search
menu

با ماشین شخصی به فرودگاه برویم یا تاکسی؟

[ پنهان کردن ]
فرودگاه بین المللی امام خمینی
فرودگاه مهرآباد
هواپیما یکی از راحت‌ترین راه‌های سفر به شهرها و کشورهای مختلف است. این وسیله نقلیه سرعت بالایی دارد و سفری با آرامش و آسایش خاطر را برای مسافران فراهم می‌کند. برای سفر با هواپیما ابتدا باید اقدام به خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر کنید و سپس اطلاعاتی درباره فرودگاه‌های شهر مبدا و مقصد به دست بیاورید تا بتوانید برای نحوه رسیدن به این فرودگاه‌ها تصمیمی بگیرید.
امروزه در ایران نیز سفر با هواپیما بسیار رواج پیدا کرده است. تهران، شهری است که بیشترین پروازها از فرودگاه‌های داخل آن انجام می‌شود. دو فرودگاه بزرگ و بین‌المللی امام خیمنی و فرودگاه مهرآباد در تهران واقع شده‌اند.
اگر بلیط هواپیما خریداری کرده‌اید و قصد دارید به شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی راه‌های رسیدن به فرودگاه‌های تهران خواهیم پرداخت و به این سوال که آیا با ماشین شخصی به فرودگاه برویم یا تاکسی پاسخ خواهیم داد.
با ماشین شخصی به فرودگاه برویم یا تاکسی؟

فرودگاه بین المللی امام خمینی


یکی از مشهورترین فرودگاه‌های ایران، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است که در جنوب تهران واقع شده است. همه ساله پروازهای بسیار زیادی از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر، هواپیمایی آسمان، قشم ایر، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی تابان و هواپیمایی زاگرس با این فرودگاه همکاری می‌کنند.
همان طور که پیش‌تر گفته شد، این فرودگاه در جنوب تهران و در یک مجموعه ۱۴ هزار هکتاری واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره موقعیت مکانی این فرودگاه صحبت کنیم، باید بگوییم این فرودگاه در کیلومتر ۳۰ بزرگراه خلیج فارس واقع شده است. البته مسیرهای مختلفی جهت رسیدن به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
مسیرهای اصلی برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی دو مسیر زیر هستند:
• مسیر شماره ۱: آزادراه تهران – قم، خروجی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)
• مسیر شماره ۲: آزادراه تهران – ساوه، خروجی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

برای رسیدن به این فرودگاه می‌توانید از ماشین شخصی، تاکسی، مترو و اتوبوس نیز استفاده کنید.
انشعاب خط یک (خط شهر پرند) فرودگاه امام خمینی را به شبکه مترو تهران متصل می‌کند. این خط به همت شهرداری تهران و در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده است.
با ماشین شخصی به فرودگاه برویم یا تاکسی؟

اگر قصد دارید از خودروی شخصی برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی استفاده کنید، بهتر است از برنامه‌های مسیریابی همچون گوگل مپ و ... بهره بگیرید. زیرا اگر بلیط هواپیما خریداری کرده‌اید باید سر وقت در فرودگاه حاضر شوید.
افرادی که قصد دارند با ماشین شخصی خود به سمت فرودگاه بروند، بهتر است به صورت اینترنتی پارکینگ رزرو کنند تا دیگر دغدغه پارک ماشین را نداشته باشند.
مجموعه پارکینگ‌های فرودگاه امام خمینی ظرفیتی بیش از ۱۳ هزار خودرو دارد. این پارکینگ در ۵ نقطه از مجموعه فرودگاهی امام خمینی واقع شده است. تعرفه پارکینگ‌ها به گونه‌ای است که بخش‎‌های مسقف که شامل پارگینگ طبقاتی (شماره ۱) می‌شوند، برای توقف‌های کوتاه مدت به صرفه‌تر هستند. در مقابل پارکینگ‌های روباز شماره ۳ و ۴ برای توقف‌های طولانی مدت مناسب‌تر هستند زیرا قیمت آن‌ها کمتر است.
در پارکینگ‌های مسقف دیگر نیاز نیست نگران عواملی همچون برف، باران، آفتاب‌های شدید و ... باشید اما در عوض باید هزنیه بیشتری را پرداخت کنید.
به طور کلی باید گفت در توقف‌های طولانی مدت بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

فرودگاه مهرآباد


فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از دیگر فرودگاه‌های مشهور تهران است. این فرودگاه در سال ۱۳۷۷ و در غرب تهران تاسیس شده است. این فرودگاه پس از فرودگاه‌های شیراز، بندر لنگه، قلعه مرغی و فرودگاه خرم‌آباد پنجمین فرودگاه ایران است. سالانه هزاران پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که در این فرودگاه بیشتر پروازهای داخلی صورت می‌گیرد.
به صورت دقیق‌تر این فرودگاه در ابتدای بزرگراه لشکری (جاده مخصوص تهران) واقع شده است و از یک سو به بزرگراه سعیدی راه دارد. همچنین در کنار این فرودگاه روستایی قرار گرفته است که در ابتدا حسین زاده نام داشت و بعدها نام مهرآباد به دلیل تاسیس این فرودگاه برروی آن گذاشته شد.
برای رسیدن به این فرودگاه می‌توانید هم از خودروی شخصی و هم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
تاکسی فرودگاه، تاکسی تلفنی و تاکسی اینترنتی راه‌هایی برای رسیدن به این فرودگاه هستند. روش‌های دیگری همچون مترو نیز وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه هستند. فرودگاه مهرآباد خط مترو دارد که در حال حاضر فعال است. ایستگاه اتوبوس نیز در نزدیکی فرودگاه وجود دارد که در نزدیکی پایانه‌های ۴ و ۶ واقع شده است. از معایب اتوبوس و تاکسی می‌توان به احتمال ماندن در ترافیک و جا ماندن از پرواز اشاره کرد.
با ماشین شخصی به فرودگاه برویم یا تاکسی؟
اگر ترجیح می‌دهید از خودروی شخصی برای رسیدن به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد استفاده کنید، می‌توانید خودروی خود را در پارکینگ فرودگاه پارک کنید.
این فرودگاه ۴ منطقه برای پارکینگ در نظر گرفته است. پارکینگ شماره ۱، ۲ و ۴ پارکینگ‌های طبقاتی هستند که هرکدام به ترتیب ظرفیتی معادل ۲۷۰۰، ۵۲۰ و ۱۴۰۰ دستگاه دارند. پارکینگ‌ شماره ۳ پارکینگ روباز است که ظرفیتی معادل ۳۰۰ دستگاه دارد. همچون پارکینگ‌های فرودگاه امام خمینی، پارکینگ‌های روباز قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و برای توقف‌های طولانی مدت گزینه مناسب‌تری هستند.
خوب است بدانید که توقف بیش از ۱۵ ساعت در پارکینگ فرودگاه، یک شبانه روز محاسبه می‌شود و به ازای آن باید تعرفه پارکینگ را پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری
حال با این موضوع مواجه می‌شویم که با ماشین شخصی به فرودگاه برویم یا تاکسی؟ این که کدام وسیله نقلیه برای رسیدن به فرودگاه مناسب است، به مدت زمان سفر، مسافت شما تا فرودگاه، تاریخ پرواز و دیگر عواملی همچون شلوغی خیابان‌ها و ... بستگی دارد.
با این حال پیشنهاد ما در سفرهای طولانی مدت استفاده از تاکسی‌های اینترنتی یا به طور کلی تاکسی‌های خطی است. برای محاسبه هزینه‌ها دورترین نقطه به فرودگاه و شلوغ‌ترین ساعات ترافیک در نظر گرفته شده است.
البته هزینه نگهداری ماشین در پارکینگ‌های روباز هر دو فرودگاه کم است اما باید ریسک خطراتی همچون تصادف، بارش برف، باران، تابش آفتاب، پنچر شدن و ... را بپذیرید.
به عنوان مثال بسیاری از افراد دوست ندارند چند ساعت قبل از پرواز را رانندگی کنند. به همین دلیل از تاکسی استفاده می‌کنند. اما اگر می‌خواهید کاملاً سر وقت به فرودگاه برسید و همه چیز تخت کنترل شما باشد و خودتان زمان را مدیریت کنید، از خودروی شخصی برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است