search
menu

اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک
اتاق های اقامتگاه و امکانات آن ها
امکانات و خدمات کلی اقامتگاه
فاصله اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک تا اماکن و جاهای دیدنی

درباره اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک


اقامتگاه بوم گردی شهبازان یکی از خانه های بومی روستای نور آباد شهر شازند است. شازند از شهرهای قدیمی اراک است که تاریخش به کیخسرو و پهلوانان گره خورده و چشمه ها و کوه های فراوانی را به عنوان جاذبه های طبیعی در دل خود دارد که جزو جاهای دیدنی اراک به شمار می روند. چشمه بلاغ حک که به چشمه کیخسرو هم شناخته می شود از چشمه های معروف شازند است که ماجرای جالبی دارد. گفته می شود کیخسرو قبل از مرگ خود در آب این چشمه استحمام کرده و سپس داخل غاری که امروزه به نام غار کیخسرو شناخته می شود رفته و دیگر برنگشت. به جز این چشمه، شازند غارها و چشمه های دیگری هم دارد که آن را مقصدی مناسب و متفاوت برای خرید بلیط هواپیما و طبیعت گردی کرده است. شازند آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد که برای تابستان ها مقصدی خنک و مناسب است در برابر این تابستان های معتدل،‌ زمستان های سرد شازند قرار دارد که به دلیل بارش های فراوان پیست اسکی مناسبی را هم در منطقه ایجاد کرده است. برای اقامت در اطراف شازند نگران نباشید می توانید از خانه های بومی مانند اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک استفاده کنید و در طبیهت منطقه گشت و گذاری داشته باشید.

اتاق های اقامتگاه و امکانات آن ها


اقامتگاه بومگردی شهبازان در کل دارای ۲ واحد اقامتی با ظرفیت پذیرایی از ۲۵ مهمان است. یکی از واحدهای آن فضایی ۱۰۰ متری و تخت خوابی ۲ نفره دارد و دیگر واحد آن اتاقی ۷۰ متری با ۱ تخت دو نفره است. هردوی این واحدها دارای آشپزخانه ای مجهز به یخچال اند و مهمانان می توانند با استفاده از امکانات آشپزی داخل اتاق ها غذاها و خوراکی های مورد نظر خود را تهیه کنند. برای این که حوصله مهمانان در اتاق ها سر نرود، داخل اتاق ها تلویزیون قرار داده شده است. سرویس بهداشتی داخل اتاق ها فرنگی و حمام اتاق ها دارای دوش حمام است. برای سیستم گرمایش اقامتگاه از بخاری گازی و برای سرمایش آن از کولر آبی استفاده شده است. مهمانان داخل اتاق ها امکان اتصال به اینترنت را خواهند داشت البته اینترنت اقامتگاه حجم مشخصی داشته و استفاده از آن شامل هزینه است. با این که اقامتگاه امکانات چندان زیادی ندارد اما تلاش کرده تا با ایجاد امکانات مورد نیاز آسایش و راحتی را در حد توان خود برای مهمانانش ایجاد کند.

امکانات و خدمات کلی اقامتگاه


شهبازان خانه ای بومی است و طبیعی است که بسیاری از امکانات و خدمات را نداشته باشد اما نبود امکانات نقطه ضعفی برای این خانه نیست چرا که هدف از اقامت در خانه های بومی تجربه سبک زندگی سنتی ایرانی و حس آرامش و سادگی روستایی است. البته توجه داشته باشید که این اقامتگاه دارای پله است به همین دلیل مهمانانی که همراه خود کودک،‌ سالمند یا افراد توان یاب دارند بهتر است مواظب همراهان خود بوده و وسیله های مورد نیاز آن ها را همراه خود داشته باشند. مهمانان دارای خودروی شخصی می توانند اتومبیلشان را در پارکینگ هتل پارک کنند. اقامتگاه حیاط باصفایی دارد که کودکان می توانند در آن بازی کنند. برای راحتی و امنیت مهمانان در طبیعت گردی،‌ راهنمای تور محلی استخدام شده است. کشاورزی و دامداری از شغل های اصلی روستاییان است و می توانید علاوه بر تماشای نحوه کار روستاییان و تهیه عکس های یادگاری از محصولات دامی و کشاورزی این منطقه نیز سوغاتی خوشمزه برای خود تهیه کنید.

فاصله اقامتگاه بومگردی شهبازان اراک تا اماکن و جاهای دیدنی


فاصله تا مرکز شهر شازند: ۱۸ کیلومتر
فاصله تا ایستگاه راه آهن شازند: ۱۸.۷ کیلومتر
فاصله تا سراب عباس آباد: ۲۰.۱ کیلومتر
فاصله تا چشمه بلاغ: ۲۵.۵ کیلومتر
فاصله تا سد کمال صالح: ۲۸.۳ کیلومتر
فاصله تا سراب اسکان: ۳۸.۷ کیلومتر
امکانات هتل
restaurant رستوران
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت باهزینه
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است