search
menu

بهترین پارک های آبی ایران

[ پنهان کردن ]
پارک آبی اپارک تهران
پارک آبی اوشن کیش
سرزمین موج‌های آبی مشهد
پارک آب و تاب قم
پارک آبی آریا موج البرز
پارک آبی ایرانیان
پارک آبی و مجموعه استخر آبسار اصفهان
پارک ساحلی آفتاب مشهد
وقتی به شهر یا کشوری سفر می‌کنیم، علاوه بر دیدنی‌های تاریخی به ویژگی‌ها و مکان‌های دیگر در شهر و کشور دقت می‌کنیم. یکی از ویژگی‌هایی که هر گردشگری قبل از خرید بلیط هواپیما به آن دقت می‌کند، وجود تفرجگاه‌ها و پارک‌ها موجود در آن منطقه است. پارک‌ها مکان‌هایی تفریحی هستند که اشخاص در هر سنی می‌توانند از قدم زدن، ورزش کردن یا حتی بازی‌ کردن در آن لذت ببرند؛ اما موضوع مقاله امروز به نوع خاصی از پارک‌ها باز می‌گردد.
پارک‌های آبی نوع خاصی از پارک‌ها و مکان تفریحی محسوب می‌شوند که در طی سالیان اخیر طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در پارک‌های آبی شما علاوه بر بازی و سرگرمی‌های متنوع با شنا کردن می‌توانید در راستای سلامتی خود نیز قدم مهمی بردارید. در ایران نیز این پارک ها در شهرهای مختلف وجود دارند و افرادی که به این محل‌ها سفر می‌کنند حتما برای دیدن این پارک‌های جذاب و نسبتا جدید وقت می‌گذارند.
بهترین پارک های آبی ایران

پارک آبی اپارک تهران


اگر از سمت اتوبان تهران به سمت کرج حرکت کنید در ورودی چیتگر و انتهای خیابان شمیم مجموعه آبی تفریحی اپارک را مشاهده خواهید کرد. این مرکز تفریحی یکی از مفرح‌ترین و لوکس‌ترین مراکز تفریحی در تهران محسوب می‌شود. پارک آبی اپارک تهران نه تنها فقط برای کودکان نیست بلکه ۱۴ سرسره مجزا برای رده‌های سنی مختلف را دارا است؛ این سرسره‌ها توسط کرت کانادایی وایت واتر طراحی و اجرا شدند که این خود بر هیجان این پارک می‌افزاید. این مجموعه آبی و تفریحی علاوه بر محل بازی و شنا دارای فروشگاه‌های باکیفیت و کافه است که محصولات خود را با قیمت مناسبی ارئه می‌کنند. اپارک دارای تیم عکاسی مخصوص است که می‌توانند لحظات هیجان‌ انگیز به یاد ماندنی شما را ثبت کنند و همچنین از نظر امنیت اپارک نام خود را به عنوان امن‌ترین پارک آبی ایران به جای نهاده است؛ این پارک آبی تفریحی با داشتن حدود ۳۰۰۰ لاکر می‌تواند تعداد زیادی از افراد مشتاق و عاشقان ورزش را در خود جای دهد. این پارک به دلیل داشتن کیفیت بالایی در آب استفاده شده و برخورد مناسب پرسنل از جایگاه مناسبی بین دوست داران این نوع تفریحات برخورد است.
از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سالن بازی، ماساژ اشاره کرد.
اما همانند بسیاری از پارک‌های آبی مطرح در جهان، اوپارک نیز استانداردها و خط قرمز‌های خودش را برای حفظ نام و امنیت این مجموعه را دارد. برخی از مواردی که در اپارک ممنوع هستند به شرح زیر است:
۱- افراد با قد بالای ۱۲۰ سانتی متر بزرگسال محسوب میگردند.
۲- ورود کودکان زیر یک سال به داخل استخر ها ممنوع است.
۳- پوشیدن مایو الزامی ا‌ست، مایو بایستی فاقد سگک و زیپ باشد چراکه به سرسره ها آسیب می‌رساند.
۴- ورود بانوان باردار ممنوع است.
۵- افراد زیر ۱۸ سال بدون همراهی بزرگسال بالای ۱۸ سال ممنوع است.
۶- ورود افراد که از مواد مخدر و روان‌گردان، مشروبات الکی استفاده کرده اند و یا خالکوبی های نامتعارف دارند ممنوع است.
۷- استفاده از سرسره ها برای افرادی که بیماری های خاص، کمر، گردن و فشارخون دارند، ممنوع است.
۸- افراد بالای ۱۳۵ کیلوگرم مجاز به استفاده از سرسره آکوالوپ (سقوط آزاد) نیست.
۹- ورود هرگونه دستگاه صوتی و تصویری از جمله موبایل و دوربین و رایانه همراه و ... ممنوع است.
۱۰- ورود انواع طلا و جواهرات به داخل اُپارک ممنوع می‌باشد و اشیا گرانبهای خود همچون تلفن همراه را به صندوق امانات پارک تحویل دهید و رسید دریافت نمایید، در غیر این صورت اُپارک هیچ گونه مسئولیتی در قبال گم شدن آنها نخواهد داشت.
۱۱- رعایت قوانین پارک الزامی است و از رفتار هایی همچون: دویدن، هل دادن، شوخی های نامتعارف، شیرجه زدن، برگرداندن تیوپ و ... که برای سایر میهمانان ایجاد مزاحمت و خطر می‌کند امتناع فرمایید، لذا بنا بر مقررات پارک با افراد خاطی برخورد خواهد شد.
به دلیل بیماری همه گیر کرونا فروش بلیط این مجموعه غیرفعال است اما در حالت کلی، شنبه، دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ را سانس بانوان تشکیل می‌دهند و یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۲، جمعه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ سانس آقایان برای استفاده از مجموعه آبی است.
قیمت بلیط این مجموعه برای بزرگسالان و خردسالان به ترتیب ۹۹۰۰۰۰ و ۵۹۰۰۰۰ ریال است.
بهترین پارک های آبی ایران

پارک آبی اوشن کیش


اوشن پارک کیش از دیگر مجموعه‌های تفریحی و گردشگری است که اولین تم‌پارک روباز آبی در کشور نیز به شمار می‌رود. این پارک هم همانند پارک‌های دیگر دارای فروشگاه برای خرید سوغاتی و اجناس دیگر است و همچنین دارای فست فود و کافه‌هایی با نام‌های کافیسا، نوشاک و فروتیلا است که می‌توانید پس از شنا و فعالیت‌های تفریحی به استراحت کردن و لذت بردن از طعم‌های متنوع نوشیدنی‌ها بپردازید؛ همچنین پارک آبی اوشن از خدماتی مثل اسپا و ماساژ نیز برخوردار است و می‌توانید به مراجعه به آن‌ها خستگی هفته‌ها کار را از تن به در کنید. در قسمت زیر بخشی از قوانین اوشن پارک را مشاهده می‌کنید:
۱- برای پارک آبی لباس مناسب لازم است. استفاده از لباس‌های محیط عمومی، شلوارک‌های جین، لباس‌های گشاد یا با تکه‌های بلند و آویزان، لباس‌های شفاف و بدن نما و لباس‌های دارای تکه‌های فلزی که امکان خراشیدن سطح بازی‌ها را دارند، ممنوع است. مدیریت، حق تعیین مناسب بودن لباس را برای خود محفوظ می داند.
۲- برای استفاده از برخی بازی‌ها باید بلندتر از ۱/۲ متر باشید.
۳- مراقب کودکان خود باشید و قبل از جدا شدن، مکانی را برای دیدار مجدد معین کنید.
۴- کودکان زیر ۱۲ سال باید توسط بزرگتر بالای ۱۸ سال همراهی شوند و بلیت ورود تهیه کنند.
۵- ورود افرادی که مشروبات الکلی و مواد مخدر یا روان‌گردان مصرف کرده اند به پارک ممنوع است.
۶- جهت رفاه شما صندوق امانات و کمد در نظر گرفته شده است. لطفاً اشیاء با ارزش را بدون مراقبت رها نکنید.
برای برخی بازی‌ها استفاده از هرگونه لنز و عینک ممنوع است.
۷- مدیریت حق دارد اشخاصی که قوانین پارک را نقض می‌کنند، از پارک اخراج کند.
۸- جهت کمک به حفظ امنیت خودتان به توصیه‌های کارکنان به طور کامل عمل کنید.
۹- جهت حفظ حریم پارک، کلیه مکان‌های بیرون پارک تحت پوشش دوربین مدار بسته هستند.
۱۰- مدیریت پارک حق دارد از هرگونه عکاسی و فیلمبرداری در پارک جلوگیری و ادوات نامناسب را نیز ضبط کند.
۱۱- استفاده از انواع بازیها و سرگرمیها باید تحت قوانین و توصیه های درج شده در تابلوهای محیطی انجام شود. شما بهترین شخص برای سنجش خود هستید. قبل از سوار شدن، بازی‌ها را ارزیابی کنید و توانایی خود را بسنجید. با مسئولیت خود از بازی‌ها استفاده می‌کنید‌.
راید‌ها و سرسره‌های اوشن پارک کیش در سه تقسیم‌بندی آرام، تند و هولناک قرار دارند که سرسره‌های بخش هولناک سرسره‌های بلندتری هستند و افراد با سنین بالاتر می‌توانند لذت بسیاری را از تفریح در این مکان ببرند. در اوشن پارک دلفیناریوم زیبایی نیز وجود دارد که در آن می‌توانید شنای دلفین‌ها را مشاهده کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.
اوشن پارک کیش در بزرگراه خلیج فارس، میدان ابوموسی، خیابان ابوموسی و تقاطع خیابان جهان قرار دارد.
در روزهای شنبه و سه شنبه سانس خانم ها از ۱۰:۰ تا۱۵:۳۰ و سانس آقایان ۱۶:۰ تا ۲۱:۳۰ است و در باقی روزها فقط مخصوص بانوان یا آقایان است که دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ فقط مخصوص خانم‌ها است و روز‌های چهارشنبه و جمعه در همان ساعت پارک میزبان آقایان خواهد بود.
قیمت بلیط این مجموعه تا سال ۹۸ تقریبا ۱۹۵ هزار تومان بوده است و با داشتن کارت اوشن دانش برای دانش‌آموزان و دانشجویان تخفیف مناسبی برای استفاده از پارک لحاظ می‌شود؛ کارت مدت‌دار اوشن از دیگر سیاست‌های تخفیفی این پارک است که به خانواده‌های ساکن قشم تعلق دارد.

سرزمین موج‌های آبی مشهد


پارک آبی دیگر این فهرست شاید نام آشناترین پارک آبی سرپوشیده ایران باشد. این پارک یکی از هیجان‌ انگیز ترین جای ایران و مشهد است؛ این مجموعه بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه و نخستین مجموعه آبی و تفریحی در ایران است. این مجموعه دارای ابزار تفریحی هیجان انگیزی همانند سرسره آهسته، سرسره پیچشی، سرسره موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای بخار و سونای خشک، جکوزی سرد و جکوزی گرم، منطقه بازی کودکان، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی و انواع و اقسام ماساژ و اسپا و حمام ترکی است.
قوانین و مقررات سرزمین موج‌های آبی مشهد به شرح زیر است:
۱- در صورت داشتن اشیاء قیمتی، ازجمله تلفن همراه، دوربین، کیف پول و...، آن‌ها را به قسمت امانات تحویل دهید.
۲- از به همراه آوردن تنقلات و خوراکی به داخل پارک خودداری فرمایید.
۳- عکسبرداری و فیلمبرداری در داخل پارک ممنوع است.
۴- استفاده از کلاه برای افرادی که دارای موی بلند هستند الزامی است.
۵- کودکان زیر ۴ سال پذیرش نمی‌شوند.
۶- از ورود افراد به همراه زیورآلات به مجموعه جلوگیری می‌شود.
۷- فقط افراد ۱۵ سال به بالا می‌توانند از سونا استفاده کنند.
۸- لطفاً در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا زکام و یا وجود زخم، جوش، کورک، التهاب چشم یا هر عفونت دیگر از مراجعه به پارک خودداری شود.
۹- استفاده از کلاه برای خانم‌ها اجباری است.
۱۰- خانم‌ها در صورتی که قصد استفاده از پارک را دارند بایستی از استعمال مواد آرایشی مثل کرم‌پودر و... خودداری کنند.
سرزمین موج‌های آبی در مشهد، قاسم آباد و در نبش اندیشه ۸۳ قرار دارد.
قیمت بلیط این مجتمع تفریحی ۷۰ هزار تومان است.
بهترین پارک های آبی ایران

پارک آب و تاب قم


شاید فکر کنید تنوع پارک‌های این گونه در ایران کم است اما در ایران هم به تعداد زیاد از مجموعه‌های آبی تفریحی برای گذراندن تعطیلات وجود دارد و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. پارک آب و تاب قم دارای هفت سرسره هیجان انگیز برای بزرگسالان و پنج سرسره برای کودکان است.
این پارک نیز همانند دیگر مجموعه‌های همتای خود، دارای سالن ماساژ و کافه و رستوران‌های متنوع است.
سانس این مجموعه برای آقایان دوشنبه چهار شنبه جمعه از ساعت ۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰ و سانس بانوان از در روز‌های سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۸:۳۰ است.
این مجموعه تفریحی آبی در بلوار الغدیر قم قرار دارد.
هزینه بلیط برای خردسالان و بزرگسالان ۳۰ هزار تومان است.

پارک آبی آریا موج البرز


از دیگر مجموعه پارک آبی می‌توان به مجموعه تفریحی ورزشی و استخر آریا موج البرز اشاره کرد. این مجموعه شامل امکاناتی مثل سونای خشک و بخار، جکوزی، سرسره آّبی، رودخانه مواج، آبشارهای هیجان‌آور، استخر برای بازی و شنای کودکان و پارکینگ و بوفه برای خرید پس از یک روز تفریحی یا تمرینات سخت است.
این پارک در البرز، فردیس، سه راه حافظیه، پیچ دهکده و در انتهای کوچه احمدی قرار دارد.
برای استفاده از استخر این مجموعه می‌توانید بلیط‌های تک جلسه یا چند جلسه تهیه کنید که به ترتیب ۱۲۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ تومان هستند.
سانس بانوان شنبه تا چهارشنبه ساعت الی ۹ الی ۱۶:۳۰ است که در آخر هفته این زمان به ساعت ۱۵:۳۰ تقلیل می‌یابد و برای آقایان همه روزه از ساعت ۲۳:۵۹ الی ۲۴ مشغول به خدمات رسانی هستند.

پارک آبی ایرانیان


پارک آبی ایرانیان دارای دو قسمت مجزا و وسیع است که یک بخش روباز برای آقایان و یک بخش سرپوشیده برای خانم‌ها را دارد. هر دو بخش دارای قسمت‌های ماساژ و اسپا، موج سواری، سرسره‌های سرعتی و سرسره‌های آهسته، رودخانه خروشان، اسکی روی آّب، سرسره کودک، سونا خشک و سونای بخار، چاله فضایی، سرسره‌های ۲۵ متری پیچی، حوضچه آب سرد، رستوران و کافه، سالن بدنسازی، سینما ۵ بعدی، حمام ترکی، سورتمه وحشت، جکوزی و سرسره‌های رنگین‌کمانی هستند. از قوانین اختصاصی این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارائه کد کوپن یا بلیط برای ورود به مجموعه الزامی است.
- لطفاً استفاده از کوپن خود را به روزهای پایانی موکول نفرمایید.
- خواهشمند است قبل از تهیه بلیت یا کوپن از خرید خود مطمئن شوید.
- در خرید اینترنتی بلیت یا کوپن به هیچ عنوان امکان ابطال کوپن و یا جابه جایی وجود ندارد.
ساعت خدمات این پارک از ۱۰ الی ۲۲ است و روزهای زوج مخصوص خانم‌ها و روز‌های فرد و جمعه مخصوص آقایان است.
قیمت رزرو بلیط این مجموعه ۲۵ هزار تومان است.

پارک آبی و مجموعه استخر آبسار اصفهان


در بلوار شاهد سپاهان شهر اصفهان یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های آبی تفریحی این شهر وجود دارد، نام این مجموعه آبسار است. خدمات این مجموعه شامل حمام ترکی، سه جکوزی با دمای مختلف، سالن ماساژ، سونا، چند استخر، بوفه و رستوران است. بخش آّبی این پارک دارای محوطه مخصوص کودکان، چند نوع سرسره هیجان انگیز، دریاچه، سونای خشک و بخار، سقوط آزاد و رودخانه آرام است. این استخر شامل 2 هزار متر مربع فضای سالن استخر و ۵۰۰ متر مربع فضای رختکن در دو بخش وی آی پی و معمولی است.
سانس آقایان استخر
روزهای زوج، از ساعت ۲۰ الی ساعت ۲۴
روزهای فرد، از ساعت ۱۴ الی ساعت ۲۴
جمعه ها از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۴
سانس بانوان استخر
روزهای زوج ، از ساعت ۹ الی ۱۹
جمعه ها، از ساعت ۹ الی ۱۵:۳۰
مبلغ ورودی برای این مجموعه ۱۰ هزار تومان است.
بهترین پارک های آبی ایران

پارک ساحلی آفتاب مشهد


این پارک جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آّی طبقاتی در دنیا است و پس از سرزمین موج‌های آبی، یکی از محل‌های پرطرفدار برای گردشگران و حتی ساکنان این شهر است. از ویژگی‌های این محل می‌توان به سرسره آهسته، سرسره پیچشی، سرسره موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای بخار و سونای خشک، جکوزی سرد و جکوزی گرم، منطقه بازی کودکان، رستوران و کافی شاپ و انواع و اقسام ماساژ و اسپا برای لایه برداری و درمان بیماری های پوستی و حمام ترکی اشاره کرد؛ همچنین بر روی پشت بام پارک ساحلی مکانی برای آفتاب گرفتن یا همان حمام آفتاب وجود دارد که این پارک را از هم رده‌های خود متمایز می‌سازد. این پارک یک قسمت ویژه و یا وی آی پی دارد که شامل امکانات بی نظیری همچون استخر استاندارد، استخر نمک دریایی، غار نمک، سالن بدنسازی، حمام سنتی، سونا و جکوزی به همراه سالن استراحت، چای خانه سنتی رایگان و امکانات جانبی شامل سالن ماساژ (دستی و ماهی) و کافی شاپ و فست فود و قسمت‌های بی شمار دیگری ویژگی‌ها است؛ در بخش حمام از نمکی به نام نمک دریایی اسپوتا استفاده می‌شود که از آن برای التیام دادن به درد‌های مفصلی و عضلاتی و لایه برداری و شادابی پوست استفاده می‌شود.
مجموعه آقایان هم با همین امکانات سرسره آهسته، سرسره پیچشی، سرسره موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای بخار و سونای خشک، جکوزی سرد و جکوزی گرم، منطقه بازی کودکان، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی و انواع و اقسام ماساژ و اسپا و حمام ترکی دارای بهترین نوع خدمات رسانی در مکان‌های تفریحی است.
آدرس این مکان تفریحی در شهر مسهد، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان و جنب الماس شرق است.
این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۳ و به استثنای جمعه (۹ تا ۲۳) پذیرای حضور شما میهمانان گرامی است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است