search
menu

اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر

[ پنهان کردن ]
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
معرفی شرکت هواپیمایی کارون ایر
ناوگان هوایی کارون ایر
مقرارت حمل بار هوایی کارون ایر
هزینه اضافه بار هوایی کاسپین ایر
کالاهای ممنوعه
مقررات ابطال و استرداد بلیط هواپیما کاسپین ایر

اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر


می‌خواهید با کارون ایر سفر کنید اما اطلاعات چندانی چون مقاصد پروازی، قوانین حمل بار، کالاهای ممنوعه و میزان بار مجاز قابل حمل و غیره ندارید؟ پس این مقاله‌ای است که حتما قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی کارون ایر باید مطالعه کنید.

معرفی شرکت هواپیمایی کارون ایر


شرکت هواپیمایی کارون که با هدف پشتیبانی از عملیات اکتشاف، استخراج و توسعه عملیاتی در مناطق نفت خیز جنوب در سال ۱۳۰۵ آغاز به کار کرد یکی از قدیمی ترین شرکت‌‌های هواپیمایی ایران محسوب می‌شود. در اوایل شرکت کارون تحت نظارت و مدیریت مناطق نفت خیز بود اما پس از مدتی به شرکتی مستقل تبدیل شد و تحت عنوان شرکت حمل و نقل هوایی ایران نفت که زیر مجموعه‌ای از شرکت ملی نفت ایران محسوب می‌شد به فعالیت خود ادامه داد.
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
در سال ۱۳۵۷ به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی بسیاری از مناطق نفت خیز جنوبی به خصوص در شهر آبادان که مقر اصلی این شرکت هواپیمایی بود مورد حجوم آتش‌های دشمن قرار گرفت و از بین رفت. اما به یاری مهندسان، کارکنان، کارشاسان و خلبانان هواپیمایی کارون، تجهیزات و ادوات این شرکت به مکانی امن‌تر به نام آغاجار منتقل شد. در آن زمان با وجود شرایط خاص کشور و تعداد کم مهندسین هوایی، شرکت هواپیمایی کارون توانست اقدامات ارزشمندی چون جابجایی مجروحین و امداد رسانی به رزمندگان را در کارنامه خود ثبت کند.
پس از پایان جنگ پایگاه اصلی این شرکت در شهر اهواز واقع شد. چندین سال بعد از جنگ تحمیلی یعنی در سال ۱۳۷۹ سهام این شرکت هوایی به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت واگذار شد، از این رو به شرکت هواپیمایی نفت ایران تغییر نام داد اما سرانجام در سال ۱۳۹۵ به دنبال تحقق اهداف خود در راستای توسعه ناوگان، معرفی آن به عموم مردم و همچنین ارائه خدماتی مطلوب ‌تر در لیست واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفت و با تغییر نام با عنوان هواپیمایی کارون، فعالیت هدفمند خود را از سر گرفت. امروزه می‌توانیم شاهد این باشیم که هواپیمایی کارون به مقاصد داخلی متعددی پرواز می‌کند و دارای شبکه پروازی گسترده‌ای می‌باشد.
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر

ناوگان هوایی کارون ایر


اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
جالب است بدانید اگر چه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی کارون محدود است اما کمترین سوانح هوایی را در کارنامه خود ثبت کرده است از این رو براساس آمارهای جهانی ايمن‌ترين شركت هواپيمايی خاورميانه لقب گرفته است. در زیر می‌توانید ناوگان هوایی کارون ایر را به تفکیک مدل مشاهده کنید.
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر

مقرارت حمل بار هوایی کارون ایر


ایرلاین‌های مختلف دارای قوانین مخصوص به خود هستند که به منظور حفظ آرامش مسافران در نظر گرفته شده است از این رو رعایت این قوانین سفری دلپذیرتر برای شما و و سایر مسافرین فراهم می‌کند.
هر ایرلاینی علاوه بر مقدار بار مشخصی که به عنوان چمدان (جامعه دان) در نظر گرفته، به مسافرین اجازه می‌دهد مقداری هم به عنوان بار دستی به داخل کابین حمل کنند. از این رو در در جدول زیر علاوه بر میزان بار مجاز دستی، شرایط آن را آورده ایم:
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
ذکر این نکته الزامی است که رسید دریافتی به هنگام تحویل بار در قسمت پذیرش بار را نزد خود نگه دارید و در حفظ آن تا انتهای سفر کوشا باشید زیرا در صورت هرگونه خسارت وارد شده به چمدان شما تنها بر اساس وزن ثبت شده در رسید و فرد تحویل دهنده رسید می‌باشد. و از آنجایی که وزن متعارف در این شرکت هواپیمایی ۲۳ کیلوگرم است، خرابی‌های ناشی از چمدان‌هایی که وزنی بالاتر از این مقدار را دارند به عهده خود مسافر است.
همچنین این شرکت هواپیمایی فاقد هرگونه مسئولیت در قبال کالاهای گران قیمتی چون طلا، کالای شکستنی و فاسد شدنی ر داخل چمدان می‌باشد از این رو پیشنهاد می‌شود از حمل چنین کالاهایی خودداری کنید.
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر

هزینه اضافه بار هوایی کاسپین ایر


اگر میزان باری که در فرودگاه مبدا شما بیشتر از مقدار مجازی باشد که در بلیط شما ثبت شده باشد، تنها در صورت پرداخت هزینه‌ای به عنوان هزینه اضافه بار می‌توانید بار خود را به قسمت پذیرش جهت حمل تحویل دهید. اگرچه میزان پرداخت جریمه در ایرلاین های مختلف و با توجه به شرایط متفاوتی چون کلاس پروازی و مقصد شما متفاوت است ولی از آنجایی که پرواز به علت عدم حضور به موقع مسافر به تاخیر نخواهد افتاد، پیشنهاد می‌کنیم تا آنجایی که می‌شود سبک سفر کنید تا زمان خود را در صف قسمت بارکشی و پرداخت هزینه اضافه بار صرف نکنید.
هرچند شرکت‌های هواپیمایی تعرفه‌‌های مختلفی را برای اضافه بار در مسیرها و کلاس‌های پروازی متنوعی را در نظر گرفته اما به طور کلی تعرفه زیر را می‌توان معیار قرار داد:
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
هزینه اضافه بار هوایی کیش ایر
هزینه اضافه بار هوایی آسمان ایر
هزینه اضافه بار هوایی ایران ایر

کالاهای ممنوعه


همانطور که میدانید ورود یکسری از کالاها به داخل هواپیما به دلیل خطرات احتمالی برای جان و مال مسافران، خدما پرواز و همچنین بدنه هواپیما ممنوع است. از این رو دقت کنید وسایل زیر را چمدان یا بار دستی خود خارج کنید تا سفر آرام تری را تجربه کنید.
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
در نظر داشته باشید که چمدان برای حمل به قسمت انبار هواپیما منتقل می‌شود از این رو در طول مدت سفر دسترسی به چمدان خود نخواهید داشت بنابراین پیشنهاد می‌شود اقلامی که در طول سفر به آن نیاز دارید مانند دارو و مدارک شناسایی و.. را در ساک دستی خود قرار دهید و با خود به داخل هواپیما ببرید.
همچنین اقلامی که جز ملزومات شخصی و جز طبیعت سفر محسوب می شوند مانند باتری لیتیومی تلفن همراه ، باتری یدکی (پاوربانک) ، ویلچر برقی ، سیگار الکترونیکی ، کپسول اکسیژن برای بیمار و ... تحت شرایطی برای حمل در هواپیما ( داخل کابین مسافری ، در قسمت بار یا هر دو ) مجاز می باشند .
شرکت هواپیمایی کارون حمل داروها و لوازم آرایشی به مقدار محدود و مورد نیاز در طی سفر حمل مانند ، مانند اسپری مو ، عطر و داروهای حاوی الکل را برای مسافر مجاز دانسته است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر

مقررات ابطال و استرداد بلیط هواپیما کاسپین ایر


لازم به ذکر است بلیط هایی که دارای مهر ایستگاه با متن ( تاخیر بیش از دو ساعت ) و یا (ابطال پرواز بدلیل شرایط جوی) و همچنين ممانعت پزشكي بطور کامل قابل استرداد می باشد. این نکته را به یاد داشته باشید کهحداقل زمان لازم برای حضور مسافر در فرودگاه، جهت پذیرش در پروازهای داخلی یک ساعت و نیم و درپروازهای بین المللی سه ساعت قبل از ساعت پرواز مندرج در بلیت خواهد بود.
لازم به ذکر است در صورت مراجعه نکردن مسافر به بخش پذیرش، مسافر انصرافی محسوب می‌شود و بر اساس جدول زیر مقدار درصد ذکر شده ، میزان جریمه می‌باشد که در واقع درصدی از هزینه بلیط خریداری شده می‌باشد.
همچنین لازم به ذکر است عوارض فرودگاهی و عوارض شهرداری در مسیر های استفاده نشده بطور کامل مستردد میگردد.
اضافه بار شرکت هواپیمایی کارون ایر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است