search
menu

اماکن زیارتی نجف

[ پنهان کردن ]
حرم حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)
قبرستان وادی السلام
آرامگاه حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع) و مقام حضرت مهدی (عج)
مقام امام زین‌العابدین (ع)
آرامگاه شیخ طوسی
مساجد نجف
اماکن زیارتی نجف بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی کشور عراق به شمار می‌رود. نجف به واسطه حضور بارگاه ملکوتی حضرت امیرالمومنین، علی (ع) در این شهر، در بین شیعیان جهان به عنوان یک مقصد زیارتی شناخته می‌شود.
در نجف مجموعه بزرگی از مکان‌های زیارتی وجود دارد که شیعیان در زمان سفر به عراق در مناسبت‌های مذهبی از این مکان‌ها زیارت می‌کنند.
در اینجا با مشهورترین اماکن زیارتی نجف آشنا می‌شویم:

حرم حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)


بارگاه حضرت امیر المومنین علی (ع) مشهورترین مکان زیارتی و مذهبی نجف است و خود مجموعه‌ای از مکان‌های مذهبی را شامل می‌شود. حرم امام علی (ع) نخستین بار توسط هارون خلیفه عباسی ساخته شده است. سپس در دوره‌های زمانی مختلف توسعه پیدا کرده و به شکل امروی درآمده است. پادشاهان صفوی، افشاریه و قاجاریه در بازسازی و ساخت تزئینات آن نقش مهمی داشته‌اند.
اماکن زیارتی نجف

قبرستان وادی السلام


یکی از مهمترین قبرستان‌های شیعیان و مسلمانان جهان، قبرستان وادی اسلام است که مقبره‌ تنی چند از پیامبران و علمای مذهبی در آن جای دارد. قبرستان وادی السلام در شمال شرقی شهر نجف قرار دارد.

آرامگاه حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع) و مقام حضرت مهدی (عج)


آرامگاه حضرت هود و حضرت صالح (ع) که از پیامبران الهی هستند در قبرستان وادی السلام قرار دارد. همچنین مقام حضرت مهدی (عج) هم در این قبرستان است.
اماکن زیارتی نجف

مقام امام زین‌العابدین (ع)


در غرب شهر نجف، مکانی قرار دارد که گفته شده امام زین‌العابدین (ع) در زمانی که برای زیارت قبر امام علی(ع) به نجف می‌آمده در آن نماز به جا می‌آورده است.

آرامگاه شیخ طوسی


شیخ طوسی بنیانگذار حوزه علمیه نجف است و یکی از فقهای بزرگ اسلامی به شمار می‌رود. آرامشگاه شیخ طوسی در خانه خودش ساخته شده و اکنون این مجموعه یک مکان زیارتی و یک مدرسه علوم اسلامی است و در نزدیکی حرم امام علی (ع) قرار دارد.

مساجد نجف


همچنین در شهر نجف شماری از مسجدهای تاریخی و باشکوه قرار دارد. از جمله این مساجد می‌توان به مسجد شیخ انصاری، مسجد هندی، مسجد خضرا، مسجد جواهری و مسجد حنانه اشاره کرد.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است