search
menu

چه فصلی کجا بریم؟

[ پنهان کردن ]
بهترین و مناسب ترین مکان برای سفرهای داخلی در بهار
بهترین مکان ها برای سفرهای خارجی در بهار
بهترین و جذاب ترین مکان های داخلی برای سفر در تابستان
بهترین مقاصد و جاهای دیدنی خارج از کشور در تابستان
دیدنی ترین جاهای ایران برای سفرهای پاییزی
بهترین مقاصد خارجی در پاییز
مناسب ترین و زیباترین شهرها و جاهای دیدنی ایران در زمستان
بهترین مقاصد خارجی برای سفر در زمستان
تعطیلاتی در پیش دارید و هنوز موفق به انتخاب خوش آب و هواترین مکان برای سفر خود نشده اید؟ جای نگرانی نیست! کشورمان ایران با توجه به موقعیت مکانی عالی و همچنین چهار فصل بودن توانسته مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران ایرانی و حتی خارجی باشد.
همان طور که اشاره کردیم و می‌دانیم ایران کشوری چهار فصل است که هر فصل آن نیز ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد و ما در هر زمانی که اراده کنیم می توانیم با تهیه بلیط هواپیما بهترین مقصد را با توجه به آب و هوا و فصل انتخاب کرده و به آن سفر کنیم.
در این جا می‌خواهیم به شما در انتخاب بهترین مکان برای سفر لذت بخش خود در هر فصلی که قرار دارید کمک کنیم.

بهترین و مناسب ترین مکان برای سفرهای داخلی در بهار


شاید با دیدن شکوفه درختان و لمس نسیمی خنک اولین فکری که به ذهنمان برسد برنامه ای برای سفر در هوای بهاری باشد و حالا ما قصد داریم بهترین مقاصد برای سفری بهاری و پر از آرامش را بشناسیم.
شیراز (بهشت ایران در اردیبهشت ماه)
سفر کردن به شهر فرهنگ و ادب در فصل بهار می‌تواند تجربه‌ی بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. شیراز با داشتن مکان های تفریحی جذاب و آثار تاریخی زیاد و متنوع هر ساله از تمام دنیا مسافران و علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. از جاذبه های این شهر می‌توان به تخت جمشید، پاسارگاد، مقبره کوروش، نقش رستم و... اشاره کرد.
از دیگر مکان های تفریحی شگفت انگیز آن باغ ارم، نارنجستان، دلگشا و ... هستند که در فصل بهار می‌تواند هر دوستدار و علاقمند به طبیعتی را جذب خود کنند.
اصفهان (مهد هنرهای زیبا)
سفر کردن و گشت و گذار در شهر تاریخی و هنری اصفهان می‌تواند یادآوری تمدن چند هزار ساله ما باشد. علاوه بر این از آنجایی که این شهر متشکل از افراد زیادی با ادیان مختلف همانند یهودیان، مسیحیان، ارامنه و ... است از جذابیت بسیار بالایی برای همگان و خصوصا برای افرادی که به دنبال کشف افراد، شخصیت ها و ادیان گوناگون هستند برخوردار است.
شهر اصفهان شامل مکان های تاریخی و تفریحی بسیاری مانند میدان نقش جهان، پل خواجو، عمارت عالی قاپو، کاخ چهلستون، بازار قیطریه، عمارت هشت بهشت و... است.
جزیره‌ی زیبای کیش (زیباترین جزیره مرجانی خلیج فارس)
در میان آبهای نیلگون خلیج فارس جزیره ای زیبا که پوشیده از درختان نخل و کنار و کهور است قرار دارد که مکان مناسبی برای سفر در فصل بهار خصوصا در فروردین ماه است و شامل مناطق تفریحی شگفت انگیزی همانند آب انبار سنتی، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی و ... است.
و اگر قصد خریدی خوب دارید پاساژهای این جزیره از مناسب ترین مراکز خرید هستند. از بهترین مراکز خرید کیش می‌توان مرکز خرید پردیس، مرکز خرید سارینا، مرکز خرید رویا مال و... را نام برد.

بهترین مکان ها برای سفرهای خارجی در بهار


استانبول
در فصل بهار استانبول مطلوب ترین هوای خود را دارد و نه خبری از گرمای آزاردهنده تابستان است و نه سرمای طاقت فرسای زمستان و به دلیل فضای شهری زیبا، فستیوال های خیابانی، بافت تاریخی جالب و ... یکی از بهرین مقاصد گردشگری است.
از جاذبه های این شهر می‌توان به مسجد ایاصوفیا، آب انبار تاریخی باسیلیکا، قصر توپکاپی، برج گاتالا، جزایر پرنس، برج دختر و ... اشاره کرد.
تایلند
کشوری در جنوب شرقی آسیا و دارای سواحل گرمسیری است که دارای کاخ های سلطنتی، معابد گوناگون و مکان های تفریحی زیادی است و این کشور در روزهای تابستان هوای معتدل و شب های دل انگیزی را دارد.
جاهایی که در سفر به تایلند حتما باید از آنها دیدن کنید ساحل رایلی، جزایر فی فی، شهر قدیمی سوخوتای، شهر قدیمی آیوتا و... هستند.
سنگاپور
اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید بهتر است که بدانید بهترین زمان برای سفر به این کشور بهار است. زیرا بهارهایی بی‌باران و هوایی بسیار دلپذیر دارد. در فصل بهار فستیوال های متعددی برگزار می‌شود و در این میان می‌توان به فستیوال فیلم سنگاپور اشاره کرد.
چه فصلی کجا بریم؟

بهترین و جذاب ترین مکان های داخلی برای سفر در تابستان


هر چه به تابستان نزدیک تر می‌شویم و گرمای هوای آزار دهنده را احساس می‌کنید ممکن است برای فرار از گرما تصمیم بگیرید که به دل جاده بزنید و حال و هوای خود را عوض کنید. پس بهترین مقصد برای شما شهرهای سردسیر و خنک هستند. پس ببینیم که بهترین مقاصد برای سفر در تابستان چه شهرهایی هستند؟
کوهرنگ (بهشتی در فصل تابستان)
کوهرنگ، بهشت سفید ایران که به خاطر آب های معدنی و دشت های لاله واژگونش معروف است از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی است و جاذبه های توریستی جذاب و متنوعی دارد به طوری که در هر سال حدودا پذیرای ۱۱ میلیون گردشگر است.
از بهترین مناطقی که در سفر به کوهرنگ حتما باید از آن ها دیدن کنید شیر سنگی، غار یخی چما کوهرنگ، چشمه دیمه و پیست اسکی چلگرد هستند.
فیروزکوه
شهرستانی در ۱۴۳ متری تهران که هوای بسیار خنکی دارد به حدی که حتی ممکن است در تابستان نیز در این شهر نیازمند به لباس گرم باشید.
از جاهای دیدنی فیروزکوه می‌توان تنگه واشی، چشمه آب معدنی خمده، میشینه مرگ و... را نام برد.
آلاشت مازندران
این منطقه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند یکی از بهترین مقاصد در یک تابستان گرم برای آخر هفته شما باشد. بهشت مه گرفته سوادکوه یکی از رویایی ترین جاهایی است که می‌توانید به آن سفر کنید و از بافت تاریخی شهر، رصدخانه آلاشت و مسجد امام حسین دیدن کنید.

بهترین مقاصد و جاهای دیدنی خارج از کشور در تابستان


آنتالیا
این شهر که به عنوان قطب گردشگری ترکیه شناخته می‌شود می‌تواند بهترین مقصد برای یک سفر خارجی لذت بخش در تابستان برای شما باشد.
در سفر به آنتالیا ترکیه پیشنهاد می‌شود از موزه باستان شناسی آنتالیا، موزه و خانه آتاتورک، آبشارهای دودون، ساحل تفریحی کالیچی و... دیدن کنید.
ونکوور
تابستان، ونکوور را به محل مناسبی برای جشنواره ها و فعالیت های بیرونی تبدیل می کند. برای بزرگداشت روز کانادا جشنواره ها و رژه هایی در این فصل انجام می شود. اواخر تابستان نیز جشن نور در این شهر برگزار می شود. در فصل تابستان ونکوور، می توانید از کوه نوردی در استنلی پارک، آفتاب گرفتن در ساحل کیتسیلانو و سایر فعالیت ها در فضای باز در آب و هوایی عالی لذت ببرید. فقط بخاطر بسپارید که احتمالاً در ماه های گرم بیشتر هزینه اقامت را پرداخت خواهید کرد.
ایروان
سفر به این شهر تاریخی ارمنستان در تابستان به دلیل هوای دلپذیر و بارانی اش به شدت توصیه می‌شود. همچنین بازدید از موزه ماتناداران، موزه تاریخ ارمنستان، پارک عشاق، کلیسای کاتولیک و ... را فراموش نکنید.
چه فصلی کجا بریم؟

دیدنی ترین جاهای ایران برای سفرهای پاییزی


در فصل برگ های زرد و نارنجی که بهترین و مطلوب ترین هوا را تجربه می‌کنیم با توجه به خلوت بودن مسیرها و جاده ها می‌توانیم برنامه یک سفر رویایی در هوای پاییزی را بچینیم و حالا می‌خواهیم با بهترین جاهای داخلی و خارجی برای سفر های پاییزی آشنا شویم.
شهر مقدس مشهد
در فصل پاییز در مشهد نه گرمای سخت تابستان و نه سوز سرد زمستان را حس می‌کنید. این شهر در فصل پاییز بهترین هوای خود را دارد و علاوه بر این به دلیل باز شدن مدارس شهر در خلوت ترین حالت ممکن قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از حرم است.
این شهر علاوه بر حرم مطهر امام رضا(ع) دارای مراکز تجاری و تفریحی بسیاری است که در میان آنها کوه سنگی، مقبره فردوسی، آرامگاه نادرشاه، وکیل آباد و غیره هستند.
کویرگردی در ایران
بهترین زمان برای لمس ماسه های نرم و دیدن آسمان پر ستاره کویر، فصل پاییز است و از آنجایی که یک چهارم مساحت کشورمان ایران را کویر و بیابان تشکیل می دهد، فرصت های زیادی برای کویر گردی در ایران وجود دارد. در کویرهای مصر، مرنجاب، کویر ابوزید و... می توانید از رنگین کمانی از رنگ های پاییزی لذت ببرید.
شمال ایران
می توان گفت تمام مناطق شمال کشورمان به دلیل هوای بارانی و فوق العاده مطبوعشان، مناسب برای سفرهای پاییزی هستند. برای سفر به شمال ایران انتخاب های متفاوتی پیش روی ماست و کمی ممکن است گیج کننده باشد. بهترین مناطق شمالی کشورمان از نظر آب و هوا و زیبایی شهر آمل، چالوس و سرخرود هستند. البته در این میان بازدید از جنگل های مازندران نیز می تواند تجربه ای فوق العاده باشد.

بهترین مقاصد خارجی در پاییز


پاریس
یک سفر پاییزی به مهد فرهنگ اروپا، یعنی فرانسه و قدم زدن در شب های بارانی در شهر نور می‌تواند تجربه ای شگفت انگیز باشد. در فصل پاییز باغ های شهر از همیشه جذاب تر هستند و علاوه بر تمامی این جاذبه ها می‌توانید هتل های گران قیمت را با قیمتی ارزان تر رزرو کنید.
دهلی نو
جاهای دیدنی این شهر مانند مسجد جامع، بازار چاندنی چوک، قلعه سرخ و... هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند و در فصل پاییز تعداد گردشگران به دلیل افت شدید دما و مطلوب شدن هوا به یکباره افزایش پیدا می کند.
اسپانیا
پاییز زمان بسیار خوبی برای سفر به اسپانیا است. انبوه گردشگران تابستانی به خانه برگشته‌اند و خبری از هوای سرد زمستانی هم نیست. و از طرفی قیمت هتل ها شروع به کاهش می کند. اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، پیشنهاد ما فصل پاییز است که هم دما و آب و هوا بسیار مناسب است هم می‌ توانید از جشنواره ها مراسم های مختلف لذت ببرید.
چه فصلی کجا بریم؟

مناسب ترین و زیباترین شهرها و جاهای دیدنی ایران در زمستان


با ورود به فصل سرما همه ما به سپری کردن روزهای خود در خانه و فضاهای سربسته و گرم فکر می‌کنیم. در صورتی که سفر به مناطق جنوبی کشور که در فصل زمستان هوایی معتدل را دارند از جمله جاهای دیدنی ایران هستند که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای گذراندن اوقاتی خوش و فرار از سرما باشد.
جزایر قشم، هنگام و هرمز
اگر قصد دارید بدون پوشیدن هیچ لباس گرمی در فصل زمستان از طبیعت بکر لذت ببرید، جزایر خلیج فارس را فراموش نکنید. در فصل پاییز علاوه برلذت بردن از هوای دلپذیر جزایر، می توانید از تخفیف های ویژه اقامتگاه ها و تورها و ... نیز بهره ببرید.
یزد
شهر بادگیرها با توجه به موقعیت مکانی اش که در منطقه ای کویری قرار دارد و آب و هوایی گرم و خشک دارد به شدت برای سفر در فصل زمستان توصیه می‌شود. در سفر به اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان از مسجد جامع، آتشکده، باغ دولت آباد، میدان امیرچخماق و... دیدن کنید.
خوزستان
خوزستان از آن دسته از شهرهایی است که تحمل آب و هوایش در بیشتر زمان ها خصوصا در فصل تابستان برای هر کسی ممکن نیست. از این رو بهترین و مناسب ترین زمان سفر به این استان فصل زمستان است. زیرا زمستان هایی کوتاه و معتدل را تجربه می کند. در سفر خود به خوزستان می‌توانید از پل سفید، دشت سوسن، کاخ آپادانای داریوش، سازه های آبی شوشتر، قلعه شوش و... دیدن کنید.

بهترین مقاصد خارجی برای سفر در زمستان


جاکارتا
پایتخت کشور اندونزی با توجه به نزدیکی به خط استوا زمستان های سخت و بسیار سردی را تجربه نمی‌کند. همچنین این شهر دارای جاذبه های توریستی بسیار و مجتمع های تجاری لوکسی است که هم برای تفریح هم برای خرید جای مناسبی برای سفر در زمستان است.
کوالالامپور
پایتخت کشور مالزی نیز که همانند شهر جاکارتا در نزدیکی خط استوا قرار دارد انتخاب مناسبی برای سفری زمستانی است. اگر به این شهر آسیایی سفر کردید بازدید از برج های دوقلو پتروناس، پارک ملی و مساجد و معابد آن و... را از دست ندهید.
هند
جشنواره ها و تعطیلات بی شماری در ماه های زمستان هند به صف شده اند. مسافران و گردشگران زیادی هر ساله خود را برای سفری زمستانه به هند آماده می کنند. قله های کوهستانی پر از برف، سواحل گرمسیری، دشتهای وسیع و صحراهای گرم این کشور است آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.
چه فصلی کجا بریم؟



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است