search
menu

دبی بهتر است یا شارجه؟

[ پنهان کردن ]
دبی؛ مکانی برای شیفتگان ویترین گردی و خرید
شارجه، بهشتی برای عاشقان سواحل طبیعی
دبی شهری جوان پسند است
جمع بندی مطلب
قصد دارید تعطیلات خود را در امارات سپری کنید؟ اگر پاسخ مثبت است باید گفت که به هیچ وجه در انتهای سفر از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد، اما کدام شهر امارات را برای بازدید برگزیدید؟ بسیاری از گردشگران دوست دارند در نخستین سفر خود شگفتی های شهر دبی را از نزدیک تماشاگر باشند، ولی باید گفت که زیبایی های امارات صرفا در دبی خلاصه نمی ‌شود، بلکه رقیب سرسخت آن، شهر دلفریب و دوست داشتنی شارجه در سال های اخیر توانسته در تقابلی نزدیک، دبی را به چالش کشد و از یکه تازی عروس خلیج فارس در جذب گردشگر جلوگیری کند. اما اگر قرار باشد صرفا به یکی از شهرهای دبی یا شارجه سفر کنید، کدامیک را باید برگزینید؟ پاسخ این پرسش با شماست، ولی پیش از خرید بلیط هواپیما دبی یا شارجه بهتر است نخست با تفاوت ها و شباهت های این دو شهر آشنا شوید، سپس با رزرو آنلاین بلیط هواپیما، سفری بیادماندنی را به یکی از این دو شهر و یا هردو تجربه کنید.
دبی بهتر است یا شارجه؟

دبی؛ مکانی برای شیفتگان ویترین گردی و خرید


بدون هیچ اغراقی، شما می توانید هر چیزی را، از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد، در مراکز خرید مجلل و پرطمطراق و بازارهای پررفت و آمد و جذاب دبی خریداری کنید. شاید ندانید اما اماکن تجاری دبی چنان باشکوه و تماشایی هستند که جزو جاهای دیدنی دبی و جاذبه های گردشگری این شهر دیدنی به حساب می آیند. پس از رزرو هتل دبی خود از ادکلن ها و عطرهای گران قیمت و لوازم آرایشی کمیاب و اورجینال گرفته تا آخرین محصولات معروف ترین و معتبرترین برندهای پیشروی مد لباس در جهان، هرآنچه به ذهن شما خطور کند، در مراکز تجاری پرزرق و برق دبی پیش روی شما خواهد بود. ابزارهای نوآورانه کار و همچنین منتخب وسیعی از جواهراتی که با فلزاتی کمیاب و گران قیمت ساخته شده اند، در جای جای دبی به وفور یافت می شوند.
شاید بپرسید دلیل تنوع و گوناگونی کالاها در ویترین فروشگاه های دبی چیست؛ پاسخ را باید در مالیات اندک کالاهای وارداتی (۴ درصد) جستجو کرد. بنابراین چنانچه با خرید بلیط هواپیما دبی این شهر را برای بازدید خود برگزیدید، خود را برای گشت و گذار در مراکز خرید لوکس و رنگارنگ آن آماده کنید. حتی اگر به خرید و ویترین گردی نیز علاقه نداشته باشید، بازهم دبی با کافی شاپ ها، رستوران ها، سالن های سینمایی، سالن های زیبایی و پیست اسکی خود قادر است شما را ساعت ها سرگرم سازد. اما در مقابل، شارجه از لحاظ تنوع و تعدد مراکز خرید و اماکن تفریحی لوکس و گران قیمت، یارای رقابت با دبی را ندارد و در حد و اندازه های این شهر نیست.

دبی بهتر است یا شارجه؟

شارجه، بهشتی برای عاشقان سواحل طبیعی


از آنجایی که اکثر هتل های شارجه در نزدیکی سواحل تماشایی و خوش منظره شارجه واقع شده، این شهر به خوبی برای حضور افرادی که با خانواده خود به امارات سفر می کنند، بهینه گشته است. بنابراین چنانچه دوست دارید منظره زیبای سواحل درخشان امارات را در قاب پنجره واحد اقامتی خود داشته باشید، شارجه شاید گزینه بهتری برای شما باشد. اما توجه داشته باشید که دبی نیز عاری از سواحل جذاب و دیدنی نیست، اما متاسفانه بدلیل فاصله نسبتا زیاد سواحل این شهر تا هتل ها و اقامتگاه هایش، دسترسی به آن ها از طریق وسایل حمل و نقل عمومی امکان پذیر بوده و مستلزم صرف هزینه مازادی برای حمل و نقل است. اما در شارجه کافی است وسایل شنا و تفریحات آبی را در ساکی گذاشته، از واحد اقامتی خود خارج شوید تا ساحل را در چند قدمی خود بیابید. نکته ای که اینجا باید ذکر شود محدودیت پوشش پوشاک بانوان در شارجه است؛ شاید ندانید اما در شارجه محدودیت های بیشتری نسبت به دبی در مورد نوع پوشش بانوان -به خصوص در سواحل- وجود دارد، البته این بدان معنا نیست که بازدیدکنندگان را برای پوشیدن بیکینی و غیره به زندان می فرستند، اما اکثر جمعیت این شهر را شهروندانی مذهبی تشکیل می دهند و پوشیدن پوشاکی برهنه در شارجه نگاه های تند و نکوهش گر آنان را به همراه خواهد داشت.
دبی بهتر است یا شارجه؟

دبی شهری جوان پسند است


گرچه شارجه در طول سال های اخیر تلاش کرده که به سمت دبی حرکت و شباهت هایی با این شهر دیدنی ایجاد کند، اما این دو شهر ذاتا تفاوت های بنیادی زیادی با یکدیگر دارند. حقیقت این است که دبی در دهه اخیر با احداث اماکن تفریحی پرزرق و برق و جوان پسند در جذب گردشگر موفق تر از شارجه عمل کرده است. البته شارجه نیز چندان از این رقابت عقب نیوفتاده و به عنوان شهری فرهنگی با موزه ها و گالری های هنری فراوان توانسته فاصله اندک خود را با دبی حفظ کند. بهرحال عوامل مختلفی نظیر ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی و محدودیت پوشش بانوان در شارجه موجب گردیده که دبی دست پیش را از شارجه برباید و به شهر نخست کشور امارات مبدل گردد.
دبی بهتر است یا شارجه؟

جمع بندی مطلب


بهتر است شهر شارجه را برای سفر انتخاب کنید چنانچه:
• بودجه محدودی دارید.
• قصد دارید اکثر زمان خود را در سواحل سپری کنید.
• قصد دارید با خانواده به امارات سفر کنید.
بهتر است شهر دبی را برای سفر برگزینید، اگر:
• به خرید وسایل و برندهای مشهور دنیا علاقه دارد.
• بودجه مناسبی در اختیار دارید.
• قصد دارید در مکانی مجلل اقامت کرده و وقت خود را صرف تفریحاتی مدرن و جذاب کنید.
• دوست دارید از برخی جاذبه های گردشگری دبی نظیر برج خلیفه و فواره آوازه خوان دیدن کنید.
اگر انتخاب شما شهر دبی است ‌پیشنهاد می‌کنیم برنامه سفر دبی را در سفرمارکت مطالعه کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است