search
menu

اگر واکسن کرونا را زده باشید، به این کشورها می‌توانید سفر کنید

[ پنهان کردن ]
منطقه کارائیب
آمریکای شمالی
اروپا
خاورمیانه
آسیا
آفریقا
آمریکای مرکزی و جنوبی
با تزریق دوزهای اول و دوم واکسن کرونا در سرتاسر جهان، کم کم کشورهای گردشگرپذیر، مرزهایشان را به روی شهروندانی که فرایند تزریق واکسنشان تکمیل شده باشد باز می‌کنند. تا پیش از این، یا کشورها ورود گردشگر به کشورشان را محدود یا منع کرده بودند و یا آن را ملزم به داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا مشهور به PCR کرده بودند. آن هم از آزمایشگاه‌هایی با رتبه‌های کیفی بالا و تاییدشده. ولی با پیشرفت امیدبخش ولی نه خیلی سریع روند تزریق واکسن در جهان، کشورهایی که صنعت گردشگریشان مدت‌هاست که از نبود گردشگران آسیب دیده بود، برای پذیرش گردشگران واکسن‌زده، خیز برداشته‌اند.
لیست کشورهایی که در زیر می‌آید، به تدریج بیشتر می‌شود و مخصوصا با فرارسیدن فصل تابستان، کشورهای اروپایی بیشتری به آن خواهند پیوست.
نکته دیگر اینست که برخی از این کشورها، علاوه بر شرط تزریق واکسن و گذشتن حدود ۲ هفته از تزریق آخرین دوز، همچنان قرنطینه را در دستور کار خود دارند و مدت این قرنطینه به میزان شیوع کرونا در کشور مبدا گردشگران بستگی دارد.
مورد دیگر اینست که همه واکسن‌های کنونی مورد استفاده در جهان، در همه این کشورها مورد پذیرش نیست و برخی، واکسن‌های روسی و چینی را مشمول این قوانین بازگشایی مرزها نمی‌دانند.
اگر واکسن کرونا را زده باشید، به این کشورها می‌توانید سفر کنید
پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به هر کدام از این کشورها را دارید، حتما آخرین و به روزترین قوانین مربوط به هر کشور را بررسی کنید تا در زمان سفر به این کشورها دچار مشکل نشوید.

منطقه کارائیب


باهاماس
(واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا مورد پذیرش است.)
بارباروس
(قرنطینه ۱ تا دو روزه برای افراد واکسینه)
بلیز
برمودا
جزایر بریتانیایی ویرجین
(واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا مورد پذیرش است.)
گرانادا
(انجام تست pcr قبل و بعد از سوار شدن به هواپیما همچنان ضروری است و افراد واکسینه باید ۴۸ ساعت قرنطینه باشند.)
سنت کیتز و نویس
جزایر فرانسوی پلونزی

آمریکای شمالی


هاوایی
(از تابستان افراد واکسینه شده در آمریکا اجازه ورود بدون تست pcr دارند.)
اگر واکسن کرونا را زده باشید، به این کشورها می‌توانید سفر کنید

اروپا


اتحادیه اروپا به طور رسمی هنوز موضع‌گیری یکپارچه‌اش را اعلام نکرده است. اما از مسئولان اتحادیه اروپا شنیده می‌شود که در تابستان پیش رو، افرادی که واکسن‌های مورد تایید آژانس درمانی اروپا (فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا) را تزریق کرده باشند می‌توانند به این اتحادیه سفر کنند. برخی دیر از کشورها، به طور مستقل اما در این باره تصمیم‌گیری کرده‌اند:
کرواسی
قبرس
(علاوه بر واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا، واکسن اسپوتنیک وی روسیه هم مورد پذیرش است.)
استونی
فرانسه
(به گفته رئیس جمهور فرانسه، این کشور در تلاش است از تابستان، زمینه را برای ورود گردشگران آمریکایی واکسینه‌شده آسانتر کند.)
گرجستان
(گرجستان یکی از کشورهای مقصد گردشگری برای ایرانیان است و هر ساله افراد زیادی از جاهای دیدنی تفلیس یا جاذبه های باتومی بازدید می‌کنند. همه افراد واکسینه شده به دو شرط می‌توانند به گرجستان سفر کنند. فقط به صورت هوایی به این کشور سفر کنند و در ۱۴ روز گذشته، در کشور هندوستان نبوده باشند.)
آلمان
همه افراد واکسینه شده با واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا به جز از مبدا هند، آفریقای جنوبی و برزیل می‌توانند بدون محدودیت‌های سختگیرانه به آلمان سفر کنند.)
یونان
همه انواع واکسن‌ها از جمله واکسن‌های روسی و چینی را می‌پذیرد. اما فقط اهالی کشورهای بسیار کم‌خطر بدون قرنطینه می‌توانند وارد یونان شوند. کشورهایی مثل نیوزلند، استرالیا، امارات، آمریکا و سنگاپور که نرخ بالاتری از واکسیناسیون سراسری را دارند.
ایسلند
افرادی که واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا را دریافت کرده باشند باید باز تست PCR را در زمان ورود بدهند.
مادریا
جزایر مالت
مونته‌نگرو
لهستان
اسلونی
(همه واکسن‌ها از جمله واکسن‌های روسی و چینی را می‌پذیرد.)

خاورمیانه


لبنان
(برای افراد واکسینه شده، فقط تست pcr پس از رسیدن به لبنان همچنان ضروری است.)

آسیا


هنگ کنگ
(همه گردشگران واکسینه باید ۷ تا ۲۱ روز قرنطینه شوند.)
مالدیو
نپال
تایلند (پوکت)
کشور تایلند پروتکل‌های بهداشتی جزیره گردشگری پوکت را برای افراد واکسینه شده، از یک ماه پیش آسانتر کرد و همین موجب شد گردشگران ورودی به سواحل پوکت به دو برابر برسد.
سریلانکا
تایوان

آفریقا


سیشل

آمریکای مرکزی و جنوبی


اکوادور
گواتمالا