search
menu

جاهای دیدنی مانیل

[ پنهان کردن ]
دژ سانتیاگو Fort Santiago
کلیسای کیاپو Quiapo Church
موزه ملی فیلیپین National Museum of the Philippines
کلیسای سنت آگوستین San Agustin Church
پارک آبی مانیل Manila Ocean Park
موزه آیالا Ayala Museum
بازار دیویسوریا Divisoria Market
پارک ریزال Rizal Park
استار سیتی Star City
جاهای دیدنی مانیل پایتخت کشور فیلیپین بازمانده از دوران‌های تاریخی شگفت‌آور و پر رمز و راز این مجمع الجزایر شرق آسیا است. مانیل هر چند یکی از بیش از ۷ هزار جزیره تشکیل‌دهنده کشور فیلیپین است، اما به سبب جایگاه سیاسی و تاریخی آن، میراث تاریخی و فرهنگی بسیاری از گذشته این کشور در خود گردآورده است. مانیل، پایتخت و شهر اصلی فیلیپین، اغلب نقطه عطف سواحل خارق العاده، جزایر خیره کننده و عجایب طبیعی بی نظیر است. این شهر از زمان ویرانی در جنگ جهانی دوم و بازسازی پس از آن، دچار توسعه سریع اقتصادی شده و مرکز فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور است.
فیلیپین و شهر مانیل از دوران پیش از تاریخ محل حضور انسان‌های نخستین بوده و سپس توسط فرمانروایان گوناگون بسیاری تحت تسلط قرار گرفته است. سپس نزدیک به ۳ سده تحت استعمار پادشاهی اسپانیا قرار گرفت و در جنگ جهانی دوم توسط ژاپن اشغال شد و به ویرانه‌ای تبدیل شد. آمریکایی‌ها با پیروزی در جنگ این کشور را تحت تسلط خود گرفتند و سپس به این کشور استقلال سیاسی دادند. همه این رویدادها مجموعه‌ای از آثار تاریخی را در این کشور به یادگار گذاشته است.
نام این شهر، در اصل مینیلاد، از گیاه nilad گرفته شده است، یک بوته گلدار متناسب با شرایط باتلاقی، که یک بار در امتداد ساحل رودخانه رشد فراوانی داشت و این نام ابتدا به Maynila و سپس به شکل امروزی آن کوتاه شد. در سال ۱۹۷۵ با فرمان ریاست جمهوری، مانیل و شهرهای مجاور آن ادغام شدند تا به عنوان یک منطقه اداری واحد شناخته شوند. برخی از بهترین مکان ها برای بازدید در مانیل کلیساها، بناهای برجسته و پارک های عمومی بی نظیر است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای مانیل را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر را از دست ندهید.

دژ سانتیاگو Fort Santiago


دژ فورت سانتیاگو (Fort Santiago) توسط حاکم اسپانیایی مانیل میگوئل لوپز لاگازپی پیرامون شهر جدید مانیل ساخته شد. این دژ نظامی بخشی ازدیوار دفاعی شهر است که به نام اینترامورس مشهور است. این دژ نظامی در طول استعمار اسپانیا و جنگ جهانی دوم محل استقرار نیروهای نظامی بوده و انسان‌های زیادی در زندان‌های این دژ کشته شده‌اند.
قلعه سانتیاگو یکی از مهم ترین مکان های تاریخی مانیل است که در رودخانه Pasig واقع شده و در سال ۱۵۹۰ به عنوان دفاعی در برابر دزدان دریایی ساخته شده است. این مکان در قرن شانزدهم در حفاظت از شهر اینتراموروس، که قدیمی ترین منطقه در مانیل است و از نظر تاریخی به عنوان شهر حصاری شناخته می شود، کلیدی بود. اگر با سرعت آرام در محوطه ها کاوش کنید، حتماً نشانه های گلوله را بر روی دیوارهای قلعه خواهید دید. قلعه سانتیاگو در سال ۱۹۵۰ به عنوان زیارتگاه آزادی نامگذاری شد. هنگام بازدید از این مکان می توانید برای بزرگداشت قهرمان فیلیپین، خوزه ریزال، که در سال ۱۸۹۶ در یک سلول زندان زندانی شده بود، در زیارتگاه ریزال گشت بزنید. این زیارتگاه شامل رد پاهای برنزی است که نشانه اوست. شما همچنین می توانید از سیاهچالی که سربازان ژاپنی در طول جنگ جهانی دوم زندانیان را در آن نگه داشته بودند، بازدید کنید.
خوزه ریزال یکی از قهرمانان فیلیپین است که پیش از اعدامش در سال ۱۸۹۶، در این قلعه زندانی بود. موزه ریزال، یادواره زندگی او در پیرامون این مجموعه است.
نشانی: Intramuros, Manila, 1002 Metro Manila, Philippines
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۷ شب
جاهای دیدنی مانیل

کلیسای کیاپو Quiapo Church


کلیسای Quiapo یکی از قدیمی ترین و تحسین برانگیزترین کلیساهای کاتولیک مانیل و یکی از برترین جاذبه ها در مانیل است. نام رسمی تر این کلیسا، کلیسای صغیر ناصری سیاه است. قدمت این کلیسا به اواخر قرن شانزدهم برمی گردد، زمانی که در یک کلبه بامبو ساده قرار داشت. مانند بسیاری از بناهای تاریخی دیگر در مانیل، به دنبال آتش سوزی و زمین لرزه ویرانگری که در سال ۱۸۶۳ قسمت اعظم شهر را ویران کرد، بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. ساختمان فعلی در سال ۱۹۳۳ پس از یک آتش سوزی دیگر بازسازی شد. ناصری سیاه یکی از مهمترین شمایل های مذهبی فیلیپین است. این مجسمه چوبی تیره در اندازه واقعی از قرن هفدهم میلادی قدمت دارد و گفته می شود دارای قدرت بهبود است. جمعیت عظیمی از زائران مومن هر روز به کلیسای Quiapo می آیند تا از طرف خود و عزیزانشان برای شفاعت دعا کنند. بسته به زمان روز، میدان های اطراف این کلیسای کاملاً شلوغ بوده و این مکان را به مکانی جالب برای دیدن ارادت مردم فیلیپین تبدیل می کند.
نشانی: Quezon Blvd, Quiapo, Manila, 1001 Metro Manila, Philippines363
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

موزه ملی فیلیپین National Museum of the Philippines


موزه ملی فیلیپین با حکم سلطنتی دولت اسپانیا در تاریخ ۱۲ آگوست ۱۸۸۷ تأسیس شد اما در سال ۱۹۰۰ با آغاز اشغال فیلیپین توسط آمریکا منسوخ شد و در تاریخ ۲۹ اکتبر ۱۹۰۱، موزه مردم شناسی، تاریخ طبیعی و تجارت به عنوان پیشرو مستقیم موزه ملی در نظر گرفته شد. موزه ملی، یک موسسه آموزشی، علمی و فرهنگی است که از آثار هنری، نمونه ها و مصنوعات فرهنگی و تاریخی، اسناد، نمایشگاه ها، میراث فرهنگی مردم فیلیپین و تاریخ طبیعی فیلیپین برخوردار است. این موزه موظف است موزه های متشکل از مجتمع موزه ملی در مانیل و همچنین موزه های منطقه ای را در مکان های کلیدی کشور ایجاد، مدیریت و توسعه دهد. علاوه بر این، بیش از ۱۰ شعبه موزه ملی واقع در تمام مناطق کشور وجود دارد که نمایانگر ریشه ها و نمایش های بصری فرهنگ فیلیپین است.
نشانی: Padre Burgos Ave, Ermita, Manila, 1000 Metro Manila, Philippines
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
جاهای دیدنی مانیل

کلیسای سنت آگوستین San Agustin Church


کلیسای سنت آگوستین (San Agustin Church) بخشی از میراث مسیحیت کاتولیکی است که اسپانیا در کشور فیلیپین به جا گذاشت. این کلیسا در سال ۱۶۰۷ میلادی تکمیل شد و در کنار دیوار تاریخی شهر قرار دارد. این کلیسا بارها در اثر آسیب‌های مختلف بازسازی شده است و از قدیمی‌ترین مکان‌های مذهبی فیلیپین در دوره معاصر است.
کلیسای سن آگوستین پس از تخریب Intramuros در جنگ جهانی دوم تنها بنای سالم باقی مانده بود. این کلیسا بین سالهای ۱۵۸۷ و ۱۶۰۶ ساخته شده است و قدیمی ترین کلیسای فیلیپین است.
دیوار دفاعی شهر مانیل (Intramuros) یک دیوار تدافعی بوده که در زمان حضور پادشاهی اسپانیا در فیلیپین، پیرامون بخش مرکزی و تاریخی شهر ساخته شده. نام این دیوار به زبان اسپانیایی به معنای «درون دیوارها» است و طولی ۶۷۰ متری دارد. به همین دلیل شهر مانیل در آن دوران «شهر درون دیوارها» نامیده می‌شده است.
کلیسای سن آگوستین به عنوان یک میراث جهانی یونسکو و یک گنجینه ملی در فیلیپین است. کلیسای کاتولیک تاریخ منحصر به فردی دارد که در جزئیات بنا منعکس می شود. اگر با دقت نگاه کنید، تأثیرات چینی و اسپانیایی را در طراحی مشاهده خواهید کرد. این کلیسا پس از نبردها و بلایای طبیعی چندین بار بازسازی شده است. ساختار فعلی در واقع سومین سازه ایستاده در این مکان است و هفت زلزله بزرگ و همچنین نبرد مانیل را پشت سر گذاشته است. این یک کلیسای فعال است و برای عروسی و سایر مراسم بسیار مورد توجه قرار می گیرد. شما می توانید از طریق موزه تازه بازسازی شده سن آگوستین که یک گنجینه باستانی از ثروت های افسانه ای مانیل است، به این کلیسا دسترسی پیدا کنید.
نشانی: General Luna St, Manila, 1002 Metro Manila, Philippines
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۶ عصر
جاهای دیدنی مانیل

پارک آبی مانیل Manila Ocean Park


پارک آبی مانیل، پارک برتر شهر با مضمون دریایی است که می توانید موجودات مختلف دریایی مانند دلفین، کوسه و موجوداتی که در دریا رشد می کنند را در آن ببینید. این پارک درست در پشت غرفه Quirino در لونتا واقع شده است و در تمام طول سال باز است و برای افراد در هر سنی به ویژه کودکان مناسب است. علاوه بر ارائه تعداد زیادی از جاذبه های دریایی، این پارک همچنین در کنار خلیج دیدنی مانیل، با تعداد زیادی هتل و رستوران قرار گرفته است. علاوه بر پیشرفته ترین امکانات آبی، نمایشگاه های پرندگان و سایر حیوانات را نیز خواهید دید. نمایشگاه چتر دریایی نیز فرصتی عالی برای عکاسی ارائه می دهد.
نشانی: Quirino Grandstand, 666 Behind, Ermita, Manila, 1000 Metro Manila, Philippines
ساعت بازدید: روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و بقیه روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر می توانید از این پارک آبی زیبا و جذاب دیدن کنید.

موزه آیالا Ayala Museum


این موزه در منطقه‌ تجاری مانیل واقع شده است و یکی از برترین مراکز هنر معاصر با الهام از تاریخ فیلیپین شناخته شده است. این بنای شش طبقه نمایشگاه های مردم شناسی و باستان شناسی در مورد فرهنگ، هنر و تاریخ فیلیپینی را در خود جای داده است و دارای یک کتابخانه باستانی است. این موزه کاملا به صورت خصوصی اداره می شود و برای ورودی باید هزینه پرداخت کنید. بازدید از این موزه در تمام طول هفته امکان پذیر است.
نشانی: Greenbelt Park, Makati Avenue, corner Dela Rosa Street, Ayala Center, Makati, Metro Manila, Philippines
جاهای دیدنی مانیل

بازار دیویسوریا Divisoria Market


Divisoria Market شلوغ و آشفته است، اما فرصت های زیادی برای یک خرید خوب دارد. این بازار که در وسط محله چینی ها در مانیل واقع شده است، به دلیل غرفه های خیابانی خود که تقریباً هر چیزی را می فروشند، از لباس، کیف، منسوجات، لوازم جانبی و لوازم الکترونیکی گرفته تا وسایل مذهبی، لوازم خانگی و اداری، میوه و سبزیجات و اسباب بازی ها مشهور است. به طور معمول در دیویسوریا، در صورت خرید عمده، تخفیف بسیار خوبی خواهید گرفت. این یک مکان خرید محبوب برای بسیاری از فیلیپینی ها است، اما شما همچنین گردشگرانی را پیدا خواهید کرد که به دنبال سوغاتی هستند. مانند هر مکان شلوغ، مراقب جیب برها باشید. توصیه می کنیم صبح ها که جمعیت در اینجا کمتر است، خرید کنید.
نشانی: M. De Santos St, San Nicolas, Manila, 1010 Metro Manila, Philippines557
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب

پارک ریزال Rizal Park


یکی از اولین ایستگاه های بازدید در مانیل پارک Rizal است. این باغ گاهی اوقات به عنوان پارک Luneta نیز شناخته می شود که یک باغ آرام و آراسته است و در قلب شهر واقع شده است. در کل پارک مجسمه ها و بناهایی را مشاهده خواهید کرد که به تاریخ مانیل ادای احترام می کنند. ریزال یک قرن است که بقایای یکی از مشهورترین قهرمانان فیلیپین، دکتر خوزه ریزال را در خود جای داده است. مساحت پارک ریزال ۶۰ هکتار بوده و علاقمندان می توانند از میدان شطرنج، فواره های آب ومجسمه های قهرمانان فیلیپین در این پارک دیدن کنند. همچنین این پارک تبدیل به یک مکان محبوب برای تفریح و برگزاری رویدادها در فضای باز شده است.
نشانی: South Road, Ermita, Maynila, 1000 Kalakhang Maynila, Philippines
جاهای دیدنی مانیل

استار سیتی Star City


استار سیتی در مانیل واقع شده است و یکی از بزرگترین، محبوب ترین و خوش آب و هوا ترین شهربازی ها در تمام فیلیپین است. این پارک ۳۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. این پارک که در سال۱۹۹۱ تاسیس شده است و با تعداد زیادی بازی و فعالیت های سرگرم کننده در محیط داخلی و خارجی مورد توجه افراد جوان و پیر قرار گرفته است و به دلیل اسباب بازی های مخصوص کودکان و بزرگسالان شهرت یافته است. علاوه بر این، بازی های ماشینی، زمین های برفی و راه رفتن روی آب نیز در این شهربازی وجود دارد.
نشانی: CCP Complex, Sotto Corner Jalandoni Street, 1300 Roxas Blvd, Pasay, Philippines
ساعت بازدید: روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۱۰:۳۰ شب و بقیه روزهای هفته از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱۰:۳۰ شب می توانید از این شهربازی بازدید کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است