search
menu

راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

[ پنهان کردن ]
معرفی کشور پرتغال
دانستی‌های کاربردی
سوغاتی‌های کشور پرتغال
شماره تلفن‌های ضروری
عبارت‌های ضروری
شهرهای مهم و گردشگری
آب و هوا و اقلیم کشور پرتغال
شرایط ویزا و روادید
حمل و نقل عمومی در پرتغال
سیم‌کارت‌های پرتغال
غذاهای معروف پرتغال
مناسبت‌ها و جشن‌های ملی پرتغال
امنیت در پرتغال
فرودگاه‌های کشور پرتغال
هتل‌ها و محل‌های اقامت پرتغال
هزینه‌های روزانه سفر
مراکز خرید و بازارها
‌پرتغال یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جنوب غربی اروپا است. پرتغال کشوری پر از جاذبه‌های گردشگری و متنوع است. سواحل دیدنی این کشور تا معماری‌های جذاب و مراکز خرید پرزرق‌وبرق آن سبب جذب سالانه میلیون‌ها گردشگری به این کشور شده است که اغلب آن‌ها با خرید بلیط هواپیما خارجی به این مقصد دیدنی سفر می‌کنند.
پرتغال کشوری پادشاهی و قدیمی است که بیشتر شهرهای آن با قلعه‌ها و حصارهایی محافظت شده‌اند. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنید، اهالی مهمان‌نواز، غذاهای لذیذ و تنوع دیدنی‌های پرتغال توجه شما را به خود جذب می‌کند.
جمهوری پرتغال مرزهای مشترکی از شرق و شمال با کشور پهناور اسپانیا دارد. همچنین به دلیل سابقه دریانوردی و استعمار سرزمین‌های غیراروپایی که مردمان گذشته پرتغال داشته‌اند، باعث شده این کشور در تاریخ ایران نیز حضور پررنگی داشته است.
قبل از سفر به هر نقطه از جهان، بهتر است اطلاعات کافی درباره جاذبه‌های گردشگری مقصد، بایدها و نبایدهای آن داشته باشید. همچنین داشتن چشم‌انداز نسبت به هتل‌ها و رستوران‌های کشور مقصد، به سفری آسان کمک می‌کند.
اگر قصد دارید از تور پرتغال استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به راهنمای سفر به پرتغال می‌پردازیم.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

معرفی کشور پرتغال


پرتغال کشوری است که مناظر دیدنی زیادی همچون کوه‌ها، دره‌ها، دهکده‌های سنگی و سواحل گوناگون دارد. درختان بلوط و تاکستان‌های زیبا از مشهورترین مشخصه‌های این کشور هستند. پرتغال کشوری است که توانسته بدون فاصله گرفتن از تاریخ چند صدساله خود، به رشد و پیشرفت‌های جدید نیز برسد. لازم به ذکر است که اعتقادات مذهبی و سنتی این کشور نیز هنوز پابرجا است. بخش زیادی از جمعیت پرتغال را مردمی از کشورهای مستعمره قبلی تشکیل می‌دهد. به همین دلیل فرهنگ مردمان این کشور، تحت تأثیر فرهنگ برزیل، موزامبیک و آنگولا قرار گرفته است.
پرتغال در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است و پایتخت آن لیسبون نام دارد. اگر تمام حاشیه‌های جزایر را نیز به کشور پرتغال اضافه کنیم، می‌توان گفت این کشور ۱۷۹۳ کیلومتر خط ساحلی دارد. این کشور تنها با اسپانیا همسایگی دارد. نکته جالبی که راجع به پرتغال وجود دارد، این است پرتغالی‌های ساکن کشورهای دیگر ده برابر بیشتر از ده میلیون جمعیت ساکن خود پرتغال هستند.
شهرهای بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که می‌توانید به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. شهرهای زیر از محبوب‌ترین شهرهای پرتغال در بخش شمالی و جنوبی هستند:
• پورتو (Porto)
• براگا (Braga)
• آویرو (Aveiro)
• گیماریس (Guimarães)
• براگانسا (Bragança)
• کویمبرا (Coimbra)
• ژرز (Gerês)
• ویلا رئال (Vila Real)
• اوورا (Évora)
• کواستا ویسنچینا (Costa Vicentina)
• بژا (Beja)
• ستوبال (Setúbal)
• جزایر مادیرا (Madeira)
• جزایر آزور (Azores)
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

دانستی‌های کاربردی


• ویزا: پرتغال کشوری عضو پیمان شینگن است و سفر به این کشور مستلزم دریافت ویزا شینگن از سفارت پرتغال در تهران است. ویزا پرتغال با توجه به هدف مسافر در انواع مختلفی صادر می‌شود. ویزای توریستی از رایج‌ترین نوع ویزای کشور پرتغال است. برای دریافت ویزا باید ابتدا هدف سفر خود را انتخاب کنید و فرم درخواست مربوطه را تکمیل کنید و سپس برای گرفتن وقت از سفارت اقدام کنید. پس از گذشت مراحل اداری ویزا در صورت توافق سفارت، برای شما صادر می‌شود. در تورهای مسافرتی نیز شرکت‌های برگزارکننده تور برای شما ویزا تهیه می‌کنند.
• واحد پول: یورو ارز رسمی کشور پرتغال است. یورو به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود و علامت اختصاری آن € و کد الفبایی آن EUR است.
• زمان محلی: شهر لیسبون به صورت تقریبی ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه با تهران اختلاف زمانی دارد.
• زبان رسمی: زبان رسمی این کشور پرتغالی است که یکی از شاخه‌های زبان رومی‌تبار محسوب می‌شود.
• دین اکثریت مردم: دین اغلب مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است.
• بهترین زمان سفر: پرتغال شرایط آب و هوای متنوعی دارد و میانگین دما به منطقه و فصل‌های مختلف آن بستگی دارد. اما در بهار پرتغال اغلب گرم می‌شود. در مناطق شمالی نیز بارندگی بیشتر از مناطق جنوبی است. تابستان‌ها نیز آفتاب در اغلب مناطق پرتغال می‌تابد و در بیشتر روزهای سال گرم است. البته در تیرماه بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق مانند آلگارو و لیسبون وجود دارد اما مناطق دیگر گرم و آفتابی است. می‌توان گفت پاییز در پرتغال کمی دلچسب‌تر است. دما در پاییز از ۲۳ درجه سانتی‌گراد تجاوز نمی‌کند و بادهای دلپذیری در سراسر این کشور می‌وزد. زمستان‌های پرتغال سرد و طوفانی است اما ساعت‌های زیادی از روز هوا آفتابی است. در این فصل در مرز مشترک پرتغال و اسپانیا برف زیادی می‌بارد. به هرحال در پرتغال می‌توانید در همه فصول سال از آفتاب لذت ببرید. حتی در زمستان هم گاهی هوا به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در تابستان سواحل پرتغال کمی شلوغ‌تر از سایر فصل‌ها هستند. با اینکه هوا در تابستان‌های پرتغال بسیار گرم است اما نرخ هتل‌ها افزایش پیدا می‌کند. می‌توان گفت بهترین زمان سفر به پرتغال اواخر بهار و اوایل پاییز است. در این فصل‎ها دمای هوا کمی معتدل می‌شود و همچنان دریا گرم است. از مزایای سفر در این فصل‌ها این است که جاهای دیدنی پرتغال شلوغ نیستند و می‌توانید به راحتی از جاذبه‌های گردشگری این کشور لذت ببرید.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

• سبک تفریحات: پرتغال تفریحات گوناگونی دارد. راهپیمایی در جنگل، تماشای مناظر از تپه‌های بلند، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، کمپ در کنار رودخانه و شنا در دریا و تفریحات آبی از بهترین سرگرمی‌های کشور پرتغال هستند. موج سواری، غواصی، دریانوردی از بهترین تفریحات آبی پرتغال هستند.
• نوع برق شهری: پریزهای برق کشور پرتغال از نوع C، E یا F است و ولتاژ آن ۲۳۰ ولت و فرکانس آن معادل ۵۰ هرتز است.

سوغاتی‌های کشور پرتغال


خرید سوغاتی هیجان و جذابیت خاص خودش را دارد و سبب می‌شود تا خاطرات سفر شما همیشه زنده بماند. هدیه دادن این سوغاتی‌ها به اطرافیان نیز باعث می‌شود تا این افراد در خاطرات ما شریک باشند. کشور پرتغال سوغاتی‌های گوناگونی دارد که در ادامه به برخی از مشهورترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
صابون: یکی از بهترین سوغاتی‌های کشور پرتغال صابون‌های باکیفیت آن است. این صابون‌ها کاملاً گیاهی هستند و از روغن‌های مختلف ساخته شده‌اند. بسته‌بندی آن‌ها نیز کوچک و شیک است و برای سوغاتی بسیار مناسب هستند.
ظروف سفالی: ظروف سفالی در کشور پرتغال ارزش زیادی دارند. این محصولات طرح‌های مختلفی دارند و روی آن‌ها نقاشی‌های زیبایی کشیده شده است. برخی از طرح‌های کشیده شده روی این ظروف نشان از فرهنگ و شیوه زندگی مردمان گذشته پرتغال دارد. بهترین ظروف سفالی پرتغال را می‌توانید از شهرک ردوندو خریداری کنید.
کفش‌های چرم: از دیگر سوغاتی‌های مشهور پرتغال می‌توان به کفش‌های چرم اشاره کرد. کیف و کفش چرم در پرتغال بسیار محبوب است و انواع مختلف آن را می‌توانید از بازار خریداری کنید.
کنسرو ماهی ساردین: ماهی ساردین یکی از غذاهای محلی کشور پرتغال است. می‌توانید کنسرو آن را تهیه کنید و برای دوستان و آشنایان خود به سوغات ببرید. در پرتغال مغازه‌هایی وجود دارند که تنها کنسرو ماهی ساردین در انواع مختلف به فروش می‌رسانند.
محصولات گلدوزی شده: قطعاً محصولات و پارچه‌های گلدوزی شده از بهترین سوغاتی‌های کشور پرتغال هستند. این سوغاتی‌ها طرح‌های زیبایی دارند و بهترین آن‌ها را می‌توانید در جزیره مادیرا پیدا کنید. قدمت گلدوزی در پرتغال به ۱۵۰ سال پیش بازمی‌گردد.
خروس بارسلوس: این خروس‌ها نماد کشور پرتغال نیز محسوب می‌شوند و طرح آن را می‌توانید در لباس‌ها، ظروف، کاشی‌ها و دیگر موارد نیز مشاهده کنید. برخی از این خروس‌ها دست‌ساز و برخی دیگر دست‌ساز نیستند.
پنیر: پنیر یکی از خوراکی‌های محبوب کشور پرتغال است. پنیر در فرهنگ غذایی پرتغال جایگاه ویژه‌ای دارد. بهترین پنیرهای کشور پرتغال را می‌توانید در شهر لیسبون خریداری کنید.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

شماره تلفن‌های ضروری


• کد تلفن کشور: ۳۵۱+ یا ۰۰۳۵۱
• پلیس: ۱۱۲
• آتش نشانی: ۱۱۲
• آمبولانس: ۱۱۲
• تلفن و نشانی سفارت یا مقر دیپلماتیک ایران در کشور پرتغال: سفارت ایران در شهر لیسبون کشور پرتغال واقع شده است. برای تماس با این سفارت می‌توانید با شماره ۲۱۳۰۴۱۸۵۸ (۳۵۱+) تماس بگیرید.

عبارت‌های ضروری


راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

شهرهای مهم و گردشگری


کشور پرتغال دیدنی‌های بسیار زیادی دارد. از تپه‌ها گرفته تا صخره‌های سنگی و سواحل خیره‌کننده همگی بسیار جذاب هستند. پرتغال روستاهای دیدنی و باستانی مانند Marv awo، Monsaraz و Belmonte دارد که در سفر به پرتغال بهتر است از آن‌ها بازدید کنید. لیسبون نیز از جذاب‌ترین پایتخت‌ها در اروپا است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد.
خیابان‌های لیسبون سنگ‌فرش شده است و تراموا باستانی و مغازه‌های قدیمی جلوه زیبایی به شهر بخشیده‌اند. پورتو هم دومین شهر زیبای پرتغال است. این شهر ساختمان‌های رنگارنگ و مزارع انگور دیدنی دارد که توجه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. از دیگر مناطق گردشگری در پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
پورتو: پورتو دومین شهر بزرگ کشور پرتغال است و به اندازه لیسبون شهرت دارد. در گوشه و کنار این شهر جاذبه‌های تاریخی، معماری‌های باشکوه و پارک‌های مختلف به چشم می‌خورد. این شهر سه میلیون نفر جمعیت دارد و در کنار رودخانه دورو در شمال غربی پرتغال قرار گرفته است.
کویمبرا: کویمبرا شهری قرون وسطایی است که در بالای ریو مونگو واقع شده است. این شهر قدیمی‌ترین دانشگاه پرتغال را در خود جای داده است. کتابخانه سبک باروک به جذابیت این دانشگاه افزوده است.
اسکله ریبیرای پورتو: اسکله ریبیرا یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‎‌های پرتغال است که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. خیابان‌های این منطقه سنگ‎‌فرش شده است و ساختمان‌های آن رنگارنگ هستند. رستوران‌های این منطقه بسیار باکیفیت هستند و کافه‌های نزدیک رودخانه حال و هوای خوبی دارند.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

منطقه سرا دا استرلا: این منطقه (Serra da Estrela) توسط کوه‌های زیبایی احاطه شده است. پیاده‌روی در این کوه‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. روستاهای این منطقه جاذبه‌های تاریخی، کلیساهای سنگی، جنگل‌های مختلف، آبشارها و مناطق گوناگون دارد.
مونساراز: مونساراز دهکده‌ای کوچک در نزدیکی مرز اسپانیا است که قدمت آن به قرون وسطا برمی‌گردد. این روستای کوچک تاکستان‌ها، خیابان‌های زیبا، باغ‌های زیتون، کلبه‌های سفید و جاهای دیدنی زیادی دارد.
سینترا: سینترا شهر تپه‌ای در پرتغال است که گردشگران اغلب در فصول گرم سال به آن مراجعه می‌کنند. این شهر کاخ‌ها و باغ‌های افسانه‌ای دارد که بسیار دیدنی هستند.
الگاروه: الگاروه منطقه‌ای توریستی و زیبا است که سواحل زیبایی همچون ساحل بوردیرا دارد که در غرب پرتغال واقع شده است. الگاروه ساحل‌های بزرگ با شن‌های نرم زیبا دارد که در بین تپه‌های غول‌پیکر خاکی قرار گرفته است.

آب و هوا و اقلیم کشور پرتغال


کشور پرتغال آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد. این کشور در جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است و از سمت شرق و شمال با اسپانیا همسایگی دارد و از سمت جنوب و غرب با اقیانوس اطلس هم‌مرز است. شمال کشور پرتغال کوهستانی و ناهموار است. در ادامه به بررسی آب و هوا این کشور به تفکیک فصل می‌پردازیم.
• پرتغال در فصل بهار: در اوایل این فصل آب دریا ممکن است کمی سرد باشد. اما از اواسط بهار تا پایان آن فصل مناسبی جهت سفر به پرتغال محسوب می‌شود. در خرداد ماه دمای هوا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که مناسب است و تفریحات آبی نیز برگزار می‌‌شوند. پرتغال در این فصل شلوغ نیست و می‌توانید با خیال راحت از جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید.
• پرتغال در فصل تابستان: همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، تابستان‌های پرتغال اغلب داغ و آفتابی است. گاهی در ماه‎های تیر و مرداد دما از ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز بالاتر می‌رود. همچنین اختلاف دمای روز و شب در تابستان پرتغال نیز کم است. در این فصل پرتغال بسیار شلوغ است و تفریحگاه‌ها ساحلی نیز مملو از جمعیت هستند.
• پرتغال در فصل پاییز: اوایل پاییز فصل مناسبی جهت سفر به پرتغال است. در این زمان آب دریا هنوز سرد نشده و تفریحات آبی قابل استفاده هستند. پیشنهاد ما به شما این است که بلیط هواپیما خود را برای گشت‌وگذار در شهرهای سینترا، لیسبون و پورتو در اوایل پاییز خریداری کنید. در این فصل هوا مساعد و معتدل است.
• پرتغال در فصل زمستان : بیشتر بارندگی‌های کشور پرتغال در زمستان و گاهی اواخر پاییز رخ می‌دهد. در جنوب پرتغال دما معتدل است اما در بخش شمالی هوا طوفانی و سرد است. اما یکی از مزیت‌های سفر به پرتغال در این فصل، برپایی مراسمات کریسمس و کارناوال‌های شاد و سرگرم‌کننده است.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

شرایط ویزا و روادید


بهترین راه برای سفر به این کشور از ایران، خرید بلیط هواپیما است. پروازهای متعددی از ایران به مقصد لیسبون در پرتغال صورت می‌گیرد. البته این پروازها از نظر شرکت هوایی، تاریخ سفر، کلاس پرواز، تعداد توقف، خدمات ایرلاین و دیگر موارد باهم تفاوت دارند.
می‌توان گفت قیمت بلیط هواپیما یک‌طرفه به سمت پرتغال تقریباً گران است. البته تور پرتغال و بلیط دوطرفه کمی به‌صرفه‌تر می‌شود.
لازم به ذکر است که لیسبون در فاصله ۵۳۶۸ کیلومتری از تهران قرار گرفته است که مدت تخمینی پرواز میان ‌آن‌ها معادل ۷ الی ۸ ساعت است. اغلب پروازها اغلب به مقصد دبی و سپس لیسبون پرتغال است.
برای سفر به پرتغال به ویزا نیاز خواهید داشت. برای این کار ابتدا باید وقت سفارت بگیرید و سپس در زمان مشخص شده به مدارک خود را به سفارت ببرید و پس از انگشت‌نگاری و بررسی اطلاعات نتیجه نهایی به شما اعلام می‌گردد.

پس از اقدام برای دریافت ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید.
گردش حساب سه ماه اخیر: در این مورد مبالغ ورودی و خروجی حساب مهم نیست و تعداد تراکنشات اهمیت دارد.
تمکن مالی: برای اخذ ویزای پرتغال باید برگه تمکن مالی به همراه داشته باشید.
ارائه دعوت‌نامه: وجود دعوت‌نامه از دوستان و اعضای خانواده می‌تواند در دریافت ویزا مؤثر باشد.
معمولاً پس از گذشت ۱۴ الی ۲۱ روز از تحویل مدارک سفارت به شما پاسخ خواهد داد.

حمل و نقل عمومی در پرتغال


در مورد سفرهای درون‌شهری کشور پرتغال نیز باید بگوییم، این کشور از سیستم حمل و نقل عمومی نسبتاً خوبی برخوردار است. در شهرهای بزرگ همچون پورتو و لیسبون گزینه‌های مختلفی مانند اتوبوس، تاکسی، تراموا و دوچرخه وجود دارد. هزینه این وسایل از تقریباً سه یورو شروع می‌شود.
در شهرهای کوچک اغلب مردم از اتوبوس یا دوچرخه برای تردد در شهر استفاده می‌کنند. در پرتغال می‌توانید دوچرخه را برای یک روز به هزینه ۱۵ یورو اجاره کنید.
در کشور پرتغال برای سفرهای داخلی می‌توانید از اتوبوس و قطار استفاده کنید و با این کار در هزینه‌های خود صرفه‎‌جویی کنید. قطارهای منطقه‌ای قیمت مناسب دارند و از مناطق خوش‌منظره عبور می‌کنند. اتوبوس‌ها نیز تقریباً کل کشور را پوشش می‌دهند.
اگر هم می‌خواهید از ماشین شخصی در سفرهای داخلی کشور پرتغال استفاده کنید، باید بدانید که جاده‌های این کشور امن هستند و ترافیک زیادی ندارند.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

سیم‌کارت‌های پرتغال


تمامی کشورهای اروپایی همچون پرتغال از شبکه‌های جی‌اس‌ام (سامانه ارتباطات سیار) استفاده می‌کنند. اگر گوشی شما قابلیت جی‌اس‌ام داشته باشد، می‌توانید از آن در کشور پرتغال استفاده کنید. اگر گوشی شما تنها با CDMA سازگاری داشته باشد، نمی‌توانید از سیم‌کارت‌های پرتغالی استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است یک گوشی موبایل با سیم‌کارت پرتغالی اجاره کنید. در این کشور سه اپراتور موبایل وجود دارد که سیم‌کارت‌هایی ارائه می‌دهند:
• MEO (TMN سابق)
• Vodafone (Telecel سابق)
• NOS (Optimus سابق)
برای خرید سیم‌کارت‌های پرتغالی باید اطلاعاتی همچون نام، آدرس و کارت شناسایی معتبر ارائه دهید. اگر سیم‌کارت شما از نوع دائمی است، باید شماره مالیاتی نیز ارائه کنید.

غذاهای معروف پرتغال


غذاهای محلی و بومی پرتغال همانند دیگر غذاهای کشورهای اروپایی مشخصه خاصی ندارند. در منوی رستوران‌های پرتغال می‌توانید انواع ماهی، کباب، خورش و گوشت را مشاهده کنید. در کنار اغلب این غذاها نیز سالاد، برنج، سیب زمینی و دیگر سبزیجات سرو می‌شود. البته یک سری غذاهای خاص همچون ساردین در پرتغال وجود دارد که نوعی غذای محلی محسوب می‌شود. ساردین نوعی ماهی است که بلافاصله پس از صید کباب می‌شود. همچنین گوشت گراز وحشی نیز در پرتغال عرضه می‌شود.
به شما پیشنهاد می‌کنیم در طول اقامت در پرتغال، ماهی‌ها و غذاهای دریایی را امتحان کنید. از ماهی‌های کبابی که در رستوران‌های پرتغال سرو می‌شوند، می‌توان به ماهی قزل‌آلا، ماهی خالدار، ماهی طلایی، میگوها و دیگر موارد اشاره کرد.
از رایج‌ترین غذاهای پرتغال که با ماهی درست می‌شوند می‌توان به Bacalhau اشاره کرد. این غذا یک خوراک ملی در پرتغال است که به ۳۵۶ مدل مختلف پخته می‌شود. در کنار این غذا زیتون و تخم مرغ پخته نیز سرو می‌شود. خورش ماهی نیز از غذاهای محلی این کشور است که با میگو، تخم مرغ، سیر و سبزیجات معطر طبخ می‌شود.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

از غذای محبوب پرتغالی‌ها می‌توان به کباب گوشت قرمز و مرغ اشاره کرد. جوجه و بره کبابی در همه جشن‌های پرتغالی‌ها دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال خورش گوشت بز که Chanfana نام دارد، غذای خوشمزه‌ای است که امتحان کردن آن ارزش دارد.
پرتغالی‌ها به پنیرهای مختلف نیز علاقه زیادی نشان می‌دهند. در مارکت‎های این کشور می‌توانید انواع پنیر مانند پنیر بز، پنیر گوسفند، پنیر گاو، پنیر محلی مانند Queijo da Serra و da Estrela را خریداری کنید.
اگر بلیط هواپیما لحظه آخری به مقصد پورتور خریداری کرده‌اید، در سفر به این شهر حتماً سری به رستوران‌های ODE Porto Winehouse، Pedro Lemos، Bacalhau، Bufete Fase و Paparico بزنید. در آبگاروه نیز برای خوردن غذاهای محلی می‌توانید به Restaurante Bóia Bar، Restaurante A Ponte و Restaurante O Sargo مراجعه کنید.
در رستوران‌های Cervejaria Liberdade، Nune’s Real، Cervejaria Boa Esperança و Aqui Há Peixe می‌توانید غذای دریایی نوش جان کنید.
هزینه صرف غذا در رستوران‌های پرتغال به نوع غذا، رستوران و میزان غذا بستگی دارد. به طور معمول اگر قصد دارید در یک رستوران غذای کاملی سفارش دهید باید ۲۵ یورو پرداخت کنید.

مناسبت‌ها و جشن‌های ملی پرتغال


پرتغال یکی از کشورهایی است که از نظر فستیوال‌ها، مراسم‌های مختلف و جشن‌های گوناگون در منطقه شناخته شده است. می‌توان گفت کشور پرتغال، کشور رنگ‌ها، جشن‌ها و موسیقی‌ها است. جشنواره‌ها و فستیوال‌های گوناگونی در شهرهای مختلف پرتغال برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها ریشه سنتی، مذهبی و برخی دیگر ریشه‌های فرهنگی دارند. از مشهورترین این جشن‌ها و آیین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
جشنواره چتر: این جشنواره از سال ۲۰۱۲ در ماه جولای همه‌ساله در پرتغال برگزار می‌شود و باعث شده است شهرهای پرتغال رنگ و روی دیگری به خود بگیرد. در این جشنواره خیابان‌های اطراف شهر پر از چترهای رنگی می‌شوند و زیبایی شهر را چند برابر می‌کند.
زیارت فاطیما: در سالروز مریم مقدس در مقبره‌ای به نام مقبره فاطیما در پرتغال یک مراسم مذهبی و بسیار دیدنی برگزار می‌شود. در این مراسم مسیحیان زیادی دور هم جمع می‌شوند. این مراسم در روزهای یازده تا سیزده ماه مه برگزار می‌شود.
جشنواره مجسمه‌های ماسه‌ای: در روستای پرا مراسمی به نام جشنواره مجسمه ماسه‌ای برگزار می‌شود. هنرمندان از سراسر پرتغال و برخی دیگر از کشورهای جهان در این روستا گرد هم می‌آیند و مجسمه‌های ماسه‌ای بزرگ می‎سازند. در حین برگزاری این فستیوال، کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.
کارناوال: این مراسم یک جشن قدیمی و سنتی است که به کشورهای دیگر همچون اسپانیا و برزیل نیز راه پیدا کرده است. در این جشن مردمان منطقه لباس‌های محلی می‌پوشند و ماسک‌های رنگی به صورتشان می‌زنند. در مراسم کارناوال خیابان‌ها مملو از رژه‌های مردمی با لباس‌های محلی می‎شود.
فستیوال سنت جان: روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن در پرتغال مراسمی به عنوان بزرگداشت سنت جان تعمیددهنده برگزار می‌شود. این مراسم اغلب شهرهای پرتغال را در برمی‌گیرد و فرصتی برای نمایش‌ها، شعبده‌بازی‌ها، آوازخوانی‌ها و دیگر موارد است.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

امنیت در پرتغال


شاخص صلح جهانی، کشورها را براساس امنیت رتبه‌بندی می‌کند این گزارش به صورت سالانه توسط موسسه صلح و اقتصاد منتشر می‌شود. در سال‌های اخیر کشور پرتغال محیطی مناسب برای گردشگران و مهاجران بوده است. در سال ۲۰۲۰ این کشور برنده بیش از ۲۰ جایزه جهانی در زمینه سفر شد. در سال ۲۰۱۹ نیز مجله جهانی اقتصاد و دارایی پرتغال را در رده چهارمین کشور امن در جهان قرار داده است. این رتبه در سال ۲۰۲۰ به مکان سوم ارتقا پیدا کرد. مردم پرتغال گرم و مهمان‌نواز هستند و رفتار مناسبی با مسافران و گردشگران دارند. این کشور دارای کمترین میزان جرم و جنایت در اروپا است.

فرودگاه‌های کشور پرتغال


کشور پرتغال فرودگاه‌های بسیار زیادی دارد. این فرودگاه‌ها به دو دسته نظامی و همگانی تقسیم بندی می‌شوند. دو فرودگاه بین‌المللی لیسبون و پورتو در جهان بسیار شهرت دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
فرودگاه بین‌المللی لیسبون: فرودگاه بین‌المللی لیسبون اصلی‌ترین فرودگاه کشور پرتغال است. این فرودگاه به اومبِرتو دِلگادو (Humberto Delgado) نیز شهرت دارد. این فرودگاه در اکتبر سال ۱۹۴۲ و در اواسط جنگ جهانی دوم افتتاح شد. در سال ۲۰۱۶ این فرودگاه پذیرای بیش از ۵ میلیون گردشگر بوده است. فرودگاه لیسبون در ۷ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. بیشتر پروازهای ایران به پرتغال به مقصد فرودگاه لیسبون صورت می‌گیرد.
فرودگاه بین‌المللی پورتو: فرودگاه بین‌المللی پورتو (Porto Airport) که به فرودگاه فرانسیسکو سا کارنیرو (Francisco Sá Carneiro Airport) نیز شهرت دارد، جز مهم‌ترین فرودگاه‌های پرتغال است. این فرودگاه در سال ۱۹۴۵ تأسیس شده است. این فرودگاه عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور پرتغال را از آن خود کرده است. این فرودگاه در ۱۱ کیلومتری شمال غربی مرکز شهر پورتو واقع شده است. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ میلیون مسافر در این فرودگاه پذیرش شده‌اند.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

هتل‌ها و محل‌های اقامت پرتغال


هتل و اقامتگاه یکی از مهم‌ترین نکات در سفر است. به خصوص اگر در حال سفر به کشورهای خارجی باشید. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کشور پرتغال به دیگر کشورهای اروپایی این است که قیمت اقامتگاه و هتل در آن کمی ارزان‌تر است. البته در شهرهای تفریحی و توریستی همچون لیسبون، پورتو و تفریحگاه‌های ساحلی مانند الگاروه قیمت هتل‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
در سفر به این کشور برای انتخاب اقامتگاه گزینه‌های متعددی پیش روی شما است. می‌توانید با رزرو آنلاین هتل خارجی، مکانی عالی و مناسب را از میان گزینه‌های مختلفی نظیر اتاق‌ها و مهمانسراها، ویلاهای خصوصی، خوابگاه‌ها، هتل و آپارتمان انتخاب کنید.
برخی از هتل‌های کشور پرتغال Pousadas نام دارند و در صومعه‌ها و قلعه‌های تاریخی واقع شده‌اند. این هتل‌ها بسیار دیدنی هستند و برخی از آن‌ها امکانات هتل‌های پنج یا چهار ستاره دارند. قیمت این مراکز اقامتی به فصل سفر، مکان این هتل‌ها و خدمات آن‎ها بستگی دارد. اما به طور میانگین از شبی ۱۵۰ یورو آغاز می‌شود.
گردشگری روستایی در کشور پرتغال بسیار رایج است به همین دلیل در این روستاها نیز امکان اقامت وجود دارد زیرا مراکز اقامتی گوناگونی در آن‌ها تأسیس شده است.
هزینه اقامت در اقامتگاه‌های محلی پرتغال از حداقل شبی ۵۰ یورو آغاز می‌شود. البته در مناطق گردشگری همچون الگاروه باید دو برابر این مبلغ را به ازای هر شب پرداخت کنید.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

هتل‌های دو و سه ستاره نیز در تمامی شهرهای این کشور به وفور دیده می‌شوند. برای اقامت در این هتل‌ها به ازای هر شب باید تقریباً ۸۰ تا ۱۰۰ یورو کنار بگذارید.
هتل‌های چهار و پنج ستاره و همچنین هتل‌های لوکس امکانات بسیار زیادی دارند. به همین دلیل هزینه اقامت در آن‌ها نیز بیشتر است. به‌عنوان‌مثال برای اقامت در یک هتل چهار یا پنج ستاره باید شبی ۲۰۰ یورو و بیشتر پرداخت کنید.
در پرتغال صدها ملک خصوصی و غیرخصوصی نیز وجود دارد که به گردشگران اجاره داده می‌شود. تمامی این ملک‌ها توسط دفتر گردشگری دولت بازرسی و کنترل می‌شود. قیمت اجاره آن‌ها از شبی ۷۰ یورو آغاز می‌شود و بسته به متراژ و امکانات ملک افزایش پیدا می‌کند.
همان‌طور که گفته شد، خوابگاه نیز مرکزی برای اقامت گردشگران است. در کشور پرتغال خوابگاه‌ها و اتاق‌های کوچکی وجود دارد که به ازای پرداخت مبلغ کمتری می‌توانید در آن‎ها اقامت داشته باشید. هزینه کرایه هر تخت در این خوابگاه‌ها به ازای یک شب کمتر از ۲۰ یورو است.

هزینه‌های روزانه سفر


اینکه چقدر برای یک سفر هزینه کنید، به سلیقه و نوع انتخاب‌های شما بستگی دارد. در سفرهای کم‌هزینه به پرتغال درصورتی‌که از اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید، باید روزانه حداقل ۵۰ یورو کنار بگذارید. در سفرهای اقتصادی نیز باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو کنار بگذارید. در این هزینه‌ها هزینه اقامت، خوردوخوراک، حمل و نقل و تفریحات در نظر گرفته شده است.

مراکز خرید و بازارها


پرتغال کشور وسیعی است و مراکز خرید، بازارها، مجتمع‌های تجاری و پاساژهای گوناگونی دارد. در میان تمامی شهرهای پرتغال لیسبون بهترین مراکز خرید و بازارها را در خود جای داده است. از مشهورترین این مراکز خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سنترو واسکو دا گاما (Centro Vasco da Gama): این مرکز خرید مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مرکز خرید در پرتغال است که پردیس سینمایی بزرگ، هایپرمارکت، مرکز سلامت، ۳۶ رستوران و ۱۶۴ مغازه را در خود جای داده است. هر آنچه که نیاز داشته باشید را می‌توانید از این پاساژ بزرگ بخرید.
کمپو پکنو (Campo Pequeno): این پاساژ بزرگ یکی از عجیب‌ترین مراکز خرید در لیسبون است. زیرا درست در زیر میدان گاو بازی شهر قرار گرفته است. این میدان بازی معماری بسیار زیبایی دارد. کمپو پکنو علاوه بر مرکز تفریحی که مرکز دیدنی و گردشگری نیز به حساب می‌آید. این فرودگاه مغازه‌های متعددی دارد و برای خرید سوغاتی بسیار مناسب است.
کلومبو شاپینگ (Colombo Shopping): این مرکز خرید ۳۷۰ مغازه دارد و هرچه نیاز داشته باشید را می‌توانید از این مجموعه خریداری کنید. از جذاب‌ترین مغازه‌های این پاساژ می‌توان به دیزنی‌استور اشاره کرد که تماشای آن کودکان را به وجد خواهد آورد. همچنین ۷۰ رستوران با منوهای مختلف و پردیس سینمایی بزرگ نیز در این مجموعه وجود دارد.
راهنمای سفر به پرتغال | صفر تا صد سفر پرتغال

ال کورت انگلس (El Corte Ingles): فروشگاه ال کورت انگلس به دلیل طراحی و معماری که دارد بسیار مشهور شده است. این پاساژ اغلب فروشگاه‌های اسپانیایی را در خود جای داده است و برندهای معتبری در آن نمایندگی دارند. علاوه بر مغازه‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، فروشگاه کالای دیجیتال، اکسسوری، هایپرمارکت و دیگر موارد نیز در این مجتمع وجود دارد.
امبکسادا (Embaixada): مرکز خرید امبکسادا در واقع قصری است که قدمت آن به قرن ۱۸ برمی‌گردد. سالن‌های دو طبقه این قصر به بوتیک‌های زیبایی تبدیل شده‌اند و مغازه‌های این پاساژ با درب‌هایی به هم متصل هستند. انواع مغازه‌های خوراکی، پوشاک، صنایع‌دستی و دیگر موارد در این پاساژ وجود دارد.
بازار بارسلوس: این بازار در روزهای پنج‌شنبه برگزار می‌شود و یکی از بهترین بازارهای روباز در اروپا محسوب می‌شود. در این بازار می‌توانید همه‌چیز از جمله سبزیجات، میوه، خوراکی، لباس محلی و دیگر موارد پیدا کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است