search
menu

هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

رامسر یک مقصد گردشگری جذاب برای بسیاری از مسافرانی است که به دنبال طبیعت زیبا و آب‌وهوای دلپذیر می‌گردند. بسیاری از افراد ممکن است ترجیح بدهند که با اتومبیل شخصی خود به رامسر سفر کنند؛ اما اگر می‌خواهید به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن خودتان را به این شهر برسانید، هواپیما بهترین گزینه است. خوشبختانه شهر رامسر فرودگاه دارد و امکان سفر هوایی به این شهر وجود دارد. در این نوشته به شما درباره‌ی فرودگاه رامسر که یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است بیشتر توضیح خواهیم داد.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

فرودگاه رامسر کجاست؟

فرودگاه رامسر در قسمت شرقی شهر و در بلوار رزاقی قرار گرفته است. این فرودگاه تقریباً ۵ کیلومتر با مرکز شهر و جاهای دیدنی رامسر فاصله دارد. دسترسی به این فرودگاه با خودروی شخصی، تاکسی و حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است. در ضمن پارکینگ فرودگاه رامسر با گنجایش ۱۱۰ نفری خود محل مناسبی برای پارک کردن ماشین فراهم کرده است.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

تاریخچه فرودگاه رامسر

فرودگاه رامسر یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه های سراسر ایران است که در دوران پهلوی ساخته شده است و تا به امروز فعال است. باتوجه‌به اصالت مازندرانی رضاشاه، بنیان‌گذار سلسله‌ی پهلوی، در این دوره به استان مازندران توجه ویژه‌ای شده است و چندین طرح عمرانی در این منطقه با کمک شرکت‌های آلمانی انجام شده است که فرودگاه رامسر نیز یکی از این پروژه‌هاست. این فرودگاه که در سال 1309 ساخته شد تا سال‌ها ماهیتی تشریفاتی داشت و تنها برای پروازهای هواپیمای پاسارگاد (ویژه خاندان سلطنتی) مورداستفاده قرار می‌گرفت.
بعد از انقلاب اسلامی بود که این فرودگاه مورداستفاده‌ی عمومی قرار گرفت. تعداد پروازهای این فرودگاه در ایام و ماه‌های مختلف سال متفاوت است و از طریق تماس با اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر می‌توانید اطلاعات دقیق این پروازها را به دست آورید. تعداد این پروازها در ایام خاصی همچون تعطیلات عید نوروز به 16 پرواز رفت و برگشت در هر روز نیز می‌رسد.
این فرودگاه قدیمی تنها فرودگاه ساحلی ایران بوده و داستان‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. پرواز محمدرضا پهلوی بعد از کودتای 28 مرداد و خروج او از کشور از فرودگاه شهر رامسر یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی‌ست که در فرودگاه بین المللی رامسر به وقوع پیوسته است.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

اطلاعات فرودگاه رامسر و راه‌های تماس با فرودگاه

برای برقراری ارتباط با فرودگاه رامسر راه‌های مختلفی وجود دارد.
شماره تماس با فرودگاه رامسر: ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۷- ۰۱۱۵۵۲۲۱۹۴۶
شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر: ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۸
شماره فکس فرودگاه رامسر: ۰۱۱۵۵۲۲۳۳۰۲
آدرس سایت رسمی فرودگاه رامسر: ramsar. airport.ir
نام لاتین فرودگاه رامسر: Ramsar International airport
کد یاتا: RZR
کد ایکائو: OINR
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف فرودگاه رامسر

فرودگاه رامسر ویژگی‌ها و امکانات تخصصی مختلفی دارد. این فرودگاه دارای دو باند پروازی است؛ یک باند آسفالت که طولی به‌اندازه ۱۵۰۰ متر و عرضی به‌اندازه ۴۵ متر دارد و باند قدیمی‌تر فرودگاه به شمار می‌آید و یک باند بتنی جدید که اولین باند بتنی در فرودگاه‌های ایران محسوب می‌شود و ساخت آن در سال ۱۳۸۹ برای هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ که به باندهای بزرگ‌تر به طول ۲۷۰۰ متر نیاز دارند، برنامه‌ریزی و آغاز شد. با ساخت این باند تعداد پروازهای روزانه و هفتگی در فرودگاه رامسر افزایش یافت و هواپیماهایی همچون فوکر، بویینگ، ایرباس و ام دی نیز امکان فرود در این فرودگاه را پیدا کردند.
وسعت این فرودگاه در طرح توسعه فاز اول به یازده هزار مترمربع و در فاز دوم به بیست‌ودو هزار مترمربع خواهد رسید. از ویژگی‌ها و امکانات تخصصی این فرودگاه می‌توان به واحد سوختگیری، سایت هواشناسی و دستگاه‌های دیزل ژنراتور تامین برق نیز اشاره کرد.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

امکانات فرودگاه بین المللی رامسر

باوجوداینکه فرودگاه بین المللی رامسر از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است در طی سال‌های اخیر مدام به‌روزرسانی شده و امکانات متنوعی دارد. پارکینگ رو باز این فرودگاه با ظرفیت ۱۱۰ خودرو یکی از مهم‌ترین امکانات فرودگاه رامسر به شمار می‌آید. از دیگر امکانات این فرودگاه می‌توان به کافی‌شاپ، دستگاه خودپرداز، دفتر فروش بلیط هواپیما، تاکسی‌سرویس و فروشگاه‌های مختلف اشاره کرد.
فرودگاه رامسر از نوع کنترل‌شده (Controlled Aerodrome) است و کلاس کنترل D دارد که در آن اطلاعات ترافیک هوایی و خدمات کنترل ترافیک هوایی به‌صورت هم‌زمان به پروازها ارائه می‌شود. سیستم روشنایی باند، تاکسی وی، اپروچ و سه برج نورافکن بزرگ در محوطه فرودگاهی از دیگر امکانات فرودگاه رامسر هستند.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر

پروازهای فرودگاه رامسر از سه شهر تهران، مشهد و اصفهان به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود. ایرلاین تمامی این پروازها، هواپیمایی ایران‌ایر است. پروازهای تهران - رامسر و رامسر - تهران همه‌روزه برقرار است و طول مدت این پرواز حدود یک ساعت است. فاصله هوایی رامسر تا مشهد حدود یک ساعت و ربع است و این پروازها روزهای یکشنبه و چهارشنبه‌ی هر هفته انجام می‌شود. مدت پرواز رامسر به اصفهان و بلعکس نیز ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است و این پروازها در روزهای شنبه و چهارشنبه برقرار است.
به تازگی در این فرودگاه پروازهای خارجی نیز انجام می‌شوند؛ اولین پرواز خارجی فرودگاه رامسر در سال ۱۴۰۲ و از مبدأ مسقط کشور عمان به زمین نشست؛ به این ترتیب متقاضیان خرید بلیط هواپیما خارجی می‌توانند از طریق این فرودگاه نیز به خارج از کشور سفر کنند.
اطلاعات بیشتر در این مورد را می‌توانید از اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر با شماره تماس ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۸ دریافت کنید.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

مسیرهای دسترسی به فرودگاه رامسر

فرودگاه رامسر در شرق این شهر و در انتهای بلوار رزاقی، میدان خلعتبری قرار گرفته است. برای رسیدن به فرودگاه نیز کافی است در مسیر شرق شهر رامسر وارد جاده‌ی تنکابن - رامسر شوید و این مسیر را تا میدان خلعتبری ادامه دهید و سپس وارد بلوار رزاقی شوید و به میدان فرودگاه برسید. شما می‌توانید از شهرهایی مانند تنکابن، رودسر، نشتارود و چابکسر که در نزدیکی فرودگاه رامسر قرار دارند نیز خود را به این فرودگاه برسانید و با خرید بلیط هواپیما رامسر، به مقاصد تهران، مشهد و اصفهان سفر کنید.
همچنین ناوگان تاکسیرانی نیز به‌راحتی می‌توانند شما را از نقاط مختلف شهر رامسر به فرودگاه برسانند و یا شما را از فرودگاه به شهر رامسر ببرند.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

پارکینگ فرودگاه رامسر

فرودگاه رامسر دارای یک پارکینگ روباز با ظرفیت نگهداری از 110 خودرو است. فرودگاه رامسر در کنار ورودی قرار گرفته است و مسافران می‌توانند وسائل و بار خود را به راحتی به داخل فرودگاه انتقال دهند.
آدرس پارکینگ فرودگاه رامسر: رامسر، بهاران، بهاران 13، شهید غفاری، پورشعبان، بلوار امام رضا
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

چطور اشیای گمشده در فرودگاه بین المللی رامسر را پیدا کنیم؟

درصورتی‌که وسایل خود را در فرودگاه بین المللی رامسر گم کردید به بخش اشیا گمشده مراجعه کنید. در این بخش مراحل زیر طی می‌شود و وسیله‌ی گمشده‌تان به شما تحویل داده می‌شود:
• تأیید هویت فرد مالک شیء توسط پلیس
• تحویل وکالت‌نامه محضری در صورت حضورنداشتن مالک شیء
• همراه داشتن اصل اوراق هویتی مالک شیء مانند شناسنامه، پاسپورت و یا کارت ملی
• اعلام مشخصات و ویژگی‌های شیء گمشده
• همراه داشتن سند مالکیت، فاکتور خرید و یا کارتن لوازم صوتی و تصویری و فاکتور خرید طلا و جواهرات
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

نزدیک ترین هتل ها به فرودگاه رامسر

هتل کوثر و هتل پارسیان (آزادی) با فاصله‌ی 5 دقیقه‌ای از فرودگاه رامسر و هتل‌هایی همچون هتل آپارتمان اسکان و نیستان، متل پارسیان و هتل آپارتمان ترنج با فاصله‌ی 10 دقیقه‌ای از فرودگاه رامسر از هتل‌های نزدیک به این فرودگاه به شمار می‌آیند. در ضمن این فرودگاه فاصله کمی با برخی از زیباترین جاذبه های طبیعی رامسر دارد و شما می‌توانید با اقامت در هتل های نزدیک فرودگاه رامسر، سری هم به این جاهای دیدنی بزنید.

رستوران های اطراف فرودگاه رامسر

رستوران‌هایی همچون گل مریم، رستوران درباری رامسر، رستوران بی‌بی، سریکا و باغ‌رستوران گیلانه از رستوران‌های نزدیک به فرودگاه رامسر محسوب می‌شوند که مسافران رامسر می‌توانند پس از ورود به این شهر خود را به‌راحتی به این رستوران‌ها برسانند و از غذاهای خوش‌طعم شمالی لذت ببرند.
هر چیزی که در مورد فرودگاه رامسر باید بدانید

کلام آخر

سفر به شهر زیبای رامسر برای بسیاری از دوستداران طبیعت بسیار جذاب خواهد بود. اگر سفر هوایی به این شهر را انتخاب کنید مدت‌زمان کمتری در راه هستید و زمان بیشتری برای گشت‌وگذار در این شهر دارید. فرودگاه رامسر این امکان را برای مسافران فراهم کرده تا بتوانند از شهرهایی مانند تهران، مشهد و اصفهان به این شهر پرواز رفت و برگشت داشته باشند. در این نوشته درباره‌ی این فرودگاه و ویژگی‌ها و امکانات آن توضیحات کاملی ارائه کردیم تا به‌راحتی بتوانید درباره‌ی سفر هوایی خود به رامسر تصمیم بگیرید.

سؤالات متداول


فرودگاه رامسر به چه شهرهایی پرواز دارد؟


فرودگاه رامسر به شهرهای تهران، مشهد و اصفهان پرواز دارد.

جدول پروازهای هفتگی فرودگاه رامسر را از کجا ببینم؟


از طریق سایت رسمی فرودگاه رامسر می‎توانید جدول پروازهای هفتگی فرودگاه رامسر را ببینید.

آیا رامسر فرودگاه بین المللی دارد؟


در حال حاضر پروازهای فرودگاه رامسر همگی داخلی و به شهرهای تهران، مشهد و اصفهان هستند.

آیا فرودگاه بین المللی رامسر پارکینگ دارد؟


بله. در این فرودگاه پارکینگی با ظرفیت 110 خودرو در فضای فرودگاه وجود دارد.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است