search
menu

باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از باغ کتاب تهران پیشنهاد می شود؟
بخش های مختلف باغ کتاب تهران
تاریخچه باغ کتاب تهران
معماری باغ کتاب تهران
امکانات باغ کتاب
امکانات فرهنگی باغ کتاب
امکانات مخصوص کودکان و نوجوانان
کافه و رستوران‌های باغ کتاب
فروشگاه‌های باغ کتاب
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به باغ کتاب تهران
مکان ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک باغ کتاب تهران
باغ کتاب در منطقه سوم تهران و در مکانی به مساحت ۳۷ هکتار در منطقه عباس آباد، نزدیک به بناهای مهم دیگر از جمله کتابخانه ملی ایران، مجموعه آکادمی های ایران، باغ موزه دفاع مقدس و پل طبیعت واقع شده است. باغ کتاب یک مرکز فرهنگی چند منظوره است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه کشور ساخته شده است و میزبان فضاهای نمایشگاهی با تمرکز بر نمایشگاه کتاب و سایر رسانه ها، پارک علم کودکان، گالری های هنری، تئاتر درام، سینما و سالن های نمایش، کافه ها و رستوران ها و همچنین سایر فضاهای باز است. اگر قصد تهیه بلیط قطار و سفر به پایتخت و گردش در آن را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از این جاذبه گردشگری بی نظیر را از دست ندهید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

در باغ کتاب تهران بیش از ۴۰۰۰۰۰ عنوان فقط برای کودکان در دسترس است. شما می توانید به قسمت های مختلف نمایشگاهی، خرید، آموزشی، فرهنگی و تفریحی در باغ کتاب ۳ طبقه دسترسی پیدا کنید و از اوقات فراغت خود در اینجا لذت ببرید. یکی از جالب ترین مواردی که در باغ کتاب تهران پیدا خواهید کرد مجسمه ها و عناصر مختلفی است که در اطراف آن پراکنده شده اند و دنیای خیال و واقعیت را به هم نزدیک می کنند. به طور کلی ۸۰ مجسمه در قسمت های مختلف باغ کتاب تهران وجود دارد. مجسمه هایی مانند زورو، گروهبان گارسیا و جودی ابوت که به نوعی با کتاب و کتابخوانی ارتباط دارند و دلیل اصلی انتخاب این شخصیت ها و ساخت مجسمه های آنها ترغیب بیشتر کودکان و حتی بزرگسالان به مطالعه و غرق شدن در دنیای داستان های مختلف است. باغ کتاب تهران در ساعات شلوغی می تواند حداکثر پنج هزار بازدید کننده را در خود جای دهد.


چرا بازدید از باغ کتاب تهران پیشنهاد می شود؟


• بزرگترین کتاب فروشی ایران است.
• رویدادهای مختلف هنری و فرهنگی در این مجموعه هنری، فرهنگی و علمی برگزار می شود.
• جو جذاب و دلپذیری دارد و قدم زدن در آنجا دلپذیر است.
• با باغ های علوم کودک، نوجوانان و باشگاه رباتیک و نجوم مکانی عالی برای سرگرمی و آموزش کودکان و نوجوانان است.
• یکی از جاهای دیدنی تهران به شمار می رود که دارای فضای خاصی است.
• در کنار خرید کتاب، می توانید به پردیس سینمایی باغ بروید و جدیدترین فیلم ها را در سالن های مجهز و با کیفیت بالا تماشا کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

بخش های مختلف باغ کتاب تهران


باغ کتاب تهران ۳ طبقه است و هر طبقه دارای بخش‌های مختلف است. البته این یک بازدید طبقه به طبقه نیست بلکه بیشتر به صورت بلوک به بلوک انجام می‌شود. باغ کتاب دارای ۴ بلوک است. چهار بلوک معروف به بلوک A بهارستان، بلوک B خیالستان، بلوک C نگارستان و بلوک D سروستان که هر کدام دارای یک موضوع است و می‌توانید خود را مثل یک گردشگر در تور مسافرتی تصور و همه این بخش‌ها را بازدید کنید.
شمالی‌ترین بلوک باغ کتاب تهران بلوک A است که به بهارستان معروف بوده و مخصوص کودکان است. در طبقه زیرین این بلوک می‌توانید به کتاب‌فروشی بزرگ کودک و نوجوان، اتاق مادر و نوزاد و خانه کودکان دسترسی پیدا کنید.
بلوک B یا خیالستان لذت بیشتری دارد و لذت گشت و گذار در باغ کتاب را چند برابر می‌کند. یک راهروی ۶۰ متری وجود دارد که دو بلوک A و C را به هم متصل می‌کند. در این راهرو دو راهرو نصب شده است و مردم بدون دردسر از این سو به آن سو می‌روند، اما این تنها یک جاذبه نیست. پرده‌های بزرگ اطراف پیاده‌رو با تصاویر و فیلم های مختلف فضایی خیالی ایجاد می‌کند و با آهنگ‌های مختلف فضای مطبوعی را به باغ کتاب می‌بخشد. اگر شما هم از طرفداران شبکه‌های اجتماعی و سلفی‌گرفتن هستید، این راهرو برای شما یک قسمت جالب و جذاب خواهد بود.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

پردیس سینمایی باغ کتاب تهران در بلوک C واقع شده است که نگارستان نام دارد و شامل ۱۰ سینما و تئاتر است. خوب است بدانید که ورودی اصلی باغ کتاب تهران نیز در این بلوک است.
بلوک D به بزرگسالان و نوجوانان اختصاص دارد و یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فرهنگی کشور را در خود جای داده است. در طبقه همکف این بلوک می‌توانید به کتاب‌فروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسالان دسترسی پیدا کرده و کتاب های موردعلاقه خود را با موضوعات مختلف خریداری کنید.
لمکده باغ کتاب از جمله بخش هایی است که برای مطالعه و استراحت طراحی شده است. در این بخش برای بازدید کنندگان مبل و صندلی فراهم شده تا با خیال آسوده و آرامش به استراحت یا مطالعه بپردازند.
پشت بام باغ کتاب سقفی است غول پیکر که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع روی ساختمان باغ کتاب ساخته شده است. این سقف نیز فضای خاصی دارد و روی آن بسیار کار شده است. بخشی از سقف به کاشت و گسترش فضای سبز اختصاص یافته است. این پشت بام برای همه باز است و از طریق فضای داخلی و بیرونی باغ کتاب قابل دسترسی است. در پشت بام رستوران ها و یک کافه وجود دارد که با منظره ای از زمین اطراف یک مکان عالی برای استراحت به شمار می‌رود.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

تاریخچه باغ کتاب تهران


ایده باغ کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ به عنوان راهی برای تأمین علاقمندان به نمایشگاه سالانه بین المللی کتاب در طول سال ارائه شد و در ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۹۶ افتتاح شد.

معماری باغ کتاب تهران


آنچه هنگام ورود به باغ در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کند، اندازه فضای داخلی و خارجی آن است. وقتی به باغ کتاب می آیید، احساس می‌کنید وارد یک کتابخانه کلاس جهانی می‌شوید، نه یک کتاب فروشی. معماری خاص، قفسه های کتاب، اندازه فضا و امکانات رفاهی موجود در هر گوشه باغ کتاب توجه شما را به خود جلب می کند. معماری این باغ کتاب تاکنون موفق به کسب دو جایزه مهم شده است.بسیاری از علاقه مندان به معماری باغ کتاب، می توانند با خرید بلیط ارزان هواپیما به تهران سفر کنند و از ساختمان باغ کتاب بازدید نمایند.

امکانات باغ کتاب


همان‌طور که در بخش‌های پیشین این نوشتار گفتیم، باغ کتاب بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی ایران و مرکزی فرهنگی و تفریحی به حساب می‌آید. امکانات متعددی در این مجموعه وجود دارد. امکانات باغ کتاب را می‌توان در ۴ طبقه‌بندی زیر قرار داد:
۱. امکانات فرهنگی
۲. امکانات مخصوص کودکان
۳. کافه و رستوران
۴. فروشگاه‌های باغ کتاب
در ادامه مطلب با این امکانات بیشتر آشنا خواهید شد.

امکانات فرهنگی باغ کتاب


پردیس تئاتر و موسیقی: یکی از بخش‌های جذاب باغ کتاب، پردیس تئاتر و موسیقی نام دارد. برای دسترسی به این بخش باید به بلوک دی در زیرزمین بروید. این مجموعه ۱۶۰۰ مترمربع وسعت دارد. اگر به دنبال ضبط پادکست، ضبط قطعات موسیقی یا تمرین تئاتر هستید، این بخش از باغ کتاب برای شما مناسب است.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

پردیس تئاتر و موسیقی از بخش‌های زیر تشکیل می‌شود:
• استودیوی موسیقی: از این استودیو می‌توان برای ضبط آلبوم، تیزر، پادکست و لوکیشن فیلم‌برداری استفاده کرد. در این استودیو برای ۷۰ نوازنده بطور هم‌زمان فضا وجود دارد. باند، میکسر، انواع میکروفن، پیانو، درام و پرکاشن از جمله امکانات این استودیو است.
• بلک باکس: یکی از بخش‌های پردیس تئاتر و موسیقی پلاتو‌یی مخصوص تمرین اجرا تئاتر و تصویربرداری است. این بخش می‌توانند میزبان ۱۲۰ نفر باشد. ۲ اتاق گریم، اتاق کارگردان، اتاق انتظار بازیگر، اتاق فرمان، سیستم صوتی مجهز، ویدیو پروژکتور از جمله امکانات این بخش است.
• سالن اصلی تئاتر: سالن اصلی تئاتر باغ کتاب ظرفیت ۲۶۰ نفر را دارد. در این سالن امکان نمایش فیلم، اجرای تئاتر و ارکست وجود دارد. از جمله امکانات این بخش می‌توان به سیستم صوتی مجهز، اتاق فرمان، اتاق کارگردانی، اتاق گریم و ویدیو پروژکتور اشاره کرد.
• کافه کُر: امکانات این کافه را در ادامه توضیح خواهیم داد.

باشگاه رباتیک: فرقی نمی‌کند که دانش‌آموز هستید یا دانشجو، اگر به دنیای ربات‌ها و علم رباتیک علاقه دارید، می‌توانید در باشگاه رباتیک باغ کتاب لحظات مفید و لذت‌بخشی را سپری کنید. اگر سن شما هنوز به ۱۹ سال نرسیده است می‌توانید در این بخش آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت حوزه رباتیک نظیر طراحی سه‌بعدی، مکانیک و الکترونیک را فرا بگیرید. آموزش‌های این مجموعه برای گروه سنی ۵ تا ۱۹ سال مناسب است. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه باشگاه روباتیک می‌تواند برای افراد بزرگسال نیز جذاب باشد. در این مجموعه یک سری بازی و سرگرمی با محوریت علم رباتیک برای عموم افراد تعبیه شده است که با انجام آن‌ها بتوانند با دنیای ربات‌ها ارتباط بهتری برقرار کنند.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

مرکز چاپ و نشر: یکی از امکانات جذاب موجود در باغ کتاب مرکز چاپ و نشر است. در این مرکز این امکان برای نویسندگان و افراد دیگر فراهم شده است تا بتوانند کتاب، نشریات، بروشور، کاتالوگ، استند، چاپ ریسو و لایت باکس را با استفاده از ماشین‌آلات چاپ دیجیتال چاپ کنند. همچنین در این مجموعه صحافی چسب گرم، سرد و تاکن انجام می‌شود.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

پردیس مغز من: در باغ کتاب تهران بخش‌های بسیار متفاوت و جذاب را مشاهده می‌کنید که شاید در هیچ کجا تهران یا حتی ایران وجود نداشته باشد. یکی از این بخش‌ها موزه، مرکز علم مغز و علوم اعصاب شناختی است که با نام پردیس مغز من شناخته می‌شود. در این مجموعه می‌توانید بخش‌های مختلف مغز را از نزدیک بشناسید و با دنیای درون ذهن انسان بیشتر آشنا شوید. دستگاه‌های مختلفی در این مجموعه برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است تا با تعامل با آن‌ها بتوانند با روش‌های درمان و پیشگیری برخی از اختلالات مغزی نظیر آلزایمر و پارکینسون را آشنا شوند. این مجموعه از ۵ بخش مختلف تشکیل می‌شود که نام آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:
• ساختار مغز
• مغز سلولی
• شناخت و روش‌های شناختی اطلاعات
• مغزهای آینده
• مغزهای متفاوت
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

مرکز آموزش: اگر قصد برگزاری سمینار، جلسات و کلاس‌های آموزشی ترمیک را دارید، می‌توانید از امکانات موجود در باغ کتاب که با نام مرکز آموزش شناخته می‌شود، استفاده کنید. در این بخش کلاس‌های آموزشی با ظرفیت ۲۵، ۲۰ و ۱۶ نفر وجود دارد. درون هر کلاس چندین صندلی برای دانشجویان، نمایشگر ۵ اینچی، وایت برد و اسپیکر قرار دارد. سالن اجتماعات این بخش از باغ کتاب نیز ظرفیت ۴۰ نفر مهمان را دارد و درون آن امکانات مختلفی نظیر میز و صندلی کنفرانس، سیستم صوتی، ۳ دستگاه نمایشگر ۵۰ اینچی و وایت برد وجود دارد.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

باشگاه همکارا: اگر به تحقیق و پژوهش علاقه دارید یا یک تیم تحقیقاتی راه انداخته‌اید و به دنبال فضایی برای انجام تحقیقات خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به باشگاه همکارا یا میزهای پژوهش باغ کتاب مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید میزهایی را برای خود اجاره کنید و با پرداخت حق اشتراک از امکانات آن استفاده کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

آمفی‌تئاتر روباز: یکی از بخش‌های جذاب باغ کتاب آمفی‌تئاتر روباز آن است. این آمفی‌تئاتر بر روی بام این مجموعه قرار دارد. وسعت این آمفی‌تئاتر به ۶۰۰ مترمربع می‌رسد و ظرفیت پذیرش ۶۰۰ نفر را دارد. این محیط جذاب فضای جذابی برای یک سینمای تابستانی است. آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب برای پخش فیلم، تماشای گروهی فوتبال، اجرای نمایش و برگزاری همایش مناسب است. در ۲ طرف این آمفی‌تئاتر کافه رستوران‌های مختلف باغ کتاب قرار دارد.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

باشگاه زیست‌شناسی: در بهار ۱۳۹۹ باشگاه زیست‌شناسی باغ کتاب برای علاقه‌مندان به علم زیست‌شناسی تأسیس شد. علاقه‌مندان به این علم، صرف‌نظر از سنشان (۷ سال تا ۹۰ سال) می‌توانند به این مجموعه سر بزنند تا با مفاهیم کلی زیست‌شناسی و اصول آن بیشتر آشنا شوند. باشگاه زیست‌شناسی یک محیط آزمایشگاهی است که با فراهم کردن میکروسکوپ و سانتریفیوژ زیستی برای مخاطبانشان این امکان را می‌دهد تا بتوانند با مولکول‌های زیستی آشنا شوند، تفاوت سلول‌ها را از هم بشناسند، با جانوران مختلف آشنا شوند و معنای سلامتی را بهتر متوجه شوند.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

فضای کار اشتراکی پارادایس هاب: اگر به دنبال یک فضای کار اشتراکی جذاب با امکانات مدرن هستید، به شما فضای کار اشتراکی پارادایس هاب را پیشنهاد می‌کنیم. در این بخش از باغ کتاب می‌توانید یک دفتر کار یا یک میز را اجاره کنید. از نکات برجسته این مجموعه می‌توان به هزینه کم امکانات آن اشاره کرد. شما بدون هیچ‌گونه پیش‌پرداخت می‌توانید صاحب یک دفتر کار شوید و حتی اجاره آن نیز با اجاره‌های واحدهای تجاری در شهر بسیار کم‌تر است. اگر فریلنسر هستید و با لپ‌تاپ و اینترنت کار می‌کنید یا یک تیم استارتاپی هستید، می‌توانید از امکانات مجموعه استفاده کنید. از جمله امکانات موجود در فضای کار اشتراکی باغ کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اتاق‌های اختصاصی
• میزهای اشتراکی
• مربی کسب‌وکار
• اتاق جلسه و کنفرانس
• کافی‌شاپ
• اینترنت پرسرعت نامحدود
• کارگاه‌های آموزشی
• آشپزخانه
• آتریوم
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

سالن شماره ۸: یکی دیگر از بخش‌های کاربردی باغ کتاب برای افرادی که قصد برگزاری سخنرانی، سمینار، همایش، دوره آموزشی یا نمایش فیلم را دارند سالن شماره ۸ است. ظرفیت این سالن به ۱۴۰ نفر می‌رسد. از جمله امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سیستم ضبط صدا و تصویر
• سیستم نورپردازی موضعی و متحرک
• تریبون
• پرده متحرک
• ویدیو پروژکتور
• سیستم صوتی بی‌سیم و با سیم
• سیستم صوتی سینمایی مناسب پخش فیلم
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

پردیس سینمایی باغ کتاب: اگر تا اینجای این نوشتار را خوانده باشید، احتمالاً متوجه گستردگی امکانات و خدمات باغ کتاب شده‌اید. در این بخش می‌خواهیم یکی از جذاب‌ترین بخش‌های باغ کتاب برای علاقه‌مندان به فیلم، به نام پردیس سینمایی را معرفی کنیم. پردیس سینمایی ۹ سالن دارد که در مجموع ظرفیت ۱۱۶۴ صندلی برای بینندگان خود فراهم کرده است. سالن‌های ۱، ۷، ۹ و ۱۰ پردیس سینمایی در طبقه همکف و بقیه سالن‌ها در زیرزمین بلوک سی قرار دارد. این ۹ سالن ظرفیت‌های مختلفی دارند و برخی از آن‌ها بزرگ‌تر از دیگری است. شما می‌توانید سالن‌های با ظرفیت ۲۳ یا ۲۹ نفر را در پردیس سینمایی باغ کتاب پیدا کنید یا به سراغ سالن‌های بزرگ آن با ظرفیت ۲۰۰ یا ۴۵۰ بروید. علاوه بر امکان نمایش فیلم از سالن‌های این مجموعه می‌توان برای اجرای تئاتر، اجرای ارکست سمفونی یا اجرای کنسرت استفاده کرد. از جمله امکانات پردیس سینمایی باغ کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سیستم صوت دالبی ساراند یا صدای فراگیر
• تصویر دیجیتال مطابق با استانداردهای جهانی
• بوفه
• کافی‌شاپ
• سالن انتظار
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

امکانات مخصوص کودکان و نوجوانان


باغ علم کودک: باغ علم کودک یکی از بخش‌های جذاب باغ کتاب برای کودکان است. این مرکز علمی برای کودکان ۵ تا ۱۳ سال، در طبقه اول بلوک سی یا نگارستان ساخته شده است. برای بازدید از آن به حدود ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در این سفر ۲ ساعته به کودکتان، ۴ داستان جذاب نمایش داده می‌شود. این ۴ داستان به شرح زیر است:
• داستان بدن
• داستان خانه
• داستان شهر
• داستان زمین
پس از مشاهده این ۴ داستان، کودک شما با استفاده از یک عینک سه‌بعدی می‌تواند سفری جذاب به دل کهکشان‌ها داشته باشد. در پایان یک ربات از چهره کودک شما نقاشی می‌کشد.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

باغ علم نوجوان: یکی از بخش‌های جذاب و متفاوت باغ کتاب که از طریق آن می‌توان علم را به‌طور تجربی یاد گرفت باغ علم نوجوان است. در این مجموعه ۳۰ دستگاه وجود دارد. شما بعد از شنیدن توضیحات کارشناسان می‌توانید با استفاده از این دستگاه‌ها آزمایشات مختلفی را امتحان کنید. با دستگاه‌های باغ علم می‌توانید مفاهیم زیر را بهتر متوجه شوید:
• پرواز
• حیات
• نور
• صوت
• موج
• مواد
• ریاضی
• انرژی
• آینه‌ها
باغ علم نوجوان در بلوک دی در طبقه اول قرار دارد.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

خانه اسباب‌بازی: اگر به دنبال فروشگاهی برای خرید اسباب‌بازی‌های رنگارنگ و متنوع هستید، حتماً به خانه اسباب‌بازی سر بزنید. این فروشگاه جذاب و دیدنی اقلام آموزشی فکری و سرگرمی متنوع و جذابی را برای تمام گروه‌های سنی از یک سال تا نود سال ارائه می‌کند. در این مجموعه می‌توانید بازی‌های رومیزی متنوعی را برای خود تهیه کنید یا برای کودک خود اسباب‌بازی‌های جذاب یا بازی‌های فکری مختلفی را پیدا کنید. برای خرید از این فروشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به طبقه همکف باغ کتاب تهران در بلوک دی مراجعه کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

جزیره دانش: اگر کودک شما بین ۵ تا ۱۵ سال سن دارد و دوست دارید برای او بسته‌های جذاب آموزشی را خریداری کنید، می‌توانید به جزیره‌ی دانش در باغ کتاب مراجعه کنید. این بخش در کنار مجسمه چوپان دروغ‌گو در طبقه همکف قرار دارد. بسته‌های آموزشی جزیره‌ی دانش شامل ۲ نوع بسته آزمایشی و ساختنی است. در بسته‌های آزمایشی معمولاً ابزاری نظیر آینه و آهن‌ربا قرار دارد که کودکان با استفاده از آن می‌توانند به انجام آزمایش‌های علمی بپردازند. در بسته‌های ساختنی نیز امکان ساخت وسایل و ابزارهای کوچک وجود دارد تا کودکان از این طریق با قوانین و مفاهیم بیشتر آشنا شوند.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

سرزمین فکر بازیا: یکی از بخش‌های بسیار خلاقانه باغ کتاب سرزمین فکر بازیا نام دارد. این مجموعه آموزشی و تفریحی مخصوص کودکان ۳ تا ۱۴ سال ساخته شده است. سرزمین فکر بازیا بر پایه نظریه هوش هشت‌گانه گاردنر طراحی‌شده است. این مجموعه از ۵ بخش زیر تشکیل می‌شود:
• طبیعت بازیا
• راز بازیا
• تلاش بازیا
• ساخت بازیا
• صدا بازیا
استعداد و هوش کودکان با درگیر شدن در بازی‌های هر کدام از این ۵ بخش مورد شناسایی و سنجش قرار می‌گیرد. کودک شما بعد از ورود به هرکدام از اتاق‌ها (طبق خواسته خود یا تشخیص روان‌شناس) درگیر یکسری مسئله در قالب بازی می‌شود. هم‌زمان روان‌شناس مجموعه با استفاده از دوربین‌های موجود در اتاق فعالیت کودک شما را زیر نظر قرار می‌دهد در انتها با توجه به مجموعه صحبت‌ها و بررسی‌های اولیه روان‌شناس و عملکرد کودک شما در هر یک از اتاق‌ها استعداد و توانایی کودکتان سنجیده و مشخص می‌شود که او در چه زمینه‌ای استعداد قوی‌تری دارد و هوش بهتری نشان می‌دهد.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

شهربازی تعاملی روبوکیدز: یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های باغ کتاب برای کودکان ۹ تا ۱۴ سال شهربازی تعاملی روبوکیدز است. در این شهربازی کودک شما وارد دنیای هیجان‌انگیز و رؤیایی یک ربات بنام «آرسو» می‌شود. تمام داستان‌های این شهربازی در رابطه با او و سیاره‌اش بنام «روبونوس» است. تمام بخش‌های این شهربازی، محیط‌های مختلف این داستان جذاب را روایت می‌کند. این شهربازی ۶ بازی دارد که نام آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:
• کارخانه انرژی و سفینه
• دونده روبونوسی
• شن بازی تعاملی
• اتاق جادویی
• ایستگاه ماجراجویان
• ایستگاه ماشین‌های روبونوسی
کودکان با انجام هر کدام از این بازی‌های گوی انرژی می‌گیرند و با ارسال این گوی به کهربای انرژی به آرسو کمک می‌کنند تا بتواند سیاره‌اش را از دست موجودات انرژی خوار نجات دهد.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

ماشین حمل کودک: اگر با کودک خردسال‌تان قصد بازدید از بخش‌های مختلف باقی کتاب را دارید، می‌توانید به ماشین حمل کودک یا بیبی کار مراجعه کنید. با دریافت ماشین از این بخش، می‌توانید کودک ۲ تا ۶ ساله خود را بدون آن‌که خسته شود، در بخش‌های مختلف باغ کتاب بگردانید. برای دریافت این ماشین باید به طبقه همکف بلوک دی مراجعه کنید. با دریافت این ماشین دیگر کودک شما حوصله‌اش سر نمی‌رود و احساس جذاب رانندگی کردن را در حین بازدید از این مجموعه پیدا می‌کند. بیبی کار از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۰ شب باز است.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

اتاق مادر و کودک: اگر قصد بازدید از باغ کتاب را به همراه کودک نوزادتان (۰ تا ۲ سال) دارید، در مواقع لزوم می‌توانید به اتاق مادر و کودک در طبقه همکف واقع در بلوک ای مراجعه کنید. در این بخش از باغ کتاب ۳ تخت مخصوص تعویض پوشک و ۲ صندلی مخصوص شیردهی به کودکان نوزادان وجود دارد. علاوه بر این دستمال مرطوب، پوشک و لوسیون نیز در اختیار والدین قرار می‌گیرد. استفاده از اتاق مادر و کودک باغ کتاب رایگان است. علاوه بر مادران، پدران نیز می‌توانند از این اتاق برای عوض کردن پوشک نوزادشان استفاده کنند. یکی از امکانات جذاب این اتاق کف‌پوش نانو ضد باکتری آن است. همچنین امکان پخش موسیقی آرامش‌بخش در اتاق مادر و کودک وجود دارد. از دیگر امکانات این اتاق می‌توان به وسایل سرگرم‌کننده برای نوزادان اشاره کرد. استفاده از اتاق مادر و کودک از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب امکان‌پذیر است.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

خانه‌ی کودک: یکی دیگر از محیط‌های بازی و سرگرمی برای کودکان خانه کودک باغ کتاب است. در این مجموعه انواعی از اسباب‌بازی و وسایل سرگرمی برای کودکان ۱ تا ۸ سال قرار دارد. امکانات این مجموعه به‌گونه‌ای است که کودکان می‌توانند به‌صورت فردی و گروهی به انجام بازی‌های مختلف بپردازند. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به استخر و عروسک‌های آن اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی خانه کودک این است که والدین می‌توانند کودک خود را به این مجموعه بسپارند و با خیال راحت و بدون دغدغه از بخش‌های مختلف باغ کتاب بازدید کنند و در انتها به این مجموعه بازگردند و کودک خود را تحویل بگیرند. هر روز هفته از ۱۰ صبح تا ۷ عصر می‌توانید به این مجموعه که در طبقه‌ی همکف، بلوک ای قرار دارد مراجعه کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

کافه و رستوران‌های باغ کتاب


کافه رستوران امیر شکلات پلاس: اگر به دنبال یک کافه و رستوران جذاب با منوی متنوع می‌گردید، امیر شکلات پلاس مکان مناسبی برای شما است. در منوی این کافه رستوران می‌توانید انواعی از نوشیدنی‌های گرم، دسر و غذای اصلی را پیدا کنید. می‌توانید میز خود را در فضای باز یا مسقف این رستوران انتخاب کنید. منظره این کافه رستوران مشرف به فضای سبز عباس آباد است. در ادامه برخی از اقلام منوی این کافه رستوران را مشاهده می‌کنید:
• میلک شیک
• گلاسه
• بستنی
• آب‌میوه
• انواع شیک
• کیک
• نوشیدنی سرد
• دمنوش سنتی
• انواع نوشیدنی گرم
• پیتزا
• پاستا
• ساندویچ
• صبحانه
• سالاد
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

کافه رستوران آمانا: یکی از کافه رستوران‌های جذاب باغ کتاب که در کنار آمفی‌تئاتر روباز این مجموعه قرار دارد، کافه‌رستوران آمانا است. این کافه نیز ۲ فضای باز و بسته را در اختیار مراجعه‌کنندگان خود قرار می‌دهد. ظرفیت پذیرش این مجموعه به ۱۰۰ نفر می‌رسد. در منوی کافه رستوران آمانا انواعی از نوشیدنی‌های گرم نظیر چای و قهوه و همچنین نوشیدنی‌های سرد نظیر لیموناد، موهیتو و شِیک وجود دارد. به‌عنوان وعده غذایی می‌توانید موارد زیر را سفارش دهید:
• پاستا
• پیتزا
• ساندویچ
• دسر
• پنی‌نی
• برگر
• صبحانه
• استریپس
برای صرف نوشیدنی یا غذا در کافه‌رستوران آمانا هرروز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به محل قرارگیری آن واقع در طبقه بام در بلوک C مراجعه کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

سرزمین سحرخیز: اگر به دنبال امتحان کردن نوشیدنی‌های سنتی بر پایه زعفران و سایر گیاهان معطر هستید، به شما سرزمین سحرخیز را معرفی می‌کنیم. از منوی این کافه می‌توانید نوشیدنی‌های جذابی را با طعم و بوهای زیر سفارش دهید:
• زنجبیل
• دارچین
• گل‌محمدی
• میخک
• لیموعمانی
• جوز هندی
• زعفران
همچنین می‌توانید انواعی از چای مانند چای سیاه زعفرانی، چای سیاه با طعم دارچین، چای سبز زعفرانی، چای سبز با طعم نعنا را در این کافه سفارش دهید. اگر از خواص درمانی دمنوش‌های گیاهی آگاه هستید، در زمان بازدید از باغ کتاب به سرزمین سحرخیز مراجعه کنید و انواعی از دمنوش‌های مختلف نظیر بهارنارنج، اسطوخودوس، زعفران، نعنا، گل‌گاوزبان و سایر گیاهان دارویی را سفارش دهید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

کافه رستوران باغ: در ضلع غربی مجموعه باغ کتاب می‌توانید کافه رستوران باغ را پیدا کنید. در این کافه رستوران انواعی از غذاها و پیش‌غذاهای ایرانی و همچنین نوشیدنی‌های سرد و گرم ارائه می‌شود. زمان ارائه سرویس در این کافه رستوران از ۱۲ ظهر تا ۹ شب است. ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر را دارد. این کافه رستوران دارای فضای باز و بسته است.

کافه نوش: در کافه نوش می‌توانید انواعی از نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های سرد، کیک‌ها و غذاها را سفارش دهید. از جمله نوشیدنی‌های سرد کافه نوش می‌توان به شیک نوتلا و شیک شکلاتی و بستنی اسکوپ اشاره کرد. نوشیدنی‌های گرم کافه نوش نیز شامل انواعی از قهوه، دمنوش و چای می‌شود. غذاهای اصلی این کافه نیز شامل اسنک، املت و نیمرو است. کافه نوش در طبقه اول باغ کتاب در بلوک ای در مجموعه فکر بازی‌ها قرار گرفته است. این کافه ظرفیت پذیرش ۱۰ مهمان را دارد. ساعت مراجعه به آن نیز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

کافه علم: یکی دیگر از کافه‌های جذاب باغ کتاب کافه علم است. این کافه در طبقه‌ی اول قرار گرفته است. در کافه علم می‌توانید انواعی از دمنوش‌های زیر را سفارش دهید:
• دمنوش بابونه
• دمنوش گل‌گاوزبان
اگر به قهوه علاقه دارید، می‌توانید نوشیدنی‌های زیر را سفارش دهید:
• قهوه اسپرسو
• قهوه فرانسه
• قهوه آمریکانو
اگر در تابستان به باغ کتاب مراجعه می‌کنید، می‌توانید انواعی از نوشیدنی‌های سرد مانند موارد زیر را سفارش دهید:
• موهیتو
• لیموناد
• شربت زعفران
اگر همراه نوشیدنی خود کیک میل داشتید، می‌توانید چیز کیک، کیک نارگیلی یا تارت میوه را سفارش دهید.
شیک‌های کافه علم نیز شامل شیک نوتلا، شیک کیک کت، شیک کارامل و شیک توت‌فرنگی می‌شود. اگر صبح هنگام به باغ کتاب مراجعه کردید و هنوز صبحانه میل نکردید، می‌توانید املت اسپانیایی، املت ایتالیایی یا املت انگلیسی را برای صبحانه انتخاب کنید.
علاوه بر تمام خوراکی‌هایی که تا اینجا اشاره کردیم، در کافه علم انواعی از عرقیات نظیر عرق لیمو نعنا، عرق بهارنارنج و عرق نسترن نیز سرو می‌شود. فقط یادتان باشد که ساعت مراجعه به این کافه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

کافه کُر: اگر به دنبال کافه‌ای دنج در یک محیط خلوت می‌گردید، به شما کافه کُر را معرفی می‌کنیم. این کافه در طبقه زیر همکف، در بلوک دی در مجموعه پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب قرار دارد. در این کافه می‌توانید انواعی از نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های سرد، پیش‌غذا و وعده‌های غذایی را سفارش دهید. برخی از خوراکی‌های داخل منوی کافه کر را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:
• شِیک
• آیس کافی
• اسموتی
• دمنوش و چای
• انواع برگر
• انواع مرغ
• لازانیا

هُنُنی دونات: اگر عاشق دونات هستید، احتمالاً با دونات فروشی زنجیره‌ای هننی دونات آشنا باشید. یکی از شعبه‌های این مجموعه در باغ کتاب قرار دارد. هننی دونات با استفاده از مواد مغذی و مقوی از طریق دستگاه‌های خودکاری که در اختیار دارد، انواعی از دونات‌های خوش‌مزه و رنگارنگ را به مشتریان خود ارائه می‌کند. دونات‌های این مجموعه بدون جوش‌شیرین یا مواد نگه‌دارنده است. در کنار دونات انواعی از نوشیدنی‌های گرم نظیر چای ماسالا، دمنوش، قهوه یا شیرکاکائو نیز در این فروشگاه عرضه می‌شود. هننی دونات باغ کتاب در طبقه‌ی همکف، بلوک ای قرار دارد.

جلاتو: اگر عاشق بستنی هستید و می‌خواهید با خوردن طعم‌های تنوع بستنی گرمای هوا را فراموش کنید، می‌توانید به کافه جلاتو باغ کتاب مراجعه کنید. در این فروشگاه انواعی از نوشیدنی سرد، آب‌میوه و انواعی از بستنی به فروش می‌رسد.

کافه ویانا: یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌های زنجیره‌ای کشور کافه ویانا نام دارد. در این کافه انواعی از نوشیدنی‌های سرد، نوشیدنی‌های گرم، بستنی، صبحانه و سالاد سرو می‌شود. کافه ویونا در طبقه همکف در بلوک سی قرار دارد. ساعت مراجعه به این کافه از ۹ صبح تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه‌ی شب است.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

فروشگاه محصولات غذایی کلانا: اگر در زمان بازدید از باغ کتاب هوس امتحان کردن غذاهای تازه و سالم به سرتان زد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه محصولات غذایی کلانا واقع در طبقه همکف، بلوک سی مراجعه کنید. این فروشگاه یکی از شعبه‌های کلانا است که در سال ۱۳۹۸ در باغ کتاب تأسیس شد. کلانا میان وعده‌های سبک، سالم و مغذی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. از جمله ویژگی‌های جذاب محصولات غذایی کلانا می‌توان به تنوع، نداشتن مواد نگه‌دارنده و تازگی محصولات به‌کار رفته در آن اشاره کرد. نام برخی از محصولات کلانا‌ را در ادامه مشاهده می‌کنید:
• کلاب
• کوکی
• کیک گرم و سرد
• اسنک
• سالاد
• نودل
• نوشیدنی سرد و گرم
• رپ
• مافین
• پات
از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و پنجشنبه و جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

کافه‌رستوران ایزار: در طبقه همکف باغ کتاب در بلوک ای کافه‌رستوران جذابی به نام کافه ایزار قرار دارد. اگر به غذاهای فرنگی و ایتالیایی نظیر پیتزا، ساندویچ، گریل علاقه دارید، می‌توانید یک میز در فضای باز یا بسته این کافه‌رستوران انتخاب کنید و از منوی آن غذای مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. در این رستوران انواعی از نوشیدنی سرد و گرم و همچنین دسر و کیک نیز سرو می‌شود.

کیوسک برگر: اگر عاشق برگر هستید، می‌توانید در شعبه کیوسک برگر باغ کتاب انواعی از برگرهای خوش‌مزه را سفارش دهید. این رستوران نیز مانند دیگر رستوران‌های باغ کتاب هم فضای بسته و هم باز برای نشستن دارد. ساعت مراجعه به این رستوران از ۹ صبح تا ۱۱: ۳۰ دقیقه و همچنین از ۱۲ ظهر تا ۲۳: ۳۰ دقیقه است. کیوسک برگر در طبقه اول بلوک سی قرار گرفته است.

فروشگاه‌های باغ کتاب


فروشگاه کتاب بزرگسال: از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌ها و به نوعی قلب تپنده باغ کتاب، فروشگاه کتاب بزرگسال است. در این فروشگاه ۸۰ هزار کتاب و کالای فرهنگی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی وجود دارد. اگر به دنبال یک کتاب‌فروش بسیار بزرگ هستید تا تنوعی از کتاب‌ها و محصولات فرهنگی را خریداری کنید، حتماً به این بخش از باغ کتاب مراجعه کنید. این فروشگاه‌ها یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در کشور است. از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ صبح الی ۹ شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

فروشگاه کتاب و لوازم تحریر کودک و نوجوان ماه پیشونی: فروشگاه ماه پیشونی یکی از فروشگاه‌های موجود در باغ کتاب است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است. در این فروشگاه ۳۲ هزار عنوان کتاب و ۴۰ هزار عنوان محصول فرهنگی به فروش می‌رسد. علاوه بر این بازی‌های آموزشی و فکری و نوشت‌افزار نیز در این فروشگاه عرضه می‌شود. اگر کودکتان خردسال است می‌توانید از این بخش کتاب‌های عروسکی را برای او تهیه کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

فروشگاه لوازم جانبی موبایل و اقلام الکترونیکی: با ورود به باغ کتاب می‌توانید با دنیای کتاب‌ها آشنا شوید و غرق کافه‌رستوران‌ها و بخش‌های متنوع این مجموعه شوید. اگر هم به کالاهای دیجیتال نیاز پیدا کردید، می‌توانید فروشگاه لوازم جانبی موبایل و اقلام الکترونیکی را پیدا کنید. در این فروشگاه انواعی از کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی کامپیوتر، تبلت، موبایل به فروش می‌رسد. برخی از محصولاتی که در این فروشگاه عرضه می‌شود را در ادامه مشاهده می‌کنید:
• هنذفری
• انواع سیم‌های رابط
• پایه نگه‌دارنده گوشی

فروشگاه گل و گیاه داریستان: اگر به دنیای گل و گیاهان زینتی علاقه دارید، می‌توانید در زمان بازدید از باغ کتاب به فروشگاه داریستان مراجعه کنید. در این فروشگاه انواعی از گل‌های فصلی، گیاهان گلدانی، گل‌های آپارتمانی و گل و گیاه‌های زینتی به فروش می‌رسد. در کنار این‌ها انواعی از کود، سم، بذر و مواد تقویتی گل و گیاهان در این فروشگاه عرضه می‌شود.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

فروشگاه کوپا: یکی از فروشگاه‌های متفاوت و جذاب موجود در باغ کتاب فروشگاه کوبا است. این فروشگاه خوراکی و تنقلات جذابی را به فروش می‌رساند. ازجمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کافی میکس
• بیسکویت
• ویفر
• پودینگ فوری
• شکلات صبحانه
• دراژه
• کورن فلکس

فروشگاه لوازم التحریر بوکتاب: اگر بعد از خرید کتاب‌ها و محصولات فرهنگی مورد نیازتان در باغ کتاب به لوازم تحریر احتیاج داشتید، به فروشگاه لوازم تحریر و کتاب واقع در طبقه همکف، بلوک دی یا سروستان بروید. در این فروشگاه تنوعی از محصولات نوشتاری را مشاهده خواهید کرد. فرقی نمی‌کند دانشجو باشید یا دانش‌آموز یا حتی کارمند، در این فروشگاه اقلام مورد نیازتان را پیدا خواهید کرد. ازجمله محصولات این فروشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• نوشت افزار
• قیچی
• لوازم اداری رو میزی
• چسب
• نوشت افزار اداری
• ابزار بایگانی
• اقلام مهندسی
• اقلام هنری
• اقلام خوش‌نویسی
• ماشین‌حساب
اگر هم به دنبال کالایی برای هدیه دادن به دوستان و آشنایانتان هستید، در این فروشگاه اجناس مرغوبی را پیدا خواهید کرد. در فروشگاه بو کتاب می‌توانید محصولات برندهای مطرح داخلی و خارجی مانند خرم، بوم ایران، کاسیو، دیپلمات، لاکسر، فابر کاستل و موارد دیگر را خریداری کنید. برای خرید محصولات فروشگاه بوکتاب می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب به محل قرارگیری آن واقع در طبقه همکف بلوک دی مراجعه کنید.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

فروشگاه صنایع دستی شرقی: اگر به دنبال خرید کالاهای هنری و تزیینی هستید، به فروشگاه دست‌سازهای هنری شرقی واقع در طبقه همکف بلوک دی مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید محصولات بسیار زیبایی را برای خود یا اطرافیانتان خریداری کنید. آثار هنری عرضه شده در این فروشگاه توسط هنرمندان خوش‌ذوق و خلاق کشورمان در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته‌ شده است. از جمله محصولات عرضه شده در فروشگاه شرقی می‌توان به محصولات هنری و دکوری دست‌ساز نظیر ظروف پذیرایی، ظروف تزیینی و تابلوهای هنری اشاره کرد. علاوه‌ بر این محصولات، می‌توانید اقلام زیر را از فروشگاه دست‌ساز های هنری شرقی تهیه کنید:
• سازه‌های سفال و سرامیک
• کیف‌های هنری
• چاپ روی پارچه
• شیشه
• نقاشی
• شمع
• فرش کولاژ
• وسایل کاربردی خانه
• شال و روسری
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


بازدید از فضاهای عمومی این جاذبه گردشگری رایگان بوده و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آن حدود ۳-۵ ساعت است. برای بازدید از بخش هایی مانند پردیس سینمایی، باغ علم و اتاق فرار لازم است که قبل از ورود بلیط ورودی تهیه نمایید.

نحوه دسترسی به باغ کتاب تهران


برای دسترسی به این مجموعه زیبا می توانید از مترو، تاکسی یا خودروی شخصی استفاده کنید. ایستگاه‌های مترو حقانی و شهید همت نزدیک باغ کتاب تهران واقع شده است. بعد از پیاده‌شدن از مترو می‌توانید یا پیاده و یا با استفاده از شاتل‌های برقی موجود در نزدیک مترو خود را به باغ کتاب برسانید. همچنین یک ایستگاه تاکسی ون در مقابل درب اصلی باغ کتاب قرار دارد. اگر با خودروی شخصی قصد رفتن به باغ کتاب را داشته باشید، نگران جای پارک برای خودروی خود نباشید. پارکینگ طبقاتی متروی شهید حقانی و پارکینگ عباس آباد در نزدیک ترین فاصله به باغ قرار دارند.
باغ کتاب تهران | مکانی تفریحی فرهنگی

مکان ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک باغ کتاب تهران


باغ هنر: ۶۰۰ متر
کتابخانه ملی ایران: ۷۰۰ متر
آسمان‌نمای گنبد مینا: ۳.۴ کیلومتر
باغ موزه دفاع مقدس: ۳.۴ کیلومتر
پارک آب و آتش: ۴ کیلومتر
پل طبیعت: ۶.۷ کیلومتر
فرهنگستان علوم، زبان و ادبیات فارسی: ۷.۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ کتاب تهران
هتل بزرگ ارم: ۱.۳ کیلومتر
مهمانخانه چکاد: ۴.۳ کیلومتر
هتل کوروش: ۴.۹ کیلومتر
مهمانپذیر دید: ۵.۶ کیلومتر
هتل ونوس: ۶.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ کتاب تهران
پاستا فکتوری: ۴.۳ کیلومتر
رستوران خانکوک: ۴.۵ کیلومتر
پیتزا بیژن: ۴.۶ کیلومتر
رستوران باروژ: ۴.۷ کیلومتر
رستوران کلبه ایران: ۵ کیلومتر




فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است