search
menu

اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل
معرفی اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل
فعالیت های اقامتگاه
امکانات اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل
مسیر دسترسی به اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل
فاصله اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل تا جاذبه های گردشگری ودیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل


اقامتگاه بوم گردی شوون در شهرستان گرمی در استان اردبیل قرار دارد. استان اردبیل یکی از استان های ایران است که آب و هوای خنک و سردی دارد. جای جای این استان سبز و خوش آب و هوا یکی از مقاصد اصلی مسافرانی است که از سراسر ایران بلیط هواپیما به مقصد اردبیل می خرند. اقامتگاه هایی که در شهرهای کوچک و روستاهای خوش آب و هوای اردبیل وجود دارند سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران هستند. این اقامتگاه ها برای مسافران تداعی کننده محیطی آرام و بی دغدغه در دل روستاها هستند و برای مسافران و گردشگرانی که از شهر به این مکان می آیند بسیار جالب توجه هستند. یکی از این اقامتگاه ها اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل است.

معرفی اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل


این اقامتگاه در روستای شوون علیا قرار دارد که از توابع شهرستان گرمی است. واژه شوون در لغت به معنای عمیق است که درواقع به جغرافیای این منطقه و قرار گرفتن آن در دره ای عمیق مربوط است. این اقامتگاه که معماری آن شبیه خانه های روستایی است، در ساخت آن از سنگ، چوب و کاه‌گل استفاده شده است. اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل قبلا یک خانه روستایی بود که بعدها مورد بازسازی قرار گرفت و امروزه به‌عنوان محلی برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است.

فعالیت های اقامتگاه


این اقامتگاه مناسب کسانی است که به دنبال آرامش در یک محیط ساده و صمیمی هستند. مسافران می توانند در محیط آرامش بخش روستا با نحوه زندگی روستاییان نیز آشنا گردند. مهمانان این اقامتگاه می توانند از نزدیک با طرز زندگی روستاییان از درست کردن مایحتاج اولیه شان تا نحوه زنبورداری و باغ داری نیز آشنا گردند. این اقامتگاه دارای چهار اتاق است که این چهار اتاق به چهار خانواده اجاره داده می شود. مسافران این اقامتگاه با انتخاب این مکان می توانند تجربه اقامت در روستایی که مشرف به جنگل‌های هیرکانی است و طبیعت زیبا، هوایی تمیز و چندین جای دیدنی از جمله بقعه سید نجف قلی دارد را، داشته باشند. گردشگران می توانند به بازدید از باغ ها و طبیعت اطراف بروند و با نزدیک با مردم و فعالیت های روزانه شان از جمله زنبورداری آشنا گردند.

امکانات اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل


اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل امکاناتی دارد که اقامت در این مکان را آسانتر کرده است. این امکانات شامل صبحانه رایگان است ولی هزینه وعده های نهار و شام بر عهده خود مسافران است که می توانند از غذاهای محلی مانند آش دوغ، قیمه پیچاق، کشمش پلو، تره اسفناج و دمی یارما که با مواد اولیه تازه تهیه می گردند، سفارش دهند. البته همه اتاق ها یک آشپزخانه مشترک با تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای پخت و پز را دارند. در اقامتگاه شوون اردبیل امکاناتی نظیر حمام نیز وجود دارد و دستشویی ایرانی و فرنگی نیز در این اقامتگاه وجود دارد که از همه این ها بصورت اشتراکی استفاده می گردد. همانطور که ذکر گردید در این اقامتگاه چهار اتاق وجود دارد که در هر کدام یک الی دو تخت وجود دارد و امکان افزودن تخت به تعداد محدود قابل انجام است. همچنین در اقاتگاه بوم گردی اردبیل امکاناتی نظیر وسایل گرمایشی و پتو نیز وجود دارد. اقامتگاه بوم گردی شوون دارای پارکینگی بصورت غیر مسقف است که گنجایش آن به تعداد اتاق ها یعنی چهار خودرو است. این اقامتگاه راهنمای تور گردشگری داشته و پرسنل آن مسلط به زبان انگلیسی هستند.

مسیر دسترسی به اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل


مسیر رسیدن به این اقامتگاه بوم گردی ممکن است در ابتدا برای مسافران سخت به نظر بیاید ولی مردم محلی و خودروهایی که در این مسیر در رفت و آمد هستند می توانند مسافران را به آسانی راهنمایی کنند. بهتر است ابتدا از جاده گرمی-موران از شهرستان گرمی خارج و جاده گرمی-ایزمارا- قوزلو را انتخاب نمایید. بعد از چند صد متر وارد یک دوراهی شده و سمت چپ یا همان مسیر روستای هاچه کند درمانلو را انتخاب نمایید. از روستای مذکور و تپه گذشته و در نهایت به روستای شوون علیا خواهید رسید.

فاصله اقامتگاه بوم گردی شوون اردبیل تا جاذبه های گردشگری ودیدنی نزدیک


فاصله تا منطقه جنگلی اینی: ۱۱.۵ کیلومتر
فاصله تا روستای گردشگری تولون: ۱۴.۸ کیلومتر
فاصله تا دریاچه قالغانلو:۱۸.۹ کیلومتر
فاصله تا دریاچه سد گیلارلو: ۱۸.۹ کیلومتر
فاصله تا تالاب شور گل: ۳۰ کیلومتر
فاصله تا آبشارهای انگوت: ۳۷.۶ کیلومتر
فاصله تا دشت مغان: ۵۸.۵ کیلومتر

امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است