search
menu

اقامتگاه بومگردی شنزار کویر مصر

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بومگردی شنزار کویر مصر
اماکن نزدیک اقامتگاه بومگردی شنزار کویر مصر

درباره اقامتگاه بومگردی شنزار کویر مصر


اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر در واقع یکی از خانه های قدیمی و بزرگ روستای مصر اصفهان واقع شده است که از سال ۸۹ توسط خانواده براتی به بهره برداری رسید تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد. با اینکه در این چند سال اخیر خانه های نوساز هم با پیرایش ظاهری خشت و گل به شکل اقامتگاه درآمده اند ولی اقامتگاه بوم گردی شنزار یک خانه قدیمی است که با خشت و کاهگل ساخته شده و اتاق های آن سقفی گنبدی شکل دارد. کسانی که یک بار مهمان خانواده براتی ها شده اند دائم از مهمان نوازی و خوش رفتاری آن ها صحبت می کنند.
در اقامتگاه های بوم گردی تنها معماری قدیمی نیست که حال و هوای زمان های قدیم را تداعی می کند بلکه وسایل سنتی و امکانات و المان های قدیمی که در دکوراسیون خانه به کار رفته اند در انتقال این حس نقش مهمی دارند. حیاط این خانه قدیمی سنگ فرش شده و چند درختچه و گل به صورت تزیینی در وسط حیاط وجود دارد که فضای دلنشینی به آن داده است. کنار ورودی اتاق ها ۲ تخت سنتی قرار گرفته که برای دورهمی های عصرانه و شبانه یا حتی میل وعده های غذایی مناسب است. این خانه خشتی ایوان نسبتا بزرگی دارد که گاهی کرسی بزرگی روی آن می چینند. به این نوع ایوان ها در گذشته ایوان شاه نشین می گفتند که امروزه دورهمی ها و گپ های دوستانه روی این ایوان به همراه نوشیدن چای، خاطره دلنشینی از سفر به کویر را به جای می گذارد.
این اقامتگاه در ۱۲ باب اتاق و سوئیت بومی از مهمانان خود میزبانی می کند که در مجموع ظرفیت پذیرش ۸۰ کویرنورد و گردشگر را دارد. اتاق های اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر دارای سرویس های کف خواب هستند و دور تا دور دیوارهایشان تاقچه وجود داد. این اتاق ها دکوراسیون ساده ای دارند و دیوارهایش به چراغ های کوچک نفتی و آویزهای رنگی مزین شده اند. استفاده از سرویس بهداشتی و حمام برای مهمانان معمولا به صورت مشترک است. اما بعضی از اتاق ها دارای توالت فرنگی و حمام مستقل هستند که در حمام ها لوازم استحمام قرار داده شده است. سوئیت های این اقامتگاه تخت خواب هم دارند که موقع رزرو اتاق می توان آن ها را انتخاب کرد.
گفتنی است که گردشگران با اقامت در اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر صبحانه را مهمان خانواده براتی خواهند بود؛ یک صبحانه محلی تازه و خوشمزه که بوی نان داغ محلی تمام خانه را می گیرد و مهمانان را دور هم جمع می کند و حتی می توانند با پرداخت هزینه بیشتر وعده شام و ناهار را هم مهمان آنها باشند. البته می توان با هماهنگی قبلی انواع غذاهای محلی مثل آش پشت غربالو، نان کادر، یخنی، پلو زرد، آبگوشت، کماچ سمنو، اشکنه و کشک نیز سفارش داد.
در این اقامتگاه امکانات و خدماتی مثل اینترنت، پارکینگ غیرمسقف، سیستم گرمایشی و سرمایشی، راهنمای تور و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی به تک تک مهمانان ارائه داده می شود. علاقه مندان می توانند در تورهای کویرنوردی و تفریحی مثل شتر سواری، سافاری، موتور چهار چرخ و آفرود شرکت کنند و خاطره ای به یادماندنی را در روستای مصر و اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر رقم بزنند.

اماکن نزدیک اقامتگاه بومگردی شنزار کویر مصر


فاصله اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر تا کویر مصر: ۳.۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر تا بیابان ریگ کله: ۷.۹ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر تا روستای باستانی فرخی: ۵۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر تا روستای دیدنی گرمه (چشمه ماهی): ۸۴.۴ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر تا قلعه جندق: ۱۳۹ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی شنزار کویر مصر تا شهر اصفهان: ۴۳۵ کیلومتر


امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است