search
menu

اقامتگاه بوم گردی بافت تاریخی اصفهک طبس

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی بافت تاریخی اصفهک طبس
اتاق های اقامتگاه و امکانات آن ها
رستوران اقامتگاه
امکانات و خدمات کلی اقامتگاه
فاصله اقامتگاه بومگردی اصفهک طبس تا اماکن و جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بوم گردی بافت تاریخی اصفهک طبس


اقامتگاه بوم گردی اصفهک طبس خانه ای متعلق به دوران صفویه با قدمتی چهار صد ساله است که در ۴۳ کیلومتری از شهر طبس و در روستای اصفهک واقع شده. معماری این روستا از خشت و گل بنا شده و نحوه ساخت خانه های آن به گونه ای است که انگار روستایی در دل روستایی قرار دارد. ماجرا از این قرار است که درسال ۱۳۵۷ زلزله ای اصفهک طبس را ویران کرد و مردم روستا تصمیم گرفتند به جای مرمت خانه های خود، روستایی در کنار روستای اصلی بنا کنند. حال همان روستای قدیم با دیوارهای خراب فرو ریخته اش، به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی طبس تبدیل شده است. روستای اصفهک، روستای قدیمی شهرستان طبس است و آب و هوای این روستا در فصل بهار و تابستان چند درجه از طبس خنک تر است و زمستان های سرد و طولانی دارد.
جالب است بدانید که خانه های این روستا، اغلب یک طبقه و گنبدی شکل و لازم به ذکر است که خانه های قدیمی با خشت و گل ساخته شده بود، اما خانه های جدید، آجری و سیمانی هستند. اقامتگاه بوم گردی اصفهک در سال ۱۳۹۴ با هدف میزبانی از گردشگران، مرمت و بازسازی شد. اگر به قصد سفر زیارتی به سمت خراسان بلیط هواپیما تهیه کرده اید، بهتر است که علاوه بر زیارت، از طبیعت و روستا های بکر اطراف شهر مقدس مشهد، خاصه شهر طبس دیدن کنید. این اقامتگاه بوم گردی نیز در همین شهر طبس، توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده، کمتر کسی هست که این اقامتگاه را نشناسد.

اتاق های اقامتگاه و امکانات آن ها


اقامتگاه بوم گردی اصفهک طبس شامل مجموعه ای از شش اقامتگاه به نام های ساباط، کویر، سرای حجی پدر، برات الله، پی باغ و سراچه است که درمجموع دارای بیست و دو باب اتاق می باشد. اتاق های این اقامتگاه به علت حفظ معماری سنتی خود و ایجاد حس زندگی در گذشته ها فاقد تخت، تلویزیون و یخچال هستند. اتاق های این اقامتگاه عبارتند از: اتاق دو نفره، اتاق سه نفره، چهار نفره، پنج نفره، شش نفره و بزرگترین آن هفت نفره، که قابلیت سه نفر اضافه را دارد.
برخی اتاق ها فاقد پنجره و نورگیر هستند. موقع رزرو اتاق به این موارد دقت کنید. از اهداف این اقامتگاه بوم گردی این است گردشگران، زندگی سنتی و نوستالژیک را تجربه کنند. سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک و عمومی، در اختیار گردشگران قرار دارد. توجه داشته باشید که ورودی برخی از اتاق ها دارای پله است. دیوارهای اتاق ها پر است از طاقچه ها زیبا که با اشیاء قدیمی تزیین شده و همچنین پشتی و متکاهای رنگارنگ و فرش های دستبافت، جلوه خاصی وقدیمی به این اتاق ها داده اند.

رستوران اقامتگاه


دراین اقامتگاه بومگردی امکان سفارش و سرو انواع غذاهای محلی و بومی از جمله گندم پلو، آبگوشت، کشک بادمجان و انواع نوشیدنی های سرد و گرم و دمنوش های محلی وجود دارد. خوردن غذاهای محلی در فضایی دلنشین و آرام و دنج، همراه با فضای نوستالژیک قابل وصف نیست. همه ی نظرات گردشگران درمورد این اقامتگاه، از چای خانه سنتی و غذاهای بومی و بسیار خوش طعم این اقامتگاه تعریف و آن را زیبا، دلنشین و آرام بخش توصیف کرده‌اند.

امکانات و خدمات کلی اقامتگاه


از جذاب ترین امکانات این اقامتگاه می توان به اجرای موسیقی زنده و محلی همراه با شب نشینی اشاره کرد که شما را با نحوه آداب و رسوم این منطقه بیشتر آشنا می کند. نمایشگاه و فروشگاه عرقیجات و صنایع دستی، حمام خزینه ای و قابل استفاده مخصوص گردشگران، پارکینگ غیر مسقف و سیستم سرمایشی توسط پنکه از دیگر امکانات موجود در این اقامتگاه هستند. با وجود آشپزخانه عمومی و یخچال دیگر نگران نحوه پخت غذا نبوده و گردشگران می توانند غذای مورد علاقه خود را طبخ و میل نمایند. اگر با ماشین شخصی خود سفر به این اقامتگاه را آغاز کرده ‌اید توجه داشته باشید که ورود وسیله نقلیه به بافت تاریخی روستا ممنوع است و خودروی گردشگران در پارکینگ عمومی پارک می شوند.
از قسمت پارکینگ تا ورودی اقامتگاه ها، حدود ۳۵۰ متر فاصله است که باید آن را پیاده طی کنید. از ۱۲ شب تا ۷ صبح پذیرش انجام نمی شود، پس هنگام سفر دقت و زمانبندی لازم را انجام داده و سپس سفر خود را آغاز کنید. لازم به ذکراست که کودکان زیر شش سال در صورت عدم استفاده از سرویس، شامل اقامت رایگان می‌شوند. آنتن دهی خوب موبایل، امکان گشت و گذار، کوهپیمایی، دیدن نخلستان ها، خرید سوغاتی، از جمله امکاناتی است که برای گردشگران فراهم شده است . پرسنل همگی مسلط به زبان انگلیسی و همچنین راهنمای تور برای گردشگران خارجی فراهم شده است.

فاصله اقامتگاه بومگردی اصفهک طبس تا اماکن و جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا سد تاریخی کریت: ۱۷.۸ کیلومتر
فاصله تا ارگ طبس : ۴۰.۳ کیلومتر
فاصله تا باغ گلشن طبس : ۴۱.۷ کیلومتر
فاصله تا تا روستای گردشگری ازمیغان: ۴۳.۹ کیلومتر
فاصله تا چشمه آب سرد و گرم مرتضی علی: ۷۱.۶ کیلومتر
فاصله تا تا جای دیدنی نایبند: ۱۶۶ کیلومتر
امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است