search
menu

سفرمارکت چیست؟

[ پنهان کردن ]
سفرمارکت چیست؟
چه چیزی سفرمارکت را متمایز می‌کند؟
امکانات سفرمارکت چیست؟

سفرمارکت چیست؟


همه‌ی ما می‌دانیم که امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی و آنلاین رشد بسیار چشمگیری را در فضای دیجیتال ‌داشته‌اند و هر لحظه به تعداد این کسب‌و‌کارها افزوده می‌شود. اما یکی از بزرگ‌ترین معایبی که رشد این کسب‌و‌کارها ایجاد می‌کند این است که تنوع زیادی در ارائه خدمات و کیفیت محصولات وجود دارد که در بسیاری از موارد ممکن است برای مخاطبان خود گیج‌کننده و اذیت‌کننده باشد. سفرمارکت یک کسب‌و‌کارهای آنلاین متفاوت است و حدود سه سال است که در حوزه ارائه خدمات گردشگری، با هدف برطرف کردن سردرگمی های پیش آمده و همچنین تحولی در بازار گردشگری قدم به عرصه دنیای کسب‌و‌کارهای دیجیتال گذاشته‌ است. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با سفرمارکت و انواع خدمات آن آشنا سازیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

سفرمارکت چیست؟

چه چیزی سفرمارکت را متمایز می‌کند؟


بهتر است با این جمله شروع کنیم که سفرمارکت بزرگترین بازارگاه مجازی (Market Place) در حوزه ارائه خدمات گردشگری و بستری است برای ارائه خدماتی چون بلیط هواپیما، تور، بلیط قطار، تورهای اقساطی، رزرو هتل و اقامتگاه، تورهای اقساطی و مجله گردشگری سفر. برای فهم بهتر این موضوع در ابتدا لازم است با مفهوم مارکت پلیس یا بازارگاه مجازی بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

مارکت پلیس (Market Place) چیست؟


در این قسمت قصد داریم تا ابتدا با ساز و کار مارکت پلیس و در نهایت سفرمارکت آشنا شوید. جالب است بدانید که مارکت پلیس یا همان بازار مجازی یکی از کارآمد‌ترین و بهترین مدل‌های کسب و کار اینترنتی است و تقیریبا بیش از ۶۰ درصد فروش‌ها از طریق بازار مجازی اتفاق می‌افتد و بعضی از موفق‌ترین کسب‌و‌کارهای جهان مانند آمازون و اوبر از این مدل از کسب و کار استفاده می‌کنند بنابراین می‌شود فهمید که ساز‌و‌کار مارکت پلیس باعث جذب رضایت تعداد زیادی از مردم شده و خواهد شد و این موضوع در ایران هم می‌تواند از بازخورد بسیار خوبی برخوردار باشد.
همه‌ی ما امروزه بسیاری از نیازهای روزانه خود را به صورت آنلاین تهیه می‌کنیم و این موضوع باعث شده است که تعداد بسیار زیادی سایت فروشگاهی و خدماتی در بستر آنلاین شکل بگیرد که باعث سردرگمی کاربران نیز می‌شود. در بازار مجازی تلاش بر این است که از سردرگمی کاربران کم شده و بتوانند با مقایسه و انتخاب مناسب‌ترین محصول، تجربه‌ی خوب داشته باشند. به این صورت که در مارکت پلیس تعداد زیادی از تامین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان محصول و خدمات خود را در قالب یک پلتفرم یکپارچه‌ عرضه می‌کنند تا کاربران بتوانند با مقایسه قیمت و کیفیت هر کدام از آن‌ها محصول خود را انتخاب و خرید کنند.

ساز و کار سفرمارکت در قالب مارکت پلیس


فرض کنیم شما به عنوان یک کاربر و خریدار بلیط هواپیما به دنبال پیدا کردن و رزرو کردن بلیط هواپیما مناسب خود هستید. اولین کاری که احتمالا به فکرتان می‌رسد این است که در موتور جستجوی گوگل به دنبال بلیط هواپیما بگردید اما نتیجه‌ای که با آن رو به رو می‌شوید تعداد زیادی سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما و وبسایت آژانس های مسافرتی است که نوع خدمات و هزینه‌های آن بسیار با هم متفاوت است. این موضوع شما را سردرگم خواهد کرد و از طرفی خیلی وقت‌ها با هزینه‌های عجیب و بالای برخی سایت‌ها مواجه می‌شوید در صورتی که تغییری در کیفیت خدمات ارائه شده داده نشده است.
همچنین احتمالا برایتان جالب است که به اندازه تک تک این سایت ها، قیمت های متفاوتی نیز برای یک پرواز مشخص وجود دارد. از سوی دیگر تقریبا می‌توان گفت هر مسافری ترجیح می‌دهد که بلیط خود را با ارزان‌ترین نرخ ممکن تهیه کند اما پیدا کردن این بلیط مسلما بسیار وقت‌گیر و حوصله‌بر است زیرا ممکن است با جستجو در سایت‌های مختلف باز هم به نتیجه مطلوب نرسید و فقط زمان خود را هدر داده باشید. برای حل این مشکل، سفرمارکت با استفاده از ساز‌و‌کار مارکت پلیس بودن خود وارد صنعت گردشگری ایران شد. می‌توان گفت سفرمارکت یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما است که در بین همه سایت های معتبر و موفق گشته و همه قیمت‌ها‌ را به صورت مقایسه‌ای و به ترتیب به مخاطب عرضه و ارائه کند. به همین دلیل دیگر لازم نیست در ده‌ها سایت و آژانس برای یافتن خدمات مورد‌ نظرتان بگردید و تنها با جستجو در سایت سفرمارکت همه نتایج را به صورت یکجا و در کم‌ترین زمان ببینید.

سفرمارکت چیست؟

امکانات سفرمارکت چیست؟


احتمالا بعد از معرفی سازکار و نحوه فعالیت سفرمارکت، می‌خواهید بدانید که چه محصولات و خدماتی را می‌توانید از آن تهیه کنید پس در ادامه مطلب نیز با ما همراه باشید تا شما را با خدمات سفرمارکت بیشتر آشنا سازیم.

بلیط هواپیما


شاید بتوان گفت اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصولی که در سفرمارکت ارائه می‌شود، بلیط هواپیما است. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم شما می‌توانید انواع بلیط‌های هواپیما‌ی موجود از جمله بلیط هواپیما به مقاصد داخلی، بلیط هواپیما مقاصد خارجی، بلیط چارتر هواپیما، بلیط هواپیما لحظه‌آخری و ... را به راحتی با یک جستجوی ساده در سایت سفرمارکت پیدا کنید و با مقایسه قیمت‌ها بتوانید ارزانترین بلیط موجود در بازار را رزرو کنید.

تور مسافرتی


یکی دیگر از مهم‌ترین محصولات سفرمارکت ارائه تورهای بسیار متنوع و گسترده به مخاطبین خود است. به این صورت که بسیاری از آژانس‌ها تمام تورهای خود را در بستر سفرمارکت ارائه می‌دهند بنابراین شما می‌توانید با جستجو در قسمت تور سفرمارکت به راحتی تعداد بسیار زیادی تور را با کیفیت و خدمات‌ متفاوت ببینید و سپس بهترین و مناسب‌ترین تور را انتخاب و با ارزان‌ترین قیمت بازار تهیه کنید.

تور اقساطی


سفرمارکت یک امتیاز برای کاربران خود در نظر گرفته است و این امتیاز همان رزرو تور ها به صورت اقساطی محسوب می‌شود. اگر شما به دنبال سفر و تور هستید حتما به این موضوع رو به رو شده‌اید که گاهی هزینه‌های تورها بسیار زیاد می‌شود و ممکن است مجبور شوید به دنبال تورهایی به مقصد‌های ارزان‌تر و یا کیفیت پایین‌تر بگردید تا بتوانید هزینه‌های آن‌ها‌ را پرداخت کنید. اما سفرمارکت راه‌حل خوبی را برای این دسته از افراد قرار داده است. به این صورت که شما می‌توانید با جستجو در سفرمارکت بهترین تور و مناسب‌ترین تور را برای خود انتخاب کنید و برای پرداخت آن به صورت اقساطی اقدام کنید. برای این منظور حتما بعد از انتخاب تور، با کارشناسان سفرمارکت در ارتباط باشید تا شرایط رزرو تور مورد نظر خود را به صورت اقساطی برای شما فراهم کنند.

سفرمارکت چیست؟

بلیط قطار


یکی دیگر از محصولات سفرمارکت که جدیدا به آن اضافه شده است، ارائه بلیط قطار است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت و اطمینان از امنیت سایت علاوه بر خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار را هم از سایت سفرمارکت تهیه کنید و به راحتی به هر نقطه‌ای از ایران که می‌خواهید سفر کنید.

هتل و اقامتگاه


رزرو هتل و اقامتگاه ها در شهر های داخلی و خارجی یکی دیگر از خدماتی است که سفرمارکت به کاربران خود ارائه می‌دهد. برای استفاده از این خدمت شما می‌توانید وارد صفحه جستجو هتل شوید و سپس با وارد کردن مقصد و تاریخ ورود و خروج تمامی هتل‌ها را متناسب با جستجو خود بیابید و سپس بهترین آن را انتخاب و رزرو کنید.

مجله (وبلاگ) گردشگری


اگر می‌خواهید به شهر‌ها و مقاصدی که نمی‌شناسید سفر کنید و یا حتی اگر علاقه‌ دارید در مورد جاذبه‌های مختلف دنیا و اطلاعات گردشگری مختلف بیشتر بدانید حتما سری به بلاگ گردشگری سفرمارکت بزنید. همچنین سفرمارکت برای مهم‌ترین مقاصد داخلی و خارجی مقاله‌هایی به عنوان راهنمای سفر و برنامه‌ی سفر تهیه کرده است که می‌توانید به گردشگران آن منطقه کمک کند و یا حتی کسانی که هنوز سفر خود را شروع نکرده‌اند بتوانند به کمک این راهنماها بهتر تصمیم ‌بگیرند.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است