search
menu

مراقب تبلیغات دروغین تورهای واکسن باشید

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، در بخشنامه‌ای به سازمان‌های زیرمجموعه این وزارت‌خانه و فعالان حوزه صنعت گردشگری، درباره تبلیغات دروغین و غیرواقعی تورهای واکسن کرونا هشدار داده و خبر از برخورد قانونی با کسانی که با این تبلیغات به صنعت گردشگری آسیب بیشتری وارد می‌کنند داد.
ولی تیموری که معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، در بخشنامه‌ای که خطاب به معاونت‌های استانی این وزارتخانه و نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری ارائه شده، تبلیغات دروغین و اغواکننده برخی موسسات برای برگزاری تورهای واکسن کرونا را برای صنعت گردشگری مضر دانسته و اعلام کرده که با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه به موضوع اقامت در کلبه و ویلاهای غیرمجاز توسط گروهی دیگر از تورها اشاره شده و این موضوع را هم به عنوان مصداقی از تخلف‌های صنفی در این صنعت توصیف کرده است.
مراقب تبلیغات دروغین تورهای واکسن باشید
از همین رو نیاز است تا گردشگران در زمان خرید بلیط هواپیما یا تور مسافرتی، از مراکز معتبر و قانونی اقدام کنند و مطمئن شوند که محل‌های اقامتی تورها، دارای مجوزهای قانونی مرتبط هستند.
پس از آنکه روند واکسیسناسیون کرونا در برخی کشورها آغاز شد، تورهای واکسن هم در کشورهایی که روند تزریق واکسن در آنها کند یا با تاخیر بود، پدید آمد. به نظر می‌رسد کشورهایی همچون روسیه و مالدیو، از جمله کشورهایی هستند که میزبان چنین تورهایی هستند. ولی این موضوع به طور رسمی و قانونی هنوز در ایران مطرح نشده و خبر بالا هم نشان از این دارد که هنوز نمی‌توان روی تبلیغاتی که خبر از واکسینه شدن در کشور دیگری را می‌دهند حساب کرد.

مراقب تبلیغات دروغین تورهای واکسن باشید