search
menu

جنگل سه هزار تنکابن

[ پنهان کردن ]
امکانات جنگل‌های سه هزار
مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری جنگل سه هزار
پارک جنگلی چال دره
دشت دریاسر
غار دانیال
آبشار فرهاد جوی
آب معدنی شلف
آب گرم معدنی فلک ده
اگر عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستید و علاقه ای به مجتمع‌های رفاهی- تفریحی ندارید، به جنگل‌های سه هزار بروید. چنان چه در مسیر جنگل‌های دو هزار و سه هزار به سمت چپ بپیچید، از روی پلی عبور می‌کنید که بالای رودخانه خروشان سه هزار ساخته شده است. برخلاف مسیر جنگل دو هزار، در مسیر دسترسی به جنگل‌های سه هزار منظره رودخانه را از ابتدا تا انتها تماشا خواهید کرد. در اوایل جاده جنگلی درختانی وجود دارند که توسط شهرداری کاشته شده‌اند. در حال حاضر نیز منطقه تحت حفاظت بوده و مکان مناسبی برای پیک نیک نیست. برای سفر به این منطقه بکر و دست نخورد می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما تنکابن چند روزی را دور از هیاهوی شهر بگذرانید.
با حرکت به سمت جلو در این مسیر، به دل طبیعت جنگل‌های سه هزار نزدیک‌تر می‌شوید و درختان بلند قامت و کهن‌سال شروع به خودنمایی می‌کنند. با پشت سر گذاشتن پیچ و خم‌های جاده به تعداد درختان افزوده می‌شود و در انتها به جایی می‌رسید که شاخه‌های درهم تنیده درختان یک مسیر سرسبز و رؤیایی به وجود آورده‌اند. در میان این همه سرسبزی و زیبایی صدای طنین انداز آب جاری در جوی‌های کوچک بسیار دلنشین است. یکی از تفاوت‌های بارز جنگل‌های سه هزار با جنگل‌های دو هزار این است که در این جنگل‌ها زمین‌ها هموار و مسطح بوده و برای پیک نیک و کمپینگ بسیار مناسب هستند و همچنین رودخانه قابل دسترس و مشاهده است. در این جنگل‌ها خبری از آلاچیق و کلبه و باربکیو نیست. در هر محلی می‌توانید زیراندازتان را پهن کرده و بساط کباب و جوجه را راه بیندازید.
جنگل سه هزار تنکابن

امکانات جنگل‌های سه هزار


در جنگل‌های سه هزار نیز همچون جنگل‌های دو هزار امکاناتی از قبیل پارک جنگلی، هتل، کافه‌های سنتی، استخر پرورش ماهی و ... .وجود دارند. هموار بودن زمین و عالی بودن موقعیت جنگل‌های سه هزار باعث شده سیل عظیمی از مردم محلی و گردشگران برای تفریح در هر زمان از سال به ویژه در ایام تعطیلات و فصل‌های بهار و تابستان به این منطقه بیایند. گاه در این مواقع شلوغ امکان پیدا کردن سوئیت اجاره‌ای دشوار می‌شود و کافه داران منطقه آلاچیق‌هایشان را هم برای اقامت شبانه به مسافران اجاره می‌دهند. جاده سه هزار از آن جاده‌های بی‌انتهایی است که به الموت و قزوین ختم می‌شود. با وجود این که جاده به طور کامل به بهره برداری نرسیده، اما باز است و برای عبور از آن و لذت از زیبایی‌های راه باید تمام جوانب را محتاطانه رعایت کرد. روستاهایی در ارتفاعات سه هزار وجود دارند که بافت قدیمی‌شان را حفظ کرده‌اند و جذابیت خاصی به منطقه بخشیده‌اند. در این خانه‌ها می‌توان جریان زندگی را احساس کرد. صدای حیوانات، فعالیت دام‌پروران و کشاورزان، چارقد رنگارنگ بانوان روستایی بسیار جذاب و امید بخش هستند.

مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری جنگل سه هزار


اگر مقاله منتشر شده درباره جنگل دو هزار را در بلاگ سفرمارکت مطالعه کرده باشید می‌دانید که این منطقه‌ها تنها به فضای سبز، درختان مرتفع زیبا، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای طبیعی و چشمه‌های جوشان آب معدنی محدود نشده و با پا گذاشتن در این جنگل وسیع و پهناور می‌توانید از مناطق گردشگری دیگر آن دیدن کنید. ناگفته نماند که اگر با تور گردشگری جنگل سه هزار به این منطقه سفر کنید می‌توانید تفریحی هدفمندتر را تجربه کرده و به تمام جاذبه‌های دیدنی آن سر بزنید.
جنگل سه هزار تنکابن

پارک جنگلی چال دره


یکی از بزرگ‌ترین مناطق گردشگری میان جنگل‌های دو هزار و سه هزار، پارکی به وسعت ۱۱۰ هکتار مساحت است که با نام پارک جنگلی چال دره شناخته می‌شود. پارکی که در عمق دره‌ای سرسبز و روح بخش قرار گرفته و مکان خوبی برای اتراق و گذراندن یک پیک نیک جذاب است. در این پارک جنگلی می‌توانید انواع درختان و پوشش گیاهی نظیر درخت توسکا، افرا، لرگ، گون، انواع سرخس و خزه‌ها را مشاهده کنید. برای مسیریابی این پارک جنگلی باید از جاده دو هزار به سمت شرق متمایل شوید و در دامنه کوه‌های سیالان (بلسکوه) به دنبال پارک چال دره بگردید.

دشت دریاسر


دشت دریاسر بهشتی در میان منطقه دو هزار تنکابن است که با چشم‌انداز کوه‌های الموت به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب شناخته می‌شود. این دشت فوق العاده از سمت غرب به گردنه سیالان، کندیگان، قله‌های خشچال و از سمت شرق به طالقان راه دارد. در این دشت علاوه بر کمپ و گشت و گذار می‌توانید پروژه‌های عکاسی و فیلم برداری خود را درون آن برگزار کنید. خوب است بدانید در این دشت چشمه‌ها و رودخانه‌های متعددی وجود دارد که در هر فصلی زیبایی خیره کننده‌ای را برای این دشت به ارمغان می‌آورد.
جنگل سه هزار تنکابن

غار دانیال


اگر با تهیه بلیط هواپیما تنکابن به منطقه دو هزار و سه هزار سفر کردید حتماً از جاذبه گردشگری معروف غار آبی دانیال دیدن کنید. این غار آبی در روستای دانیال قرار گرفته و برای رسیدن به آن نیاز دارید که سی دقیقه تا یک ساعت در دل جنگل پیاده روی کنید. همان‌طور که از نام این غار پیداست، یک غار آبی انتظار شما را می‌کشد. منطقه‌ای که برای ورود به آن باید قید خشک ماندن را بزنید! غار آبی دانیال ۱۵۰۰ متر مساحت داشته و عرض ورودی اصلی آن یک و نیم متر است. در سفر به جنگل‌ سه هزار حتماً از این غار دیدن کنید.

آبشار فرهاد جوی


یکی دیگر از مناطق دیدنی که در جنگل‌ سه هزار وجود دارد آبشار ده متری فرهاد جوی است. برای رسیدن به این منطقه می‌بایست هشت کیلومتر از تنکابن دور شوید و از مسیر جاده دو هزار و سه هزار پس از عبور از خرم آباد و محله قلعه گردن به آن خواهید رسید. آبشار فرهاد جوی منطقه‌ای با صفا و زیبا است و مکان خوبی برای ایجاد کمپ به شمار می‌رود.

آب معدنی شلف


در فاصله دو کیلومتری شمال شرقی روستای میانرود در غرب رودخانه آب معدنی شلف قرار گرفته است. این آب معدنی سرچشمه مواد معدنی از قبیل قلیایی، آهکی، فسفر، اکسید آهن، سیلیس، پتاس، آلومین، کلر، کربنات، اسید فولیک و منیزیم تشکیل شده و برای بیماری‌های کلیوی، سو هاضمه و نقرس، درد روماتیسم بسیار مفید هستند.
جنگل سه هزار تنکابن

آب گرم معدنی فلک ده


برای بازدید از آب گرم فلک ده باید از جاده دو هزار به سمت جنوب حرکت کنید و بعد از عبور از جاده سه هزار-روستای لیره سر به این آب گرم معدنی می‌رسید. این چشمه مناسب شنا و آشامیدن است. نکته قابل توجه در این آب گرم وجود گوگرد داخل آب است که می‌تواند برای بدن و پوست تأثیر مثبت به سزایی داشته باشد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است