search
menu
مانیل keyboard_arrow_down close

مانیل

hotel
هتل های مانیل ۲۶

درباره مانیل

مانیل مرکز استان مانیل و پایتخت کشور فیلیپین است. مانیل یکی از پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. شهر مانیل به همراه مکزیکو سیتی و مادرید اسپانیا، یک کمربند تجاری در جهان را پدید آورده است.
شهر مانیل بزرگترین شهر فیلیپین است و برخی از مهمترین زیرساخت‌های این کشور، برای نخستین بار در مانیل پایه‌گذاری شده است. شهر مانیل در حوالی سده ۱۳ میلادی پایه‌گذاری شد. این شهر نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که در مساحتی ۴۲ کیلومتر مربعی ساکن شده‌اند.
نام مانیل از واژه «رنگ نیل» آمده و به معنای جایی است که در آن رنگ نیل یافت می‌شود است. شهر مانیل از زمان شکل‌گیری شاهد حکومت‌های گوناگونی مانند سلسله‌هایی از چین و راجاهای مسلمان بوده است. مانیل و کشور فیلیپین همچنین شاهد دو دوره استعماری توسط پادشاهی اسپانیا و ایالات متحده امریکا بوده است.
مانیل

آب و هوای مانیل


شهر مانیل دارای آب و هوایی ساوانایی است و زمان مناسب برای سفر به مانیل، زمستان و بهار است. زیرا در این بازه، دمای هوا کاهش پیدا کرده و برای سفر و گردشگری دلپذیرتر است.

غذاهای مانیل


در مانیل می‌توانید برخی از بهترین غذاهای فیلیپینی را امتحان کنید. از جمله معروف‌ترین غذاهای فیلیپینی که می‌توانید در رستوران‌های مانیل تجربه کنید می‌توان به آدوبو، بلات، بنگوس، دسر هالو هالو، پنسیت و سی سیگ اشاره کرد.

جاهای دیدنی مانیل


شهر مانیل سالانه ۱ میلیون گردشگر را پذیرایی می‌کند. مرکز فرهنگی فیلیپین، پارک آبی مانیل، باغ وحش مانیل و موزه طبیعی از جمله مشهورترین جاهای دیدنی شهر مانیل هستند. همچنین کلیساهای متعددی در این شهر هست که میراث مذهب مسیحیت کاتولیک در این شهر است.
همچنین پارک لونتا که به نام پارک ریزال هم شناخته می‌شود، با ۵۸ هکتار مساحت، بزرگترین پارک شهری قاره آسیا به شمار می‌رود. دیوار تاریخی شهر یا اینترانوموس، دیواری به طول ۶۷۰ متر است که دیوار حفاظتی شهر بوده است و از مرکز شهر تاریخی مانیل محافظت می‌کرده است. این دیوار مجموعه دیگری از آثار تاریخی مانند کلیسای سنت آگوستین را هم احاطه کرده است.

دیدنی های مانیل