search
menu

قلعه سانتیاگو مانیل

[ پنهان کردن ]
چرا باید از قلعه سانتیاگو بازدید کنیم؟
تاریخچه قلعه سانتیاگو
معماری قلعه سانتیاگو
بخش های مختلف قلعه سانتیاگو
قسمت های مورد بازدید در قلعه سانتیاگو
نحوه دسترسی به قلعه سانتیاگو
ساعت و هزینه بازدید از قلعه سانتیاگو
جاذبه های دیدنی نزدیک به قلعه سانتیاگو
رستوران های نزدیک به قلعه سانتیاگو
هتل های نزدیک به قلعه سانتیاگو

چرا باید از قلعه سانتیاگو بازدید کنیم؟


قلعه سانتیاگو در قسمت غربی شهر مانیل در کشور فیلیپین قرار گرفته است. مانیل منطقه ای تاریخی در این کشور محسوب می شود، این قلعه نیز در قسمتی به نام اینتراموروس به منظور جلوگیری از ورود خارجی ها به این شهر ساخته شده است، البته امروزه بناهای تاریخی و دیدنی زیادی در این مجموعه برای بازدید وجود دارند.
قلعه سانتیاگو مانیل
قلعه سانتیاگو قدیمی ترین قلعه اسپانیایی در فیلیپین است که در داخل این قلعه زیبا، باغ های سرسبز، فواره ها و استخرهای بی نظیری وجود دارند، بی شک با دیدن آنها باور نخواهید کرد که این قلعه در سال های گذشته شاهد جنگ ها و حملات دشمنان بوده است. این قلعه در زمان استعمارگری کشورهای اروپایی در کشور فیلیپین ساخته شده و به عنوان میراث ارزشمند زمان های گذشته کشور فیلیپین تا قبل از رسیدن به استقلال سال ۱۹۴۶ است. این روزها توریست های خارجی و داخلی زیادی از این قلعه دیدن بازدید می کنند، با توجه به اینکه مانیل شهر بزرگ و پرجمعیتی است، اما قلعه سانتیاگو سرشار از سکوت و آرامش است. از همان لحظه ورود به قلعه آرامش محض را حس خواهید کرد.

تاریخچه قلعه سانتیاگو


قلعه سانتیاگو توسط استعمارگران اسپانیایی ۴۵۰ سال قبل ساخته شده است. فیلیپین زمانی تحت استعمار کشورهای اروپایی بوده که در سال ۱۹۴۶ مستقل شده است؛ به طوری که ۳۰۰ سال تحت استعمار نیروهای اسپانیایی بوده و مانیل مرکز رویدادهای مهم تاریخ در فیلیپین است. این شهر جوان، شهری مدرن و پر از داستان های تاریخی است، در این شهر پر رمز و راز سفری ماجراجویانه خواهید داشت، پس همین الان با مشخص شدن مقصد سفرتان می توانید بلیط هواپیما را تهیه کنید. اسپانیایی ‌ها در سال ۱۵۷۱ به فیلیپین رسیدند و برای استقرار نیروهای نظامی خود در فیلیپین ساختمانی را بنا کردند. این قلعه‌ سنگی بخش اصلی شهر اینتراموروس بود که بعدها گسترش یافت و به مانیل امروزی تبدیل شد. در زمان جنگ جهانی دوم نیز ژاپنی ‌ها چندین نفر را در این قلعه قتل عام کردند. سپس آمریکایی ‌ها موفق به آزادسازی مانیل از دست نیروهای اسپانیایی شدند و فیلیپین آزاد شد؛ با این حال قلعه سانتیاگو تخریب گردید، اما هنوز هم پذیرای توریست از تمام نقاط جهان است.
قلعه سانتیاگو مانیل

معماری قلعه سانتیاگو


اسپانیایی ها در ابتدا بنای قلعه را در سال ۱۵۷۱ از چوب و خاک ساختند اما سه سال بعد، دزدان دریایی چینی این قلعه را با خاک یکسان کردند که بازسازی این قلعه تا سال ۱۵۹۲ انجامید و این بار اسپانیایی ها در ساخت قلعه از سنگ های آتشفشانی و سیمان های گلی استفاده کردند تا مقاوم تر باشد، اما چندین سال بعد زلزله ای رخ داد و بخش هایی از قلعه نابود شد، باز هم اسپانیایی ها کوتاه نیامدند و بازسازی های لازم را انجام دادند که در این هنگام دوره استعماری اسپانیا بر مانیل تمام شد و در سال های ۱۷۶۲ تا ۱۷۶۴ قلعه سانتیاگو مقر حکومت آن ها گردید تا اینکه آمریکایی ها این قلعه را تصرف کردند و در زمان جنگ جهانی دوم با اشغال نیروهای ژاپنی این قلعه تبدیل به زندان شد. در ساخت قلعه سانتیاگو ترکیبی از سبک معماری ایتالیایی و اسپانیایی استفاده شده است.

بخش های مختلف قلعه سانتیاگو


در اواخر قرن شانزدهم شهر مانیل محصور در دیوار بود و برای حفاظت از شهر قلعه معروف fort santiago ساخته شد که جزو قدیمی ترین قلعه اسپانیایی ها در فیلیپین است. این قلعه که در کنار رود پاسیگ قرار دارد همانند یک نگهبان از شهر مراقبت می کند. در داخل قلعه نیز باغ های سرسبز، فواره ها، استخرها و دروازه ها محوطه ای جذاب ایجاد کرده اند که با دیدن آن ها باورتان نمی شود در زمان های گذشته در این قلعه جنگ هایی رخ داده یا زندانیان شکنجه شده اند. همچنین در ساختمانی که خوزه ریزال زندانی بود، موزه خوزه ریزال برای بازدید راه اندازی شده است. در این موزه می توانید مجموعه ای از نقاشی های خوزه ریزال و هم سلولی های وی همراه با لباس ها و وسایلشان، استخوان ها و جای زخم گلوله روی لباس هایشان را ببینید.
قلعه سانتیاگو مانیل

قسمت های مورد بازدید در قلعه سانتیاگو


پارک مجسمه‌ها: پلازا موریونس، در پناه جیمز مقدس: دروازه‌ قلعه سانتیاگو، مرکز نظامی: آرماس پلازا، به یاد قهرمان ملی فیلیپین: معبد ریزال، تاریک ‌ترین سیاهچال‌ های اینتراموروس: باتریا سانتا باربارا
برای شروع بازدید از قلعه سانتیاگو باید از میدان پلازا آغاز کنید ولی برای ورود به قلعه باید از روی خندق مابین پلازا و دروازه‌ قلعه عبور کنید. در بالای دروازه‌ سنگی نقاشی های پیچیده ای از نماد سلطنتی اسپانیا، مجسمه‌ ای چوبی از جیمز مقدس حکاکی شده‌ است. جیمز مقدس به قاتل موروها شهرت داشت و نیروهای مسیحی به فرماندهی وی موفق به شکست مسلمانان اسپانیایی شدند. در مجسمه‌ چوبی در این قلعه، جمیز مقدس در حال لگد مال کردن دشمنان مسلمان زیر سم ‌های اسب است. قلعه سانتیاگو دارای صحنی بزرگ است که توسط دیوارهایی احاطه شده است.
مجسمه‌ مهم ترین زندانی، دکتر ریزال در وسط آمارماس پلازا قرار داده شده است. موزه ریزال دارای بخش‌های مختلفی است؛ به طوری که می توانید با ورود به این موزه روال زندگی وی را مشاهده کنید و سپس به سمت اتاق‌ های مختلفی بروید که صحنه های محاکمه و اعدام وی را نشان می دهد یا اتاقی که دادگاه وی آنجا بازسازی شده است. همچنین می توانید ستون فقرات خورد شده‌ وی را در این موزه ببینید. در ادامه می توانید مجسمه‌ ها، نقاشی ‌های و آخرین شعر وی را بر روی سنگ مرمر تماشا کنید.
قلعه سانتیاگو مانیل

نحوه دسترسی به قلعه سانتیاگو


دسترسی به این قلعه بسیار آسان است زیرا در بخشی از شهر واقع شده که می توانید با انواع تاکسی و اتوبوس خودتان را به این قلعه برسانید. همچنین می توانید با تورهای شهری به این مکان بروید.

ساعت و هزینه بازدید از قلعه سانتیاگو


با توجه به اینکه اجازه بازدید از تمامی قسمت های قلعه و سیاهچال ها را ندارید اما با این حال می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر از قسمت های مجاز و موزه ها با تهیه بلیط ورودی بازدید انجام دهید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به قلعه سانتیاگو


کلیسای سن آگوستین: ۶۵۰ متر
رصدخانه ملی مانیل: ۱.۸ کیلومتر
محله چینی بینوندو: ۱.۸ کیلومتر
آکواریوم مانیل: ۲.۳ کیلومتر
موزه ملی فیلیپین: ۲.۷ کیلومتر

رستوران های نزدیک به قلعه سانتیاگو


رستوران مکس: ۱.۵ کیلومتر
رستوران باربارا: ۱.۷ کیلومتر
رستوران پاتیو کانچیتا: ۱.۸ کیلومتر
رستوران ادموندو: ۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به قلعه سانتیاگو


هتل شوالیه سفید: ۱.۸ کیلومتر
هتل مانیل: ۲ کیلومتر
هتل سیاره قرمز: ۲.۴ کیلومتر
هتل پارک ریزال: ۲.۷ کیلومتر
هتل دیاموند: ۳.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است