search
menu

اقامتگاه سنتی ددمان زنجان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی ددمان زنجان
فاصله اقامتگاه سنتی ددمان زنجان تا جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه سنتی ددمان زنجان


اقامتگاه سنتی ددمان زنجان یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی استان زنجان است که با ارائه امکانات ویژه در اختیار مشتریانش در بین گردشگران، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. در واقع قدمت اقامتگاه سنتی ددمان زنجان به ۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد که یکی از قدیمی‌ترین بناهای زنجان محسوب می‌شود.
اما سرانجام در سال ۱۳۹۷ این مجموعه اقامتی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و آماده خدمات رسانی به مشتریانش گشت. باید خاطرنشان کرد که این مجموعه تنها اقامتگاه سنتی در استان زنجان است و به غیر از آن اقامتگاه بوم گردی دیگری تا به حال ثبت نشده است. اقامتگاه سنتی ددمان زنجان دارای ۱۱ واحد اقامتی و ۲ طبقه مجزاست که هر کدام از آن‌ها به شکل بسیار جذاب و زیبایی طراحی شده‌اند.
داخل تمام اتاق‌ها سیستم تهویه مطبوع وجود دارد و اگر در فصل تابستان آنجا رفتید می‌توانید از کولرگازی استفاده کرده و بدون کوچک‌ترین محدودیتی از فضای مطلوب اقامتتان لذت ببرید و برعکس در فصل زمستان نیز از گرمای آن استفاده کنید. اما چیزی که موجب جلب نظر اکثر مسافرانی شده که به این اقامتگاه سنتی جذاب رفته‌اند، طراحی سنتی و بی‌بدیل داخل اتاق‌هاست.
چرا که متوجه سقف‌ها و در و پنجره‌های چوبی بسیار زیبا خواهید شد که همان طاقچه‌های قدیمی، شکل زیبایشان را حفظ کرده و داخلشان با چراغ گردسوز و ظروف سفالی بسیار زیبایی تزئین شده است. تختخواب‌ها نیز رویشان نقش و نگار سنتی و قدیمی دارد و فضای جذاب و منحصربه‌فرد اتاق را تکمیل کرده است.
داخل این اقامتگاه سنتی بی‌نظیر، یک رستوران فوق‌العاده عالی و با کیفیت وجود دارد که بهترین غذاها را به شما ارائه می‌دهند. غذاهایی که هرگز طعم لذیذ آن‌ها را فراموش نخواهید کرد. حتی جالب است بدانید که داخل رستوران یک تنور سنتی وجود دارد که نان‌هایش را یک پیرمرد از اهالی همان‌‎جا پخته و به میهمانان این اقامتگاه نان کاملا تازه و خوشمزه می‌دهد.
غذای دیزی رستوران اقامتگاه سنتی ددمان زنجان حرف ندارد و بسیار خوشمزه است و اگر یک بار آن را امتحان کنید حتما برای دفعات بعد دوباره دیزی مخصوص آنجا را سفارش خواهید داد. از طرفی دیگر اکثر کسانی که تجربه اقامت در این مجموعه بی‌نظیر را داشته‌اند، بیان کرده‌اند که صبحانه‌های این اقامتگاه بسیار لذیذ بوده و اکثریت قریب به اتفاق این موضوع را تایید کرده‌اند که صبحانه اقامتگاه سنتی ددمان زنجان بسیار مطلوب و خوشمزه بوده است.
مهم‌تر از هر چیز این است که این مجموعه سعی داشته فرهنگ و سنت خویش را حفظ کند و به صنایع‌دستی مردمانش ارزش بیشتری قائل شود، چرا که تمام ظروف استفاده شده در این مجموعه اقامتی ظروف مسی بوده که می‌توانید آن‌ها را در بازار زنجان به راحتی خریداری کنید. اما از هر چیزی که بگذریم نمی‌توان فضای دل‌نشین و جذاب حیاط این اقامتگاه سنتی را نادیده گرفت و در مورد آن چیزی نگفت.
حیاطی که با ورود به محوطه آن متوجه آجرکاری‌های سنتی و قدیمی، حوضچه زیبا و آبی‌رنگ، تخت‌های چوبی، گلدان‌های رنگارنگ و صندوقچه‌های قدیمی می‌شوید. حسی که اکثر مسافران در این بنای قدیمی و نفیس دارند، آرامش و سکون بوده و فضای امن و آرام آنجا باعث می‌شود تا همه تمام دغدغه‌هایشان را فراموش کرده و در لحظه حال زندگی کنند.
از طرفی دیگر، اقامتگاه سنتی ددمان زنجان به خاطر دسترسی آسانی که به اکثر اماکن گردشگری و خرید دارد باعث شده تا کسانی که این مجموعه را برای اقامت انتخاب می‌کنند بتوانند در کمترین زمان ممکن به مراکز مدنظرشان رفته و به اقامتگاهشان بازگردند. برای مثال شما فاصله بسیار کمی تا جاهای دیدنی زنجان مانند موزه مردان نمکی، بازار سرپوشیده و موزه رختشوی‌خانه فاصله بسیار کمی خواهید داشت و می‌توانید حتی با پای پیاده هم آنجا بروید.

فاصله اقامتگاه سنتی ددمان زنجان تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا موزه رختشوی‌خانه: ۶۵۰ متر
فاصله تا موزه مردان نمکی: ۸۰۰ متر
فاصله تا مسجد چهل‌ستون: ۱ کیلومتر
فاصله تا بازار زنجان: ۱ کیلومتر

امکانات هتل
local_bar مینی بار
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
store نظافت روزانه
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است