعی از مروارید‌های دریایی و اشیاء چوبی مختلف برای دریانوردی می‌تواند شما را ساعت‌ها به خود مشغول کند. آکواریوم شارجه و موزه دریایی این شهر بیشتر از اینکه افراد بزرگسال را مجذوب تماشای خود کنند، کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر زیبایی‌های خود قرار می‌دهند.
جاهای دیدنی شارجه

مرکز خرید سوق الجبیل شارجه


مرکز خرید سوق الجبیل شارجه، گزینه بسیار خوبی برای آشنایی با فروشگاه‌ها و داد و ستد اصیل عربی است. در این مکان، شما می‌توانید به بخش‌ها یا همان سوق‌های مختلف سر بزنید و فروشندگانی را تماشا کنید که همواره در حال تقلا برای فروش محصولات و اجناس خود هستند. سوق ماهی و سوق میوه و سبزیجات از برجسته‌ترین و پویاترین مکان‌های این مرکز خرید به شمار می‌روند. معمولا اکثر گردشگران شهر شارجه مرکز خرید سوق الجبیل این شهر را به عنوان محلی ایده آل برای عکاسی قلمداد می‌کنند. چراکه روح شهر شارجه در سوق الجبیل جریان دارد.

روستای کالبا شارجه


احتمالا شما هم مثل عده زیادی از سایر گردشگران شهر شارجه، هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی برای رفتن به این شهر تصورتان بر این باشد که با مکانی خشک و کویری رو به رو هستید. اما واقعیت اصلا چنین نیست. شهر شارجه روستایی به نام کالبا دارد که از آن به عنوان یک روستای ماهیگیری یاد می‌شود. هر چند که فاصله این روستا با مرکز شهر شارجه بیش از ۱۰۰ کیلومتر است اما زیبایی و جذابیت تماشای آن به قدری است که ارزش پیمودن این مسافت را داشته باشد. ناگفته نماند که در این روستا، علاوه بر ماهیگیری می‌توانید به تماشای چندین موزه و خانه قدیمی نیز مشغول شوید.

منطقه القسبه شارجه


هیچ تردیدی نیست که بخشی از لذت بخش ترین ساعات شما هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی شارجه، با گردش و تفریح در منطقه القسبه این شهر سپری خواهد شد. منطقه‌ای که با فضای بی نظیر خود که حاصل تلفیق آب با عناصر مدرنیته است، به محلی ایده آل برای گذراندن شب‌های به یاد ماندنی تبدیل شده است. حتی اگر شما همراه با خانواده‌تان هم مسافر شارجه شوید، مفرح بودن منطقه القسبه شارجه به دلیل وجود پارک‌های سرپوشیده و روباز مختلف در آن، این منطقه را به مکان مورد علاقه فرزندانتان تبدیل خواهند کرد. ناگفته نماند که قایق سواری در کانال آبی منطقه القسبه نیز شما را به شدت شگفت زده می‌کند.
جاهای دیدنی شارجه

منطقه خور فکان شارجه


فقط با یک و نیم ساعت رانندگی و فاصله گرفتن از شهر شارجه، شما با منطقه‌ای به نام خود فکان آشنا خواهید شد. منطقه‌ای بسیار زیبا و آرامش بخش که به عنوان یکی از بزرگترین بندرهای کشور امارات شناخته می‌شود. در این منطقه گزینه‌های متنوعی برای تفریح و سرگرمی وجود دارد. برای مثال، شما می‌توانید به بخشی از آن مراجعه کرده و مشغول غواصی شوید. منطقه خور فکان در جواهر کوه‌های هاجر قرار گرفته و با ساحل و محیط زیبایی که دارد به یک مکان رویایی برای گردشگران تبدیل شده است. از این رو، عده زیادی نام آن را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

مسجد النور شارجه


هر کسی که اندکی به قدمت فرهنگی، تاریخی و اعتقادی در شهر شارجه علاقه داشته باشد، باید در طول سفر خود به این شهر مسجد النور را مورد بازدید قرار دهد. این مسجد تنها مسجد در شهر شارجه است که درهای آن به روی افراد غیر مسلمان نیز باز است. هر چند که مسجد النور شارجه خودش به خاطر ساخته شدن در سال ۲۰۰۵ میلادی جزو عناصر مدرن این شهر به شمار می‌رود اما آثار موجود در آن کاملا فضای سنتی شهر شارجه و کشور امارات را تداعی می‌کنند. لازم به ذکر است که معماری مسجد النور شارجه به بهترین شکل ممکن سبک معماری عثمانی را به نمایش می‌گذارد.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است