search
menu

پارک گوئل بارسلونا

[ پنهان کردن ]
پارک گوئل بارسلونا
چرا بازدید از پارک گوئل پیشنهاد می شود؟
تاریخچه پارک گوئل
معماری پارک گوئل
در پارک گوئل از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک گوئل چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از پارک گوئل چه زمانی است؟
چگونه به پارک گوئل برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی پارک گوئل برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک گوئل هستند؟

پارک گوئل بارسلونا


معماری های گائودی آثاری هستند که به شهر بارسلونا و برخی شهرهای دیگر اسپانیا هویت بخشیده اند. بعد از دیدن یک یا ۲ شاهکار از این معمار برجسته و همچنین پارک بزرگ گوئل به نبوغ او بیش تر پی خواهید برد. پارک وسیعی که با دنیای رنگینی از تکه های سرامیکی مانند یک موزه باز عناصر معماری گائودی را به نمایش گذاشته است.
از این رو بی دلیل نیست که به یکی از جاهای دیدنی بارسلونا تبدیل شده که نباید بازدید از آن را فراموش کرد. جالب است بدانید که این پارک روزانه از میان تهیه کنندگان بلیط هواپیما بارسلونا بیش از ۱۴ هزار و سالانه ۵ میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

چرا بازدید از پارک گوئل پیشنهاد می شود؟


- پارک گوئل در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
- آنتونی گائودی تا زمان مرگش در این پارک زندگی می کرد.
- در معماری بناهای پارک هیچ خط راستی وجود ندارد.
- پارک گوئل جاذبه های زیادی برای بازدید دارد.
موزائیک و سرامیک کاری های این پارک زمینه زیبایی برای عکس های اینستاگرامی هستند.
پارک گوئل بارسلونا

تاریخچه پارک گوئل


در سال ۱۹۰۰ تاجر ثروتمندی به نام گوئل از آنتونی گائودی خواست تا پارک زیبایی را برای زمین جدیدش طراحی کند؛ زمینی که بخشی از یک لبه کوهستانی بود و چشم اندازهای زیبا و چشم گیری از شهر بارسلونا را داشت. قرار بر این بود که گائودی پارکی مسکونی بسازد تا خانواده گوئل و سرمایه دارها در خانه های داخل این پارک زندگی کنند. اما در سال ۱۹۱۴ وقتی هنوز ۲ خانه از ۶۰ خانه مدنظرشان ساخته شده بود، پروژه به خاطر عدم جذب سرمایه‌دارهای ثروتمند ناقص رها شد و بعد از مرگ گوئل در سال ۱۹۱۸ ، شورای شهر این پارک را خریداری و در سال ۱۹۲۶ آن را به عنوان یک پارک عمومی افتتاح کرد تا محلی های شهر بارسلونا از تماشای آثار گائودی لذت ببرند.

معماری پارک گوئل


همانطور که می دانید گائودی از معماران کاتالونیایی معروفی بود که تمایل داشت ارزش های مذهب کاتولیک و مسحیت را در آثار خود به نمایش بگذارد. او همچنین در آثار خود به حد چشم گیری از طبیعت الهام می گرفت. سازه هایی که انگار از دل زمین سر درآورده اند و ساختار سنگی آن ها، ستون های منحنی و سرامیک کاریشان چشم ها را به تسخیر در می آورند. این پارک به خاطر تراس باعظمت و ورودی نمادینش به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های شهر شناخته شده است. ضمنا گفته می شود که معماری این پارک شباهت هایی به کلیسای کلونیا گوئل دارد.
پارک گوئل بارسلونا

در پارک گوئل از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


بدون شک آنتونی گائودی استاد معماری مدرنیسم کاتالانی بوده چون به زیبایی سنت ها و مدرنیته را در هم تلفیق کرده است. در خصوص پارک گوئل نیز معماری ها و طراحی های متمایزش به شدت از طبیعت تاثیر گرفته است. این پارک به ۲ بخش تقسیم شده است؛ یکی منطقه بازدید رایگان و دیگری مرکز تاریخی پارک.
منطقه تاریخی
بخش تاریخی تنها ۵ درصد از کل پارک را فرا گرفته ولی تمام زیبایی پارک به همین بخش اتکا دارد، چون شبیه به موزه روبازی از آثار گائودی است. ضمنا به منظور حفظ و ابقای این بخش هر نیم ساعت تنها ۴۰۰ نفر اجازه بازدید از آن را دارند.
ال دراک و ورودی پارک
در قمست ورودی اصلی پارک، پلکانی با تزئینات موزائیک تعبیه شده که در ادامه به ۲ پلکان متقارن تقسیم شده است. شاید جاذبه نمادین پارک گوئل، اژدهای خوش آمدگوی آن باشد که بالای پله ها جا خشک کرده است. سوسماری به درازای ۳.۶۵ متر که با لقب اژدها شناخته می شود و پوشیده از خرده موزائیک های رنگی است. این سازه در واقع سمبلی از اژدهای کشته شده به دست سنت جورج است.
پارک گوئل بارسلونا
سرسرای ستون دار
از پله های ورودی که بالا بروید، به سرسرای بزرگی می رسید؛ این سرسرا، تالار بزرگی از ستون های رومی متعدد است که عظمت سکو و تراس بزرگ پارک را به دوش می کشند. معبدی متشکل از ۸۶ ستون که وقتی سرتان را به سمت بالا بچرخانید، طراحی های جالبی از خرده شیشه های بطری ها و فنجان های شکسته می بینید.
سکوی تماشا
این بنا با نام های متفاوتی از جمله تئاتر یونانی، تراس، بام معبد و کاخ مرکزی شناخته می شود. منظره‌ای که از این فضای بزرگ و باز در مقابل چشمان بازدیدکننده ها قرار می گیرد یکی از چشم اندازهای معرکه اسپانیاست. زیباترین بخش این بنا، نیمکت مارپیچی و موزائیک کاری شده آن است که به شکل جذابی طراحی شده است.
موزه خانه گائودی
از بالای تراس، ۲ خانه زیبایی را می بینید که شبیه خانه های داستان های تخیلی هستند و اشکال و طراحی غیرمعمولی دارند. این خانه ها از خانه هانسل و گرتل الهام گرفته شده‌اند و جالب است بدانید که هیچ کدام از آن ها خانه‌ای نبود که گائودی برای زندگی انتخاب کرد. گائودی این خانه ها را برای فروش گذاشته بود که متاسفانه خریداری نشد و خودش در خانه دیگری از پارک به مدت ۲ دهه اقامت کرد. این بنا که در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده، مبلمان و وسایل این معمار را به نمایش گذاشته است.
تالار دیگر پارک
یکی دیگر از سازه های نمادین و شاهکار پارک گوئل مسیری پر از ستون های منحنی است که در قسمت شرقی تراس بزرگ دیده می شود. ستون هایی که پشت بند دیوار هستند و یکی از بهترین نمونه های سبک معماری گائودی به شمار می روند.
فضای سبز
زیبایی پارک گوئل فقط به بناهای تاریخی آن نیست. راه های پر پیچ و خم و پل های دره ای زیادی در قسمت های مختلف آن وجود دارند که به یک ماجراجویی فراموش نشدنی ختم می شوند. این مسیرها که قرار بود کاملا در اختیار خانه های داخل پارک قرار بگیرند، جلوه گر اشکال طبیعی هستند؛ مسیری با پوشش سرسبز که گل های رنگارنگ و درختان سر به فلک کشیده‌اش در کنار جزئیات معماری گائودی ارزش بازدید دارد.
پارک گوئل بارسلونا

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک گوئل چه قدر است؟


در صورتی که از سمت ورودی بخش تاریخی وارد پارک نشوید نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. این پارک ورودی های متعددی در انتهای مسیرها و باغ های خود دارد که می توانید به صورت رایگان وارد آن شوید ولی بازدید از پارک گوئل بدون دیدن بخش تاریخی آن کامل نمی شود. از آنجایی که دل کندن از چشم انداز بالای تراس به این راحتی نیست و مسیرهای جذابی برای پیاده روی تعبیه شده اند، باید بیش از ۲ ساعت را به این بازدید اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از پارک گوئل چه زمانی است؟


اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای بازدید از شهر هزار رنگ بارسلونا را دارد باید بدانید هوای دلپذیر و تعداد کم گردشگر از دلایلی هستند که باعث می شود گردشگران سفر به بارسلونا را به اوایل فصل تابستان موکول کنند. از ابتدای خرداد ماه تا اواسط ماه تیر هنوز گرمای هوا طاقت فرسا نشده و خبری از باران های رگباری نیست و می توان سفر خوبی به این شهر و پارک گوئلِ آن داشت.

چگونه به پارک گوئل برویم؟


اگر تمایل دارید از طریق مترو خود را به پارک گوئل برسانید، باید بعد از پیاده شدن در ایستگاه نزدیک به پارک کمی پیاده روی کنید. می توانید از طریق خط ۳ گرین لاین در ایستگاه “Vallcarca” پیاده شوید و از آن جا بعد از ۲۰ دقیقه پیاده روی به ورودی پارک برسید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


موزه کازا ویسنس: ۱.۷ کیلومتر
کلیسای ساگرادا فاملیا: ۲ کیلومتر
کازا باتلو: ۴ کیلومتر
کازا میلا: ۳.۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک گوئل برای اقامت وجود دارند؟


هتل آکروپلیس بارسلونا: ۸۰۰ متر
هتل تراوسرا: ۸۰۰ متر
هاستل راکت: ۹۰۰ متر
هتل روندا لسپا: ۱ کیلومتر
هتل مونرومز: ۱ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک گوئل هستند؟


رستوران لاراد ۵۵: ۱۱۰ متر
رستوران گوئل اوی: ۱۹۰ متر
پارک ساندویچ گوئلی: ۵۵۰ متر
رستوران زوم: ۶۵۰ متر
رستوران سلوت: ۷۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است