search
menu

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا
امکانات اقامتگاه بوم گردی خانه دوست
امکانات غذا در اقامتگاه بوم گردی خانه دوست
راه دسترسی به اقامتگاه بوم گردی خانه دوست
فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا جاذبه های دیدنی

درباره اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا


اقامتگاه بوم گردی خانه دوست خانه ‌ای روستایی‌ از سال ۱۳۹۷ در منطقه ناهارخوران و هیرکانی استان گلستان آماده پذیرش گردشگرانی است که هنگام خرید بلیط هواپیما این خانه را به عنوان اقامتگاه انتخاب کرده اند.. اگر به جنگل نوردی علاقه مند باشید، این اقامتگاه بهترین انتخاب بوده و جنگل‌های ناهارخوران و هیرکانی دارای درختانی با چهل میلیون سال قدمت هستند. اقامتگاه خانه دوست هیرکانیا در روستای زیارت قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر گرگان حدودا ۱۸ کیلومتر است. با اقامت در این اقامتگاه از شیوه زندگی بومیان و طبیعت و مناظر چشم نواز روستای زیارت لذت خواهید برد. اقامتگاه بوم گردی خانه دوست دارای نمای کاهگلی، پنجره های فیروزه ای، نرده های چوبی و گل های رنگارنگ بر روی طاقچه ایوان شما را مجذوب خود می کند. این اقامتگاه با معماری بی نظیر و چیدمان سنتی خود مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد. تماشای طبیعتی بکر از این اقامتگاه برایتان تجربه خاصی خواهد بود. اقامتگاه بوم گردی خانه دوست در ۲ طبقه یعنی طبقه همکف و طبقه بالا ساخته شده است و شامل ۳ اتاق به صورت ۲ اتاق ۳ نفره و یک اتاق ۵ نفره است. برای تجربه زندگی بومی اتاق های این خانه فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی و تخت خواب هستند، به همین دلیل مهمانان باید از سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک استفاده کنند، البته سرویس بهداشتی های به صورت ایرانی و فرنگی هستند.

امکانات اقامتگاه بوم گردی خانه دوست


در مورد امکانات و خدمات اقامتگاه بوم گردی خانه دوست می توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، کافه و رستوران سنتی، سیستم گرمایشی بخاری گازی و کرسی اشاره کرد. به خاطر خنک بودن آب و هوای این منطقه نیازی به استفاده از سیستم سرمایشی وجود ندارد ولی با این حال در صورت درخواست مهمانان پنکه رومیزی در اختیارشان قرار می گیرد. یخچال نیز به صورت عمومی در آشپزخانه اقامتگاه وجود دارد. اگر به همراه خود افراد سالمند یا کودک خردسال دارید، زیرا اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا در بخش ورودی دارای تعداد زیادی پله است. همچنین اقامت برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است. توجه داشته باشید که ۱۰۰ متر منتهی به این اقامتگاه خاکی و بدون آسفالت است. در فضای بیرونی اقامتگاه نیز باغچه ای سرسبز و زیبا دلربایی می کند، اگر مقابل اقامتگاه بایستید می توانید چشم اندازی از جنگل، دشت و کوه را تماشا کنید. آنتن دهی در این منطقه بسیار عالی است، اما باید از اینترنت تلفن همراه خودتان استفاده کنید زیرا در این اقامتگاه خدمات اینترنت وجود ندارد، همچنین صندوق امانات نیز وجود ندارد باید خودتان مراقب وسایل شخصی تان باشید.

امکانات غذا در اقامتگاه بوم گردی خانه دوست


در هنگام اقامت در این اقامتگاه نگران غذا نباشید، زیرا صبحانه در زمان اقامت رایگان سرو می شود و برای ناهار و شام نیز رستورانی در این محل دایر است و انواع غذاهای محلی و خوشمزه در اختیارتان قرار می گیرد، انواع غذاها عبارتند از ساک، مرغانه ماست، ماش پتی، کشک بادمجان و شامی و غیره.

راه دسترسی به اقامتگاه بوم گردی خانه دوست


اگر می خواهید از سمت غرب گرگان بروید، باید وارد بلوار صیاد شیرازی شوید؛ سپس به تقاطع دخانیات رسیده و وارد بلوار ناهار خوران شوید؛ بلوار ناهار خوران را تا انتها ادامه دهید و پس از عبور از میدان ناهار خوران وارد جاده زیارت خواهید شد. ۸ کیلومتر که در جاده زیارت بالا بروید، به محدوده‌ ای با فرعی‌های زیاد می ‌‌رسید؛ اولین فرعی دست چپ به اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا گرگان می رسد که توجه داشته باشید این مسیر خاکی است. اما اگر از سمت شرق به گرگان می روید، باید از تقاطع غیر همسطح میدان معلم وارد کمربندی شهید کلانتری شوید؛ در انتهای کمربندی شهید کلانتری وارد روگذر کمربندی غربی شده و خود را به بلوار صیاد شیرازی و سپس تقاطع دخانیات برسید. در هر مسیری دچار سردرگمی شدید، جای نگرانی نیست زیرا می توانید از محلی‌ها کمک بگیرید و خیلی راحت به اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا برسید.

فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا جاذبه های دیدنی


فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا آستان مقدس امامزاده صالح: ۵۰۰ متر
فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا آبگرم معدنی زیارت: ۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا رودخانه خاصه رود: ۲٫۷ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا آبشار زیبای زیارت: ۳٫۷ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا منطقه جنگلی ناهار خوران: ۱۲٫۷ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا تا پارک جنگلی النگدره: ۱۵٫۹ کیلومتر
امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است