search
menu

اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر
اماکن نزدیک اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر

درباره اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر


اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر نامی است که کویرنوردان و کویردوستان با آن آشنایی زیادی دارند. این اقامتگاه همه ساله میزبانی از گردشگران شهر خور و بیابانک اصفهان را به عهده می گیرد و در کنار دیگر اقامتگاه های بومگردی روستای مصر خوشامد گوی مهمانان کویر است. کویر مصر یکی از زیباترین کویرهای ایران است که هر کسی با دیدن تصاویرش شگفت زده می شود؛ چه بسا کسانی که در نگاه اول تصور کرده اند این کویر متعلق به ایران نیست اما این جاذبه طبیعی در دل نصف جهان قرار گرفته است. کویرنوردان در انتظار رسیدن هوای خنک هستند تا بار دیگر لذت گشت در شنزارهای کویر و تماشای ستاره های آسمان کویر را بچشند.
به علت پرگردشگر بودن روستای مصر تعدادی از خانه های قدیمی روستا به اقامتگاه تبدیل شده اند. یکی از همین خانه ها در سال ۱۳۸۹ بازسازی شد تا از مهمانان میزبانی کند. این خانه بزرگ و خشتی که نمونه ای از معماری های قدیمی است در ۱۲ باب اتاق بومی و سوئیت از مهمانان خود پذیرایی می کند و در مجموع ظرفیت پذیرش ۴۸ گردشگر را دارد. اقامت در اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر، زندگی در زمان های قدیم را القا می کند و باعث می شود سنت های قدیمی احیا شوند.
این اقامتگاه سقف های خشتی و گنبدی شکل دارد و در بافت قدیمی خود امکانات تقریبا به روزی را ارائه می کند. اتاق های اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر با سرویس های کف خواب و سیستم های گرمایشی و سرمایشی مجهز شده اند و برخی از این اتاق ها دارای تخت خواب هم هستند. گفتنی است که استفاده از سرویس بهداشتی و حمام برای مهمانان بعضی از اتاق ها به صورت مشترک است و اقامتگاه دارای ۳ حمام و۴ سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است. آنتن دهی تلفن های همراه در اقامتگاه بوم گردی کاریز خوب است و برای همین اینترنت بی‌سیم هم به مهمانان ارائه می شود.
تا جایی که امکان داشته در چیدمان اثاثیه و المان های سنتی و محلی این خانهِ خشتی از رنگ های مختلف استفاده شده تا فضای اتاق هایش گرم و صمیمی به نظر برسند. در وسط حیاط مرکزی خانه آتشکده زیبایی وجود دارد که اطرافش چند کنده نخل وجود دارد و برای دورهمی های دوستانه بخصوص در شب های سرد بسیار مناسب است. معمولا این اقامتگاه در نیمه دوم سال پذیرای مهمانان و کویرنوردان است.
امکانات و خدماتی که مهمانان در اقامتگاه بوم گردی کاریز کویر مصر از آن بهره مند می شوند شامل: پارکینگ غیرمسقف اختصاصی، بخاری نفتی، راهنمای تور، پنکه سقفی، آشپزخانه و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی است. کسانی که در این اقامتگاه شب را سپری می کنند با صبحانه محلی همراه با نان داغ محلی پذیرایی می‌شوند. هنگام ظهر هم می توانند انواع غذاهای محلی همچون آبگوشت، اشکنه گوجه، آب دوغ خیار، دیگی، کشک بادمجان، دیگی و قرمه سفارش بدهند.
البته با وجود آشپزخانه عمومی مستقل گردشگران می توانند غذاهای مورد نظر خود را طبخ کنند و دست پخت خودشان را میل کنند. فقط باید در نظر داشت که اقامت در اقامتگاه های بوم گردی آن هم در روستای مصر بسیار گران است و تورهایی که برای ماشین سافاری، شتر سواری، روستا گردی، اطراف گردی، آفرود، بازدید از حیات وحش و رصد ستارگان و آسمان ارائه می شوند هزینه جدا دارند و هزینه آن ها کم نیست.

اماکن نزدیک اقامتگاه بومگردی کاریز کویر مصر


فاصله اقامتگاه بوم گردی کاریز کویر مصر تا کویر مصر: ۵۰۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی کاریز کویر مصر تا بیابان ریگ کله: ۸ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی کاریز کویر مصر تا روستای دیدنی گرمه: ۸۴.۵ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی کاریز کویر مصر تا آبشار نمکی و دریاچه نمک خور: ۱۰۰ کیلومتر


امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است